Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
tors jun 02, 2022 12:59 pm
https://fbref.com/en/players/3eb22ec9/s ... ing-Report

https://fbref.com/en/players/1bacc518/s ... ing-Report

Silva uden at blinke. Han er en bedre presspiller end de jong og han kan spilles på flere pladser.

Jeg ville dog bruge pengene på andre positioner.
Det er trods alt også på baggrund af en sæson hvor MC har domineret i både CL og PL :) Mens Barca har ---- ja :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han er også dårligere end dem han har spillet sammen med i barca ;-)

Jeg har fin forståelse for at man vil holde på de Jong men det defensive kan umuligt være årsagen. Han har dårligere defensive stats end de fleste angribere på trods af at han er boks til boks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
tors jun 02, 2022 12:35 pm
Med den nuværende trup vil det være defensivt selvmord at sætte Bernardo ind på Frenkie´s plads. Han vil skulle kæmpe om spilletiden på den fremskudte på midtbanen, eller på RW og således gør det snakken om Frenkie eller Bernardo irrelevant imø. Man har simpelthen ikke City´s defensive struktur, der gør det forsvarligt at sætte ham på CM. Så vil det give langt mere mening med Neves. Hans fysiske tilstedeværelse, presspil og generelle defensive skillset, vil gøre ham et langt bedre alternativ. Så må man lægge det kreative ansvar over på andre. Men ærligt taget, så ville jeg ikke gå efter nogen af dem. Spar pengene, selv hvis de Jong ryger. Sats på Kessie, Nico og Gavi. Man har stadig Busi og får Torre ind til at kæmpe med/aflaste Pedri. Hvis man skal gå efter én spiller, så må det være en afløser for Dembélé, som kommer til at efterlade et gabende tomt hul som offensiv kreatør. og der kunne Bernardo så komme i spil igen. Vigtigst er det dog at styrke RB. Alt andet kan være ligegyldigt ellers, imø.
Barca levede jo i øvrigt lang tid med Pedro/Bojan/Giuly som primære fløje :) De var fremragende, men var altså ikke verdensklasse.

De skal "bare" være hurtige, have høj boldkontrol (modtage bolde i pressede situationer, indgå i hurtige 1-2, drible mv.) og selvfølgelig engang imellem ligge bolden i kassen. Ja jeg ved godt der også var Messi/Ronaldinho i samme periode, som leverede det ekstraordinære. Men er det ikke det vi håber Fati og Pedri kan levere, når de får stabiliseret sig selv og deres ben.

Og hvis Torres kan tage skridtet op til et David Villa niveau, så er der ret høj kvalitet i den offensiv.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
tors jun 02, 2022 1:26 pm
Han er også dårligere end dem han har spillet sammen med i barca ;-)

Jeg har fin forståelse for at man vil holde på de Jong men det defensive kan umuligt være årsagen. Han har dårligere defensive stats end de fleste angribere på trods af at han er boks til boks.
Har kørt dem ind i "sammenligningsmaskinen". Synes ikke helt jeg ser det samme billede.

https://fbref.com/tiny/N0gPt

Det kunne være bedre ja. De defensive stats viser sig heller ikke kun i taklinger og interceptions. Det handler igen også om positionelt arbejde. Lukke rum af. Det er generelt sværere at opgøre i tal og derfor mange spillere med de defensive kvaliteter ikke altid bliver anerkendt på samme måde som dem, hvor bolden klistrer til fødderne.

Men jeg oplever i kampene (på nær de få gange hvor han også har haft slået op i banen), at han netop har både spilforståelsen (at læse og positionere sig), løbepensummet og den fysiske styrke, der gør at han også bidrager i det defensive arbejde på et højt niveau. Man kan bestemt finde mange der er bedre her, men så mister de fleste på det offensive. Der er FdJ mere afbalanceret - efter min mening. Jeg vil holde lidt ekstra øje med Bernardo i aften :)
Senest rettet af sorens tors jun 02, 2022 2:01 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7243
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

There is a possibility that Pablo Torre will be with the first team next season. His arrival will cause overbooking in the midfield though. [Diario Sport]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser hverken på interceptions eller taklinger, men derimod presspillet. For mig er det vores defensiv. Og de Jong er ifølge de stats jeg har lagt op blandt de tre dårligste procent i indledte presaktioner. Gavi og pedri er i top ti.

Det passer ret fint med de billede jeg har af ham. Han gider ikke. Han trækker sig, mister sin markering og har generelt ingen fokus på det defensive.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1970
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 210 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
tors jun 02, 2022 1:53 pm
There is a possibility that Pablo Torre will be with the first team next season. His arrival will cause overbooking in the midfield though. [Diario Sport]
spændende
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Early reports, pending further confirmation, from TV3 that Clement Lenglet is now open to leaving Barcelona. In addition, a 2-year loan deal to Spurs is possible.
Kan vi virkelig ikke få ham solgt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7243
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
tors jun 02, 2022 2:23 pm
Early reports, pending further confirmation, from TV3 that Clement Lenglet is now open to leaving Barcelona. In addition, a 2-year loan deal to Spurs is possible.
Kan vi virkelig ikke få ham solgt?
Lenglet har - ganske som.Braith og andre 'uønskede' - udtalt, at han forestiller sig at blive indtil kontrakten ophører. Andre klubber vil formodentlig ikke punge ud med den løn, som spillerne får nu og spillerne vil sikkert ikke godtage en noget tyndere løn.

Så jeg tænker at udlejning er bedste mulighed.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Piquénbauer skrev:
tors jun 02, 2022 2:01 pm
Jeg ser hverken på interceptions eller taklinger, men derimod presspillet. For mig er det vores defensiv. Og de Jong er ifølge de stats jeg har lagt op blandt de tre dårligste procent i indledte presaktioner. Gavi og pedri er i top ti.

Det passer ret fint med de billede jeg har af ham. Han gider ikke. Han trækker sig, mister sin markering og har generelt ingen fokus på det defensive.

Kode: Vælg alt

                                                                                                                                                                                      
                                               Tack Tack    Tack    Tack    Tack Vs D Vs D Vs D Vs D  Pres Pres Pres    Pres    Pres    Pres   Bloc Bloc Bloc                     Bloc
Player               Span           Squad  90s  Tkl TklW Def 3rd Mid 3rd Att 3rd  Tkl  Att Tkl% Past Press Succ    % Def 3rd Mid 3rd Att 3rd Blocks   Sh ShSv Pass Int Tkl+Int Clr Err
Gavi Paez         2021-22       Barcelona 25.7   44   32      12      21      11   14   37 37.8   23   573  149 26.0     123     273     177     47    0    0   47  34      78  17   0
Frenkie de Jong   2021-22       Barcelona 27.5   35   26       7      18      10    6   23 26.1   17   316   89 28.2      64     176      76     26    4    0   22  31      66  19   0
Pedri             2021-22       Barcelona  9.8   18   12       5       8       5    5   21 23.8   16   216   70 32.4      59      98      59     20    1    0   19  11      29   4   1
Sergio Busquets   2021-22       Barcelona 35.5   95   72      34      49      12   46   85 54.1   39   633  217 34.3     185     343     105     58    8    0   50  57     152  51   0
Franck Kessie     2021-22           Milan 25.6   52   34      21      25       6   18   30 60.0   12   424  139 32.8     108     203     113     45    9    0   36  48     100  26   0
Bernardo Silva    2021-22 Manchester City 31.7   52   33      21      20      11   26   67 38.8   41   480  143 29.8      87     220     173     33    3    0   30  32      84  26   0
Provided by FBref.com: View Stathead Tool Used
Generated 6/2/2022.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

Pres som forsvar er jo primært højt oppe på banen. Når de andre kommer ud af det første pres spiller Barca også en anden type forsvarsspil og der har FdJ en anden rolle end fx Gavi, som ser ud til at have fået vide han bare skal løbe solen sort (eller også gør han det bare - på godt og ondt) og Pedri. FdJ ligger ofte længere bagud på banen eller i dybden (jf. hans offensive løb), mens Gavi og Pedri i højere grad ligger i rummet, hvor man laver det første genpres.

Han havde bestemt noget attitude-problem. Særligt i efteråret. Men jeg synes bestemt han viste sine kompetencer i foråret. Plus de to-tre gange (så vidt jeg husker det blev til) han spillede DM, viste han at han også er stærk i det defensive når han netop fik en mere central rolle i den defensive rygrad.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De Jong burde være tættere på dem begge end har er. Pr 90 min har han omkring halvdelen af “pres-aktioner” i forhold til de to (ca 11 vs 20-22). Så kan vi snakke position osv men det er altså for dårligt. Bussi der er markant længere tilbage i banen er omkring 18. Bussis pres-stats er generelt langt bedre:

https://fbref.com/en/players/5ab0ea87/s ... ing-Report

Men altså de Jong presspil er generelt forfærdeligt. Blandt de tre dårligste procent i forhold til indledt pres, blandt de tre dårligste i forhold til succesfuldt pres, blandt den dårligste procent omkring forsvaret og blandt de 5 dårligste på midten. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan en spiller der spiller på et hold hvor genpresset fylder så meget kan have så elendige stats. Der er en disconnect et sted.

Med andre ord - jeg kan bare ikke se det. Defensiven handler i høj grad om selve arbejdet. Om viljen til at gå ind i taklinger og løbe de sure meter. Det mener jeg ikke han er interesseret i og jeg synes at statsene afspejler det ret tydeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7243
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ift. økonomi og transfers;

Joan Laporta demands a salary reduction to the Barça players with the highest salary.
And if they do not accept, it is proposed to go to court to impose it, based on art.41 of the Workers' Statute that allows the modification of working conditions.

The players could refuse to accept this substantial modification of the working conditions and obtain the termination of their contracts and be free to sign for any other club with the letter of freedom.

[Marçal Lorente]

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Dytrax skrev:
tors jun 02, 2022 4:21 pm
Ift. økonomi og transfers;

Joan Laporta demands a salary reduction to the Barça players with the highest salary.
And if they do not accept, it is proposed to go to court to impose it, based on art.41 of the Workers' Statute that allows the modification of working conditions.

The players could refuse to accept this substantial modification of the working conditions and obtain the termination of their contracts and be free to sign for any other club with the letter of freedom.


[Marçal Lorente]
Lyder som noget som nok skal skabe et godt solidt sammenhold.
Kæft jeg er træt af det cirkus.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 419 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg fatter dog heller ikke Laporta tilgang til tingene. Hvorfor smider han sådan en pres bold i luften ved at love at vi spiller med om det hele næste år. Det kan kun gå galt og vi bliver alle skuffede igen.

Heldigvis er Haaland ikke længere mulig, ellers havde han sikkert taget en dum beslutning for at hente ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 69 gæster