Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Og nej, jeg synes ikke ledelsen gør ret meget rigtigt.

Jeg vil tage udgangspunkt i økonomien, og ikke bare arbejde på at kunne få lov at agere på transfermarkedet. Bare for at gøre de.
Den snak er vel over et år gammel for os to

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo ikke bare et par brugere herinde, som kan lide ham.
Det er ret beset alle de store klubber.
Men det er jo ikke et argument vi kan bruge til noget? Der er mange klubber der kan lide mange spillere? Og? Spiller de som Barca? Skal spilleren have en anden rolle? Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det er relevant.
Når han er skudt af, og vi har soldet pengene op. Så er vi jo mistet økonomisk værdi.
Hvem er det der siger at vi vil "solde" penge op? Det virker mere som noget du tror vil forekomme qua dit ikke alt for positive forhold til ledelsen (laporta). For mig at se giver det rigtig fin mening at købe en spiller som lewa og registere kessie og AC. Det er spillere vi har brug for - en erstatning for de jong, en topangriber der kan hjælpe os de næste sæsoner og en CB som vil åbne op for et farvel til umtiti og lenglet.
Om hvorvidt han kan/skal spille 6’er kan vdoskutere længe(der er ikke meget emperi),og endnu længere om vi kun skal have en 6’er.
Ja det har vi men jeg synes ikke rigtigt der kommer argumenter fra den anden side? Hvad er det der gør at de jong kan spille 6'er for os? Hvad er det i hans stats der viser det? Jeg synes tit det bliver præsenteret som et faktum uden data der bakker det op. Her mener jeg ikke man kan ignorere de stats vi faktisk har til rådighed. Også selvom de er indsamlet på en anden position.
Det kommer dog hurtig til at mangle lidt relevans, hvis afløseren har det samme problem. Så er vi jo igen lige vidt
Afløseren hedder Gavi, Kessie og til dels Nico. De jong var, og det viser spilletiden tydeligt, ikke tiltænkt som en spiller der skulle tage over efter bussi. Så ja vi er stadig på røven i forhold til en dm men det var vi også med de jong i truppen. Det er et af de huller vi skal have lukket og som jeg håber vi har økonomien til at se på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
lør jun 11, 2022 9:50 am
Og nej, jeg synes ikke ledelsen gør ret meget rigtigt.

Jeg vil tage udgangspunkt i økonomien, og ikke bare arbejde på at kunne få lov at agere på transfermarkedet. Bare for at gøre de.
Den snak er vel over et år gammel for os to
Hvordan ville du gøre det? Du ville ikke købe spillere - den er jeg med på. Her tror jeg nu ikke det er noget man bare vil gøre for at gøre det. Det er tydeligvis for at forbedre holdet.

Men hvad ellers?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7246
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Salg af Frenkie alene, vil ikke være nok til at generere økonomi til Lewa.

Jeg er med på, at det kan være nødvendigt, men er ikke tosset med ideen om at sætte lid til en 17-årig, der stadig er under udvikling og allerede er under voldsomt pres pga. forventningerne fra fanbasen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det ville jeg normalt heller ikke men Gavi er ikke som andre spillere. Han spiller fast for barca og landsholdet og han fremstår fuldstændig upåvirket. Vi snakker et helt unikt talent.

Og nej det ville det ikke men det er en begyndelse. Og imo giver det mere mening at sende de jong videre end at binde sig op på suspekte aftaler som cvc.

Kom lige i tanke om at tebas i går, igen igen, var ude og kommentere på vores økonomi og der nævnte han at vi kunne bruge 30 mio hvis vi solgte en til 100 mio. Så det er tæt på i forhold til lewa:
Javier Tebas: "Yes, Barça can sign players. For example, if they sell players for 100, they can spend 33% of that on new signings." [gol]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det vægter meget højere i min bog, end dine argumenter. Der er endda en klub eller to, som spiller mere som Barca end Barca gør.

For mig giver det sportlig mening med Lewandowski, men økonomisk er det idioti.

De Jong har få minutter på 6’eren, og har dårlige stats. Det har samtlige top spillere, da næsten ingen spiller med en enkelt 6’er.
I forhold til resten af midten, som er ung, så vil jeg umiddelbart beholde ham. Han er en god investering økonomisk. Har kvaliteter som vi kan bruge nu og måske på lang sigt.

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Mht økonomien og fremtiden, så har vi jo haft den for et år siden.
Man har jagtet kapital luftkasteller og det samme på transfer markedet.
Det er ganske simpel og røvkedelig økonomisk ansvarlighed. Der tager tid, og man kan ikke lefle for pøblen inder Willy season.

Spørgsmålet er mere, hvorfor du og andre tror manden er på vej et godt sted, når alt peger på det er lige så dumt, som det plejer?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det vægter meget højere i min bog, end dine argumenter. Der er endda en klub eller to, som spiller mere som Barca end Barca gør.
Jamen ok. Så er der ikke mere at sige end at vi i den grad er uenige omkring hvor godt et argument det er.
For mig giver det sportlig mening med Lewandowski, men økonomisk er det idioti.
Det sportslige og økonomiske hænger jo ofte sammen. Kan bare gå videre fra gruppen med lewa? Kan Barca vinde ligaen med lewa? Hvis vi kan det så vil vi også vinde økonomisk. Samtidig vil han booste vores brand.
De Jong har få minutter på 6’eren, og har dårlige stats. Det har samtlige top spillere, da næsten ingen spiller med en enkelt 6’er.
Nej og derfor vil han passe bedre ind på andre hold hvorfor du har besvaret dit spørgsmål om hvorfor andre klubber vil have ham.
I forhold til resten af midten, som er ung, så vil jeg umiddelbart beholde ham. Han er en god investering økonomisk. Har kvaliteter som vi kan bruge nu og måske på lang sigt.
Hvorfor er han en god investering økonomisk? Jeg vil i langt højere grad påstå at hans værdi har en enorm risiko for at falde hvis man ser på konkurrencen fra især Gavi men også kessie.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:
lør jun 11, 2022 10:26 am
Mht økonomien og fremtiden, så har vi jo haft den for et år siden.
Man har jagtet kapital luftkasteller og det samme på transfer markedet.
Det er ganske simpel og røvkedelig økonomisk ansvarlighed. Der tager tid, og man kan ikke lefle for pøblen inder Willy season.

Spørgsmålet er mere, hvorfor du og andre tror manden er på vej et godt sted, når alt peger på det er lige så dumt, som det plejer?
Jeg kan ikke huske det ståsted andet end det var forholdsvist økonomisk konservativt. Lidt ala - lad være med at gøre noget som helst. Ingen køb, ingen aftaler, brug alle penge på gæld. Tager jeg fejl?

Jeg tror vi er på vej et godt sted hen da det endelig virker til at man har en plan sportsligt. Xavi er den helt rigtige træner og alemany en fremragende sportsdirektør. Jeg ser dem ikke som folk der er interesseret i at "lefle for pøblen" men derimod i at bygge et sundt og vedvarende projekt.

Samtidig gør folk andre i ledelsen det ret klart at vi er økonomisk i problemer. Vi har ikke pengene til at hente haaland feks. Det var feks det jeg troede laporta ville gøre men som man alligevel lod være med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Brand value? Vi skal bruge rigtige penge.
Ikke et fundament af præmie penge heller.

Problemet er Laporta er hvor Font kaldte den for et pr siden.
Det er det forkerte mindset. Laporta valgte ikke noget med Haaland. Han var bundet på hænder og fødder.

Det er forkert opfattet, men vi skal tænke på gæld og ansvarlighed. Alternativet er vi sejler rundt i den her suppedas.
Tror du ligesom Laporta, virkelig den her tilgang er holdbar?

Nå, jeg skal afsted med ungerne. Tak for snakken

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7246
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kom lige i tanke om at tebas i går, igen igen, var ude og kommentere på vores økonomi og der nævnte han at vi kunne bruge 30 mio hvis vi solgte en til 100 mio. Så det er tæt på i forhold til lewa:

Javier Tebas: "Yes, Barça can sign players. For example, if they sell players for 100, they can spend 33% of that on new signings." [gol]

Jeg citerede udtalelsen fra Tebas tidligere i tråden. For det første, er det absurd, at La Liga præsidenten udtaler sig så ofte om vores økonomiske forhold, sekundært, er han med til at gøre det sværere for klubben at forhandle, når han så åbenlyst understreger, hvor meget på røven vi er. Og netop derfor kan Bayern tillade sig, forhandlingsmæssigt, at stå meget stejlt og presse den til det yderste.
Lewan har dog udtrykt meget klart, at han ønsker at komme til Barcelona.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har virkelig svært ved at tyde hvad din løsning er? I bund og grund er laporta bare et fjols og intet der foretages er rigtigt. Hele dit argument med at andre klubber vil have de jong viser dette da de har styr på deres ting mens vi jo bare vælter rundt og pisser i bukserne for at holde os varme. Underligt nok bliver der ikke taget højde for at den eneste klub der faktisk viser interesse er Man U men ok. Omvendt kommer du ikke rigtigt med andet end "tænke på gæld og ansvarlighed". Hvad betyder det? Hvordan skal klubben, i dine øjne, gøre det? Hvad gør de forkert nu i forhold til økonomiske aftaler? Hvorfor er det ikke holdbart?

Som jeg ser det, og som jeg har givet udtryk for en del gange, så skal vi passe på med de aftaler der pantsætter vores fremtid. Her er jeg feks glad for at der stemmes om dem og de ikke bare bliver indgået på en eller anden suspekt måde under bordet. Omkring aftalerne har jeg endnu ikke nok indsigt i om hvorvidt nogle af dem er valide og hvad de præcist omfatter og derfor er det svært at "godkende" dem. Mit udgangspunkt er dog stadig at man skal forsøge at holde sig fra dem og i stedet leve med 1:3 reglen (eller hvad de ellers hedder). Sælg de jong og alt andet man kan komme af med og hent lewa, kessie og AC. Hvis der er penge til mere så er jeg overbevist om at man henter fornuftigt til få penge (man kan vel ikke gøre andet?)

Jeg har dog forståelse for at vi også skal være i en position sportsligt hvor vi både qua brandet (det er skam rigtige penge - tilskuere, merchandise, venskabskampe, sponsoraftaler) men også i forhold til præmiepenge får penge ind. Hvis en af aftalerne er ok og man kan smide salg oveni så mener jeg ikke det er komplet sindssygt at forsøge at bygge på sportsligt hurtigere end hvad ovenstående tilgang (1:3 osv) tillader.

Men god tur med ungerne!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona have approached Palmeiras for the signing of Danilo (21) and are the leading the race for his signature. He would cost around €20-25M and will act as an substitute to Busquets this season if he sign.
Jeg kender ham ikke men spændende. Og præcis en position vi skal forstærke. Hvis vi ikke har råd til at hente en etableret spiller så giver det mening at forsøge med et talent. Prisen er dog lidt pebret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Rubén Neves is not among Xavi's primary objectives. [md]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7246
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🗣 Santi Ovalle (La SER, a very reliable source for Barca): "De Jong has not been told anything about leaving the club nor does he intend to leave."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 73 gæster