Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Minder mig om Fifa 2001 på Playstation 1 hvor jeg sammensatte mit eget hold og gennemtævede min kammerat med 2 cifrede tal. Det var Henry, Zidane, Oliver Kahn, Carlos, Ronaldo osv. osv. osv. osv. [emoji23]

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

gygfo

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af gygfo »

Er isco og assensio overhovedet et emne, eller er det bare Barca fans der sidder og drømmer?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Fans der drømmer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

gygfo skrev:Er isco og assensio overhovedet et emne, eller er det bare Barca fans der sidder og drømmer?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Isco er indtil videre kontraktfri næste sommer og Asensio har frikøbsklausul på 72 mio. Pund.

Begge er Barca-fans som ung. Det kræver dog spillerne selv trumfer den igennem, og deri ligger problemet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Og begge spillere har udtalt at de er ved at underskrive kontrakter med real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Er det kun mig der synes det er lidt mærkeligt at dortmund suspenderer en spiller der allerede strejker fra træning? IMO lugter det lidt af at man prøver at redde ansigt - "han er ikke til træning pga os og ikke ham selv".

Ham Bilel Ghazi fra L'ÉQUIPE der lige har sagt at forhandlingerne kører på fuld tryk skulle også være ret troværdig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Er det kun mig der synes det er lidt mærkeligt at dortmund suspenderer en spiller der allerede strejker fra træning? IMO lugter det lidt af at man prøver at redde ansigt - "han er ikke til træning pga os og ikke ham selv".

Ham Bilel Ghazi fra L'ÉQUIPE der lige har sagt at forhandlingerne kører på fuld tryk skulle også være ret troværdig.
Nah. Jeg synes de reagerer som alle ansvarlige ledelser bør/gør. De tager konsekvensen, når spilleren forbryder sig ikke alene mod reglerne men også mod fællesskabet, som selvsagt er vigtigt på et fodboldhold. Dembele har sat sig selv uden for, synes det er godt at Dortmund smækker med døren. Forkælede snothvalp. For mig har det intet med symbol-politik at gøre, når de suspenderer ham, men derimod alt at gøre med fuldstændigt håndfast, konkret og jordbunden praktik. Ja, det betyder måske ikke det helt store for Dembele, hvis han alligevel ikke gider Dortmund længere, men det har stor betydning over for resten af truppen, klubben, og fodbolden som profession i det hele taget. Nu kunne Barca passende, som arbejdsgiver, følge trop og trække sig - at blive væk fra arbejde er ikke et super smart træk fra en arbejdstager, særligt ikke, når en ny arbejdsgiver overvejer at investere 1 mia i vedkommende. Kan sgu godt forstå mange fodboldspillere har det svært efter deres karriere er slut. De bliver ikke længere kysset i røven og fatter ikke den almindelige verden.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg føler sgu med Dortmund. Men altså, de burde tage imod buddet. De er gode til at udvikle spillere, så de kan bruge halvdelen af de penge og så har de muligvis en ny Dembele eller bedre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Meh jeg synes sgu også spillerne skal have noget at have sagt. I barca bliver man solgt hvis man ønsker at komme væk. Sådan burde det også være andre steder. Dortmund burde have forståelse for dembeles situation og hans drøm om at spille for barca. Og de kommer til at tjene rigeligt med penge på et salg så det er ikke fordi de bliver snydt.

For mig at se prøver de at redde ansigt ved at suspendere ham. Han er godt på vej videre og det ved de. Så kan det godt være de tror de sender et signal til truppen men samtidig sender de et signal til alle unge spillere på jorden når de ikke vil lade deres spillere gå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Jeg er sådan set enig i, at det for mig at se giver mest mening at sælge ham. Hvis det passer, de rygter vi hører om prisen. Men det er bare ikke min beslutning at tage, det er Dortmunds. Og den beslutning er ikke spillerens. Spilleren må snakke med sin ledelse, ikke blive væk uden at melde et ord. Det hører med til at sætte sin underskrift på det stykke papir, at man er en del af klubben i kontraktperioden, hvilket spillere som Dembele bliver fyrsteligt betalt for.

Og det er jo ikke fordi, at Dortmund ikke har solgt spillere før, eller kommer til det igen (lur mig om ikke Dembele meget snart). Hvilket signal er det at sende, at acceptere at spillere ikke møder på arbejde... Klubben lader jo heller ikke pludselig være med at betale spilleren løn, fordi de synes at en anden spiller er mere interessant. Løn mod arbejdsindsats, det er ligesom det, der er indgået kontrakt om.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er nemlig problemet at det er klubbens beslutning alene. Det kan sgu ikke passe at en 19 årig skal være fanget i 5 år pga en kontrakt. Det er imo det der taler for frikøbs da der så er en vej ud.

Uden at vide det så tror jeg fint dortmund er klar over dembeles drøm og at der desuden har været sammentaler omkring en handel. Men nu er dortmund grådige og de sætter det hele på spil for at malke barca. Det ville jeg sgu også blive sur over.

Til resten du skriver så kunne de fint give ham en bøde. At suspendere en spiller i en længere periode mener jeg ikke er normalt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg har det sku blandet med at spillere bliver væk fra træning. På den ene side synes jeg det er klamt og forkælet, men på den anden siden hvis vi tager Dembele situation, så synes jeg det er lidt nødvendigt at spilleren gør det, da klubben er ligeglade med om han vil væk, og da det oveni købet er hans drømmeklub, og det nærmet er once in af lifetime at kunne få lov til at spille for Barca, plus at der er en plads ledig til ham.

Men synes også det er klamt af klubber når de ikke ville sælge en spiller der vil væk, som i Verratti's tilfælde hvor han havde gjort det meget klart at han ville til os. Det skal selvfølge ikke være det en slik at man sælger spilleren, men det er sku ikke holdbart holde på en spiller der ikke vil være der.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
batistuta
Indlæg: 180
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 6:09 pm
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af batistuta »

Nej tak, til Dembele, Coutinho, Mbappe eller nogen anden til 100 mio euro. Den eneste spiller der tilnærmelsesvis kan forsvares til den pris er Hazard. Hvis det er de spillere og det prisleje vi arbejder i, så ser jeg hellere at man arbejder med det materiale vi har. Brug Deulofeu og Denis Suarez på Neymar's plads.

Der bliver snakket meget om oliepengene som det egentlige problem lige nu (det er et kæmpe problem, uden tvivl). Men hvorfor ignorere folk det faktum at vores talentspejdere og transferpolitik i det hele taget, er lige til at lukke op og sk*** i? Hvorfor retter vi udelukkende vores fokus mod topklubber og etablerede spiller? Enhver idiot kan se at Dembele er god nu, men hvorfor turde vi ikke købe ham for en slik sidste år? Hvor han iøvrigt også var god. Vi kunne købe 10 x Dembele for de penge som han åbenbart er "værd" nu, og lur mig om ikke et par stykker af dem kunne blive til noget.

Dortmund, Liverpool, PSG, Monaco, Chelsea, Juventus, ja, alle topklubber behøver ikke længere sælge deres profiler - de har penge nok. Og det er direkte pinligt at vi ikke har været forberedt på denne situation. Vi skal tør satse på en Dembele før han kommer til Dortmund, Coutinho før han kommer til Liverpool, Dybala før han kommer til Juventus, Isco før han kommer til Real Madrid osv.. På det område fejler vi, og hvis dette fortsætter og La Masia stadig ikke kan producere førsteholdspillere, så ender vi med selv at blive en stor del af problemet.
Barca fan siden 1986.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det gjorde vi jo også? Vi ville have haft dembele sidste sæson men han vidste at der ikke var meget spilletid at hente med MSN så han tog dortmund.

Og ellers så lyder din plan som arsenals. Faktum er at barca altid har lavet store handler og vi har haft fin succes med det. Ydermere har vi jo faktisk forsøgt med unge spillere sidste år inden de fik deres gennembrud. Og vi har spillere som mats, Umtiti og måske semedo der vel passer på det du skriver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af KongenINord »

Piquénbauer skrev:Ja det er nemlig problemet at det er klubbens beslutning alene. Det kan sgu ikke passe at en 19 årig skal være fanget i 5 år pga en kontrakt. Det er imo det der taler for frikøbs da der så er en vej ud.

Uden at vide det så tror jeg fint dortmund er klar over dembeles drøm og at der desuden har været sammentaler omkring en handel. Men nu er dortmund grådige og de sætter det hele på spil for at malke barca. Det ville jeg sgu også blive sur over.

Til resten du skriver så kunne de fint give ham en bøde. At suspendere en spiller i en længere periode mener jeg ikke er normalt.
Jeg kan slet ikke forstå, at man kan forsvare Dembele. Hvis man ikke vil være fanget i en kontrakt i 5 år, så er det så nemt, at man ikke skriver under på en 5-årig kontrakt. Jeg kan heller ikke se, at det har betydning, hvorvidt Dortmund er klar over, at det er Dembeles drøm at spille for Barca. De kan selvfølgelig være flinke og tage det med i overvejelserne, men der er mange, der har drømme, der aldrig bliver til noget - de fleste af os pga. årsager, vi ikke selv altid er herre over. Her har Dembele faktisk haft indflydelse - han har valgt en længere kontrakt og deraf sikkert højere løn. Den eneste han i min optik kan være "sur" på er sig selv. At man naturligvis kan blive mindre motiveret for et projekt og deraf ubevidst præstere værre, når ens drømmeskifte mislykkedes er en anden sag, og den risiko må Dortmund tage med i deres overvejelser. Men de har da enhver ret til at være "grådige" omkring deres egne spillere.

Alligevel kunne jeg ikke lade være med at håbe, at Verratti havde gjort noget ligende. Men jeg ved det er pga. jeg har et bias ift. at jeg holder med Barca. Hvis jeg skulle prøve at være neutral, kommer jeg kun frem til at det er en uprofessionel, illoyal og barnlig måde at agere på, hvor man fraskriver sig konsekvenserne af sine egne handlinger. Edit: Derudover vil jeg da lige tilføje, at det naturligvis ikke er nogen dødsynd at gøre, synes bare ikke man skal forsvare handlingen ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster