Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Der går rygter om at Bayern er ved at forhandle med Mats Hummels. 30 millioner euro. Hvorfor byder vi os ikke til? Det er latterligt billigt og han er pisse god.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jeg ville virkelig godt vide hvad spillere som Ronaldinho, Eto'o og Alves ville koste i dag. Når man ser på priserne der så ser det jo helt vanvittigt ud men det var godt nok også en anden tid...
Nej, der er jo inflation og mange andre faktorer, der naturligvis spiller ind i penges værdi, så man skal jo skylle tallene for det, hvis man ville lave en mere økonomisk analyse. Men kig på en Zidane's pris: 55 millioner pund i real 01/02 Han er 29 år der.

04/05 kommer Eto til os for 20 og 03/04 kommer Ronaldinho ind for 25. Begge i et andet prislejde og en helt anden alder. Hvis logikken er at priserne kun stiger, så er de eksempler på at du godt kan slå markedet, hvis du tør.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Nu har jeg selvfølgelig ingen anelse om hvad man tænker i ledelsen men kan det måske tænkes at man leder efter en anden profil end den hummels har? Som jeg ser det så minder han rigtig meget om Pique og jeg tror lidt at man frygter at de er for langsomme sammen. Det tænker jeg i hvert fald at de er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg ville virkelig godt vide hvad spillere som Ronaldinho, Eto'o og Alves ville koste i dag. Når man ser på priserne der så ser det jo helt vanvittigt ud men det var godt nok også en anden tid...
Nej, der er jo inflation og mange andre faktorer, der naturligvis spiller ind i penges værdi, så man skal jo skylle tallene for det, hvis man ville lave en mere økonomisk analyse. Men kig på en Zidane's pris: 55 millioner pund i real 01/02 Han er 29 år der.

04/05 kommer Eto til os for 20 og 03/04 kommer Ronaldinho ind for 25. Begge i et andet prislejde og en helt anden alder. Hvis logikken er at priserne kun stiger, så er de eksempler på at du godt kan slå markedet, hvis du tør.
Det har du selvfølgelig ret i. Jeg tror dog ikke at man kan bruge handler fra 10+ år til ret meget i dag. Markedet er helt anderledes. Det ændre dog ikke på at du har fuldstændig ret i at man burde købe anderledes ind!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Udover at inflationen er eksploderet grundet en enorm stor pengestrøm fra suspekte steder, hvordan er markedet så væsentligt anerledes fra 10 år tilbage? Jeg synes egentligt det er de samme mekanismer, der spiller ind.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilke mekanismer tænker du på? Jeg synes udefra at markedet er ret anderledes end det var for 10 år siden - flere penge, flere klubber med penge, flere agenter der trækker i trådene osv.

Man kan selvfølgelig stadig lave gode handler men jeg tror markedet er ret svært at bevæge sig rundt på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Nu har jeg selvfølgelig ingen anelse om hvad man tænker i ledelsen men kan det måske tænkes at man leder efter en anden profil end den hummels har? Som jeg ser det så minder han rigtig meget om Pique og jeg tror lidt at man frygter at de er for langsomme sammen. Det tænker jeg i hvert fald at de er.
Jeg har ærligt talt svært ved at se den helt store forskel på Hummels og Laporte, for så vidt angår deres profiler, styrker og svagheder som spillere. Hummels er ikke mærkbart langsommere end Laporte. Både Laporte og Marquinhos ville til gengæld være markant dyrere end Hummels og risikoen for at de ikke slår til er også markant større, end risikoen for at Hummels ikke ville blive en succes for os. Hummels er verdensmester, dobbelt Bundesliga-vinder, Champions League finalist og i sin allerbedste alder. 30 millioner euro for Hummels er et scoop. Det ville være dybt godnat ikke at byde sig til, hvis prisen virkelig er på 30 millioner euro, som Bild skriver at den er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Nu har jeg selvfølgelig ingen anelse om hvad man tænker i ledelsen men kan det måske tænkes at man leder efter en anden profil end den hummels har? Som jeg ser det så minder han rigtig meget om Pique og jeg tror lidt at man frygter at de er for langsomme sammen. Det tænker jeg i hvert fald at de er.
Jeg har ærligt talt svært ved at se den helt store forskel på Hummels og Laporte, for så vidt angår deres profiler, styrker og svagheder som spillere. Hummels er ikke mærkbart langsommere end Laporte. Både Laporte og Marquinhos ville til gengæld være markant dyrere end Hummels og risikoen for at de ikke slår til er også markant større, end risikoen for at Hummels ikke ville blive en succes for os. Hummels er verdensmester, dobbelt Bundesliga-vinder, Champions League finalist og i sin allerbedste alder. 30 millioner euro for Hummels er et scoop. Det ville være dybt godnat ikke at byde sig til, hvis prisen virkelig er på 30 millioner euro, som Bild skriver at den er.
Nu må vi lige se hvad han ender med at koste for hvis prisen seriøst ender på 30 mio så er Dortmund idiotiske. Og ja til den pris ville det være ekstremt dumt ikke at byde med.

Omkring spillerprofiler så har du ret med Hummels og Laporte selvom jeg mener Laporte er hurtigere. Og så er han jo venstrebenet ;-) Jeg tror dog at Marquinhos er vores førstevalg efter alt at dømme da rygterne omkring Laporte er helt døde. Og han har en helt anden profil end de to.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Hvilke mekanismer tænker du på? Jeg synes udefra at markedet er ret anderledes end det var for 10 år siden - flere penge, flere klubber med penge, flere agenter der trækker i trådene osv.

Man kan selvfølgelig stadig lave gode handler men jeg tror markedet er ret svært at bevæge sig rundt på.
Mekanismer som i helt grundlæggende økonomiske principper. Udbud/efterspørgsel. Jeg kan ikke se, at udbuddet af spillere er større end førhen, men efterspørgslen er steget betragteligt. Vi er enige, kan jeg høre. Du mener markedet er meget anerledes fordi der er flere penge, og det rigtigt. Men det er stadig de samme mekanismer, der styrer showet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Og glem nu ikke agenterne. Deres rolle må ikke undervurderes. En gut som Mendes boltre sig jo i dag og sender spillere til højre og venstre som det passer ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Og glem nu ikke agenterne. Deres rolle må ikke undervurderes. En gut som Mendes boltre sig jo i dag og sender spillere til højre og venstre som det passer ham.
Naturligvis. Men deres magt er vel udledt af hvor eftertragtet deres spiller er. Som jeg ser det, er de netop mere magtfulde i dag, fordi klubberne er blevet mere afhængige af dem. Der er flere klubber med penge og relativt uændret antal verdensklassespillere. Det gør at spillerne og agenterne står i en sindssyg fordelagtig position, hvilket igen falder tilbage på almindelige markedsmekanismer. Deres arbejdskraft er eftertragtet, hvilket gør den dyr. Rigtig dyr.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Nu har jeg selvfølgelig ingen anelse om hvad man tænker i ledelsen men kan det måske tænkes at man leder efter en anden profil end den hummels har? Som jeg ser det så minder han rigtig meget om Pique og jeg tror lidt at man frygter at de er for langsomme sammen. Det tænker jeg i hvert fald at de er.
Jeg har ærligt talt svært ved at se den helt store forskel på Hummels og Laporte, for så vidt angår deres profiler, styrker og svagheder som spillere. Hummels er ikke mærkbart langsommere end Laporte. Både Laporte og Marquinhos ville til gengæld være markant dyrere end Hummels og risikoen for at de ikke slår til er også markant større, end risikoen for at Hummels ikke ville blive en succes for os. Hummels er verdensmester, dobbelt Bundesliga-vinder, Champions League finalist og i sin allerbedste alder. 30 millioner euro for Hummels er et scoop. Det ville være dybt godnat ikke at byde sig til, hvis prisen virkelig er på 30 millioner euro, som Bild skriver at den er.
Nu må vi lige se hvad han ender med at koste for hvis prisen seriøst ender på 30 mio så er Dortmund idiotiske. Og ja til den pris ville det være ekstremt dumt ikke at byde med.

Omkring spillerprofiler så har du ret med Hummels og Laporte selvom jeg mener Laporte er hurtigere. Og så er han jo venstrebenet ;-) Jeg tror dog at Marquinhos er vores førstevalg efter alt at dømme da rygterne omkring Laporte er helt døde. Og han har en helt anden profil end de to.
Hummels har kontraktudløb i sommeren 2017, så hvis Dortmund skal have gode penge for ham, så er det også efterhånden ved at være sidste chance. Der er nok ikke nogen der vil betale penge for ham i januar 2017, når man kan hente ham på fri transfer et halvt år senere.

Ja, Laporte er venstrebenet men nu har Hummels jo altid spillet i venstresiden af forsvaret i Dortmund og for Tyskland, så han er vant til at spille i den side og har i øvrigt også et fint venstre ben. Hvis Bayern henter Hummels for 30 millioner euro uden vi har prøvet at få fingrene i ham, bliver jeg godt nok sur på Bartomeu og Co.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ah vidste ikke han havde konktraktudløb i 2017. Så giver det lidt mere mening selvom det stadig lyder meget billigt.

Og du behøver ikke overbevise mig om Laporte vs Hummels. Jeg er som sådan ligeglad med hvem vi henter til forsvaret sålænge det er en god spiller. Men jeg tror allerede godt du kan begynde at blive sur nu da jeg tror vi går all in på Marquinhos ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Ah vidste ikke han havde konktraktudløb i 2017. Så giver det lidt mere mening selvom det stadig lyder meget billigt.

Og du behøver ikke overbevise mig om Laporte vs Hummels. Jeg er som sådan ligeglad med hvem vi henter til forsvaret sålænge det er en god spiller. Men jeg tror allerede godt du kan begynde at blive sur nu da jeg tror vi går all in på Marquinhos ;-)
Marquinhos til 30 millioner euro ville fandeme også være et fantastisk køb!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja men det kommer ikke til at ske... Eller det tror jeg i hvert fald ikke. Han kommer sikkert til at koste 40+!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 71 gæster