Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Lad mig lige gøre det klart, at jeg ikke synes han er dårlig. Overvurderet kan jo perspektiveres på mange måder, hvor baseline jo må være den bedste ungdomsspiller i verden, hvilket jeg aldrig synes han har været.

Antimadridista, illoyal er et billigt ord at bruge. Fodbold er en sport der handler om at vinde, det gør man ved at sammensætte den stærkest mulige trup. Her mener jeg at Ansus transferbeløb kan gøre truppen bedre end hvis han bliver. Du kan lige så godt kalde mig illoyal for at ville af med Braithwaite, Pjanic, Umtiti, Lenglet osv. I så fald vil vi jo stadig stille med et hold bestående af Zubizarreta og Migueli.
El Señor de las Tartas

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista, illoyal er et billigt ord at bruge. Fodbold er en sport der handler om at vinde, det gør man ved at sammensætte den stærkest mulige trup. Her mener jeg at Ansus transferbeløb kan gøre truppen bedre end hvis han bliver.
Jeg tror også, han har rettet den, den var over kanten ;-)

Men når du nu snakker om økonomi og en bredere trup, så synes jeg, et salg ag Ansu efterlader lige så mange huller, som det udfylder. Jo, et salg ville skæppe i FFP regnskabet her og nu og det skal man selvfølgelig tage højde for med den situation, der er i klubben. Men man skal huske, FFP kassen ikke nødvendigvis er det samme som pengekassen og det her er et godt eksempel. For ved at sælge Ansu kan man måske hente et par nye spillere inden for FFP rammerne til sommer, men afskrivningerne vil således også blive højere de næste 4-5 år. Ved at sælge f.eks. Ferran, så får man ikke det samme rum i FFP her og nu, men til gengæld, så letter man økonomien OG FFP over de næste 3 år. Det er et spørgsmål om, hvordan man ser på det og en her og nu manøvre vil være ensbetydende med, man fortsætter i samme rille, som Bartomeu kørte i. De næste sæsoner skal man så lave her og nu løsninger igen og igen og igen. Samtidig med, Barca's økonomi er skrøbelig, så er det bare en uholdbar og yderst risikabel tilgang.

Dertil, så vil der opstå et hul på LW, hvis Ansu forsvinder og hvem skal udfylde det? Skal man spille Dembélé derude? Ferran? Abde? Skal man ud at købe? hvilket ville være det mest tåbelige bud.

Giv nu Ansu den spilletid, han fortjener og så se at få ham ordentlig i gang. Det vil være det bedste holdet, for kvaliteten, for økonomien og for fansene.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Easy, den økonomiske del kloger jeg mig ikke på. Jeg mener blot, at hvis en klub byder 100 mill Euro, så er det en god handel. Om pengene så kan og skal benyttes til at forstærke truppen, er selvfølgelig et super vigtigt perspektiv, som ikke har været med i mine overvejelser.
El Señor de las Tartas

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
tors mar 16, 2023 4:32 pm
Lad mig lige gøre det klart, at jeg ikke synes han er dårlig. Overvurderet kan jo perspektiveres på mange måder, hvor baseline jo må være den bedste ungdomsspiller i verden, hvilket jeg aldrig synes han har været.

Antimadridista, illoyal er et billigt ord at bruge. Fodbold er en sport der handler om at vinde, det gør man ved at sammensætte den stærkest mulige trup. Her mener jeg at Ansus transferbeløb kan gøre truppen bedre end hvis han bliver. Du kan lige så godt kalde mig illoyal for at ville af med Braithwaite, Pjanic, Umtiti, Lenglet osv. I så fald vil vi jo stadig stille med et hold bestående af Zubizarreta og Migueli.
Nu bærer jeg ikke nag Dia, men jeg har altså aldrig beskrevet dig som illoyal i mit indlæg og heller ikke rettet det siden!

Nossio bruger udtrykket. Tænker du har det derfra?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
tors mar 16, 2023 5:06 pm
Easy, den økonomiske del kloger jeg mig ikke på. Jeg mener blot, at hvis en klub byder 100 mill Euro, så er det en god handel. Om pengene så kan og skal benyttes til at forstærke truppen, er selvfølgelig et super vigtigt perspektiv, som ikke har været med i mine overvejelser.
Om 100 mio euro er en god handel, kommer an på, hvad spilleren er værd. Potentielt er Ansu jo meget mere værd og dertil, så er der snakken om, hvad der skal ske i stedet, som jo allerede vil udhule handlen. Hvis man er lige så skødesløs med pengene, som man har været de sidste mange år, bruger man blot råderummet til at geare økonomien endnu hårdere end, den er i forvejen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diabolito »

Antimadridista skrev:
tors mar 16, 2023 5:24 pm
Diabolito skrev:
tors mar 16, 2023 4:32 pm
Lad mig lige gøre det klart, at jeg ikke synes han er dårlig. Overvurderet kan jo perspektiveres på mange måder, hvor baseline jo må være den bedste ungdomsspiller i verden, hvilket jeg aldrig synes han har været.

Antimadridista, illoyal er et billigt ord at bruge. Fodbold er en sport der handler om at vinde, det gør man ved at sammensætte den stærkest mulige trup. Her mener jeg at Ansus transferbeløb kan gøre truppen bedre end hvis han bliver. Du kan lige så godt kalde mig illoyal for at ville af med Braithwaite, Pjanic, Umtiti, Lenglet osv. I så fald vil vi jo stadig stille med et hold bestående af Zubizarreta og Migueli.
Nu bærer jeg ikke nag Dia, men jeg har altså aldrig beskrevet dig som illoyal i mit indlæg og heller ikke rettet det siden!

Nossio bruger udtrykket. Tænker du har det derfra?
Ja, sorry - læste en masse indlæg i en køre, men det var nosslos kommentar det var rettet imod. Beklager ;)
El Señor de las Tartas

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af thomas »

Jeg tænker, at der bliver slynget nogle voldsomt store beløb ud, som man tror man vil kunne få for Fati. Andre end os har jo luret, at der er noget galt. Det vil tendentielt være en dårlig forretning af sælge ham nu. Han kan næppe præstere dårligere end han gør i øjeblikket, og når/hvis han kommer til sig selv igen, vil han være mere værd. Men min pointe er så ikke at vi skal vente med at sælge ham. Jeg synes slet ikke vi skal sælge ham. Måske skal vi slet ikke sælge nogen, med mindre det er højest nødvendigt. Hvis vi holder Sergio og får Abde tilbage har vi en god trup. Det vi mangler er i virkeligheden nok en ung klasse 9'er, som langsomt kan blive spillet ind. Og så skal i en af de næste vinduer have en DM. Skal vi sælge kunne det være Ferran eller Raphina, og den er svær. Raphina præsterer åbenlyst bedre end Ferran i øjeblikket, men måske har vi også set, hvor langt det rækker med ham. Med Torres er det anderledes, han gemmer på noget større, spørgsmålet er om det kan forløses inden for rimelighedens grænser. Fati bør have længere snor end Torres. Men hvis man skal have tiltro til Xavis prioriteringer, så må man formode, at Fati heller ikke præsterer godt på træningsbanen, og det er selvfølgelig bekymrende. Men der er altså ingen pointe i at sælge ham nu, også fordi vi ikke kan få det for ham, som det trods alt er sandsynligt han er/vil være værd lige om lidt.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Jeg synes måske også at Dembele skal med i ligningen. Nu er han blevet skadet igen, hans klausul til sommer ligger mellem 50 og 100 mio euro, med et år tilbage. Det lugter sku af exit, især når man kender agenten. Ansu skal under ingen omstændigheder sælges, og det irriterer mig at Xavi har ageret så ringe med ham. Ferran gemmer måske på noget, men jeg vil maks give ham resten af sæsonen til at vise det. Raphinha er interessant, for jeg er ikke vanvittig imponeret, men han har jo stadig præsteret flot. Jeg ville give ham resten af sæsonen, og så ville jeg overveje at sælge, hvis vi kan få 70 mio.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Synes også, man skal overveje at sælge Dembélé. Specielt hvis der er en chance for, Messi kommer retur.

Sidder i øvrigt og ser Sporting og ham Ugarte, Barca har været sat i forbindelse med, ser meget spændende ud. Han er defensivt stærk og kan også noget fremad banen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af whidgee »

Jeg synes aldrig nogensinde, at Ansu Fati sådan rigtigt har vist et fænomenalt niveau. Ja, han har da scoret nogle flotte mål i korte perioder, men jeg synes både han er overvurderet og tror også, at han aldrig kommer til blive en top spiller. Hvis der kommer et godt tilbud med en god pris, så synes jeg han skal ud. Derudover går rygterne på at han selv har bedt om at komme væk og hvis det er korrekt er det bare farvel og tak

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Det bliver et vindue der sandsynligvis præges af hvad der kan lade sig gøre og ikke nødvendigvis hvad man ellermest ønsker. Både ind og ud af døren. Igen.

Hvilket selvfølgelig bare gør, at utrolig mange bolde/spillere er oppe i luften.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

whidgee skrev:
fre mar 17, 2023 12:14 am
Jeg synes aldrig nogensinde, at Ansu Fati sådan rigtigt har vist et fænomenalt niveau. Ja, han har da scoret nogle flotte mål i korte perioder, men jeg synes både han er overvurderet og tror også, at han aldrig kommer til blive en top spiller. Hvis der kommer et godt tilbud med en god pris, så synes jeg han skal ud. Derudover går rygterne på at han selv har bedt om at komme væk og hvis det er korrekt er det bare farvel og tak
Interessant, har ikke tænkt på at han måske har bedt om at blive solgt. Giver god mening ift. hvorfor Xavi ikke fokuserer på at give ham mere spilletid.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Har aldrig hørt, Ansu skulle have bedt om at blive solgt? Den må du gerne finde en kilde på, for alt jeg har læst, peger i modsat retning. Nemlig han hverken vil sælges eller udlejes, men tværtimod blive.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Ansu Fati's entourage are not convinced by the idea of the player going to another club on loan, they see it as not very viable. Staying at Barça is Fati's priority. The player will only leave if the club informs him. If not, Fati will look to stay at Barça.


@relevo
De seneste reporter kører alle sammen i samme spor.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1753
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 170 gange
Blevet takket: 176 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Læste lige at Barca angiveligt ikke ville betale sølle 20 mio euro for Joao cancelo. Det er i min verden små penge og en rigtig god højre back, virker som idioti ikke at betale 20 mio euro for ham, når han er værdisat til 70 mio euro.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster