Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 1:23 pm
Raphinha Analyse

Jeg har hverken nej-hatten på eller forsøger at være negativ blot for kritikken skyld. Jeg prøver at være så objektiv så mulig og konkludere ud fra stats.

Ønsker du konklusionen på nedenstående først, så er den her:
Raphinha er nok den mest overrated spiller i PL lige nu! Så fik du den. :thumbup:

Hvorfor er Raphinha PL's mest overrated?
* Raphinha er snart 26 år og muligvis tæt på sit potentielle. Han bliver nok ikke meget bedre, hvis han overhovedet bliver det.

* Før sidste sæson (20/21) scorede Raphinha sølle 6 mål i 31 kampe. Og sidste sæson (21/22) blev det en smule bedre med 11 mål (4 på straffespark) og 3 asisster i 36 kampe. Ikke sønderlig imponerende for en spiller man vil bruge over 70 mio. euro for!!

* Sammenligning med andre offensive spillere, har han noget af den værste defensive statistik i PL. Alt for ofte begår han frispark når han forsøger at erobre bolden – dvs. erobring mislykkes.
According to some sites records, for every 0.3 tackles he releases, Raphinha commits one foul. His record makes him included in the worst starting eleven of the Premier League 2021/2022.
* Han er langt over sin reele markedsværdi lige nu, måske fordi et par engelske klubber har vist noget interesse. Nogle fodbold eksperter i England mener, at reelt er han under 30 mio. værd. Dvs. langt under halvdelen end det som Barcelona muligvis får ham for. Desuden mener eksperter, at han vil få det svært i en fremtidig topklub pga. niveauet og presset.
“He isn’t even worth 30 let’s be honest here, Leeds want to get the deal done with whoever is higher bid. Raphinha is not Premier League level, let him go to Chelsea or Barca and we’ll see next season.” pundit says.
* Sidst Raphinha spillede imod en storklub som Liverpool (februar 2022), var han en absolut disaster! Han blev voldsomt kritiseret for sit spil, bl.a. pga. for mange fejlafleveringer. Og det selvom man ikke har store forventinger af en spiller som spiller på et bundhold.
Leeds United star Raphinha was awful at Anfield, 54% pass completion. It’s the dreadful pass completion rate of just 54% that will really irk Leeds fans and it was obvious watching that Raphinha wasn’t at the races.
* I gennemsnit ligger Raphinhas pass-completion på 66%, hvilket ikke er særlig imponerende, når man sammenligner ham med andre wing spillere i PL. Den ligger faktisk under gennemsnit. Og det trods, at han spillede på et mandskab (under Bielsa) som er kendt for at holde på bolden og spille short passing.

* Når man sammenligner Raphinha med andre wing spillere, fx Maxwel Cornet (fra Burnley) eller Demarai Gray (Everton, som spillede om nedrykning), dvs. fra magen til bundhold, så taber Raphinha på nogle offensive og defensive punkter og vinder på andre – ellers er der ingen store forskel. Wing spilleren Gray har fx en pass completion på omk. 80%, som er langt over Raphinhas. Pointen er, at Raphinha, selvom han spiller i en bundklub, ikke har nogle vilde stats når man sammenligner ham med andre wing spillere fra andre bundklubber.

* Raphinha har et meget svagt højreben. Det er ikke alle topspillere, som behøver at være begge-benet ligesom Dembele, de Bruyne og Benzema. Men stortset alle topspillere har som minimum et rimeligt dårlig-ben. Raphinhas dårlig-ben er dog direkte dårligt, hvilket man kan se på flere stats. Ud af hans hidtil 16 mål i PL (på to sæsoner) har han scoret hele 15 af dem med sit venstreben. Udover det, så kan man tydelig se, at han ofte, ved presset situatoner, undgår sit højreben før han skyder på mål, hvilket er bemærkelsesværdigt.

* Raphinha er også blevet kritiseret for at være al for direkte i sit spil, hvorfor han siges at passe bedre til mandskaber som fx Liverpool eller Real Madrid, end fx Barcelona og City. Han skal bruge meget plads og fart hvis han driblinger skal lykkes – dvs. nogle forhold som han ikke vil få meget af, når han spiller for Barcelona.

* Raphinhas bedste force er nok hans driblinger. Men selv her er han ikke blandt de bedste i PL. Han ligger dog lidt over gennemsnittet, når man kigger på succesfulde driblinger per 90minut.

* Jeg har selv set en hel del kampe, samt youtube videoer med ham, og selvom jeg ikke er fodboldekspert, så kan jeg godt fornemme på hans spil, at han mangler en del på de tekniske og taktiske facetter. Så ved I også min personlige mening 😉

Nej, jeg kritiserer ikke bare for at kritisere. Jeg var stor modstander af Coutinho i sin tid. Jeg havde på fornemmelsen af han ville floppe. Og hold da op om han ikke floppede for det rekordbeløb! Helt samme fornemmelse havde jeg om Griezmann. Han var også et flop til hans pris. Nu har vi så Raphinha (til langt overpris), hvor jeg sidder med samme fornemmelse. HAN FLOPPER! Og Barcelona vil IGEN stå med et stort problem om 1-2 sæsoner hvor de forsøger at sælge ham til spotpris! Dvs. historien gentager sig igen.

Nej, jeg kan ikke se ud i fremtiden, men mener at mange af tingene er baseret på sund fornuft. En fornuft, som Barcelona ledelsen alt for ofte forsømmer at bruge.

Jamen hvorfor køber Barcelona ham så?
Ud fra tre grunde. (1) Fordi Dembele højt sandsynligt ikke forlænger, og Ansu Fati ofte er skadet. (2) Deco har et fremragende forhold til Laporte og Barcelona, og han er tilfældigvis Raphinhas agent, (3) Han er venstrebenet, hvilket begrænser alternative muligheder på markedet lige pt.

Hvis de nævnte grunde ikke eksisterede, ville Raphinha aldrig blive købt. Og slet ikke for over 70 mio. euro! ;-)
Men han er så god i Football Manager! :grin:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
lør jul 02, 2022 1:43 pm
Men han er så god i Football Manager!
Det er muligt. Jeg siger heller ikke at han er dårlig. Jeg siger at han er overrated og ikke +70 mio. værd - og at han vil floppe ift. sin pris. Jeg siger også at Barcelona kan fokusere på andre spillere og klare sig godt ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

https://onefootball.com/en/news/season- ... y-35363097

Her er en anden analyse hvis det har interesse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Og en video-analyse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:13 pm
https://onefootball.com/en/news/season- ... y-35363097

Her er en anden analyse hvis det har interesse.
Skrevet af The Leeds Press, altså af Leeds fans. Tror jeg springer langt over, ellers tak. Forholder mig bare til de stats og punkter jeg refereret til.

Du mener altså han er +70 mio. euro værd, siden du forsøger at modsige min pointe. Fred være mig det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor dog det? Ville du ikke stole på en Barcafan i forhold til bedømmelsen af barcaspillere? Vedkommende bruger desuden rigeligt med stats til at underbygge sine synspunkter.

Men altså jeg skal derimod stole på en Barcafan der fra starten har været negativ omkring ham og derefter “cherry-picked” diverse stats for at bevise sit ståsted.

Og nej jeg synes ikke han er 70 mio værd. Derfor er det godt at han koster 50 + 10 i variabler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:34 pm
Hvorfor dog det? Ville du ikke stole på en Barcafan i forhold til bedømmelsen af barcaspillere? Vedkommende bruger desuden rigeligt med stats til at underbygge sine synspunkter.

Men altså jeg skal derimod stole på en Barcafan der fra starten har været negativ omkring ham og derefter “cherry-picked” diverse stats for at bevise sit ståsted.

Og nej jeg synes ikke han er 70 mio værd. Derfor er det godt at han koster 50 + 10 i variabler.
Det svarer jo lidt til at jeg skriver en analyse om min absolut yngling spiller i Barcelona. Jeg vil da helt klart være farvet i mine synspunkter. Raphinha er helt klart fanfavorit i Leeds og derfor kan jeg ikke tage det særlig seriøst når de skriver en artikel om ham.

Jeg synes, jeg var meget objektiv ift. Raphinha. Jeg sammenlignede ham med andre wing spillere i bundhold, og skrev at han vinder på nogle punkter og taber på andre punkter - men der er ingen imponerende forskel imellem dem, hvorfor han er langt fra 70 mio. værd. Desuden brugte jeg neutrale fodboldeksperters udsagn, samt diverse stats.

