Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Der blev lavet nogle brølere i hans første træner år. Specielt os med talenterne som kiko , heirrison osv. Men der kom stadig rigtig mange spillere op gennem akademiet under Peps tid

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Rb88 skrev:Der blev lavet nogle brølere i hans første træner år. Specielt os med talenterne som kiko , heirrison osv. Men der kom stadig rigtig mange spillere op gennem akademiet under Peps tid

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Men igen - var det ikke lige netop i de år pep faktisk viste at han satsede på b spillere? Jeg synes hverken tiden i Bayern eller City har vist at han vægter udvikling aå højt igen. Der er i hvert fald blevet købt rigeligt med spillere i begge klubber.

Og så må jeg indrømme at det er en pudsig kritik at komme med nu. I denne sæson har vi lige netop givet en b spiller et kæmpe skulderklap og taget ham op som reserve på førsteholdet (Miranda). Og samtidig er alena blevet taget op.

Jeg synes ikke man kan sige at chumi er blevet ignoreret som man feks så med grimaldo. Han har både spillet og trænet med førsteholdet og det at man går ud og henter en reserve viser nok bare at han ikke er klar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
Skydefinten skrev:
Piquénbauer skrev:Velkommen til murillo!
Det er sjovt, at vi lejer Yerri Minas backup på det colombianske landshold.;)
Standard BARCA ledelse.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Det er vel nærmere det modsatte? Henter Mina for 10 mio og sælger ham for med en stor fortjeneste. Lejer så en breddespiller for 1.2 mio i et halvt år så man kan slå til på sommermarkedet.

Standard Barca ville være et køb af mina for 40 mio og så en udlejning i 3 sæsoner hvor man sælger ham til sidst for 7 mio. Og så et panikkøb af en 33 årig til 27 mio (med en lang kontrakt) så man ikke henter det unge talent der kommer på markedet 6 måneder efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
emo skrev:
Skydefinten skrev:
Piquénbauer skrev:Velkommen til murillo!
Det er sjovt, at vi lejer Yerri Minas backup på det colombianske landshold.;)
Standard BARCA ledelse.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Det er vel nærmere det modsatte? Henter Mina for 10 mio og sælger ham for med en stor fortjeneste. Lejer så en breddespiller for 1.2 mio i et halvt år så man kan slå til på sommermarkedet.

Standard Barca ville være et køb af mina for 40 mio og så en udlejning i 3 sæsoner hvor man sælger ham til sidst for 7 mio. Og så et panikkøb af en 33 årig til 27 mio (med en lang kontrakt) så man ikke henter det unge talent der kommer på markedet 6 måneder efter.
Nope... ikke enig. Enig med mig selv.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg kan se du virkelig kan argumentere for din sag. Men ok - jeg er også mest enig med mig selv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:
Skydefinten skrev:
Piquénbauer skrev:Velkommen til murillo!
Det er sjovt, at vi lejer Yerri Minas backup på det colombianske landshold.;)
Standard BARCA ledelse.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Det er vel nærmere det modsatte? Henter Mina for 10 mio og sælger ham for med en stor fortjeneste. Lejer så en breddespiller for 1.2 mio i et halvt år så man kan slå til på sommermarkedet.

Standard Barca ville være et køb af mina for 40 mio og så en udlejning i 3 sæsoner hvor man sælger ham til sidst for 7 mio. Og så et panikkøb af en 33 årig til 27 mio (med en lang kontrakt) så man ikke henter det unge talent der kommer på markedet 6 måneder efter.
Nope... ikke enig. Enig med mig selv.
Det sjaw :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Mht PSG.

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/tuch ... oldet.html

De agerer jo som en mindre diktatur-stat...Tror i hvert fald at Rabiot skal holde sig væk fra kaliffens kontor..han vil muligvis ikke komme ud igen.

I det hele taget, tror jeg ikke det holder i det lange løb, at behandle sin trup som de gør. Altså, man skal bare 100% makke ret. Ikke noget med dialog eller mødes på midten agtigt!! Også ift veratti, han blev også voldsomt sparket på plads. Marquinos gad man overhovedet ikke høre på, selvom han var reserve i flere år. Så var der ham den tidligere Nice og Newcastle spiller, lige glemt navnet. Han blev også nærmest udelukket.

Tuchel vil egentlig også gerne bruge Rabiot, men nej! Så kender man også ligesom sin magt!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg håber virkelig at flere spillere tager den slags historier til sig. PSG er indbegrebet af en klam klub (de slår lige city osv) og det er seriøst lige før jeg håber vi henter rabiot bare for at pisse på dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Jeg håber virkelig at flere spillere tager den slags historier til sig. PSG er indbegrebet af en klam klub (de slår lige city osv) og det er seriøst lige før jeg håber vi henter rabiot bare for at pisse på dem.
Yep. Ift Rabiot forstår jeg ikke helt at så mange, virkelig ikke vil ha' ham.? Jeg ser ham have et ret højt niveau. Altså isoleret set. Foretrækker selvfølgelig de jong og ser også gerne at Alena får sine chancer og med tiden Puig.

Men Rabiot er vel ikke tiltænkt deres positioner..! Han fylder selvfølgelig i truppen, men der er altså også en potentiel profit at hente, hvis man henter frit og evt sælger efter et par år...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Måske der er flere sider i den sag, et sted kan jeg godt forstå klubben efter så lange forhandlinger, hvis det så er sandt at han bare har skidt på dem i sidste ende.

Hvad der er op og ned får vi nok aldrig sådan rigtigt at vide.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg håber virkelig at flere spillere tager den slags historier til sig. PSG er indbegrebet af en klam klub (de slår lige city osv) og det er seriøst lige før jeg håber vi henter rabiot bare for at pisse på dem.
Yep. Ift Rabiot forstår jeg ikke helt at så mange, virkelig ikke vil ha' ham.? Jeg ser ham have et ret højt niveau. Altså isoleret set. Foretrækker selvfølgelig de jong og ser også gerne at Alena får sine chancer og med tiden Puig.

Men Rabiot er vel ikke tiltænkt deres positioner..! Han fylder selvfølgelig i truppen, men der er altså også en potentiel profit at hente, hvis man henter frit og evt sælger efter et par år...
Der er flere problemer ved at han kommer til. Første er der lønnen hvor han vil ende med at være en af de højst betalte i truppen. Bevares han har været gratis men det er alt for meget at give en spiller som ikke vil starte.

Derudover er der problemerne omkring hans position hvor han i sin tid hos PSG har nægtet at spille dm (også en af grundene til at han ikke vil forlænge). IMO er det noget af det vi har mest brug for idet bussi er ved at være oppe i årene og vi faktisk har spændende spillere til cm (Arthur, alena og Puig).

Til sidst er der rabiots mor som skulle være helt forfærdelig. Vi snakker værre en neys far.

Jeg er dog næsten klar til at se bort fra det hele så længe PSG kommer ned med nakken!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg håber virkelig at flere spillere tager den slags historier til sig. PSG er indbegrebet af en klam klub (de slår lige city osv) og det er seriøst lige før jeg håber vi henter rabiot bare for at pisse på dem.
Yep. Ift Rabiot forstår jeg ikke helt at så mange, virkelig ikke vil ha' ham.? Jeg ser ham have et ret højt niveau. Altså isoleret set. Foretrækker selvfølgelig de jong og ser også gerne at Alena får sine chancer og med tiden Puig.

Men Rabiot er vel ikke tiltænkt deres positioner..! Han fylder selvfølgelig i truppen, men der er altså også en potentiel profit at hente, hvis man henter frit og evt sælger efter et par år...
Der er flere problemer ved at han kommer til. Første er der lønnen hvor han vil ende med at være en af de højst betalte i truppen. Bevares han har været gratis men det er alt for meget at give en spiller som ikke vil starte.

Derudover er der problemerne omkring hans position hvor han i sin tid hos PSG har nægtet at spille dm (også en af grundene til at han ikke vil forlænge). IMO er det noget af det vi har mest brug for idet bussi er ved at være oppe i årene og vi faktisk har spændende spillere til cm (Arthur, alena og Puig).

Til sidst er der rabiots mor som skulle være helt forfærdelig. Vi snakker værre en neys far.

Jeg er dog næsten klar til at se bort fra det hele så længe PSG kommer ned med nakken!
Ok. Jeg var ikke klar over al det rod han åbenbart bringer med sig!
Det med positionen. Hvis han evt også i Barca nægter at spille visse positioner, er det selvfølgelig et problem, men stadig har vi så en udmærket handelsvare..

Ser ham dog bare umiddelbart passe væsentlig bedre til dm end cm eller hvad det nu er han ønsker??

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »


Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Piq:

Men har han haft ligeså gode forudsætninger? Kvaliteten af La Masia er jo ikke forbeholdt alle klubber. City har først lige fået deres akademi op og køre og nyder måske frugterne af det nu og Bayern ved jeg ikke om de gør så meget ud af det. Så måske man heller ikke kan sammenligne hans perioder de forskellige klubber. Og nu er det jo Barca Valverde er træner for. Og jeg nævner sådan set heller ikke noget om at klandre ham først nu og ikke tidligere. Kunne jeg såvel ligeså godt have gjort der. Jeg pointerer det blot nu fordi vi har en situation hvor det kunne være relevant at trække en b spiller op og pointerer dermed blot hvad jeg tror Pep ville gøre

Et postulat om at Valverde GENERELT ikke er ligeså gode til at indlemre unge spillere i truppen end Pep er, tænker jeg de fleste er enige i. Og hvis man er uenig i dette, så har vi bare forskellige synspunkter jo

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men har han haft ligeså gode forudsætninger? Kvaliteten af La Masia er jo ikke forbeholdt alle klubber.
For det første så er kvaliteten generelt en smule overvurderet. Vi havde rigtigt nok en god generation som har "farvet" forståelsen efterfølgende men det er altså ikke fordi der bare er blevet udklækket genier det sidste lange stykke tid.

Men nej og det er min pointe. Pep havde været træner for b holdet og han havde nogle rigtig gode spillere dernede. Spillere der var så dygtige at de også ville have slået igennem andre steder. Men efter det så er det ikke fordi han bare har revet spillere op og spillet dem lige meget hvad.
Jeg pointerer det blot nu fordi vi har en situation hvor det kunne være relevant at trække en b spiller op og pointerer dermed blot hvad jeg tror Pep ville gøre
Og jeg pointerer at det nok nærmere var på grund af niveauet på b-holdet end det er fordi pep er så vild med unge spillere. Både City og Bayern bruger rigtig mange penge på deres ungdomshold men det er ikke fordi pep brugte/bruger dem så ofte.

Derfor synes jeg det er en smule søgt bare at slå fast at pep ville spille en random b spiller (det er vitterligt det chumi er) hvis Laporte og otamendi feks blev skadet. Det kommer selvfølgelig an på niveauet hos den spiller.
Et postulat om at Valverde GENERELT ikke er ligeså gode til at indlemre unge spillere i truppen end Pep er, tænker jeg de fleste er enige i. Og hvis man er uenig i dette, så har vi bare forskellige synspunkter jo
Jamen igen - Pep gjorde det hos os men hvem har han gjort det med siden? Jeg spørger fordi jeg helt oprigtigt er interesseret.

Omkring valverde så synes jeg ærlig talt kritikken er skudt helt ud af proportioner. Første sæson var forsigtig men i denne sæson har vi fået miranda og alena op. Det er jeg glad for og det viser man følger med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Emancipator og 16 gæster