Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2473
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1199 gange
Blevet takket: 536 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBSOCI »

Det er spændende med alle de navne, der bliver bragt i spil. Douglas Costa synes jeg kunne være spændende. Men der er snart så mange navne at vælge imellem, at mit er det eneste der mangler :mrgreen: .

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Deulofeu vil eftersigende ikke tilbage pga spilletid. Derudover ser det ud til at vi mister et stort talent, Mboula, til Monaco.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det er klogt af dem begge. Dølle må vide at han ikke har niveauet og at han ikke vil kæmpe for at få det defensive med. Mboula kommer op og træner med monacos førstehold og har langt kortere til førsteholdsbold end hos os.

Men ja der bliver godt nok nævnt mange nævne. Man skulle næsten tro at medierne ikke har en anelse om hvad der sker ;-)

Det er dog spændende at der er så meget snak om kanter. Måske fordi vi vil gå over og spille 4-2-3-1 eller fordi pressen tror vi vil gøre det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Det er dog spændende at der er så meget snak om kanter. Måske fordi vi vil gå over og spille 4-2-3-1 eller fordi pressen tror vi vil gøre det.
Eller også er det ganske enkelt bare fordi, at vores tre forreste pladser vil være ekstremt tyndt besat, når først vi (forhåbentlig) får smidt Arda ud af klubben. Messi, Suárez, Neymar, Paco og Rafinha. Det er ikke mange spillere til at besætte 3 pladser over en hel sæson. Især ikke hvis Rafinha fortsætter sit skadeshelvede. Jeg regner ikke Denis Suárez med. Han har vel knapt nok fået mere end tyve minutter som kantspiller i denne sæson. Så jeg kan da kun have forståelse for, hvis vi går ud og bruger penge på en kantspiller nu, særligt fordi vi ikke har nogen fra La Masia, der kan løfte opgaven. Vi får brug for en ny back-up kant, hvis vi antager, at Arda er væk.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Ederson til City for 300 mill. kroner.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Det er dog spændende at der er så meget snak om kanter. Måske fordi vi vil gå over og spille 4-2-3-1 eller fordi pressen tror vi vil gøre det.
Eller også er det ganske enkelt bare fordi, at vores tre forreste pladser vil være ekstremt tyndt besat, når først vi (forhåbentlig) får smidt Arda ud af klubben. Messi, Suárez, Neymar, Paco og Rafinha. Det er ikke mange spillere til at besætte 3 pladser over en hel sæson. Især ikke hvis Rafinha fortsætter sit skadeshelvede. Jeg regner ikke Denis Suárez med. Han har vel knapt nok fået mere end tyve minutter som kantspiller i denne sæson. Så jeg kan da kun have forståelse for, hvis vi går ud og bruger penge på en kantspiller nu, særligt fordi vi ikke har nogen fra La Masia, der kan løfte opgaven. Vi får brug for en ny back-up kant, hvis vi antager, at Arda er væk.
Munir kommer tilbage. Vil mene at vi er ok med når det kommer til reserver med rafinha, munir og paco. Og så er der spillere som denis, gomes, roberto og vidal der også kan hjælpe til.

Udover det så er de navne der bliver nævnt vel ikke nogen man skal på bænken og have en lille rolle? Spillere som dembele, costa og mahrez vil nok forvente mere spilletid end Munir og paco.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Jeg glæder mig godt nok til det her transfervindue. Jeg kan mærke, at klubben laver et scoop. Det bliver sikkert dyrt, men sådan er fodbold jo nu om dage.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Det er dog spændende at der er så meget snak om kanter. Måske fordi vi vil gå over og spille 4-2-3-1 eller fordi pressen tror vi vil gøre det.
Eller også er det ganske enkelt bare fordi, at vores tre forreste pladser vil være ekstremt tyndt besat, når først vi (forhåbentlig) får smidt Arda ud af klubben. Messi, Suárez, Neymar, Paco og Rafinha. Det er ikke mange spillere til at besætte 3 pladser over en hel sæson. Især ikke hvis Rafinha fortsætter sit skadeshelvede. Jeg regner ikke Denis Suárez med. Han har vel knapt nok fået mere end tyve minutter som kantspiller i denne sæson. Så jeg kan da kun have forståelse for, hvis vi går ud og bruger penge på en kantspiller nu, særligt fordi vi ikke har nogen fra La Masia, der kan løfte opgaven. Vi får brug for en ny back-up kant, hvis vi antager, at Arda er væk.
Munir kommer tilbage. Vil mene at vi er ok med når det kommer til reserver med rafinha, munir og paco. Og så er der spillere som denis, gomes, roberto og vidal der også kan hjælpe til.

Udover det så er de navne der bliver nævnt vel ikke nogen man skal på bænken og have en lille rolle? Spillere som dembele, costa og mahrez vil nok forvente mere spilletid end Munir og paco.
Jeg ved ikke med Munir. Det giver ingen mening at tage ham tilbage igen efter én sæson, hvor han egentlig ikke engang har gjort det så godt. Han var kommet kanon godt i gang, lige da man valgte at skibe ham til Valencia og hente Paco den anden vej. Hvorfor så tage ham tilbage efter én middelmådig sæson og sætte ham på bænken igen? Det giver ingen mening, hverken i forhold til vores timing med at sende ham væk eller i forhold til hans udvikling.

Jeg ved ikke hvordan André Gomes skulle kunne hjælpe til som kantspiller. Jeg har svært ved at se, hvordan han skulle kunne løse de opgaver man har som kant i Barcelona. Sergi Roberto har vel spillet den position én gang i løbet af de sidste 4-5 sæsoner. Bevares, han gjorde det fremragende i den ene kamp, men det ville være ligeså meget en lappeløsning som at bruge Arda på den centrale midtbane eller Digne i midterforsvaret, og jeg troede alle var enige om, at lappeløsninger nu skulle høre fortiden til. Vidal kan give mere mening for mig. Denis kan også, men nu brugte vi ham overhovedet ikke i den rolle i denne sæson. Hvorfor skulle vi så gøre det i næste?

Jeg vil da helt bestemt også håbe, at det ville blive til mere spilletid end hvad Paco fik denne sæson og hvad Munir fik sæsonen forinde, hvis vi køber en Ousmane Dembélé. Det ville være dumt at have så god mulighed for at rotere godt og ofte, og så ikke benytte sig af den.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved ikke med Munir. Det giver ingen mening at tage ham tilbage igen efter én sæson, hvor han egentlig ikke engang har gjort det så godt. Han var kommet kanon godt i gang, lige da man valgte at skibe ham til Valencia og hente Paco den anden vej. Hvorfor så tage ham tilbage efter én middelmådig sæson og sætte ham på bænken igen? Det giver ingen mening, hverken i forhold til vores timing med at sende ham væk eller i forhold til hans udvikling.
Det er svært at sige hvad der kommer til at ske eftersom vi har fået en ny træner. Måske ser valverde noget som vi andre ikke gør. Jeg forholder mig bare til at han umiddelbart kommer tilbage og at jeg ikke har set noget om at han skal videre. Så kan du selvfølgelig sagtens have ret i at det virker underligt.
Jeg ved ikke hvordan André Gomes skulle kunne hjælpe til som kantspiller. Jeg har svært ved at se, hvordan han skulle kunne løse de opgaver man har som kant i Barcelona. Sergi Roberto har vel spillet den position én gang i løbet af de sidste 4-5 sæsoner. Bevares, han gjorde det fremragende i den ene kamp, men det ville være ligeså meget en lappeløsning som at bruge Arda på den centrale midtbane eller Digne i midterforsvaret, og jeg troede alle var enige om, at lappeløsninger nu skulle høre fortiden til. Vidal kan give mere mening for mig. Denis kan også, men nu brugte vi ham overhovedet ikke i den rolle i denne sæson. Hvorfor skulle vi så gøre det i næste?
Det kan være valverde ser Denis som kant. Det er ikke til at sige. Jeg nævner bare nogle spillere der måske kan spille derude som en lappeløsning. Så kan det godt være at både Gomes og roberto ville være sidste løsning men de har spillet back og kant så de kan godt selvom det nok ikke ville være kønt.
Jeg vil da helt bestemt også håbe, at det ville blive til mere spilletid end hvad Paco fik denne sæson og hvad Munir fik sæsonen forinde, hvis vi køber en Ousmane Dembélé. Det ville være dumt at have så god mulighed for at rotere godt og ofte, og så ikke benytte sig af den.
Det ville være dumt at bruge 80 mio på en bænkspiller. Ligeledes ville dembele nok ikke sige ja da han jo droppede os sidste sæson da der var for langt til førsteholdsbold. Så kan man selvfølgelig sige til ham at vi vil rotere mere men han vil vide at han ikke vil starte i de vigtige kampe. Jeg tror ikke på at man vil hente et stort talent/(sub)topspiller til bænken. Det kan jeg ikke se os gøre. MSN er stort set altid klar og spillere som rafinha, paco og munir virker ok med lidt minutter her og der.

Men det hele er spekulationer og meget svære at sige noget om da vi vitterligt ikke har en ide om hvad valverde vil. Det er også derfor jeg synes det er lidt spændende med alle de kanter da det måske kan betyde et systemskifte. Det kan dog også sagtens bare være fordi vi vil have noget mere bredde som du siger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

For mig at se, er vi ok besat på de tre forreste pladser. Jeg tror på at Paco har det rette niveau til at være back up. Synes han begyndte at vise noget af det rigtige her til sidst på sæsonen.

For mig at se mig mangler vi en startende hb, samt 2 cm, hvoraf mindst 1 skal være starter - og gerne begge. Jeg synes ikke Rak har været overbevisende nok, men mener stadig han har en rolle som rotationsspiller. Mit drømmescenario er en klasse hb (helst ikke Bellerin), samt Eriksen (har alt der skal til for at fordele spillet på midten og sætte MSN op) samt Serri (har en dynamik vi mangler). Ini som rotation, men jeg ser ham ikke som en afgørende spiller længere. Det bliver dyrt og kræver salg - ,jeg er ok med at der bliver solgt ud af de midtbanespillere vi har, Arda, Rafinha, Rak, Gomes, Denis, Ini... hvad der skal til for at finansiere to klassekøb til midten, og dem som kan sælges til rimelig pris. Jeg er ok med dem alle som rotationsspillere, men vi skal have nogle der er bedre, end det vi har. Mathieu ryger også (pun intended).

Så er vi ved at være der. 3 spillere ind, 3 ud, netto forbrug af hele budget, hb samt midt opgraderet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis vi vil fortsætte med 4-3-3 så er jeg enig i at der skal hentes til midten. Verratti ville være perfekt sammen med rak og busi. Ellers ser det ud til at seri kan noget af det vi har brug for. Jeg ville dog lyve hvis jeg sagde at jeg har set ham spille.

Men hvis vi ikke kan finde en cm så ser jeg stadig vores hold levere i en 4-2-3-1 uden køb til midten. Og på mange måder mener jeg faktisk det ville være det bedste for holdet. Messi ville komme ind centralt hvorved vi ikke bare ville få verdens bedste playmaker (det ville "dræbe" behovet for at hente en) men samtidig ville vi også komme det problem til livs som vi har set i især sidste sæson med en død højreside. Så skulle vi dog ud og hente en top kant men det mener jeg er nemmere end en top cm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Gode pointer Piquen. Det er også en vej tilbage mod toppen af tinderne. Men der skal ske noget på midten efter min mening, at rykke Messi derned kunne godt være en mulighed. Dog vil jeg sige, med det han præsterer, at meget taler for ikke at ændre noget ved ham og whatever position han spiller. Han skal bare blive ved med det han gør, det er simpelthen så uhørt kampafgørende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja problemet er ikke messi. Han spiller der hvor han gør mest skade. Og med en bedre back der kan dække hele siden og er farlig offensiv så kan det også fungere med en 4-3-3.

Men jeg må indrømme at tanken om messi fast centralt med neymar, suarez og en farlig kant (til højre) virker ekstremt spændende imo. Det ville kræve defensiv støtte og det tror jeg roberto og bussi vil kunne give sammen med ney der skal fortsætte med at arbejde defensivt og en ny kant der vil gøre det samme.

Omkring det at komme tilbage på toppen så ser jeg hverken truppen eller vores startere som det store problem. Det er taktikken. Og der har vi taget første skridt med valverde. Så må vi håbe at han kan levere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Kan sagtens følge dig, og meget enig. Dog om truppens kvalitet. Messi kan ikke måles, men samlet set mener jeg vi må erkende, at Real er rykket et mulehår eller to foran os. Og det skyldes at vi ikke har været i stand til rigtig at erstatte klassen i forsvaret og på midten, og den vindermentalitet der var tilstede (Puyol, Alves, Xavi). Fanebærere og vindere. Vores trup mangler noget, efter min mening. Noget fra øverste hylde, der er for meget alibi på 2/3 af banen

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Truppen ser dårligere ud fordi taktikken ikke fungerer. Omvendt ser Real bedre ud fordi deres taktik fungerer. Dette gælder også truppen hvor er spiller som asensio kan blomstre mens Denis/gomes falder igennem.

Jeg synes i det store hele vi er ret lige. Og begge hold står over for nogle problemer der skal løses. Vi skal have købt en hb og en cm/kant (kommer an på hvordan vi vil spille). Real skal have erstattet noget bredde der smutter (Pepe, morata, james).

Jeg er ret sikker på at vi hurtigt får overtaget i ligaen igen. CL er noget andet da det virker til at være noget dybere (tro på sig selv eller andet). Vi har set meget dårligere ud end vi er i Europa.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 75 gæster