Negativ? Ja, hvis det drejer sig om ledelsens komplet idiotiske måde at drive klubben på, så ja, jeg er bestemt negativ :thumbup: Jeg kan sgu da ikke have skyklapper på og være super positiv når klubben køber overrated spillere til fuldstændig vanvittige priser når man har en historisk gæld!!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 2:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:34 pm
Hvorfor dog det? Ville du ikke stole på en Barcafan i forhold til bedømmelsen af barcaspillere? Vedkommende bruger desuden rigeligt med stats til at underbygge sine synspunkter.

Men altså jeg skal derimod stole på en Barcafan der fra starten har været negativ omkring ham og derefter “cherry-picked” diverse stats for at bevise sit ståsted.

Og nej jeg synes ikke han er 70 mio værd. Derfor er det godt at han koster 50 + 10 i variabler.
Det svarer jo lidt til at jeg skriver en analyse om min absolut yngling spiller i Barcelona. Jeg vil da helt klart være farvet i mine synspunkter. Raphinha er helt klart fanfavorit i Leeds og derfor kan jeg ikke tage det særlig seriøst når de skriver en artikel om ham.

Jeg synes, jeg var meget objektiv ift. Raphinha. Jeg sammenlignede ham med andre wing spillere i bundhold, og skrev at han vinder på nogle punkter og taber på andre punkter - men der er ingen imponerende forskel imellem dem, hvorfor han er langt fra 70 mio. værd. Desuden brugte jeg neutrale fodboldeksperters udsagn, samt diverse stats.

Negativ? Ja, hvis det drejer sig om ledelsens komplet idiotiske måde at drive klubben på, så ja, jeg er bestemt negativ :thumbup: Jeg kan sgu da ikke have skyklapper på og være super positiv når klubben køber overrated spillere til fuldstændig vanvittige priser når man har en historisk gæld!!
Han er en venstre benet brasser der har været rigtig god i prem, samt har "inha" i sit navn, selvfølgelig koster han knaster. Vi betaler dog heller ikke 70 mio euro, det ved alle, så du får det heller ikke til at lyde særligt objektivt :grin:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
lør jul 02, 2022 2:49 pm
Han er en venstre benet brasser der har været rigtig god i prem, samt har "inha" i sit navn, selvfølgelig koster han knaster. Vi betaler dog heller ikke 70 mio euro, det ved alle, så du får det heller ikke til at lyde særligt objektivt
Sidst jeg læste, ville han blive købt for over 70 mio. euro, med eller uden variabler. Ifølge transfermarkt er hans markedsværdi blot 35 mio. euro. Men selv det synes jeg og mange andre, er for meget. Desuden synes jeg at hans niveau højst rækker til backupspiller i Barcelona.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg stoler i langt højere grad på fans der ser hver eneste kamp med spillere end random folk. Især når disse faktisk bruger stats til at underbygge.

Og ja selvfølgelig mener du at du var meget objektiv. Faktum er dog:
- At du ikke nævner hvilke “eksperter” du bruger,
- du skriver han er den mest overrated spiller i PL (og det efter han på en af dine mange lister lå i bunden som det værste køb hvilket tyder på bias)
- du bruger det faktum at han laver mange frispark som et tegn på at han er en dårlig defensiv spiller på trods af at han er i toppen som kant
- du får hans mål og assists produktion til at lyde dårlig på trods af at han har spillet på et bundhold
- du bruger én kamp mod et tophold til at konkludere

Og jeg kan blive ved og ved.

Jeg siger ikke at han er en topspiller, jeg siger ikke at han bliver en succes men du kommer frem til nogle voldsomme konklusioner på et meget tyndt grundlag. Derfor linker jeg til andre analyser og jeg kan kun anbefale alle de andre der er at finde på nettet.

Hvis man ellers selv har brug for at se lidt på raphinhas stats så tag et kig her:

https://fbref.com/en/players/3423f250/s ... ing-Report
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men selv det synes jeg og mange andre, er for meget.
Hvem? Og hvilken pundit er det du har brugt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Red
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

Isageren skrev:
lør jul 02, 2022 2:49 pm
Barca80 skrev:
lør jul 02, 2022 2:43 pm
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:34 pm
Hvorfor dog det? Ville du ikke stole på en Barcafan i forhold til bedømmelsen af barcaspillere? Vedkommende bruger desuden rigeligt med stats til at underbygge sine synspunkter.

Men altså jeg skal derimod stole på en Barcafan der fra starten har været negativ omkring ham og derefter “cherry-picked” diverse stats for at bevise sit ståsted.

Og nej jeg synes ikke han er 70 mio værd. Derfor er det godt at han koster 50 + 10 i variabler.
Det svarer jo lidt til at jeg skriver en analyse om min absolut yngling spiller i Barcelona. Jeg vil da helt klart være farvet i mine synspunkter. Raphinha er helt klart fanfavorit i Leeds og derfor kan jeg ikke tage det særlig seriøst når de skriver en artikel om ham.

Jeg synes, jeg var meget objektiv ift. Raphinha. Jeg sammenlignede ham med andre wing spillere i bundhold, og skrev at han vinder på nogle punkter og taber på andre punkter - men der er ingen imponerende forskel imellem dem, hvorfor han er langt fra 70 mio. værd. Desuden brugte jeg neutrale fodboldeksperters udsagn, samt diverse stats.

Negativ? Ja, hvis det drejer sig om ledelsens komplet idiotiske måde at drive klubben på, så ja, jeg er bestemt negativ :thumbup: Jeg kan sgu da ikke have skyklapper på og være super positiv når klubben køber overrated spillere til fuldstændig vanvittige priser når man har en historisk gæld!!
Han er en venstre benet brasser der har været rigtig god i prem, samt har "inha" i sit navn, selvfølgelig koster han knaster. Vi betaler dog heller ikke 70 mio euro, det ved alle, så du får det heller ikke til at lyde særligt objektivt :grin:
Ja det er jo næsten en standard pris nu til dags for en spiller der viser god form især angribere, jeg syntes da også det er mange penge, men han virker som en fin erstatning for Dembele nu hvor han jo er væk med sandsynlighed. Håber dog stadigvæk på at vi henter Lewandowski det er det helt store mål for mig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:54 pm
Jeg stoler i langt højere grad på fans der ser hver eneste kamp med spillere end random folk.
Så du stoler langt højere grad på farvet Leeds fans. Ok, det er modtaget.
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:54 pm
Især når disse faktisk bruger stats til at underbygge.
Ja, stats som hverken er imponerende eller meget anderledes når du sammenligner med andre bundholds-wingspillere i PL.
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:54 pm
Og ja selvfølgelig mener du at du var meget objektiv. Faktum er dog:
- At du ikke nævner hvilke “eksperter” du bruger,
- du skriver han er den mest overrated spiller i PL (og det efter han på en af dine mange lister lå i bunden som det værste køb hvilket tyder på bias)
- du bruger det faktum at han laver mange frispark som et tegn på at han er en dårlig defensiv spiller på trods af at han er i toppen som kant
- du får hans mål og assists produktion til at lyde dårlig på trods af at han har spillet på et bundhold
- du bruger én kamp mod et tophold til at konkludere

- Hvorfor jeg havde Raphinha nederst på købelisten argumenteret jeg grundigt for. Det har du åbenbart set bort fra. At du anklager mig for bias er ikke et argument.
- At han laver mange frispark, var i sammenligning med andre wing spillere. Det har du åbenbart også misset. Har du overhovedet læst min analyse?
- hans mål og assist produktion rækker slet ikke til Barcelona niveau og er slet ikke 70 mio. værd. Det er min pointe.
- Jeg konkludere ikke blot ud fra én kamp, men det var bare et eksempel på hvordan han faldt gevaldigt i niveau mod et storhold. Den pointe har du tilsyneladende heller ikke fanget.
Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:54 pm
Og jeg kan blive ved og ved.
Jamen så bare bliv ved med at modsige min pointe om, at Barce ledelsen køber overrated spillere til overpris, selvom klubben har historisk gæld.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
lør jul 02, 2022 2:59 pm


Det er ting som dette der gør at jeg er hooked på en transfer. Han arbejder røven ud af bukserne defensivt og uden bold.
Hvem i alverden er David Dein FC?? Da jeg i min analyse skrev, at Raphinha ligger lidt over gennemsnit i succesfulde dribler per kamp, var det ud fra Premier Leagues officielle hjemmeside. Jeg googler mig ikke bare tilfældigt til informationer som du åbenbart gør. Jeg bruger heller ikke farvet Leeds fans som argument.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster