Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 698
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
man jul 11, 2022 1:06 am
Et spørgsmål angående Lewandowski (afstemning)

Hvad er jeres mening angående Lewandowski denne sommer?
Bayern München holder fast i, at de kun vil indlede forhandlinger med Barca om Lewandowski hvis startbuddet lyder på 50 millioner euro. (BILD)
Spørgsmålet:
Nu når Bayern ønsker mindst 50 mio. euro (kontant), plus variabler på 10-20 mio. euro, hvilket bliver et beløb på omk. 50-70 mio. euro, er det så klogt at købe Lewandowski denne sommer, i stedet for at få ham helt gratis næste sommer?

Ja, jeg ved godt at det kunne være SMADDER FEDT at have en Lewandowski i truppen denne sommer, men spørgsmålet er, om det også er FORNUFTIGT? Det er spørgsmålet. Følelserne siger måske ja til spørgsmålet, men hvad siger hjernen? :think:

Overvejelser mht. spørgsmålet:
* Lewandowski fylder snart 34 år. Hvis man antager at han kan spille på topniveau mindst 3 år endnu, dvs. til han bliver 37 (hej Ronaldo og Ibrahimovic!), så vil han stadig spille godt i mindst to år for Barcelona. Og man har dermed sparet 50-70 mio. euro.

* Det er utrolig mange penge for en 34 årig spiller når man tænker på at Barca har en historisk stor gæld. Og tænker på, at andre positioner kunne styrkes for de penge.

* Kan man ikke bare klare sig en sæson mere, med angribere som Aubameyang, Dembele, Ferran Torres, Ansu Fati og evt. Raphinha - og dermed hente Lewandowski næste sommer helt gratis?

Så igen, hvad siger hjertet og hvad siger hjernen til spørgsmålet? Argumenter gerne :eh:
50 mio euro for en spiller der nok mere eller mindre vil garantere CL-kvalifikation (fraset skader osv) synes jeg er værd at overveje.
Også selvom han kan hentes gratis fra næste sæson. Ved at få ham nu, giver han forhåbentlig noget tiltrængt stabilitet og ro da resultaterne forhåbentlig bliver mindre svingende. Derudover holder man sig lidt bedre venner med både spiller og sælgende klub. Næste sæson vil der nok være flere der vil forsøge at tiltrække ham, hvilket vil kunne trække lønnen op + der nok også kommer en større sign on fee. Derfor bliver besparelsen næppe alle 50 mio euro.

Der er dog ikke tale om en no-brainer. Og jeg synes måske også 60-70 mio euro vil være at stramme den, mens at hvis det var 20 mio skulle man bare punge ud.

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Champions League skal vi kunne kvalificere os til uanset om Lewa kommer eller ej. Lewandowski skal få os til at tro på mesterskab og de sidste runder af Champions League, før det giver mening at bruge så mange penge på en 34-årig i min optik (selvom han er en verdensklassepiller).

Så lad os droppe Lewa og bygge et hold op, der topper om 2-3 år og frem

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Hold kæft hvor vil jeg gerne se hvad holdet kan med Lewandowski i toppen, men jeg synes 40 er max.

Meeeeen så tænker jeg også at lige præcis Lewandowski sgu godt ku være forskellen på en 1 eller 2 plads i la liga og en ottendedelsfinale eller en finale finale i championsleague, og er det egentlig ikke 50 værd ?


Ja det sgu ikke nemt! Fuck Bayern ihvertfald!

Og er det egentlig ret smart af Bayern?

(Både Bayern og Barca har ihvertfald gjort et elendigt arbejde ift. At tiltrække kommende stjerner ! Se på hvordan Barca ledelsen har håndteret f.eks Frenkie og Messi og Bayern nu med Lewandowski. Især hvis man ser ift. F.eks. Liverpool med Mane og Salah!)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2815
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

50 mio for Lewandowski er hul i hovedet. Alt over 30-35 er skørt.

Da Suarez blev hentet i sin tid var han 28 år, i sit prime. Man gav 80-90 for ham. At kaste så mange penge for en 34-årig er helt væk. Indenfor 2 år skal han væk igen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Mésqueunclub
Indlæg: 379
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

De kan få 32 mio, som er det samme de betalte for Mané, hvilket også vil være realitisk, selvom Mané ikke er samme niveau som Lewan, så er han 4 år yngre. Dog maks. 40 mio.
Der må vi squ være lige så stædige som Bayern når det kommer til forhandlinger, vi har et stærkt angreb, hvis Dembele forlænger og Raphinha kommer, Bayern har til gengæld en spiller som ikke er glad for klubben længere, de virker dog til at være ligeglade med spillernes velværd

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1779
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

I forhold til Lewandowski:

* Hvorfor i alverden tager Bayern München ikke Depay med i handlen egentlig?? Tror Depay vil være langt bedre i Bundesligaen og i Bayern, end i La Liga og Barcelona. Depay har en god alder (28 år), er fleksibel angriber og har vist sit værd, bl.a. på det hollandske landshold med nr. 10 på ryggen. :eh:

* Hvis Bayern f.eks. fik 30 mio. euro + Depay (transferværdi på 35 mio. euro), så svarer det til et beløb over 70 mio. euro. :eek: Denne løsning vil betyde at Barca kun slipper 30 mio. euro, plus en løntung spiller for Lewandowski. Bayern er også et oplagt emne for Depay, da jeg ikke tror hollænderen ønsker at smutte til enhver klub.

* Btw, så har Depay også kun 1 år tilbage af sin kotrankt, ligesom Lewandowski. Derfor bør Barca overveje Depay's situation - altså enten forlænge eller sælge/bytte nu. :?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

https://barcabuzz.com/2022/07/whats-tru ... ial-status

En ganske udmærket artikel om Barca's økonomi. Lidt rodet til tider og sproget er ikke i top, men budskabet kommer fint igennem
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9252
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 931 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Lewan burde jo kunne lægge noget pres på Bayern toppen, ift mangel på engagement og professionalisme i sit sidste år, hvis ik de lader ham rykke videre.
En utilfreds Lewan på 70-75%, vil ikke være godt for dem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man jul 11, 2022 8:48 pm
https://barcabuzz.com/2022/07/whats-tru ... ial-status

En ganske udmærket artikel om Barca's økonomi. Lidt rodet til tider og sproget er ikke i top, men budskabet kommer fint igennem
To ting jeg bider fast i. Det man skylder i løn er en del af gælden og:
This money is part of the long term debt that was already refinanced. So it doesn’t hurt the financial stability of FC Barcelona in any way.
Og de 25% vi sælger af tv-rettighederne står for en lille del af indkomsten og de kan købes tilbage:
First of all, selling 25% of the La Liga broadcast money is basically less than 5% of the general yearly income of the club. Therefore, the club is selling a low percentacge of income for a big money that will help in the short term. Moreover, the club has the right to buy back these rights once the club will be in a better economic situation.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jul 11, 2022 9:36 pm
EasyBuddhist skrev:
man jul 11, 2022 8:48 pm
https://barcabuzz.com/2022/07/whats-tru ... ial-status

En ganske udmærket artikel om Barca's økonomi. Lidt rodet til tider og sproget er ikke i top, men budskabet kommer fint igennem
To ting jeg bider fast i. Det man skylder i løn er en del af gælden og:
This money is part of the long term debt that was already refinanced. So it doesn’t hurt the financial stability of FC Barcelona in any way.
Og de 25% vi sælger af tv-rettighederne står for en lille del af indkomsten og de kan købes tilbage:
First of all, selling 25% of the La Liga broadcast money is basically less than 5% of the general yearly income of the club. Therefore, the club is selling a low percentacge of income for a big money that will help in the short term. Moreover, the club has the right to buy back these rights once the club will be in a better economic situation.
Jeg er spændt på at se det regnskab, der kommer for 21/22. Specielt gælden bliver interessant at se. Jeg bliver ikke overrasket, hvis den er faldet til under 1 mia. Vil vædde med, Laporta gerne vil se godt i sit første år
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man jul 11, 2022 10:02 pm
Piquénbauer skrev:
man jul 11, 2022 9:36 pm
EasyBuddhist skrev:
man jul 11, 2022 8:48 pm
https://barcabuzz.com/2022/07/whats-tru ... ial-status

En ganske udmærket artikel om Barca's økonomi. Lidt rodet til tider og sproget er ikke i top, men budskabet kommer fint igennem
To ting jeg bider fast i. Det man skylder i løn er en del af gælden og:
This money is part of the long term debt that was already refinanced. So it doesn’t hurt the financial stability of FC Barcelona in any way.
Og de 25% vi sælger af tv-rettighederne står for en lille del af indkomsten og de kan købes tilbage:
First of all, selling 25% of the La Liga broadcast money is basically less than 5% of the general yearly income of the club. Therefore, the club is selling a low percentacge of income for a big money that will help in the short term. Moreover, the club has the right to buy back these rights once the club will be in a better economic situation.
Jeg er spændt på at se det regnskab, der kommer for 21/22. Specielt gælden bliver interessant at se. Jeg bliver ikke overrasket, hvis den er faldet til under 1 mia. Vil vædde med, Laporta gerne vil se godt i sit første år
Faldet med +700 millioner euro? Hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

25 % af tvrettighederne = < 5 % af den totale indkomst - det virker sku sminket. MAO. det tror jeg ingen kende på…

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Faktisk passer de 5pct meget godt ifølste statista.
Mener omsætningen var på 631(det kan i slå op)i samme periode og tv rettighederne er som i kan se i linket på 165.
Med lidt regning tilbage, så lyder 5 pct meget rigtigt.

https://www.statista.com/statistics/782 ... -in-spain/

Nu synes jeg jo så 5 pct er meget i en gældsplaget klub, der har haft notorisk svært ved at producere sorte tal.
Det er “fast” indkomst, der ikke er konjunktur afhængig.
Vi skal ud min. ud og hente 42 mill euro på karrusellerne, hvert år.

Ellers må jeg indrømme resten af artiklen er lidt hovedrystende et stykke hen ad vejen.
Vi kan åbenbart ikke gå konkurs fordi medieselskaber har sat Barto og Rossel i godt lys tidliger(det er jo ikke en god ting btw). Vi skylder ikke spillere løn, fordi det er i budgettet, og nu blevet en del af den langsigtede gæld. osv.

Der er en pointe i, at vi ikke er i en umulig situation, men bare det at kalde kritikpunkterne myter bliver jo lidt fjollet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg ved godt, der står 1.7 mia euro i artiklen, men det er forkert. Due-deligence siger 1.35 mia, da Laporta overtog og det er det tidspunkt, der refereres til. Min pointe har været, Laporta har taget hver eneste udestående euro med i regnskabet for ikke at stå til ansvar for den tideligere ledelses handlinger. Bartomeu har flere gange været ude og fortælle, regnskabet slet ikke ser så skidt ud, som Laporta og den nuværende ledelse angiver. Rosell gjorde det samme, da han overtog fra Laporta og det handler i bund og grund om, man gerne vil sikre sig mod afskrivninger på investeringer, foretaget af den tidligere ledelse. Derfor er jeg spændt på det nye regnskab, der kommer snart.

Mht tv-rettighederne, så tager de udgangspunkt i en omsætning på omkring 800 mio euro, hvilket selvfølgelig er i den høje ende(rekorden er 990 mio euro), men det er ikke en fejl at tænke, Barca snart rammer de omsætninger igen, som man så de sidste år under Bartomeu. I 2020/21 sæsonen havde Barca en indtægt på tv-rettigheder på 165 mio euro og 25% af den sum er ca 41 mio euro eller 5% af en omsætning på 820 mio euro.

https://www.fcbarcelona.com/en/club/new ... cial-costs

https://www.fcbarcelona.com/en/news/134 ... -worldwide
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi skylder ikke spillere løn, fordi det er i budgettet, og nu blevet en del af den langsigtede gæld. osv.
Nej, den er ikke blevet en del af den langsigtede gæld. Den er blevet en del af fremtidige betalinger.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det må du diskutere med artiklens forfatter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster