Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af maba »

Piquenbauer la masia kan ikke rede os. Der intet på vej de næste par år. Baseret på de nuværende så kan vi nok godt få en 3 plads lære år men heller ikke mere.
Nytter jo ikke at købe billige spillere der er 22år men kun har niveau til en midter klub.
What to do?
Får vi solgt raki, vidal, suarez og Messi burde der være lidt økonomi. Forvent ikke de fleste fans kigger langsigtet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Intet på vej? Puig og Alena SKAL spille en stor rolle i næste sæson. Især Puig er allerede mere end klar til at supplere de jong, pjanic og bussi. Samtidig er der spillere som Pedri, Monchu og Moriba.

Det handler om at sætte en trup sammen der kan levere over en længere periode. Ikke et par år med ok præstationer og så to år hvor man har en ældre spiller i truppen som tjener kassen uden at bidrage.

Det klubben skal gøre er at stoppe med alt det der “vi er de bedste” fjol og begynde at snakke om en proces. Hvis fansene ikke fatter det så må de begynde at holde med city.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Vil i nogen grad give Maba ret her.

Nej vi skal ikke ud i flere Griez, Cou osv videre køb og lønninger i den hastighed der har været de senere år, men vi kan heller ikke kun køre på Masia og lovende "billige" talenter. Så er vi hverken Barca længere eller en absolut topklub længere.

Thiago ville jeg elske, også selvom han er 29. Aner ikke hvad han forlanger i løn og vi kan ikke konkurrere med United og PL, men 12-14 m euro og dermed på linje med Piq (så vidt jeg husker) vil være ok.

Men er der ikke også noget med ham og ledelsen....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Thiago er indbegrebet af en “win now” signing. Det er en spiller man henter fordi man tror man har en chance for at kæmpe med om alt. Der er ikke meget fremtid i det men hvis vi feks holdte på messi så kunne det give mening i forhold til cl i de næste sæsoner.

Men nu? Nej. Vi er i en genopbygningsfase. CL er langt væk. Vi skal have struktur, stabilitet, fokus på holdet osv tilbage. Betyder det at vi ikke kan kæmpe med om ligaen? Nej. Det kan vi godt selvom vi er ved at bygge på men vi behøver ikke thiago for at spille med om ligaen. En double pivot med de jong og pjanic/bussi kan give os 85-90% af det vi ville få med thiago ved siden af de jong. Og de sidste 10-15% er simpelthen ikke thiago pris og løn værd. Jeg vil langt hellere at man bruger tiden og energien på noget af det vi har og ser den an.

Betyder det så at vi ikke skal købe kvalitet og kun satse på la masia og billige talenter? Nej for fanden. Som det bliver skrevet så er det her barca og vi er en topklub. Jeg går feks og stærkt ud fra at klubben kaster en masse penge efter en angriber der skal tage over for suarez. Det skal bare ikke være lewan selvom han ville være god et par sæsoner.

De spillere vi henter skal passe med tidslinjen. Der skal minimum være 5 år på topplan tilbage i dem der kommer ind. Det er sådan vi kommer tilbage og kan kæmpe med om alt igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Vi skal igang med et generationsskifte - før eller siden.
Et Thiago eller et Wijdaldum køb vil igen skabe udfordringer på den længerevarende bane. Ligesom Pjanic vil det.
Vi har med spillere, at gøre, som skal have en seriøs løn, og vil have år på kontrakten, da det er deres sidste store.
Og det har vi det med at financiere, åbenbart. :sørgelig: Pjanic har fået en 4 årig kontrakt med 8 mio euro i løn. :roll:

Vi skal tilbage på dyderne - og har faktisk rigtig meget talent i truppen.
Vi går i mine øjne nogle magre år i møde - så det gælder om at skabe bedre betingelser for fremtiden.

Koeman lagde fint for land, ved at nævne at De Jong og Griezmann er blevet brugt ud af position. Hvilket jeg er enig i. Det fordrer ikke ligefrem en spillers præstationer - at spille ude af position.

GK: Mats/Neto
RB: Semedo/Roberto
CB: Pique/Garcia
CB: Lenglet/Tobido/Araujo
VB: NY (gerne Gaya) og Alba

DM/CM: De Jong/Busquets
CM: Pjanic/Puig

HW: Dembele/Trincao
OMC: Cou/Alena
VW: Fati/Pedri

ANG: Griez/Braith

Og så gerne minutter til Monchu, Moriba, Collado m.m.
Det var dét, som Pep gjorde i sin tid. Gav minutter ved lejligheder, hvor det gav mening.

Spørgsmålet bør så være om man tror på Griez, Cou og Dembele. Det er en forudsætning i min opstilling.
Økonomien in mente og markedets udvikling - så er vi næsten tvunget til at forsøge. Et år med spilletid - kontinuerligt kan give to muligheder. Forbedret præstationer og spilletid på CV'et. Kan enten give noget til klubben - alternativt en højere værdi til næste sommer.

Jeg vil langt hellere have sådan en tilgang - end jeg vil have man fylder op med folk udefra - som vi skal kæmpe med fremadrettet. Her tænker jeg på aldrende spillere.
Bruger vi ikke økonomi her - udover en VB og Eric Garcia - så står vi rigtig stærkt økonomisk til næste sommer, hvor der må forventes at komme SERIØSE ændringer. Der kunne man godt forvente et farvel til Bus, Pique, Alba - og så de tre spørgsmål i Demb, Cou og Griez.
Præsidentvalg, måske ny træner og sidste skridt i generationsskiftet - og en stærk økonomi.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Greiz er ikke angriber. Han skal imo have messis plads. Derfor skal vi simpelthen have en angriber ind.

Og så har jeg et stort ønske - semedo skal sælges. Han er så elendig. Den dårligste back jeg har set i klubben siden oleguer. Jeg vil til hver en tid spille roberto på backen fremfor semedo. Det kan godt være at roberto er ringe defensivt (det er semedo virkelig også) men han går ikke i panik når han får bolden (hvilket betyder at vi kan spille os ud af presset defensivt) og så bringer han noget offensivt.

Som jeg ser det hvis man også tager rygterne med:

GK: MAtS/Neto (sælg dog neto og ryk pena op)
RB: Roberto/alle andre end semedo
CB: Pique/Garcia
CB: Lenglet/Araujo
VB: Gaya/Alba (vil gerne have alba solgt men koeman holder ham)

CM: De Jong/Alena
CM: Pjanic/Bussi

HW: Griez/Trincao
OMC: Puig/Pedri
VW: Fati/Rotation kan dække pladsen

ANG: ?/?

Neto, Todibo, Umtiti, Semedo, Firpo, Vidal, Rak, Cou, Suarez, Braith og desværre Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:
man aug 31, 2020 12:25 pm
Greiz er ikke angriber. Han skal imo have messis plads. Derfor skal vi simpelthen have en angriber ind.

Og så har jeg et stort ønske - semedo skal sælges. Han er så elendig. Den dårligste back jeg har set i klubben siden oleguer. Jeg vil til hver en tid spille roberto på backen fremfor semedo. Det kan godt være at roberto er ringe defensivt (det er semedo virkelig også) men han går ikke i panik når han får bolden (hvilket betyder at vi kan spille os ud af presset defensivt) og så bringer han noget offensivt.

Som jeg ser det hvis man også tager rygterne med:

GK: MAtS/Neto (sælg dog neto og ryk pena op)
RB: Roberto/alle andre end semedo
CB: Pique/Garcia
CB: Lenglet/Araujo
VB: Gaya/Alba (vil gerne have alba solgt men koeman holder ham)

CM: De Jong/Alena
CM: Pjanic/Bussi

HW: Griez/Trincao
OMC: Puig/Pedri
VW: Fati/Rotation kan dække pladsen

ANG: ?/?

Neto, Todibo, Umtiti, Semedo, Firpo, Vidal, Rak, Cou, Suarez, Braith og desværre Messi.
Griez er jo alt andet end kant?
Det er hele problematikken.

Han er heller ikke dybdeløber - men han var falsk 9'er i Atletico hvor Costa lå længere fremme.

Men vi kan godt bruge en falsk 9'er i vores angreb, hvis kanterne kommer tæt på feltet (Pep's Barca). Men er bruge Griez på kant ville være et kæmpe selvmål.... (igen).
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han var ikke falsk 9’er i atm. Han var hængende angriber og havde en decideret angriber at støtte sig til.

Hvis man spiller ham som angriber/falsk 9’er alene så vil han blive kvalt centralt. Grunden til at messi kunne gøre det var fordi han var så sindssygt god til at udfordre så han trak spillere med sig hvilket gav plads i dybden. Det vil greiz ikke kunne gøre og han vil ende med at skulle gå dybt i banen mens forsvaret giver ham plads.

Som jeg ser det så skal han enten ud på kanten hvor messi var hvor han kan få noget plads eller ind centralt på off midt. En ting er sikkert - han skal have en angriber foran sig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet med griez er ha hovedsageligt er blevet spillet på venstrekant og som central angriber alene. Det er slet ikke sådan han skal spilles. Han skal have messis rolle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Vil også i princippet give Jer ret i størstedelen af seneste besyv.

Jeg gad bare godt, helt personligt, se Thiago tilbage. Mener heller ikke et Thiago køb er lig udelukkelse af genopbygning.
Men Thiago ønsker garanteret heller ikke selv at skulle bruges som hjælpeværktøj i en genopbygning, hvis han i stedet kan bruges hos de bedste (pool).

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:
man aug 31, 2020 12:40 pm
Problemet med griez er ha hovedsageligt er blevet spillet på venstrekant og som central angriber alene. Det er slet ikke sådan han skal spilles. Han skal have messis rolle.
Kan jeg slet ikke forestille mig. Han har slet ikke samme drev med bolden og kvalitet.

Måske vi kan blive enige dette så:

-------------------NY-----------------
Cou/Fat----i-Griez/Cou----Demb/Trincao?

:wave:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Måske er det løsningen. Jeg tror dog godt han kan tage kanten hvis han får en fri rolle. Men nej man skal ikke forvente messi præstationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man aug 31, 2020 12:25 pm
Greiz er ikke angriber. Han skal imo have messis plads. Derfor skal vi simpelthen have en angriber ind.

Og så har jeg et stort ønske - semedo skal sælges. Han er så elendig. Den dårligste back jeg har set i klubben siden oleguer. Jeg vil til hver en tid spille roberto på backen fremfor semedo. Det kan godt være at roberto er ringe defensivt (det er semedo virkelig også) men han går ikke i panik når han får bolden (hvilket betyder at vi kan spille os ud af presset defensivt) og så bringer han noget offensivt.

Som jeg ser det hvis man også tager rygterne med:

GK: MAtS/Neto (sælg dog neto og ryk pena op)
RB: Roberto/alle andre end semedo
CB: Pique/Garcia
CB: Lenglet/Araujo
VB: Gaya/Alba (vil gerne have alba solgt men koeman holder ham)

CM: De Jong/Alena
CM: Pjanic/Bussi

HW: Griez/Trincao
OMC: Puig/Pedri
VW: Fati/Rotation kan dække pladsen

ANG: ?/?

Neto, Todibo, Umtiti, Semedo, Firpo, Vidal, Rak, Cou, Suarez, Braith og desværre Messi.
Jeg er meget uenig hvad angår Semedo. Roberto var altså direkte skyld i mål mod Bayern. Den hvor han mister bolden lige udenfor feltet er virkelig grum. Semedo havde meget svære betingelser den aften. Konstant var han efterladt 2 mod 1. Ikke hvem som helst, men både Davies og Perisic/Coutinho. Allerede efter 10 minutter var han kørt rundt i manegen. Han havde ingen opbakning. Messi kommer ikke med hjem i de overlap Davies laver. Roberto sejlede rundt og kunne ikke engang finde sig selv. Førhen havde vi Alves, men han blev bakket op af en meget klog Raktic som ofte tog pladsen mens Alves løb frem.

Vi kan desuden ikke sætte vores lid til et angreb bestående af Griezmann/Braithwaite. Det er helt hul. Griezmann er kun god som angriber, når han spiller sammen med en anden lidt større targetman. Griezmann skal bare have mulighed for at løbe dybt. Så ser jeg hellere at vi henter Depay - helt seriøst. Han har i det mindste lidt x-factor over sig og kan sætte én mand. Hvis vi mister Messi+Suarez, så overlever Bartomeu ikke uden at hente en anden angriber ind. Neymar er slet ikke løsningen i øjeblikket. Klubben er nok i rampelyset i forvejen. Det vil Neymar absolut ikke pynte på.

Problemet hos os er, at vi ikke har nogle spids-kompetencer. Førhen havde vi genpresset og boldbesiddelsen. Nu har vi nada. Hverken det ene eller det andet. Det skal der laves om på. Et eller andet sted tror jeg at spillere som Trinicao, Fati, Pedri, Puig virkelig kan blomstre, men de har brug for støtte fra de mere etablerede drenge.

Under Bartomeus tid, føler jeg, at vi altid har været et skridt bagud i forhold til de beslutninger man har taget. Det har altid været hasteværk. Dembele, Coutinho, Paulinho, Griezmann, Setien, man kan blive ved. Sådan tror jeg at de fortsætter igen. Venter til det allersidste med Messi, han skifter, klubben går i chok, vi handler et eller andet dumt på sidste dag, Ligesom man føler at alt er gået i stå efter Messis udtalelse.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kunne trincao være en mulighed fremme?? Syntes at have læst, at han selv mener at alle 3 forreste pladser var guf for ham, eller var det Pedri.... :crazy:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er meget uenig hvad angår Semedo. Roberto var altså direkte skyld i mål mod Bayern. Den hvor han mister bolden lige udenfor feltet er virkelig grum. Semedo havde meget svære betingelser den aften. Konstant var han efterladt 2 mod 1. Ikke hvem som helst, men både Davies og Perisic/Coutinho. Allerede efter 10 minutter var han kørt rundt i manegen. Han havde ingen opbakning. Messi kommer ikke med hjem i de overlap Davies laver. Roberto sejlede rundt og kunne ikke engang finde sig selv. Førhen havde vi Alves, men han blev bakket op af en meget klog Raktic som ofte tog pladsen mens Alves løb frem.
Roberto er heller ikke god på midten - der minder han om semedo på backen. Usikker på bolden, langsom til at opfatte spillet og sjusket.

Roberto er dog god nok med bolden til at spille backen. Han har mere tid og kan bruge sine løb. Problemet med semedo er at han vitterligt ikke kan tænke når han kommer over midten. Og så er han så sindssygt usikker på bolden. Vi kan ikke få bolden ud af forsvaret når han får bolden og offensivt kommer der intet fra ham. Prøv at tjek de offensive stats for de to. Det er helt vildt.

Så når man står med to backs der begge er elendige defensivt så vil jeg altid vælge ham der i det mindste kan spille bold og leverer en smule offensivt.

Resten er jeg enig i omend jeg håber vi henter en decideret angriber fremfor depay.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster