Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:
Raman93 skrev:Griezmann har fra januar af en frikøbsklausul på 100 millioner euro. Og José Giménez samt Goretzka har kun seks måneder tilbage af deres kontrakter til januar og vil kunne komme på fri transfer til næste sommer.

Markedet er lukket ja, men ingen grund til at slappe af nu.
1) Hvor vil du placere Griezmann, hvis det skulle være på vores hold? Han er enten bedst i en 4-4-2, eller 4-2-3-1 som hængende angriber.

Vil du køre?

Messi - Griezmann - Dembele
Suarez????

2) Griezmann er jeg næsten sikker på, at er United-spiller senest næste sommer. Han havde skiftet i år, hvis det ikke var for transfer-karantænen til Atletico. Griezmann er stor fan af United pga. Beckham var hans idol som barn. Så ham tror jeg ikke, vi får. Jeg har en formodning om, der er en forhåndsaftale på plads mellem Atletico og United ang. Griezmann.
Kan du huske, hvilken position Griezmann spillede i de sæsoner, hvor han slog i gennem i Real Sociedad? Et lille hint: Det var ikke angriber.
Kan du forklare mig, hvorfor det lige pludselig er sådan, at Griezmann tog sit shit next level, da han blev mere centralt så? Griezmann var en dygtig spilelr som kant, men han er blevet langt bedre som centralt figur på banen, der kan løbe i hullerne. Han skal ikke ud og deicderet udfordre, som han skal som kant. Han skal agere inde i hullerne mellem kæderne og løbe i de blinde vinkler. Ikke drible.

Så ja, jeg husker udmærket godt. Faktisk husker jeg så godt, at Griezmann i sine første to kampe for Frankrig under EM spillede som kant, og det var en mindre succes historie. Det var først, da han blev skubbet ind centralt bag Giroud og Sissoko tog sig af højrekanten, at Griezmann gik amok.

Det er hovedløst at skulle købe en så dygtig spilelr og bruge ham på en position, han ikke er bedst i. Det må du da mene.
At Griezmann præsterer bedre, når holdkammeraterne hedder Koke og Arda Turan i stedet for Gorka Elustondo og David Zurutuza kommer forhåbentlig ikke som noget chok. Derudover er Griezmann jo altså blevet ældre og har naturligvis også udviklet sig. Griezmann scorede i øvrigt 16 ligamål - flere end Pedro nogensinde opnåede i en enkelt sæson - i sin sidste sæson hos La Real. Samme antal som han scorede i sidste sæson, selvom han her spillede mange flere minutter end i 13-14 sæsonen.

Hvorfor kan en kantspiller nu pludselig ikke udnytte hullerne? En af grundene til at Neymar var fantastisk i forrige sæson, og en af grundene til at han ikke scorede ligeså meget sidste år, var netop hans bevægelse uden bolden. En kantspiller er meget mere værd, hvis han også løber i ryggen på backkæden, i stedet for at kramme sidelinjen og drible à la Douglas Costa.

Ja, det var alligevel lige godt imponerende husket. Så kan du måske også huske, hvor stort et rod Frankrig generelt var i den slutrunde? Så husker du måske endda også så godt, at Griezmann - modsat tiden i Sociedad, og den rolle han skulle spille hos os - spillede højrekant og ikke venstrekant? Griezmann scorede i øvrigt det forløsende mål mod Albanien.

Jeg synes ikke det ville være hovedløst, at købe en dygtig og alsidig spiller, der helt åbenlyst kan spille mere end én position, og så bruge ham på den positon, hvor der rent faktisk er brug for ham. Hvis man købte Griezmann og brugte ham så venstrekant i et par år, ville vi sågar have en fuldblodsafløser på plads for Luisito, når han (måske endda meget snart) er ved at være færdig.

José Giménez ville til gengæld være et hovedløst projekt. Knægten passer faktisk dårligere ind i vores spillestil og system end Mathieu gjorde.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af B-Freak »

Kan ledelsen beslutte sig ?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Jeg har virkelig længe holdt vejret pga. Suarez, da han efterhånden giver mig aids i øjnene og hovedet pga. ren og skær frustration over, hvor vitterlig dårlig han er blevet.

Vi mangler en angriber, som både kan spille kant og angriber, så vi får flere taktiske variationer, som vi kan overraske modstanderne med. Især hvor det virker til ,at Messi igen skal være falsk 9'er i Valverdes system og væk fra højre kanten, som han har spillet de sidste 3 år.

En spiller, jeg er mere og mere blevet hooked på er Timo Werner fra RB Leipzig. Han er vanvittig hurtig, og kan både spille venstre kant og angriber. Han arbejder godt for holdet, er en fantastisk dybdeløber, hvor han givetvis kan true bagrummet, når Messi spiller falsk 9'er, og han er kun 21 år. Jeg tror godt, vi kan få ham for de der 400-500 millioner kroner. Han har en god teknik, masser af power, og han har målnæse.

En anden en er Martial fra United. Mourinho har ikke høje tanker om ham, da han ikke er god nok i det defensive til Mourinhos rigide approach til kampene. Jeg tror, at hvis tendenserne forsætter med, at Rashford bliver foretrukket frem for Martial, at han til sommer godt kan være mulig at hente. Han er en fænomenal dribler, der har sindssyg hurtig, og han er god som spids og kan spille venstre kant. Han er også en god opspilstation, da han faktisk er temmelig nærkampsstærk og beskytter bolden godt. Minusset er, at han ikke er særlig fodboldklog, hvis Valverde vil genopfinde tika-taka med masser af afleveringer og bevægelser. Martial er mere en pure dribler og direkte type.

Den sikre ville selvfølgelig være at hente Hazard og så køre Dembele i højre, Messi som falsk 9'er og Hazard venstre. Det ville være en sindssyg trio, men spørgsmålet er, hvor tilgængelig er Hazard på markedet. Jeg ville gå rigtig, rigtig, rigtig langt for Hazard, hvor selv Suarez ville jeg lade indgå i en byttehandel, selvom en byttehandel af den kaliber ofte er urealistisk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
batistuta
Indlæg: 180
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 6:09 pm
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af batistuta »

Glem alt om Hazard, ham får vi ikke medmindre vi er klar til at sætte en ny transferrekord. Werner er jeg med på, men Martial er ikke "skarp" nok, og minder mere om Dembele end Suarez.

Vi skal også passe på med at planlægge en fremtid hvor Messi er spidsangriber - han bliver ældre og skal omstille sit spil derefter, og med tiden vil vi se ham gå dybere i banen og diktere spillet mere end han laver mål. På mange måder ser jeg Messi som Iniesta's arvtager. Så mangler vi "bare" at erstatte Messi's rolle - Dybala bliver det tætteste vi kommer!
Barca fan siden 1986.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 923
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af !Option »

Fint nok i min optik :smile:
Rey Abi!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

MessiPogba skrev:Jeg har virkelig længe holdt vejret pga. Suarez, da han efterhånden giver mig aids i øjnene og hovedet pga. ren og skær frustration over, hvor vitterlig dårlig han er blevet.

Vi mangler en angriber, som både kan spille kant og angriber, så vi får flere taktiske variationer, som vi kan overraske modstanderne med. Især hvor det virker til ,at Messi igen skal være falsk 9'er i Valverdes system og væk fra højre kanten, som han har spillet de sidste 3 år.

En spiller, jeg er mere og mere blevet hooked på er Timo Werner fra RB Leipzig. Han er vanvittig hurtig, og kan både spille venstre kant og angriber. Han arbejder godt for holdet, er en fantastisk dybdeløber, hvor han givetvis kan true bagrummet, når Messi spiller falsk 9'er, og han er kun 21 år. Jeg tror godt, vi kan få ham for de der 400-500 millioner kroner. Han har en god teknik, masser af power, og han har målnæse.

En anden en er Martial fra United. Mourinho har ikke høje tanker om ham, da han ikke er god nok i det defensive til Mourinhos rigide approach til kampene. Jeg tror, at hvis tendenserne forsætter med, at Rashford bliver foretrukket frem for Martial, at han til sommer godt kan være mulig at hente. Han er en fænomenal dribler, der har sindssyg hurtig, og han er god som spids og kan spille venstre kant. Han er også en god opspilstation, da han faktisk er temmelig nærkampsstærk og beskytter bolden godt. Minusset er, at han ikke er særlig fodboldklog, hvis Valverde vil genopfinde tika-taka med masser af afleveringer og bevægelser. Martial er mere en pure dribler og direkte type.

Den sikre ville selvfølgelig være at hente Hazard og så køre Dembele i højre, Messi som falsk 9'er og Hazard venstre. Det ville være en sindssyg trio, men spørgsmålet er, hvor tilgængelig er Hazard på markedet. Jeg ville gå rigtig, rigtig, rigtig langt for Hazard, hvor selv Suarez ville jeg lade indgå i en byttehandel, selvom en byttehandel af den kaliber ofte er urealistisk.
Jeg læste din post, og så kom jeg til Martial-delen. Jeg tænkte kan det her være rigtigt, og så scrollede jeg op at så beskeden var fra MessiPogba og så gav det mening. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Bager skrev:
MessiPogba skrev:Jeg har virkelig længe holdt vejret pga. Suarez, da han efterhånden giver mig aids i øjnene og hovedet pga. ren og skær frustration over, hvor vitterlig dårlig han er blevet.

Vi mangler en angriber, som både kan spille kant og angriber, så vi får flere taktiske variationer, som vi kan overraske modstanderne med. Især hvor det virker til ,at Messi igen skal være falsk 9'er i Valverdes system og væk fra højre kanten, som han har spillet de sidste 3 år.

En spiller, jeg er mere og mere blevet hooked på er Timo Werner fra RB Leipzig. Han er vanvittig hurtig, og kan både spille venstre kant og angriber. Han arbejder godt for holdet, er en fantastisk dybdeløber, hvor han givetvis kan true bagrummet, når Messi spiller falsk 9'er, og han er kun 21 år. Jeg tror godt, vi kan få ham for de der 400-500 millioner kroner. Han har en god teknik, masser af power, og han har målnæse.

En anden en er Martial fra United. Mourinho har ikke høje tanker om ham, da han ikke er god nok i det defensive til Mourinhos rigide approach til kampene. Jeg tror, at hvis tendenserne forsætter med, at Rashford bliver foretrukket frem for Martial, at han til sommer godt kan være mulig at hente. Han er en fænomenal dribler, der har sindssyg hurtig, og han er god som spids og kan spille venstre kant. Han er også en god opspilstation, da han faktisk er temmelig nærkampsstærk og beskytter bolden godt. Minusset er, at han ikke er særlig fodboldklog, hvis Valverde vil genopfinde tika-taka med masser af afleveringer og bevægelser. Martial er mere en pure dribler og direkte type.

Den sikre ville selvfølgelig være at hente Hazard og så køre Dembele i højre, Messi som falsk 9'er og Hazard venstre. Det ville være en sindssyg trio, men spørgsmålet er, hvor tilgængelig er Hazard på markedet. Jeg ville gå rigtig, rigtig, rigtig langt for Hazard, hvor selv Suarez ville jeg lade indgå i en byttehandel, selvom en byttehandel af den kaliber ofte er urealistisk.
Jeg læste din post, og så kom jeg til Martial-delen. Jeg tænkte kan det her være rigtigt, og så scrollede jeg op at så beskeden var fra MessiPogba og så gav det mening. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Your point is, mate?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

MessiPogba skrev:Your point is, mate?
At du har etableret dig som den eneste person, der overvurderer Martial. Ifølge Bager i hvert fald.
qepd

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

At du er så united-biased, at det skriger til himlen ;)

Martial som en af vores angribere, cmon.
Visca el Barca

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Bager skrev:At du er så united-biased, at det skriger til himlen ;)

Martial som en af vores angribere, cmon.
Martial som en af vores wing/angriber, ja? Hvad er der galt da? Har du set manden? Han har en fantastisk fart, kan spille kanten og angriber, og han er driblestærk og god til at holde fast i bolden. Han er særdeles god på kontraen også, men han kan i den grad også drible i de meget små områder.

Du kunne eventuelt prøve at komme med modargumenter eller andre spillere i diskussion fremfor bare at angribe manden i stedet for bolden?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Jeg havde taget Martial over Dembele any day. United mand eller ej.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Jeg havde taget Martial over Dembele any day. United mand eller ej.
Tja, tjoooooooo. Synes deres potentiale er på samme niveau. Hvor Dembele er måske en mere rendyrket wingspiller, der hellere vil kreere end at score, så er Martial en hybrid af angriber og wing.

Der er måske lidt mere elegance i Martials driblinger end Dembele, der af og til kan se en smule kejtet ud. Men to fantastiske talenter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster