Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Som jeg har skrevet flere gange, så ser jeg også hellere Haaland end Lautaro og det er fordi han fylder mere på holdet og er en større stjerne end Lautaro. Og ja, jeg ser Haaland som en langt større stjerne, primært fordi det ligger i blodet på ham. Lautaro er som spiltype mere en, der ofrer sig for holdet og laver et stort løbearbejde. Lidt ligesom Benzema, da Ronaldo stadig var i Real. Det ville have givet bedre mening for et par år siden, men nu, hvor Messi er for nedadgående, så mangler vi en type som vil det hele og som har noget at have det i. Derfor ser jeg også Haaland som mere oplagt, men som type er Lautaro nok mere en Barcaspiller end Haaland. Ikke dermed sagt, at Haaland ikke kan indgå i kombinationsspillet og skabe rum til sine medspillere, for det kan han, men det er ikke der, hvor jeg ser hans spidskompetencer, det ser jeg mere en notorisk målscorer, som kræver bolden i scoringssituationer. Det er noget som Messi også vil nyde godt af, nu hvor for alvor går ind i karrierens efterår. Tror han vil nyde at spille sammen med en spiller som Haaland, som bare klapper dem ind, næsten lige meget hvordan han serverer den for ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5506
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 578 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er fuldstændig vild med Haaland.. men mener ikke han passer ind i det Barca spil jeg helst så os spille.

Han vil ikke kunne indgå i pasningsspillet foran et kompakt forsvar.

Man han vil kunne score mange mål, det vil han.. synes bare slet ikke han passer ind hos os.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Så blev Bryan Gil også udtaget til landsholdet. 35 mio euro til sommer, med mindre han forlænger inden. Som jeg skrev i sportsdirektør tråden, så gad jeg altså godt se ham i Barca , i særdeleshed, hvis Messi smutter, men også alligevel. Han er altså en lækker fodboldspiller, men har også mange lighedspunkter med Collado. hmmm, decisions, decisions.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Han vil ikke kunne indgå i pasningsspillet foran et kompakt forsvar.
Hvis man fortsætter med at spille med en treback kæde og wingbacks, så vil han passe glimrende ind.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5506
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 578 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
man mar 15, 2021 6:35 pm
Han vil ikke kunne indgå i pasningsspillet foran et kompakt forsvar.
Hvis man fortsætter med at spille med en treback kæde og wingbacks, så vil han passe glimrende ind.
Jeg håber da inderligt at den formation kun er et fix til denne sæson.. Barca er 4-3-3 med hurtig pasningsspil og teknisk begavede spillere.. det er Cruyff stilen, og det håber jeg da inderligt er planen for de kommende sæsoner, og ergo derfor det er andre typer end Haaland man går efter.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man mar 15, 2021 7:00 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 15, 2021 6:35 pm
Han vil ikke kunne indgå i pasningsspillet foran et kompakt forsvar.
Hvis man fortsætter med at spille med en treback kæde og wingbacks, så vil han passe glimrende ind.
Jeg håber da inderligt at den formation kun er et fix til denne sæson.. Barca er 4-3-3 med hurtig pasningsspil og teknisk begavede spillere.. det er Cruyff stilen, og det håber jeg da inderligt er planen for de kommende sæsoner, og ergo derfor det er andre typer end Haaland man går efter.
Det håber jeg sådan set også, men hvis man ikke kan fikse de defensive problemer, man har med 4-3-3, så er 3-4-3 sådan set en god løsning. Det kræver dog, at man spiller med De Jong fast i midterforsvaret, da det kræver teknisk stærke CB´s. De Jong, Garcia og Piqué ville hver især kunne gøre det ud for en midtbane spiller, som man kan skubbe op efter behag. Med de backs vi har i dag, ser jeg ikke 4-3-3 som en realistisk mulighed, i hvert fald ikke, når man møder hård modstand. Det vil sige at man har 10-12 kampe i ligaen og 6-9 kampe i CL + det løse i CdR og supercuppen, hvor man ikke kan benytte 4-3-3 formationen.

Man kan i øvrigt sagtens spille rigtig flot, hurtigt og teknisk i en 3-4-3, hvilket man tydeligt så i Paris.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror nu nok med tiden, at Haaland kan spille småspillet lige så godt som Suarez, der heller ikke var en ørn ud i den disciplin.

Men hans spil er rigtignok ikke udpræget kønt, men det er til gengæld yderst effektivt. Jeg er dog ikke bekendt med en egentlig 9’er, der pt. passer super godt ind på holdet, jf. Cruyff filosofien. En ung Aguero er nok det nærmeste, at jeg kan komme det - men det er blot ikke Lautaro, om end det lugter af det.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Lautaro ville passe perfekt i forhold til Pep filosofien, hvilket nok også er grunden til at City er interesseret i ham. En ekstremt løbestærk angriber, der løber for holdet, som er perfekt i genpresset og hvor begge kantangribere har perfekte arbejdsforhold i forhold til at komme i dybden på siderne af centerangriberen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Man skal gøre op med sig selv, hvordan man vil spille. Lige siden Pep smuttede begyndte man gradvis at gå væk fra tiki-taka og købte spillere, der ikke helt passede tiki-taka, men spillere, der sådan var nogle mellemvarer mellem tiki-taka og en mere direkte spillestil. Især på midten. Og så har der selvfølgelig været en del fejlkøb. Når man prøver at kombinere to verdener sammen, kan visse spillere falde igennem, eller lide under det. Messi har muligvis været en undtagelse, men Bussi og Pique har lidt under det til tider. Jeg tror, at man havde vundet flere CL med Ney, Suarez og Messi, hvis LE havde fået lov til at køre i en mere direkte stil, og havde fået store indflydelse på købene. Jeg ved, at nogen vil være uenige med mig omkring det, jeg skriver og mene, at man ansat trænere, der spillede tiki-taka, men det mener jeg ikke helt man gjorde. Boldbesiddelse har alle hold. Liverpool har i langt de fleste kampe også boldbesiddelse. Real har det også. Mens Real ansatte trænere, der tilpassede sig spillertruppen og CR samt købte spillere, der passede i den stil, så ansatte Barca trænere, der var en mellemvare. Og man købte virkelig mærkelige spillere. Man skulle have købt spillere, der mindede om Xavi og Ini, eller skulle man have købt nogle andre typer. Også i forsvaret.

De seneste år blev det bare værre, hvor træneren nærmest ingen indflydelse havde på købene. F.eks. med Valverde og Setien.

Kvoller
Indlæg: 5210
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 804 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/psg ... adet-back/


Så bliver det ikke Bernat vi får.

Antimadridista
Indlæg: 9304
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 953 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tirs mar 16, 2021 8:01 pm
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/psg ... adet-back/


Så bliver det ikke Bernat vi får.
De nægter bare at afgive de mindste krummer til os. Kurzawa var der også tale om, han forlængede også til sidst!

Spændende om de snart giver os det ultimative leverstød...

DeanCassady
Indlæg: 1594
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Det begynder at blive halvpatetisk med PSG, og selvom det er muligt, at jeg projekterer, virker det som om, at de (når vi er indblandede) agerer lige så meget for at trodse os som for at tilgodese deres egne interesser.
Robert Zimmerman

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Mbappe ender helt sikkert også med at skrive under. PSG-spillerne fisker bare efter en kæmpe kontrakt og PSG ender med at give dem den. Spørgsmålet er bare, om de ikke kunne komme i problemer på et tidspunkt med de der spillerkontrakter, hvor det er løbet løbsk?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Fint at Bernat ikke er en mulighed mere. Barca har det, de skal bruge på VB med Alba og Balde. Dertil kommer Miranda også tilbage fra et succesrigt ophold hos Betis. Nu skal de bare holde sig fra at bruge penge på Gaya, det vil være så åndsvagt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Ja, måske er det meget godt, at Bernat ikke blev til noget. Intet er så galt at det ikke er godt for noget. Og ja, man skal også holde sig fra Gaya.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster