Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 346 gange
Blevet takket: 243 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Norbit skrev:
fre jul 31, 2026 1:07 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jul 31, 2026 12:17 pm
Hristo skrev:
fre jul 31, 2026 11:59 am
EasyBuddhist skrev:
fre jul 31, 2026 10:08 am
Hristo skrev:
fre jul 31, 2026 9:06 am
Glemmer vi at anerkende hvad puta har gang i ift spillersalg? Eller sælger de derimod alle de talenter de burde bygge fremtiden på?

Selvom jeg føler sandheden ligger et sted mellem de to yderpunkter, så kan jeg ikke lade være med at blive lige misundelig over evnen til at sælge spillere for høje beløb. Og evnen til åbenbart at skabe gode relationer ude i markedet, mens vi er i konflikt med Gud og hvermand.

Var jeg puta havde jeg dog satset på Nico Paz i stedet for at sælge ham, men de er jo smarte nok til at lægge tilbagekøbsklausuler ind i mange af deres salg. Så vidt jeg huske kan de nærmest købe Nico Paz tilbage for et ikke meget højere beløb.

Når alt der er sagt deler jeg linjen med easy og snot ovenfor. Lad os glæde os over at vi ikke ligner en klub i panik. Og at de nye spillere kan blive indskrevet uden kreative løsninger denne sommer.

https://www.fotmob.com/embed/news/01kyt ... rce=fotmob
De gør et super stykke arbejde med at sælge deres akademi spillere. Men det er bestemt ikke en strategi, Barca nogensinde skal følge
Nej det er et godt take.

Der er også den med, at de nu sælger Garcia for langt over markedsværdi, og er ved at sælge Palacios til samme klub, men sagen er også at deres gamle ungdomstræner Arbeloa er træner i Fulham nu, og de to salg i høj grad også repræsenterer det held at Arbeloa har fået Fulhams matadorpenge at handle for.
Lige med Fulham, så har det nok også en del at sige, ejeren er tæt foretningspartner med Perez. Ja, det lugter lidt

Men de er gode til at sælge dem og Barca skal også blive bedre, det er ikke så meget det. Problemet er, Real sælger deres bedste akademi spillere og det er det hul, Barca aldrig må falde i
Men der bare en kæmpe forskel når vi sælger kontra dem fra Madrid. Vi har ikke kunnet få afskippet Araujo, FdJ, Ter Stegen og Casado. En Casado fra Barca ville sælges for max 25 mio, den samme Casado fra Real ville sælges for mindst 65.

Vores top 5 højeste salg er:
  • 222m: Neymar solgt til frikøbsklausul
  • 80m: Arthur. Lignede noget fusk med papirarbejde da man tilsvarende købte Pjanic unødvendigt
  • 60m: Figo. Tilbage i år 2000!
  • 50m: Dembele. Fuckede med os frem til salget
  • 42m: Sanchez
Reals top 5 højeste salg:
33 årig Ronaldo (117m), Di Maria (75m), Casemiro (70m), Morata (66m), Nico Paz (60m).

Generelt er der bare noget med, at vi er ret dårlige til at sælge. Ofte lader vi dem blive kontrakterne ud eller udleje dem indtil de bliver kontraktløse. Vi halter efter på den disciplin, man burde kunne se hvilke "talenter" der ikke er gode nok (fx. Casado) og skippe dem til en fornuftig pris (fx. 40 mio).

De udtømmende lister:
https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... verein/131
https://www.transfermarkt.com/jumplist/ ... verein/418
Kan det være, at Real Madrid er mere kyniske hvad det angår end vid er?

Og i Barca vil spillerne ikke væk. Vi har måske ikke den samme kynisme til at sende dem videre? Det ved de købende klubber også.

Og så har der været de dyre kontrakter og så videre.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Hristo
Har takket: 305 gange
Blevet takket: 480 gange

Indlæg af Hristo »

Norbit skrev:
fre jul 31, 2026 1:07 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jul 31, 2026 12:17 pm
Hristo skrev:
fre jul 31, 2026 11:59 am
EasyBuddhist skrev:
fre jul 31, 2026 10:08 am
Hristo skrev:
fre jul 31, 2026 9:06 am
Glemmer vi at anerkende hvad puta har gang i ift spillersalg? Eller sælger de derimod alle de talenter de burde bygge fremtiden på?

Selvom jeg føler sandheden ligger et sted mellem de to yderpunkter, så kan jeg ikke lade være med at blive lige misundelig over evnen til at sælge spillere for høje beløb. Og evnen til åbenbart at skabe gode relationer ude i markedet, mens vi er i konflikt med Gud og hvermand.

Var jeg puta havde jeg dog satset på Nico Paz i stedet for at sælge ham, men de er jo smarte nok til at lægge tilbagekøbsklausuler ind i mange af deres salg. Så vidt jeg huske kan de nærmest købe Nico Paz tilbage for et ikke meget højere beløb.

Når alt der er sagt deler jeg linjen med easy og snot ovenfor. Lad os glæde os over at vi ikke ligner en klub i panik. Og at de nye spillere kan blive indskrevet uden kreative løsninger denne sommer.

https://www.fotmob.com/embed/news/01kyt ... rce=fotmob
De gør et super stykke arbejde med at sælge deres akademi spillere. Men det er bestemt ikke en strategi, Barca nogensinde skal følge
Nej det er et godt take.

Der er også den med, at de nu sælger Garcia for langt over markedsværdi, og er ved at sælge Palacios til samme klub, men sagen er også at deres gamle ungdomstræner Arbeloa er træner i Fulham nu, og de to salg i høj grad også repræsenterer det held at Arbeloa har fået Fulhams matadorpenge at handle for.
Lige med Fulham, så har det nok også en del at sige, ejeren er tæt foretningspartner med Perez. Ja, det lugter lidt

Men de er gode til at sælge dem og Barca skal også blive bedre, det er ikke så meget det. Problemet er, Real sælger deres bedste akademi spillere og det er det hul, Barca aldrig må falde i
Men der bare en kæmpe forskel når vi sælger kontra dem fra Madrid. Vi har ikke kunnet få afskippet Araujo, FdJ, Ter Stegen og Casado. En Casado fra Barca ville sælges for max 25 mio, den samme Casado fra Real ville sælges for mindst 65.

Vores top 5 højeste salg er:
  • 222m: Neymar solgt til frikøbsklausul
  • 80m: Arthur. Lignede noget fusk med papirarbejde da man tilsvarende købte Pjanic unødvendigt
  • 60m: Figo. Tilbage i år 2000!
  • 50m: Dembele. Fuckede med os frem til salget
  • 42m: Sanchez
Reals top 5 højeste salg:
33 årig Ronaldo (117m), Di Maria (75m), Casemiro (70m), Morata (66m), Nico Paz (60m).

Generelt er der bare noget med, at vi er ret dårlige til at sælge. Ofte lader vi dem blive kontrakterne ud eller udleje dem indtil de bliver kontraktløse. Vi halter efter på den disciplin, man burde kunne se hvilke "talenter" der ikke er gode nok (fx. Casado) og skippe dem til en fornuftig pris (fx. 40 mio).

De udtømmende lister:
https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... verein/131
https://www.transfermarkt.com/jumplist/ ... verein/418
Nu kommer jeg med et meget lægmandslignende og lommefilosofisk indlæg ift vores manglende evne til at sælge uønskede spillere, hvilket jeg er helt enig i er en udfordring.
Kan der være noget om at Barca på mange måder bare er den klub som opfylder flest mulige kriterier, som kan holde på spillere. Jeg remser lige op, men hovedpointen er de sidste punkter:
-Tendens til (for) høje lønninger - særligt i Bartomeu-epoken, hvor der gik inflation i lønninger.
-En lokal storklub med kæmpestadion og historie
-En “larger than life”-klub, som mange spillere har haft som drømmeklub fra barnsben.
-En fantastisk kombi af middelhavsklima, storby og et sted med mange åndehuller for en feteret spiller. Mit indtryk er at spillerne lever relativt “normale” liv i Barcelona og kan gå ud og spise, gå på strand mv uden af frygte for deres sikkerhed.

Det bliver sådan lidt de mere bløde ting kombineret med storhed og penge, jeg tænker gør at Barca har en helt særligt kombi jeg ikke kan finde andre steder. Det er nok også der jeg selv ville bo i Europa, hvis jeg skulle drømme mig udenlands. Spillerne har selvfølgelig penge til ferier osv, men de har også familie osv og Ibiza er lige om hjørnet.

Det undskylder ikke ledelsens aktie, men jeg tænker der er noget bullseye over at være spiller i Barcelona.
Madrid er en fin by, men den er pissevarm om sommeren og en pool er måske ikke altid stedet en atlet med six pack har lyst til at poste Instagram billeder fra. Paris er lidt en heksekedel for en stjerne. England (selv London) er bare ikke så spændende. Osv.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 607 gange

Indlæg af Norbit »

Sideskift;

Hvad siger folk til Esposito fra Inter? 21 år og nok bedre end de øvrige plan-b'er der nævnes. Kunne det være en idé at smide 40-60 mio efter ham og samtidigt beholde F.Torres. Så tror jeg også at F.Torres kan se sig selv blive og kæmpe om spilletiden.

Har kun set youtube highlights med ham, men Inter fansene ser et kæmpe potentiale i ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

DrGink
Har takket: 1145 gange
Blevet takket: 246 gange

Indlæg af DrGink »

Norbit skrev:
fre jul 31, 2026 2:32 pm
Sideskift;

Hvad siger folk til Esposito fra Inter? 21 år og nok bedre end de øvrige plan-b'er der nævnes. Kunne det være en idé at smide 40-60 mio efter ham og samtidigt beholde F.Torres. Så tror jeg også at F.Torres kan se sig selv blive og kæmpe om spilletiden.

Har kun set youtube highlights med ham, men Inter fansene ser et kæmpe potentiale i ham.
Altså tanken om at købe et talent og beholde torres som backup er fin, men det kræver nok at torres vil forlænge - ellers skal vi overveje at skippe ham nu.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2922 gange
Blevet takket: 1712 gange

Indlæg af Dytrax »

Barça will not enter a bidding war over Ferran Torres.

The club will offer him a contract renewal without any salary increase.

If the player decides he wants to leave, Barça will negotiate his transfer.

[Diario Sport]
Læste andetsteds at forhandlingerne mellem Barça og Torres repræsentanter er brudt sammen og at der forhandles med PSG om transfersum.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2922 gange
Blevet takket: 1712 gange

Indlæg af Dytrax »

Athletic Club value Aymeric Laporte at €80 million.

Barça were one of the clubs that inquired about the defender’s situation during the World Cup.

Deco closely monitored the center-back and watched several of his matches in person.

[Diario AS]

80.... :eek: :lol:

JHMark
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 61 gange

Indlæg af JHMark »

Dytrax skrev:
søn aug 02, 2026 9:44 am
Athletic Club value Aymeric Laporte at €80 million.

Barça were one of the clubs that inquired about the defender’s situation during the World Cup.

Deco closely monitored the center-back and watched several of his matches in person.

[Diario AS]

80.... :eek: :lol:
Haha, Transfermarkt har ham til 8… I det her marked finder klubberne bare på fiktive tal efterhånden.
Måske jeg skal tilbyde mig selv på markedet til 2 mio €. Jeg er trods alt i slut-tyverne og har spillet fodbold i folkeskolen :lol:

EasyBuddhist
Har takket: 1200 gange
Blevet takket: 1453 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Ferran ser ud til at smutte. Oprindeligt havde jeg helst set ham blive, da det ikke er optimalt at skifte begge sine CF's i ét vindue, men hvis han gerne vil afsted, så lad ham endelig gøre det. Ingen grund til at holde på en spiller, man egentlig gerne vil opgradere på og man skal da slet ikke gå i panik og give ham en ny kontrakt på ublu vilkår

Afsted med ham og så brug Olmo eller Fermin som F9. Det gode er, det også vil give plads til Diarra/Ebrima i truppen til næste sæson. Det er to vanvittige profiler, man har dem. Stik pengene i lommen og se, hvad der sker på markedet i løbet af det næste års tid
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Har takket: 1200 gange
Blevet takket: 1453 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Tottenham have made an initial approach worth £50M-£55M for Galatasaray striker Osimhen! The Turkish champions want close to £65M. Man Utd, Chelsea, and Atletico also monitor!

@ekremkonur@caughtoffside
:eek:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 02, 2026 10:42 am
Tottenham have made an initial approach worth £50M-£55M for Galatasaray striker Osimhen! The Turkish champions want close to £65M. Man Utd, Chelsea, and Atletico also monitor!

Wtf!!! For 65 mio ville det jo være det vildeste bargain. Det tror jeg simpelthen ikke på i dette marked. Jeg ville no bullshit kræve mindst 125 med de priser der florerer.
Men hvis sandt - og vi ikke slår til - så vil jeg måske for første gang komme med en følelsesladet, uskøn, grænsende til impulsiv irrationel svada mod vores nuværende sportsledelse. For alt under 90 mio for Osimhen skal vi ikke engang blinke.

Hristo

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 02, 2026 10:22 am
Ferran ser ud til at smutte. Oprindeligt havde jeg helst set ham blive, da det ikke er optimalt at skifte begge sine CF's i ét vindue, men hvis han gerne vil afsted, så lad ham endelig gøre det. Ingen grund til at holde på en spiller, man egentlig gerne vil opgradere på og man skal da slet ikke gå i panik og give ham en ny kontrakt på ublu vilkår

Afsted med ham og så brug Olmo eller Fermin som F9. Det gode er, det også vil give plads til Diarra/Ebrima i truppen til næste sæson. Det er to vanvittige profiler, man har dem. Stik pengene i lommen og se, hvad der sker på markedet i løbet af det næste års tid
Jeg har det også sådan, at alt tager i betragtning, så fyr ham af. Han har aldrig slået til som kant, og selvom hans striker-stats har været gode, så er der også et loft. Jeg vil dog sige, at jeg godt kunne se ham lave et mål pr kamp, hvis han via både held, fast plads og hårdt arbejde kan lægge et lag på sit nuværende niveau.
Lad os lege vi får 50 mio får ferran.
Så har vi vel tre scenarier:
1) vi afventer og bruger hvad vi har, som du skriver easy
2) vi bruger pengene til at sprænge boksen og køber den dyre dreng i Alvarez/Kane-klassen
3) vi køber en 1;1-erstatning ifa Oyarzabal, der i transfer, løn og niveau er ret på Ferran, måske en tand bedre.
Jeg er nok en egentlig cool med det hele.
Det eneste jeg er ærgerlig over er, at vi tager et skridt væk fra den spanske stamme vi har nu, hvis ferran smutter. Men det giver også til gengæld muligheden for at få et endnu bedre hold med de rette beslutninger vel og mærke.

Antimadridista
Har takket: 1935 gange
Blevet takket: 1269 gange

Indlæg af Antimadridista »

Farvel til Franco Torres. Helt fint🙌🏻

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1190 gange
Blevet takket: 830 gange

Indlæg af Kvoller »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 02, 2026 10:42 am

Er det så ikke nu vi dropper Alvarez og køber Osimhen og får ham til at være en form for mentor for Hamza?

Hristo

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
søn aug 02, 2026 12:00 pm
Farvel til Franco Torres. Helt fint🙌🏻
Hvis han vitterligt render rundt med højreorienterede holdninger, skal han IMO bare fucke af. Men jeg har også meget svært ved at se en person, som evt sympatiserer med trumpistiske holdninger, skulle passe til Barca og katalonien. Kamp mod facisme og centralmagt står vej 1:1 i modsætning til de klamme strømninger?
Men jeg har ikke fulgt godt nok med til at vide om rygterne og kasketten bare en storm i et glas vand eller om han vitterligt er en båtnakke.

Hristo

Indlæg af Hristo »

Ounahi rygtes til Barca som erstatning for skadet De Jong. Han er god og alsidig, men han er primært offensiv midtbane, og vi skal virkelig ikke bruge penge eller løn på den centrale midtbane. Vi har både Gavi og Bernal, stadig Casado og adskillige talenter som Tommy, Guille, Tunkara m.fl. som dækker CM på forskellig vis. Selvom han kun koster 10M, håber jeg det er en and.

https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... barca.html

Besvar