Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Må indrømme jeg ikke ser Lyons kampe, men på papiret synes jeg Depay ser oplagt ud:
Billig pga fri transfer
I sin bedste fodboldalder men med mange år foran sig
Rutineret og spillet masser af champions league og landshold
Formentlig sulten efter at bevise sig på den allerstørste scene efter sit Manchester united-flop som ung. Nu er han mere klar til det.
Han dækker den svære 9’er position men kan også både spille kan og offensiv midt
Han laver både mange mål og oplæg
Han kam drible og aflevere

I min bog er Depay et virkelig godt bud på en holdbar løsning. Og hans spillestil passer vel i sit udgangpunkt markant bedre til Barcelona end fx Haaland.

Eric garcia er oplagt pga i sin alder, historik og type som forsvarer.

Fik vi alaba som en tredje forstærkning, ville han både kunne dække defensiv midt og centralt forsvar, samt tage venstre backen, hvis Alba bliver skadet.

Og så bør vi også hente emerson som er meget billig pga vores medejerskab, ung, brasiliansk landsholdsspiller og et godt supplement til Dest, fordi han er en anden type.

Moriba/mingueza op fast. Miranda hjem fra Betis hvis vi gerne vil dække venstre back med en ekstra spiller.

Og så ud med:
Neto, Lenglet, Umtiti, Junior, Pjanic, Braitwaite og Coutinho.

Griezmann må godt blive, hvis disse løntunge spillere ovenfor ryger.

Det er nogenlunde midt ønskescenarie.

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Visca Barça »

Hristo skrev:
lør mar 27, 2021 9:32 am
Må indrømme jeg ikke ser Lyons kampe, men på papiret synes jeg Depay ser oplagt ud:
Billig pga fri transfer
I sin bedste fodboldalder men med mange år foran sig
Rutineret og spillet masser af champions league og landshold
Formentlig sulten efter at bevise sig på den allerstørste scene efter sit Manchester united-flop som ung. Nu er han mere klar til det.
Han dækker den svære 9’er position men kan også både spille kan og offensiv midt
Han laver både mange mål og oplæg
Han kam drible og aflevere

I min bog er Depay et virkelig godt bud på en holdbar løsning. Og hans spillestil passer vel i sit udgangpunkt markant bedre til Barcelona end fx Haaland.

Eric garcia er oplagt pga i sin alder, historik og type som forsvarer.

Fik vi alaba som en tredje forstærkning, ville han både kunne dække defensiv midt og centralt forsvar, samt tage venstre backen, hvis Alba bliver skadet.

Og så bør vi også hente emerson som er meget billig pga vores medejerskab, ung, brasiliansk landsholdsspiller og et godt supplement til Dest, fordi han er en anden type.

Moriba/mingueza op fast. Miranda hjem fra Betis hvis vi gerne vil dække venstre back med en ekstra spiller.

Og så ud med:
Neto, Lenglet, Umtiti, Junior, Pjanic, Braitwaite og Coutinho.

Griezmann må godt blive, hvis disse løntunge spillere ovenfor ryger.

Det er nogenlunde midt ønskescenarie.
Jeg er næsten helt enig! Jeg ville nok tilføje Griez og Matheus Fernandes på listen over spillere som skal afsted til sommer. Men hvis ikke det rigtige bud kommer på Griez, vil jeg ikke se det som en katastrofe, at han tager en sæson mere i Barca.

Ang. indkøb kan jeg også sagtens se Depay, passe ind som spiller i Barca, men jeg ved ikke om jeg vil kalde ham oplagt, der er jeg nok ikke helt. Min første prioritet er stadig Haaland, selvom han ikke er stereotypen på en Barca spiller, så minder han bare på mange punkter om 2015 Suarez, og det var trods alt en kæmpe succes.

Eric Garcia tror jeg bare mangler, at blive gjort officiel. Pep har også været ude, at sige, at han skifter til Barca! - så det er godt. Alaba kunne være en kæmpe gave. Dejlig teknisk forsvarsspiller, som er rolig på bolden, og kan løbe forholdsvis hurtigt, samt dække flere positioner som du også skriver.

Ideén om Emerson er jeg ikke helt solgt på. Jeg synes ikke han er hverken teknisk eller taktisk god nok, men at hans force klart ligger i hans fysiske, og det er ikke det, jeg personligt ønsker i en Barca spiller. Dog kunne han godt tage en rolle som backup, men jeg ser Dest's kvaliteter, som meget mere passende til Barcas spillestil. Til gengæld kan jeg bedre se Juan Miranda som Barca spiller, men har ikke set det store med ham i denne sæson, så spørgsmålet er bare om han er dygtig nok.

Ved der generelt er mange herinde, som er vilde med Mingueza, så tror jeg vil holde min ærlige holdning tilbage omkring ham, udover at jeg synes han skal videre til sommer! :glad:

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

At kalde depay oplagt var måske også en lille tilsnigelse, men omstændighederne taget i betragtning - vi er fattige, han er billig, har en god alder, vi mangler en erfaren angriber osv.

Haaland er en komet og klasse - og bliver sikkert endnu bedre. Men han koster bare kassen.

Aguero er over the hill - og alligevel dyr i løn.

Så på den måde er Depay ret oplagt. Tror han kan blive god.

Alaba i stedet for wiknaldum ville være fedt. En verdensklassespiller over en rigtig god spiller. Og både forsvarer og midtbane. Wijnaldum kommer måske til at skubbe de jong endnu mere permanent i forsvaret OG tage spilletid fra nogle af de store talenter.

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Visca Barça »

Hristo skrev:
lør mar 27, 2021 6:48 pm
At kalde depay oplagt var måske også en lille tilsnigelse, men omstændighederne taget i betragtning - vi er fattige, han er billig, har en god alder, vi mangler en erfaren angriber osv.

Haaland er en komet og klasse - og bliver sikkert endnu bedre. Men han koster bare kassen.

Aguero er over the hill - og alligevel dyr i løn.

Så på den måde er Depay ret oplagt. Tror han kan blive god.

Alaba i stedet for wiknaldum ville være fedt. En verdensklassespiller over en rigtig god spiller. Og både forsvarer og midtbane. Wijnaldum kommer måske til at skubbe de jong endnu mere permanent i forsvaret OG tage spilletid fra nogle af de store talenter.
Jamen jeg er enig i, at Depay kunne være rigtig spændende! Til gengæld kan jeg stadig godt se Aguero tage en backup rolle, vi trods alt ingen unge angribere på vej, som han vil tage spilletiden fra, så vidt jeg ved. Men ingen tvivl om, at det vil være et mindre sats med ham…

Wijnaldum er super fin spiller, ingen tvivl om det. Men han passer overhovedet ikke ind i spillestilen Barca, som i overhovedet ikke. Han skal spille i klub, som spiller tju-bang fodbold! Hvis de kan få vristet Alaba ud af hænderne på Real Madrid ville det være perfekt. Både for Barca og Alaba selv! :glad:

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Hvis Wijnaldum skulle give mening, ville det vel være i en defensiv midt/Busquets-rolle. Men jeg tænker bare så længe vi beholder Busquets (som det ser ud til) OG vi har De Jong OG Roberto (som jeg synes er fin at beholde, selvom Dest nok tager højrebacken i fremtiden) OG Moriba på vej, så er det ikke en udpræget defensiv/kontrollerende midtbanespiller, vi skal hente. Jeg tænker også nej.

Men Alaba derimod - ja tak!

Visca Barça
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre feb 26, 2021 4:19 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Visca Barça »

Hristo skrev:
søn mar 28, 2021 9:40 am
Hvis Wijnaldum skulle give mening, ville det vel være i en defensiv midt/Busquets-rolle. Men jeg tænker bare så længe vi beholder Busquets (som det ser ud til) OG vi har De Jong OG Roberto (som jeg synes er fin at beholde, selvom Dest nok tager højrebacken i fremtiden) OG Moriba på vej, så er det ikke en udpræget defensiv/kontrollerende midtbanespiller, vi skal hente. Jeg tænker også nej.

Men Alaba derimod - ja tak!
I mine øjne kommer Wijnaldum aldrig til at give mening. Han er overhovedet ikke boldstærk nok, men til gengæld kan han løbe uafbrudt i 90 min. Det er jeg bare ikke vi har et behov for. Derudover er Busquets om nogen blomstret op i 2021, og med alle de midtbanetalenter der er lige nu, så er det ikke nødvendigt med en direkte forstærkning her, endnu!

Men det er en position, hvor vi er nødt til at holde øje med mulige emner, som kan tage over for Busquets inden for de næste 2-3 år - om det er fra egne rækker eller udlandet, det må tiden vise :glad:

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

I mine øjne er Wijnaldum er på ingen måde en defensiv midt, så det vil være en fejl at hente ham til den plads. Han er en fremragende boks-boks spiller, som har fin teknik og stort løbepensum. I den nuværende opstilling vil han være mest relevant til at konkurrere på Pedris plads. Jeg synes han ville være et godt køb til den centrale midt på en fri transfer, hvis ikke det var fordi, at han kommer til at tage en plads fra vores mange spændende midtbanetalenter. Men han ville helt sikkert give noget andet.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1770
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

SantJordi skrev:
søn mar 28, 2021 5:27 pm
I mine øjne er Wijnaldum er på ingen måde en defensiv midt, så det vil være en fejl at hente ham til den plads. Han er en fremragende boks-boks spiller, som har fin teknik og stort løbepensum. I den nuværende opstilling vil han være mest relevant til at konkurrere på Pedris plads. Jeg synes han ville være et godt køb til den centrale midt på en fri transfer, hvis ikke det var fordi, at han kommer til at tage en plads fra vores mange spændende midtbanetalenter. Men han ville helt sikkert give noget andet.
Jeg synes også Wijnaldum skal hentes, men kun HVIS Pjanic smutter ! Fordi Barcelonas midtbane bliver simpelthen for overbefolket og det går også ud over talenterne. Med Wiljnaldums ankomst vil Barca have hele 9 midtbanespillere, til sølle 2 eller 3 pladser (afhængig af formationen). Hvilket er følgende:

Busquest, De Jong, Pedri, Pjanic, Puig, Ilaix Moriba, Coutinho, Matheus - og evt. Wijnaldum.

Hvis vi antager Coutinho og Matheus smutter til sommer, vil der stadig være 7 midtbanespillere til rådighed, hvilket er en tand for meget. Derfor håber jeg Pjanic sælges til en sum penge og Wijnaldum erstatter ham gratis. Man kan selfølgelig forestille sig at enten Puig eller Ilaix Moriba lånes ud, og dermed skaber plads til Pjanic, men jeg ser hellere gerne at talenterne bliver og sidstenævnte smutter.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7197
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1878 gange
Blevet takket: 1116 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Wijnaldum demands a €8m salary and three-season contract at Barcelona. [MD]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og det skal han selvfølgelig ikke have. Så farvel til ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Nej, tak.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

Sats på de unge spillere.. Måske en centerback og en ordenlig 9er.. Resten kan vi sagtes klare selv imo.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kvoller
Indlæg: 5154
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 795 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Nej tak, de penge kan bruges bedre.

Madameskrald
Indlæg: 1250
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

SantJordi skrev:
søn mar 28, 2021 5:27 pm
I mine øjne er Wijnaldum er på ingen måde en defensiv midt, så det vil være en fejl at hente ham til den plads. Han er en fremragende boks-boks spiller, som har fin teknik og stort løbepensum. I den nuværende opstilling vil han være mest relevant til at konkurrere på Pedris plads. Jeg synes han ville være et godt køb til den centrale midt på en fri transfer, hvis ikke det var fordi, at han kommer til at tage en plads fra vores mange spændende midtbanetalenter. Men han ville helt sikkert give noget andet.
Helt enig i karakteristikken af Wijnaldum.

Jeg tror primært, at han vil være tiltænkt en rolle på en tremands midtbane som i Liverpool, hvor han vil kunne udgøre en dynamisk 8'er. De Jong, Pedri og Wijnaldum vil som eksempel formentligt bedre kunne løfte midtbanetjansen i en 4-3-3 end med Busq på banen.
Så samlet set bringer Wijnaldum noget, som vi ikke umiddelbart har i truppen... Moriba er tilsyneladende ved at udvikle nogle af de samme kompetencer, men det er tidligt for ham at være en bærende spiller på en ung midtbane. Så jeg syntes faktisk, at det kunne være en interessant tilføjelse.

Hertil mangler vi et rutineret lag under den aldrende quatet i Busq, Alba, Pique og Messi - i det aspekt kunne han også spille en rolle.

Men det afhænger selvsagt af flere andre ting; eks. størrelse af sign-on fee / løn, afgang af Pjanic, en evaluering af Alena og Puig situation mv..

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Dytrax skrev:
man mar 29, 2021 12:33 pm
Wijnaldum demands a €8m salary and three-season contract at Barcelona. [MD]
Det er rørende sigende, at han tillader sig at kræve så store summer for en underskrivelse. Vi er blevet synonym med helt latterlige lønninger, og det er forhåbentlig noget af det første, Laporta forsøger at få styr på.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster