Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Slindj93 »

Jesni skrev:
Drake skrev:Jeg har også tænkt den tanke, at Iniesta ville gøre det rigtigt godt som en Xavi rolle, men det kommer vi mok ikke til at se.

Så kunne man spille sådan her hvis vi får Coutinho.

----------------The Savior------------
Semedo----Pique----Umtiti----Alba
-------------------Bussi----------------
-----------Iniesta----Coutinho-------
Messi------------------------Dembele
-----------------Suarez----------------
Iniesta var ikke særlig god til at udfylde rollen, når Xavi var skadet, så jeg tvivler på, han er den rette 6'er, desværre. Iniesta er en ægte 8'er

Godt nok er Busquets god, men så god at han skal stå for alle defensive pligter for hele midtbanen? Coutinho, Dembele, Messi eller Iniesta er ikke ligefrem kendte for defensive kvaliteter. Og Suarez arbejder nok ikke helt dernede på banen.

Messi er alligevel lige under angriberen i vores system, så en trekant med Iniesta, Messi og Coutinho, der har nogenlunde de samme placeringer på banen, når der skal angribes?

Vi skal have os en reelt 6'er igen, med enten Coutinho eller Iniesta ved siden af. Det er et vanvittig hold på navne, du remser op der, men det er ikke ligefrem et hold i balance, og dygtige kontrahold, der stikker igennem vores knap så robuste midtbane, kommer til at slå os.
Enig langt hen af vejen. Men i forhold til sidste sæson er ændringerne Rakitic -> Coutinho og Neymar -> Dembele. Jeg vil vove at påstå, at Dembele vil arbejde mere defensivt end Neymar gjorde. Derudover er Rakitic bedre end Coutinho defensivt, men så mærkbart, at det mindst opvejer Dembele/Neymar forholdet og derudover gør os til et hold, man bare kører over, ved jeg nu ikke. Vi vil stadigvæk være konkurrencedygtige med den opstilling og være favoritter til alle turneringer.

Men jeg er enig i, at afløseren for Iniesta til sommer eller næste sommer, skal være en, der også kan noget defensivt. Igen vil jeg nævne Goretzka, som har fysik og er gratis til sommer (hvis ikke Bayern snupper ham). Kunne også være spændende at bringe S. Roberto til næste sommer som afløser for Iniesta. Han har da lidt defensiv pondus.

Derudover er Busquets vores 6'er, og vi skal ikke have 2 6'ere i start-11. Du efterlyser nok en boks-til-boks spiller ala 8'er. Coutinho vil være 10'eren på midtbanen, hvis vi skal helt ned i detaljer :lol:

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Jeg synes ofte Neymars defensive arbejde blev undervurderet i Barcelona. Han arbejdede stenhårdt defensivt, og var vel også en af de ting han gerne ville bruge mindre energi på i PSG.

Jeg ser også en mere klassisk 6'er ved siden af Iniesta /Coutinho. Coutinho kan selvfølgelig også spille på venstrekanten, hvis Iniesta er i topform og Dembele/Suarez er skadet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Mon ikke Arthur er tiltænkt rollen som 6'er? Jeg har læst flere steder at cou forsøger at få et eu-pas hvilket vil åbne op for Arthur til sommer.

Det vigtigste med cou er dog imo at han bringer så mange muligheder. Han kan spille på kanten i begge sider og centralt midt samt hængende angriber.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Piquenbauer, hvor får du tallet 180 mill fra? Jeg er bestemt ikke transfer ekspert, men udfra hvad jeg har læst, så kostede Dembele 100 mill plus 40 i variabler, og jeg er ret sikker på Griezmanns friløbsklausul ligger på 100 mill. Dertil kommer Coutinho...
Er i og for sig enig, i at de tre køb kan sikre vores offensiv de næste år. Min bekymring går på, hvis tingene ikke går, som præsten prædiker. Så kan det gå meget galt økonomisk. Dertil kommer, at jeg sjældent har set en ledelse hos os, eller andre topklubber, der er istand til at holde sig fra de store handler over en længere periode.
Har selvfølgelig intet problem med "mindre" køb, men inden sommeren var vi klar til at gå amok pga Verratti, så der kan stadig komme flere af de store "handler".

Mht løn så skal Dembele, Mina, Coutinho og Griezmann vel også have løn?
Deres agenter synes nok ikke de skal have mindre end Arda.

Som sagt, så er det ikke fordi, jeg synes vi er på vej, lige lukt i afgrunden. Synes dog vi begynder at være tæt på kanten efterhånden. For buen er sgu spændt efterhånden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Piquenbauer, hvor får du tallet 180 mill fra? Jeg er bestemt ikke transfer ekspert, men udfra hvad jeg har læst, så kostede Dembele 100 mill plus 40 i variabler, og jeg er ret sikker på Griezmanns friløbsklausul ligger på 100 mill. Dertil kommer Coutinho...
Dembele 145 mio, Coutinho 160 mio, Griez 100 mio og så fratrækker jeg de 225 mio fra Ney. 180 mio af klubbens "egne" penge" - penge der ikke kommer fra transfers. Så kan man selvfølgelig altid siges at neypengene ikke skal regnes med men for mig er det tydeligt at ledelsen så ney skiftet som en mulighed for at få kvalitet ind der kan hjælpe os over flere år. Derfor regner jeg dem ikke med som egne penge. Giver det mening? ;-)
Er i og for sig enig, i at de tre køb kan sikre vores offensiv de næste år. Min bekymring går på, hvis tingene ikke går, som præsten prædiker. Så kan det gå meget galt økonomisk. Dertil kommer, at jeg sjældent har set en ledelse hos os, eller andre topklubber, der er istand til at holde sig fra de store handler over en længere periode.
Sådan er det altid. Alle transfers har en risiko. Jeg vil dog mene at det for klubben er langt bedre at købe den slags spillere vi gør nu end 8 spillere til 50 mio. Ved at hente de spillere vi gør så mener jeg faktisk man tager så lille en chance som muligt.

Men ja det kan da godt være der kommer en stor transfer til om nogle år. Men hvis man ser på ledelsens handler så er det kun når der virkelig er brug for det at man henter dyre spillere. Det har været deres svaghed generelt set idet de har været for langsomme til at slå til/erstatte profiler hvorfor vi er endt med at købe meget dyre spillere. Jeg mener dog at vi tager et skridt i den rigtige retning her med erstatninger til ney, ini og suarez.
Mht løn så skal Dembele, Mina, Coutinho og Griezmann vel også have løn?
Deres agenter synes nok ikke de skal have mindre end Arda.
Ja det skal de. Men hvis man skal tro medierne så vil Barca sende helt op til 8 spillere videre for at få lønnen ned. Altså udover masche og arda. Ind kommer altså dembele, cou, griez, mina, måske Arthur og så vil man tage alena og arnaiz op. Det må bringe lønnen ned da spillere som Arthur, mina, alena og arnaiz ikke får det samme som dem vi har nu. Og give lidt penge man kan lege med.

Men ok jeg må også indrømme at hvis der er en ting jeg ikke er bange for med denne ledelse så er det økonomien. Jeg tvivler ikke et sekund på at de har tjek på det. Og jeg ved at de ikke er meget for at bruge penge hvorfor det er noget man gør af absolut nødvendighed.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Så giver dine tal helt og aldeles mening.
Så vi bruger 180 mill på to år, plus Semedo, Mina, Arthur og hvad der ellers kommer til sommer. Self minus salg, men c'mon...
Det er sgu problematiske tal, når vi har en omsætning på 708 mill, og bruger 90% af dem på løn. Dertil kommer øvrige drifts omk. Det gør jo vi låner, og køber afhængigt af variabler. Det koster jo så på næste års budget. Vores gæld bliver godtnok løbende nedbrag, men er stadig over 200 mill.
Min pointe med ovenstående er, at self er alt transfer et sats(enig), men det her sats gør jo reelt, at vi ikke har til at satse igen, hvis det går galt. Altså medmindre vi er klar på de blodrøde tal.
Helt uden at have noget, at have det i, så tror jeg også man har fortrudt Dembele købet umiddelbart. For risikoen med ham er præcis lige så stor, som med et velscoutet 50 mil køb.

I bund og grund er vi vel ikke meget uenig, for tror også sagtens det her kan gå godt. Det er mere din ubekymrethed jeg ikke deler. Markedet i sig selv skaber imo bekymring, for vores fremtid, især når man satser hele puljen.
Du har ret i ledelsen egentlig har haft styr på det, og det er jo ret beset deres ypperste opgave, at finde så megen kapital som muligt.
Vi skal bare huske, at andre ledelser har startet sådan(senest Laporta), som årene går, så glider det økonomiske i baggrunden for umiddelbar sportslig succe. Når de så satser, som nu, så bliver jeg bekymret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er sgu problematiske tal, når vi har en omsætning på 708 mill, og bruger 90% af dem på løn. Dertil kommer øvrige drifts omk. Det gør jo vi låner, og køber afhængigt af variabler. Det koster jo så på næste års budget. Vores gæld bliver godtnok løbende nedbrag, men er stadig over 200 mill.
Det ved jeg ikke om det er. Og slet ikke når vi jo får flere penge ind.

Som jeg ser det så matcher det fint de beløb vi har brugt de sidste par transfervinduer. Især når man fratrækker Evt handler. Så vil vi ende på omkring 200 mio over 3 vinduer. Det er ikke slemt. Og vi har præsteret at nedbringe lånet med transferudgifter i den størrelse tidligere.

Jeg vil dig givende at lønnen er for høj men igen. Farvel til 8 spillere og så vi med.
Min pointe med ovenstående er, at self er alt transfer et sats(enig), men det her sats gør jo reelt, at vi ikke har til at satse igen, hvis det går galt. Altså medmindre vi er klar på de blodrøde tal.
Helt uden at have noget, at have det i, så tror jeg også man har fortrudt Dembele købet umiddelbart. For risikoen med ham er præcis lige så stor, som med et velscoutet 50 mil køb.
Hvorfor har vi ikke det? Tror du dembele, cou og griez i dagens markede vil falde så meget i værdi hvis de flopper? Det tror jeg ikke. De vil stadig kunne sælges til en god gang penge.

Og det tror jeg overhovedet ikke man er. Dembele har vist mere end nogle andre talenter pånær mbappe. Han var et meget sikre valg end feks Arthur der vil koste 50 mio.
I bund og grund er vi vel ikke meget uenig, for tror også sagtens det her kan gå godt. Det er mere din ubekymrethed jeg ikke deler. Markedet i sig selv skaber imo bekymring, for vores fremtid, især når man satser hele puljen.
Du har ret i ledelsen egentlig har haft styr på det, og det er jo ret beset deres ypperste opgave, at finde så megen kapital som muligt.
Vi skal bare huske, at andre ledelser har startet sådan(senest Laporta), som årene går, så glider det økonomiske i baggrunden for umiddelbar sportslig succe. Når de så satser, som nu, så bliver jeg bekymret.
Jeg er bare glad for at ledelsen endelig gør det rigtige. Eller det jeg mener er det rigtige. Så kan det godt være det rammer os i røven men imo er det det eneste rigtige!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Førhen havde vi vel et transferbudget på 50 mill Pro anno, såfremt vi kommer ned på på 200 mill(hvilket jeg overhovedet ikke tror vi er tæt på), så er det kun det dobbelt. Det var iøvrigt fra dengan lønnen kun måtte udgøre 80% af oms. Der må simpelthen mangle nogle penge et sted.
Det er fint at sende folk væk mht løn, men går udfra Dembele, Coutinho og Griez er løntunge. Derudover stiger lønnen jo for folk, som gør det godt. Roberto og Umtiti skal jo også have mere nu her. Det er en svær post at rette op på, Norman har sat overlæggeren så højt.

Synes overhovedet ikke Dembele har vist noget til den pris. Til det halve ok. Derudover får vi bare ikke solgt godt nok, så når køber til de her beløb, så er vi ikke tæt, at kunne redde det igen. De to andre er mere sikre kort, men binder stadig utrolig megen kapital.

Er grundliggende uenig i en antagelse om, at der kun er en rigtig vej. Så er man som regel ved at fare vild.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Raman93 »

Piquénbauer skrev:Vores drift (lønudgifter osv) er pt vanvittig. Men alt tyder på at der kommer en udrensning i truppen. Spillere som masche og turan er på vej ud (enorm løn). Og så er der Vidal, dølle, gomes, rafinha, denis, verm og flere der ligeledes kan blive sendt afsted uden vi for alvor vil mærke det. Det er virkelig mange penge man kan sige farvel til i lønudgifter.
Nogle af de nævnte spillere bør også kunne sendes videre for en fin sum. United er villige til at betale 35m for Gomes, men vi kræver vist 50m. Denis Suarez forventer jeg også vi kan sælge for 30m. Jeg tror desuden også, at Rakitic ikke længere er her til sommer. Ham kan jeg sagtens forestille mig PL-klubber betale store summer for. Nu tror jeg ikke Suarez har lyst til at bo i Kina, men hvis de er villige til at smide 10m for 34 årige Mascherano, hvad vil de så ikke betale for ham? I min verden skal han sendes videre hvis Griezmann kommer.

Så massere af penge at hente i truppen hvis vi får solgt godt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Førhen havde vi vel et transferbudget på 50 mill Pro anno, såfremt vi kommer ned på på 200 mill(hvilket jeg overhovedet ikke tror vi er tæt på), så er det kun det dobbelt. Det var iøvrigt fra dengan lønnen kun måtte udgøre 80% af oms. Der må simpelthen mangle nogle penge et sted.
Vi har haft flere sæsoner hvor vi har brugt 80-90 mio. Og det efter vi har solgt spillere. Der er ikke noget nyt i at vi til tider bruger mange penge.

Men hvis man ser på vores transfers så virker det til at vi under barto (Rosell) tager det i ryk - køber stort ind (til starteren) og så chiller man lidt. I forhold til det så mener jeg klart at vi følger den tendens her. Så kan det godt være at det er et større "ryk" men ikke meget. Og vi får flere penge udefra nu end tidligere.
Det er fint at sende folk væk mht løn, men går udfra Dembele, Coutinho og Griez er løntunge. Derudover stiger lønnen jo for folk, som gør det godt. Roberto og Umtiti skal jo også have mere nu her. Det er en svær post at rette op på, Norman har sat overlæggeren så højt.
De er løntunge. Men det er/var ney, masche og arda også. Og når man så samtidig begynder at sender folk som gomes, rafinha, dølle videre så vil det altså i sidste ende komme til at betyde at vores lønudgift vil falde.

Du har dog helt ret i at der så er spillere i truppen der skal have mere men der må klubben lave planerne lidt om og tage spillere op fra b-holdet der ikke er nær så dyre at have. Hvorfor have gomes når man kan have alena osv. Hvis man ikke gør det så vil der komme problemer. Det er jeg enig i. Men det ville også gælde selvom vi ikke hentede cou og co.
Synes overhovedet ikke Dembele har vist noget til den pris. Til det halve ok. Derudover får vi bare ikke solgt godt nok, så når køber til de her beløb, så er vi ikke tæt, at kunne redde det igen. De to andre er mere sikre kort, men binder stadig utrolig megen kapital.
I forhold til markedet havde han. Årets unge spiller i både Frankrig og tyskland. 20 år og landsholdsspiller.

Men nej vi er ikke gode til at sælge men jeg er overbevist om at man minimum kan få 50 mio igen pr styk. Alle klubber vil have de 3 spillere. Også selvom de falder igennem hos os.

Og selvom vi ikke er gode til at sælge så burde vi sgu kunne få en del penge ind på salg af de spillere vi skal af med hvilket også vil hjælpe. Jeg mener at MD direkte skrev at griez skulle finansieres gennem salg.
Er grundliggende uenig i en antagelse om, at der kun er en rigtig vej. Så er man som regel ved at fare vild.
For mig er det sådan. Jeg håber dog at klubben har 50 veje de kan tage ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Raman93 skrev:
Piquénbauer skrev:Vores drift (lønudgifter osv) er pt vanvittig. Men alt tyder på at der kommer en udrensning i truppen. Spillere som masche og turan er på vej ud (enorm løn). Og så er der Vidal, dølle, gomes, rafinha, denis, verm og flere der ligeledes kan blive sendt afsted uden vi for alvor vil mærke det. Det er virkelig mange penge man kan sige farvel til i lønudgifter.
Nogle af de nævnte spillere bør også kunne sendes videre for en fin sum. United er villige til at betale 35m for Gomes, men vi kræver vist 50m. Denis Suarez forventer jeg også vi kan sælge for 30m. Jeg tror desuden også, at Rakitic ikke længere er her til sommer. Ham kan jeg sagtens forestille mig PL-klubber betale store summer for. Nu tror jeg ikke Suarez har lyst til at bo i Kina, men hvis de er villige til at smide 10m for 34 årige Mascherano, hvad vil de så ikke betale for ham? I min verden skal han sendes videre hvis Griezmann kommer.

Så massere af penge at hente i truppen hvis vi får solgt godt.
Der burde være 100 mio. Masche, Arda, Dølle, Denis, Gomes og Vidal tror jeg alle bliver sendt videre. Så er der som du siger Rak og Suarez (og hvis ikke ham så Paco). Og så er der spillere som kunne bliver ofret for b-spillere - cillesen og digne f.eks.

Der burde være rigeligt med penge i truppen. Både med hensyn til løn men også transfers.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

ladislau skrev: Det var iøvrigt fra dengan lønnen kun måtte udgøre 80% af oms. Der må simpelthen mangle nogle penge et sted.
80% af omsætningen til løn? 80% af 700 millioner euro? Der er vidst et eller andet galt her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

The Board have naturally viewed the final figures in a positive light, not just because the said growth is not only in line with the Club’s Strategic Plan to reach €1,000 million by 2021, but also because of the operating result. The €24.5 million reduction in the club’s debt means it is now at €247 million while the EBITDA ratio is at 1.99, well within the limit of 2.25 set by the statutes. In this financial year, payment of salaries to athletes amounted to 66% of the club's total expenditure.
https://www.fcbarcelona.com/club/news/2 ... -barcelona

Fra den 17 juli.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

Ah, 66% af deres udgifter giver langt mere mening :

EDIT:

Ifht, regnskabet, har vi de sidste mange år lagt rigtig fornuftigt løn/omsætning. 14/15-15/16 ligger vi ca 100 millioner euro over tidligere tiders budgetter, og er lige på grænsen til hvad de selv definerer som det maksimum beløb, man må bruge. Så helt skidt er det ikke. 15/16 brugte vi 396 millioner euro på løn.

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Slindj93 »

Hvis man henter Coutinho, Griezmann, Mina og De Vrij på fri til sommer kan følgende sendes videre: A. Vidal, Mascherano, Dølle, Paco, Turan, A. Gomes, D. Suarez, Douglas, Vermaelen, Rakitic, Rafinha + Munir og Marlon kan udlejes igen. Dette burde give en del penge og luft i lønbudgettet. Derefter vil man stå med følgende trup:

Ter Stegen
Reserve: Cillessen

Semedo
Pique
Umtiti
Alba
Reserver: De Vrij, Mina, Digne og Roberto

Busquets
Iniesta
Coutinho
Reserver: Paulinho, Roberto, Alena og (Samper)

Griezmann
Messi
Suarez
Reserver: Dembele, Coutinho og Arnaiz

Derudover kan et køb af Arthur give mere bredde på midtbanen og sende Samper afsted.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster