Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1779
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Barcelona's transfervindue 2023/24

Barcelona er knap nok færdig med dette transfervindue, og sikke et vindue det har været!! :thumbup:

Der er blevet brugt mange penge i år, men til næste år er planen at spare. Man kommer i hvert fald ikke til at have et budget på 200 mio. euro - det er helt sikkert. Derfor må Barca finde nogle billige løsninger.

Barcelona har de seneste år været gode til at hente spillere på free transfer, fx Depay, Aubameyang, AC og Kessié, samt tildels Dembele. Bestemt ikke dårligere spillere.

Alle nedenstående spillere har kontraktudløb næste sommer og kan hentes helt gratis. Det er ellers nogle store navne skal jeg hilse og sige. Spørgsmålet er om det er noget som Barca skal udnytte.

Navn: Milan Skriniar
Position: Centre-Back
Nuværende klub: Inter
Nuværende markedsværdi: 65 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: Marcus Rashford
Position: Left Winger
Nuværende klub: Man Utd
Nuværende markedsværdi: 60 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 25 år
--
Navn: Youri Tielemans
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Leicester
Nuværende markedsværdi: 55 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 26 år
--
Navn: Fabian Ruiz
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Napoli
Nuværende markedsværdi: 55 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Lionel Messi
Position: Right Winger
Nuværende klub: Paris SG
Nuværende markedsværdi: 50 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 36 år
--
Navn: Carlos Soler
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Valencia
Nuværende markedsværdi: 50 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 26 år
--
Navn: Jan Oblak
Position: Goalkeeper
Nuværende klub: A. Madrid
Nuværende markedsværdi: 45 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 30 år
--
Navn: Jorginho
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Chelsea
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 31 år
--
Navn: Thomas Lemar
Position: Attacking Midfield
Nuværende klub: A. Madrid
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: José Gayà
Position: Left-Back
Nuværende klub: Valencia
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: N'Golo Kanté
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Chelsea
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 32 år
--
Navn: Marco Asensio
Position: Right Winger
Nuværende klub: Real Madrid
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Caglar Söyüncü
Position: Centre-Back
Nuværende klub: Leicester
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Wilfried Zaha
Position: Left Winger
Nuværende klub: Crystal Palace
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 30 år
--
Navn: Luke Shaw
Position: Left-Back
Nuværende klub: Man Utd
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: Douglas Luiz
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Aston Villa
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 25 år
--
Andre spillere med kontraktudløb i 2023: Benzema, Inigo Martinez, Gündogan, Ndicka, de Vrij, Firmino, Dendoncker, Ronaldo, Renato Sanches og mange andre.

Spørgsmål: Nu når ovenstående navne er helt gratis til næste sommer, er der så en bestemt spiller som du synes Barcelona skal gå efter i sommeren 2023?

Red
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Barca80 skrev:
lør jul 30, 2022 2:32 pm
Barcelona's transfervindue 2023/24

Barcelona er knap nok færdig med dette transfervindue, og sikke et vindue det har været!! :thumbup:

Der er blevet brugt mange penge i år, men til næste år er planen at spare. Man kommer i hvert fald ikke til at have et budget på 200 mio. euro - det er helt sikkert. Derfor må Barca finde nogle billige løsninger.

Barcelona har de seneste år været gode til at hente spillere på free transfer, fx Depay, Aubameyang, AC og Kessié, samt tildels Dembele. Bestemt ikke dårligere spillere.

Alle nedenstående spillere har kontraktudløb næste sommer og kan hentes helt gratis. Det er ellers nogle store navne skal jeg hilse og sige. Spørgsmålet er om det er noget som Barca skal udnytte.

Navn: Milan Skriniar
Position: Centre-Back
Nuværende klub: Inter
Nuværende markedsværdi: 65 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: Marcus Rashford
Position: Left Winger
Nuværende klub: Man Utd
Nuværende markedsværdi: 60 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 25 år
--
Navn: Youri Tielemans
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Leicester
Nuværende markedsværdi: 55 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 26 år
--
Navn: Fabian Ruiz
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Napoli
Nuværende markedsværdi: 55 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Lionel Messi
Position: Right Winger
Nuværende klub: Paris SG
Nuværende markedsværdi: 50 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 36 år
--
Navn: Carlos Soler
Position: Central Midfield
Nuværende klub: Valencia
Nuværende markedsværdi: 50 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 26 år
--
Navn: Jan Oblak
Position: Goalkeeper
Nuværende klub: A. Madrid
Nuværende markedsværdi: 45 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 30 år
--
Navn: Jorginho
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Chelsea
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 31 år
--
Navn: Thomas Lemar
Position: Attacking Midfield
Nuværende klub: A. Madrid
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: José Gayà
Position: Left-Back
Nuværende klub: Valencia
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: N'Golo Kanté
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Chelsea
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 32 år
--
Navn: Marco Asensio
Position: Right Winger
Nuværende klub: Real Madrid
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Caglar Söyüncü
Position: Centre-Back
Nuværende klub: Leicester
Nuværende markedsværdi: 40 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 27 år
--
Navn: Wilfried Zaha
Position: Left Winger
Nuværende klub: Crystal Palace
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 30 år
--
Navn: Luke Shaw
Position: Left-Back
Nuværende klub: Man Utd
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 28 år
--
Navn: Douglas Luiz
Position: Defensive Midfield
Nuværende klub: Aston Villa
Nuværende markedsværdi: 38 mio. euro
Alder ved kontraktudløb (juli 2023): 25 år
--
Andre spillere med kontraktudløb i 2023: Benzema, Inigo Martinez, Gündogan, Ndicka, de Vrij, Firmino, Dendoncker, Ronaldo, Renato Sanches og mange andre.

Spørgsmål: Nu når ovenstående navne er helt gratis til næste sommer, er der så en bestemt spiller som du synes Barcelona skal gå efter i sommeren 2023?
Gaya og Skriniar ville være spændende og selvfølgelig Messi men er ikke sikker på den måde han forlod at han har lyst så længe Laporta er der

Fedt layout i øvrigt:)

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hvad søren skal man med Messi i et angreb, der allerede tæller mange spillere på relativt dyre og lange kontrakter?

Det ville være ren nostalgi uden et egentligt sportsligt sigte fra mit perspektiv..

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Magnus Frost skrev:
tors jul 28, 2022 9:43 am
Jeg citere lige en nyhedsartikel her fra siden

:" 'I øjeblikket har vi opnået en positiv nettoværdi. Om blot en måneds tid har vi skaffet indtægter for tæt på 650 millioner euro' sagde Joan Laporta indledningsvis. 650 millioner euro svarer til næsten 5 milliarder danske kroner."

Mere behøver man vel egentlig ikke at sige ift. Om barca er på randen til konkurs!

Kommer det så til at koste penge på rigtig lang sigt, ja formentlig, men indtil videre lyder det jeg har hørt ,primært fra the barca podcast ( som btw. Er ret fed !) Som om det ser godt ud forretningsmæssigt og at det er overskueligt hvad denne manøvre kommer til at koste på sigt.

( jeg synes Laporta virker som et røvhul overfor spillere og en der virker til at have en attitude at han er den eneste der er mere vigtig end klubben, men han virker godt nok som en skarp forretningsmand og har virkelig gjort et godt stykke arbejde sammen med Alemany)
Er det ikke en gevaldig forsimpling af tingene? Uden nøgletal på gæld, driftpostet mv., så siger 5 milliarder i sig selv ingenting. Hvor meget dækker kort fristet gæld, sæsonens underskud, Goldman Sachs lånet?

Man har i øvrigt lige formøblet noget i retning af 1/5 af det beløb på 14 dage i transferudgifter.

Det springende punkt på selvsagt syntes at være lønbudgettet, og det ved man vel reelt meget lidt om endnu.
Senest rettet af Madameskrald lør jul 30, 2022 5:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 28, 2022 9:57 am
Madameskrald skrev:
tors jul 28, 2022 9:06 am
EasyBuddhist skrev:
ons jul 27, 2022 10:25 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 27, 2022 10:06 pm
Magnus Frost skrev:
ons jul 27, 2022 9:50 pm
Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!

Desperate situationer kræver desparate løsninger… alternativt er potentielt konkurs eller salg til tredjepart.
Den der snak kan godt forstumme. Barca er langt fra at gå konkurs på nuværende tidspunkt og med den nye lønstruktur, er det også stærkt tvivlsomt, man fremover igen vil få problemer af samme karat. Det lavere omkostningsniveau vil garantere en sund økonomi. Der vil dog gå endnu en årrække, inden Barca´s økonomi er helt tilbage, hvor den gerne skal være og det skal der arbejdes hårdt på i den tid. Der bliver ikke plads til de vilde udskejelser, men der vil være plads til også i de næste vinduer at agere på transfermarkedet, hvis der opstår muligheder og for at planlægge mere langsigtet, end man har gjort i dette. Truppen ser rigtig god ud for de næste par år, men allerede nu, er man nødt til at planlægge en række spilleres afgange over de næste par vinduer. Ikke så meget Piqué længere, men Alba, Busi, Lewa og Azpi(hvis han kommer) står alle til at skulle udfases, så der skal også arbejdes på truppen de næste par vinduer. Det selvom man har fået en kæmpe mængde fra hånden i dette vindue.
Det virker du rigtigt nok meget sikker på, men hvad baserer du det på?

Jeg har ikke ser nok nøgletal til at føle mig sikker på noget som helst..
Med den kapital, man har fået tilført, er man ikke i nogen umiddelbar fare for en konkurs. På den kortsigtede bane er man altså ikke i fare for en konkurs. På den langsigtede, gælder det om at få omsætningen op og få udgifterne ned. Det er mål, man er godt i gang med at få indfriet, omend man nok først for alvor vil se det på papiret i sommeren 2024. Man skal have udfaset de ældre med store kontrakter og man skal af med den lønpukkel, man har skubbet foran sig. Dertil skal man have afskrivninger på spillere helt ned i et niveau, hvor det ikke er påvirket af tideligere tiders store indkøb. Men som sagt, man er langt i udførelsen allerede. Mht omsætningen, så vil et helt år uden corona restriktioner gøre sit i sig selv til, den finde sit mere naturlige leje, mens et bedre sportsligt setup og dermed produkt gerne skulle drive det endnu længere op. Men i bund og grund er det, det lavere udgiftsniveau, det skal sikre en sund økonomi. 400 mio euro i årligt spillerbudget(lønudgifter + afskrivninger) og lavere omkostninger på den rentebærende gæld. Det er det, der er vejen frem.
Ja. Jeg er med på, at det er din opfattelse.

Jeg kommer dog til at forholde mig dog skeptisk, indtil kommer nogle flere nøgletal frem, der rent faktisk dokumentere det. Eksempelvis har man pt. skippet Coutinho afsted og udlejet Lenglet (+ genskrevet med Dembele) - og det er uvist, hvor meget aflønning man står med på Cou og Lenglet fortsat. Mens man har hentet Lewan, Raphinha, AC, Kessie, Kounde - jeg gætter på, at det ikke giver en større positiv difference i løn regnskabet.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Madameskrald skrev:
lør jul 30, 2022 4:02 pm
EasyBuddhist skrev:
tors jul 28, 2022 9:57 am
Madameskrald skrev:
tors jul 28, 2022 9:06 am
EasyBuddhist skrev:
ons jul 27, 2022 10:25 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 27, 2022 10:06 pm
Magnus Frost skrev:
ons jul 27, 2022 9:50 pm
Frenkie er ikke alle de penge værd ! ( men det er der jo ingen fodboldspillere i barca der er, det er jo absurde beløb. Han tjener bare mere end fleste, dog ikke i top tre i år eller næste, men stadig alt for meget!)

Det ku være fedt hvis han går ned i løn og bliver og fint hvis han bliver solgt for minimum 80.

Men uanset hvad det ender med er det primære indtryk jeg står tilbage med at Laporta såvel som Bartomeu skider højt og flot på ALLE spillere så snart de ikke vil nøjagtig det som de vil. DET er fanme usmageligt og UVÆRDIGT for en klub som Barca!

Desperate situationer kræver desparate løsninger… alternativt er potentielt konkurs eller salg til tredjepart.
Den der snak kan godt forstumme. Barca er langt fra at gå konkurs på nuværende tidspunkt og med den nye lønstruktur, er det også stærkt tvivlsomt, man fremover igen vil få problemer af samme karat. Det lavere omkostningsniveau vil garantere en sund økonomi. Der vil dog gå endnu en årrække, inden Barca´s økonomi er helt tilbage, hvor den gerne skal være og det skal der arbejdes hårdt på i den tid. Der bliver ikke plads til de vilde udskejelser, men der vil være plads til også i de næste vinduer at agere på transfermarkedet, hvis der opstår muligheder og for at planlægge mere langsigtet, end man har gjort i dette. Truppen ser rigtig god ud for de næste par år, men allerede nu, er man nødt til at planlægge en række spilleres afgange over de næste par vinduer. Ikke så meget Piqué længere, men Alba, Busi, Lewa og Azpi(hvis han kommer) står alle til at skulle udfases, så der skal også arbejdes på truppen de næste par vinduer. Det selvom man har fået en kæmpe mængde fra hånden i dette vindue.
Det virker du rigtigt nok meget sikker på, men hvad baserer du det på?

Jeg har ikke ser nok nøgletal til at føle mig sikker på noget som helst..
Med den kapital, man har fået tilført, er man ikke i nogen umiddelbar fare for en konkurs. På den kortsigtede bane er man altså ikke i fare for en konkurs. På den langsigtede, gælder det om at få omsætningen op og få udgifterne ned. Det er mål, man er godt i gang med at få indfriet, omend man nok først for alvor vil se det på papiret i sommeren 2024. Man skal have udfaset de ældre med store kontrakter og man skal af med den lønpukkel, man har skubbet foran sig. Dertil skal man have afskrivninger på spillere helt ned i et niveau, hvor det ikke er påvirket af tideligere tiders store indkøb. Men som sagt, man er langt i udførelsen allerede. Mht omsætningen, så vil et helt år uden corona restriktioner gøre sit i sig selv til, den finde sit mere naturlige leje, mens et bedre sportsligt setup og dermed produkt gerne skulle drive det endnu længere op. Men i bund og grund er det, det lavere udgiftsniveau, det skal sikre en sund økonomi. 400 mio euro i årligt spillerbudget(lønudgifter + afskrivninger) og lavere omkostninger på den rentebærende gæld. Det er det, der er vejen frem.
Ja. Jeg er med på, at det er din opfattelse.

Jeg kommer dog til at forholde mig dog skeptisk, indtil kommer nogle flere nøgletal frem, der rent faktisk dokumentere det. Eksempelvis har man pt. skippet Coutinho afsted og udlejet Lenglet (+ genskrevet med Dembele) - og det er uvist, hvor meget aflønning man står med på Cou og Lenglet fortsat. Mens man har hentet Lewan, Raphinha, AC, Kessie, Kounde - jeg gætter på, at det ikke giver en større positiv difference i løn regnskabet.

Hvis ikke man havde lige havde skaffet de 650 millioner euro så var jeg helt enig med dig!

Men nu er det vel meget snart regnskabet kommer frem så kan vi jo alle se sort på hvidt hvordan den økonomiske situation er.

Btw. I "the Barcelona podcast" gennemgik de lige i forgårs den økonomiske situation lidt mere i dybden ( den findes også på Spotify :glad: )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Hvad tænker folk om at Messi måske kommer tilbage? Jeg er ret splittet. Han er stadig en fantastisk spiller, men de sidste par sæsoner var vores spil sat op efter at han skulle lave genialiteter, og synes at det hæmmede os en del. Nu har vi hentet voldsomt ind, og vores trup er meget mere i balance, og vi har ikke én spiller som det hele skal komme fra, og af den grund kan vi også vende tilbage til et højt genpres, hvilket jeg ser som værende ekstremt vigtigt for vores spil. Vi har desuden fyldt godt op i angrebet, så som jeg ser det, og med Messis alder taget i betragtning, skal han ned på midten at spille, hvor han også vil kunne brillere. Det kræver selvfølgelig at han ikke sætter sig over holdet, og deltager i genpres osv., hvilket jeg ikke er helt sikker på at han kan? Kan ikke se idéen i at vi har hentet lewa og raphinha, hvis det er planen at Messi skal spille i angrebet. Jeg kan heller ikke forestille mig at han vil tage til takke med blot at være indskifter, så midtbanen, i en slags 10er rolle hvor han kan kreere spillet sammen med Pedri ser jeg som ideelt. Hvad tænker i andre?

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Hutlihut skrev:
lør jul 30, 2022 8:44 pm
Hvad tænker folk om at Messi måske kommer tilbage? Jeg er ret splittet. Han er stadig en fantastisk spiller, men de sidste par sæsoner var vores spil sat op efter at han skulle lave genialiteter, og synes at det hæmmede os en del. Nu har vi hentet voldsomt ind, og vores trup er meget mere i balance, og vi har ikke én spiller som det hele skal komme fra, og af den grund kan vi også vende tilbage til et højt genpres, hvilket jeg ser som værende ekstremt vigtigt for vores spil. Vi har desuden fyldt godt op i angrebet, så som jeg ser det, og med Messis alder taget i betragtning, skal han ned på midten at spille, hvor han også vil kunne brillere. Det kræver selvfølgelig at han ikke sætter sig over holdet, og deltager i genpres osv., hvilket jeg ikke er helt sikker på at han kan? Kan ikke se idéen i at vi har hentet lewa og raphinha, hvis det er planen at Messi skal spille i angrebet. Jeg kan heller ikke forestille mig at han vil tage til takke med blot at være indskifter, så midtbanen, i en slags 10er rolle hvor han kan kreere spillet sammen med Pedri ser jeg som ideelt. Hvad tænker i andre?
Meget enig. Mit hjerte vil bare gerne give ham en ordentlig afslutning og se ham et par kampe mere på Camp Nou, men omvendt så gik det ikke særlig godt med Messi i hans sidste par år. Ikke sagt det var på grund af ham, men han havde nok lidt samme effekt som Ronaldo i Juve og United, hvor spillerne bliver dårligere omkring ham, fordi der er et stort pres og fordi alt er bygget op om Messi.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
lør jul 30, 2022 8:47 pm
Hutlihut skrev:
lør jul 30, 2022 8:44 pm
Hvad tænker folk om at Messi måske kommer tilbage? Jeg er ret splittet. Han er stadig en fantastisk spiller, men de sidste par sæsoner var vores spil sat op efter at han skulle lave genialiteter, og synes at det hæmmede os en del. Nu har vi hentet voldsomt ind, og vores trup er meget mere i balance, og vi har ikke én spiller som det hele skal komme fra, og af den grund kan vi også vende tilbage til et højt genpres, hvilket jeg ser som værende ekstremt vigtigt for vores spil. Vi har desuden fyldt godt op i angrebet, så som jeg ser det, og med Messis alder taget i betragtning, skal han ned på midten at spille, hvor han også vil kunne brillere. Det kræver selvfølgelig at han ikke sætter sig over holdet, og deltager i genpres osv., hvilket jeg ikke er helt sikker på at han kan? Kan ikke se idéen i at vi har hentet lewa og raphinha, hvis det er planen at Messi skal spille i angrebet. Jeg kan heller ikke forestille mig at han vil tage til takke med blot at være indskifter, så midtbanen, i en slags 10er rolle hvor han kan kreere spillet sammen med Pedri ser jeg som ideelt. Hvad tænker i andre?
Meget enig. Mit hjerte vil bare gerne give ham en ordentlig afslutning og se ham et par kampe mere på Camp Nou, men omvendt så gik det ikke særlig godt med Messi i hans sidste par år. Ikke sagt det var på grund af ham, men han havde nok lidt samme effekt som Ronaldo i Juve og United, hvor spillerne bliver dårligere omkring ham, fordi der er et stort pres og fordi alt er bygget op om Messi.

Det er jo fucking Messi :think:

Ja jeg er sgu nok på linje med Isageren!

Som 10er og med en del udskiftninger/indskiftninger ku han jo faktisk være RIGTIG GOD hvis han indfandt sig med den rolle og han har jo været rigtig god til kort genpres engang...

Og HOLD KÆFT hvor vil jeg gerne se ham lykkedes med Barca!
Og med de rigtig gode spillere vi har nu kan hans blik for spillet og spilninger og den ekstra plads det giver ham jo være en genial kombo...

Men jeg tror han vil gøre det her hold dårligere :sad:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
lør jul 30, 2022 9:27 pm
Isageren skrev:
lør jul 30, 2022 8:47 pm
Hutlihut skrev:
lør jul 30, 2022 8:44 pm
Hvad tænker folk om at Messi måske kommer tilbage? Jeg er ret splittet. Han er stadig en fantastisk spiller, men de sidste par sæsoner var vores spil sat op efter at han skulle lave genialiteter, og synes at det hæmmede os en del. Nu har vi hentet voldsomt ind, og vores trup er meget mere i balance, og vi har ikke én spiller som det hele skal komme fra, og af den grund kan vi også vende tilbage til et højt genpres, hvilket jeg ser som værende ekstremt vigtigt for vores spil. Vi har desuden fyldt godt op i angrebet, så som jeg ser det, og med Messis alder taget i betragtning, skal han ned på midten at spille, hvor han også vil kunne brillere. Det kræver selvfølgelig at han ikke sætter sig over holdet, og deltager i genpres osv., hvilket jeg ikke er helt sikker på at han kan? Kan ikke se idéen i at vi har hentet lewa og raphinha, hvis det er planen at Messi skal spille i angrebet. Jeg kan heller ikke forestille mig at han vil tage til takke med blot at være indskifter, så midtbanen, i en slags 10er rolle hvor han kan kreere spillet sammen med Pedri ser jeg som ideelt. Hvad tænker i andre?
Meget enig. Mit hjerte vil bare gerne give ham en ordentlig afslutning og se ham et par kampe mere på Camp Nou, men omvendt så gik det ikke særlig godt med Messi i hans sidste par år. Ikke sagt det var på grund af ham, men han havde nok lidt samme effekt som Ronaldo i Juve og United, hvor spillerne bliver dårligere omkring ham, fordi der er et stort pres og fordi alt er bygget op om Messi.

Det er jo fucking Messi :think:

Ja jeg er sgu nok på linje med Isageren!

Som 10er og med en del udskiftninger/indskiftninger ku han jo faktisk være RIGTIG GOD hvis han indfandt sig med den rolle og han har jo været rigtig god til kort genpres engang...

Og HOLD KÆFT hvor vil jeg gerne se ham lykkedes med Barca!
Og med de rigtig gode spillere vi har nu kan hans blik for spillet og spilninger og den ekstra plads det giver ham jo være en genial kombo...

Men jeg tror han vil gøre her hold dårligere :sad:
Han er selvfølgelig dygtig, og han har haft en ganske god karriere, men vi har ikke rigtig haft succes med ham på banen. Han er mere et symbol og PR-ikon
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Official: FC Barcelona and Celta Vigo have reached an initial agreement for the transfer of Óscar Mingueza, pending the signing of the contracts and for the player to pass his medical check-up. [fcb]
MB skulle være tæt på at få ophævet sin kontrakt. Snak om umtiti og olympiakos. Og puig skal muligvis til USA.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Isageren skrev:
lør jul 30, 2022 9:29 pm
Magnus Frost skrev:
lør jul 30, 2022 9:27 pm
Isageren skrev:
lør jul 30, 2022 8:47 pm
Hutlihut skrev:
lør jul 30, 2022 8:44 pm
Hvad tænker folk om at Messi måske kommer tilbage? Jeg er ret splittet. Han er stadig en fantastisk spiller, men de sidste par sæsoner var vores spil sat op efter at han skulle lave genialiteter, og synes at det hæmmede os en del. Nu har vi hentet voldsomt ind, og vores trup er meget mere i balance, og vi har ikke én spiller som det hele skal komme fra, og af den grund kan vi også vende tilbage til et højt genpres, hvilket jeg ser som værende ekstremt vigtigt for vores spil. Vi har desuden fyldt godt op i angrebet, så som jeg ser det, og med Messis alder taget i betragtning, skal han ned på midten at spille, hvor han også vil kunne brillere. Det kræver selvfølgelig at han ikke sætter sig over holdet, og deltager i genpres osv., hvilket jeg ikke er helt sikker på at han kan? Kan ikke se idéen i at vi har hentet lewa og raphinha, hvis det er planen at Messi skal spille i angrebet. Jeg kan heller ikke forestille mig at han vil tage til takke med blot at være indskifter, så midtbanen, i en slags 10er rolle hvor han kan kreere spillet sammen med Pedri ser jeg som ideelt. Hvad tænker i andre?
Meget enig. Mit hjerte vil bare gerne give ham en ordentlig afslutning og se ham et par kampe mere på Camp Nou, men omvendt så gik det ikke særlig godt med Messi i hans sidste par år. Ikke sagt det var på grund af ham, men han havde nok lidt samme effekt som Ronaldo i Juve og United, hvor spillerne bliver dårligere omkring ham, fordi der er et stort pres og fordi alt er bygget op om Messi.

Det er jo fucking Messi :think:

Ja jeg er sgu nok på linje med Isageren!

Som 10er og med en del udskiftninger/indskiftninger ku han jo faktisk være RIGTIG GOD hvis han indfandt sig med den rolle og han har jo været rigtig god til kort genpres engang...

Og HOLD KÆFT hvor vil jeg gerne se ham lykkedes med Barca!
Og med de rigtig gode spillere vi har nu kan hans blik for spillet og spilninger og den ekstra plads det giver ham jo være en genial kombo...

Men jeg tror han vil gøre her hold dårligere :sad:
Han er selvfølgelig dygtig, og han har haft en ganske god karriere, men vi har ikke rigtig haft succes med ham på banen. Han er mere et symbol og PR-ikon
Stop nu det der!!!! Du kan mene at Messi tiden er forbi, men “Ganske god og ikke rigtig haft succes” :roll:

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
lør jul 30, 2022 9:34 pm
Official: FC Barcelona and Celta Vigo have reached an initial agreement for the transfer of Óscar Mingueza, pending the signing of the contracts and for the player to pass his medical check-up. [fcb]
MB skulle være tæt på at få ophævet sin kontrakt. Snak om umtiti og olympiakos. Og puig skal muligvis til USA.
Ja, der er tilsyneladende brand udsalg.

Det bliver spændende, hvordan de lønmæssige forpligtigelser ender.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1779
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

YES!! Så røg der en mere.
Officielt: Oscar Mingueza skifter til Celta Vigo. Der er ikke meldt noget om nogen pris endnu.
Der er dog stadig lang vej endnu. Her er status quo:

Nye spillere
* Frank Kessie
* Andreas Christensen

* Lewandowski
* Kounde

* Raphinha
* Pena (tilbage fra lån)
* Dembele (forlænger)

Måske kommende spillere
* Alonso
* Azpilicueta
* Bernando Silva (hvis FDJ sælges)

Afgange
* Lenglet
* Alves
* Trinqao
* Griezmann (på lån, og måske salg)
* Luuk de Jong
* Adama

* Mingueza (ny)

Tvivlsomme
* Umtiti
* Depay
* Frankie de Jong
* Puig
* Neto
* Braithwaite
* Pjanic

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Er enig med isageren og Magnus frost. Vil være fantastisk hvis han kunne slutte sin karriere på et fyldt camp nou, men der er også mange spørgsmålstegn. Hvis han indfinder sig i at skulle presse vil vi have et fantastisk hold, men hvis ikke vil han være en hæmsko. Lidt ligesom busi og Piqué er det i mine øjne. Til dels også Alba

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster