Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 10:57 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 9:42 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 2:43 pm
Madameskrald skrev:
tors jul 21, 2022 2:06 pm
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 1:16 pm
Messi king skrev:
tors jul 21, 2022 12:51 pm
Hvis kounde glipper er det ærgeligt men kigger man på økonomien og antallet af CB som allerede er i truppen er det okay.
Uenig. Hvis vi tænker på kortsigtet succes (Lewandowski), så mangler vi en klasse CB for at kunne vinde.
Det kommer helt an på definitionen af kortsigtet succes... Med/uden Kounde forbliver vores to vigtigste CB Pique og Araujo m. AC og Kounde som spillere, der kan presse sig på ifht. vigtighed.

Jeg er enig i, at kan man ikke finde et top target, i dette tilfælde angiveligvis Kounde til fornuftige penge, så bør vi være rigeligt dækket ind til en kamp om Ligaen med Pique, Araujo, AC, Garcia og Azqi (+ evt. Umtiti og Mingueza og B-spillerne).
Det kan jeg simpelthen ikke forstå. Vi ved ikke i hvilken fysisk forfatning Pique er i, og bedømt ud fra meldinger og kampe fra sidste sæson, så er han jo færdig. Garcia havde en dårlig sæson, jeg ved han er ung, men det er svært at sige om vi kan regne med ham. AC er ikke en top spiller, han var 3./4. Valg i Chelsea i deres sindssygt defensive system, hvor han F.eks så elendig ud i sidste sæson. Han har ikke bevist sig i en firebackkæde. Araújo er ung, men sindssygt god, dog er han ikke bedste venner med bolden. Kounde er for mig at se nødvendig, også fordi jeg ikke tror vildt meget på Dest og Azpi. I de store kampe forventer jeg at se Kounde som HB og AC + Araújo som CB. Med Kounde er vi CL aspiranter og favoritter til ligaen, uden ham ser jeg os blive ydmyget i 1/8 dels finalen og med en 2. Plads 5 point fra Real. Vi kan ikke længere blive ved med at sige “Pique er stadig klasse” når vi tabte 0-3 til Roma, 0-4 og 1-4 til PSG, 0-3 til Juve, 2-8 til Bayern, 0-4 til Liverpool med ham som “styrmand” i forsvaret. Det er pinligt at han stadig er her. Definitionen på sindssyg er at gøre den samme ting om, og om igen, mens man forventer et anderledes resultat.
Hvad baserer du Piques færdig på? Jeg husker mest af alt, at holdet underpræsterede ret hurtigt efter Pique og Pedri var ude. Bliver det ikke lidt biased, når du tilskriver de nederlag en spiller..?

Men du vil gerne lege FM med en historisk gæld hånd i hånd med Laporta… det er fint, omvendt tænker jeg, at det også kan blive lidt for laissez faire. Specielt når man numerisk er voldsomt godt dækket ind.

Og vi er ikke CL aspiranter med/uden Kounde… dertil er vores midtbane slet ikke stærk nok.
Hvordan er vores midtbane ikke stærk nok? Hvem ville forbedre vores midtbane markant i nuværende stund?

Det er ikke biased, Pique var vores “Anker” i samtlige af de europæiske ydmygelser. Han har haft gentagende skader nonstop de sidste to sæsoner, det er min definiton af færdig, lidt ala Ramos, det er tid til at sige farvel ligesom Real.

Jeg synes efterhånden at flere af brugerne herinde har gjort det klart hvordan ledelsen er økonomiske ansvarlige, og kun bruger en begrænset mængde midler til at forbedre truppen. Hvis pengene er der til Koundé, som ledelsen tydeligvis giver udtryk for, så skal de også bruges på ham. Han dækker to af de svageste positioner på holdet.

1: jeg synes VIRKELIG ikke vi har en dårlig midtbane,ikke verdens bedste, men klart i top ti, nok endda top 5-6 stykker.

2: jeg synes Piqué spillede godt i langt de fleste kampe han var fit, problemet er at vi ikke ved hvor mange kampe han kan være fit næste sæson. Så jeg håber virkelig han ikke er færdig ( også fordi han kan lære de unge en masse, især Araujo som jo kan blive helt fænomenal hvis han havde Piqués evner til at læse spillet og distribuere bolde) men ja hvis Piqué kun kan spille 35 % af kampene synes jeg også hans løn er alt for høj til at retfærdiggøre han bliver.
( mht. At han var vores anker i de europæiske kampe så ja det var han fordi han var vores bedste cb og desuden var han da slet ikke den der spillede værst der, det var i mine øjne Pedri!)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 10:57 pm
Hvordan er vores midtbane ikke stærk nok? Hvem ville forbedre vores midtbane markant i nuværende stund?

Det er ikke biased, Pique var vores “Anker” i samtlige af de europæiske ydmygelser. Han har haft gentagende skader nonstop de sidste to sæsoner, det er min definiton af færdig, lidt ala Ramos, det er tid til at sige farvel ligesom Real.

Jeg synes efterhånden at flere af brugerne herinde har gjort det klart hvordan ledelsen er økonomiske ansvarlige, og kun bruger en begrænset mængde midler til at forbedre truppen. Hvis pengene er der til Koundé, som ledelsen tydeligvis giver udtryk for, så skal de også bruges på ham. Han dækker to af de svageste positioner på holdet.
Midtbanen - hvor skal man starte. Manglende fysik, rutine og organisation er vel de tre væsentligste punkter.

Hvis vi møder en kombination af fysik, taktik, rutine og teknik, så bliver vi udfordret til op over sokkeholderne.

Den eneste på midtbanen, der virker upåklageligt, er Pedri - resten skal der kompenseres for. De Jong præsterer ikke optimalt i systemet, Busq manglende fysik skal der dækkes ind for, Gavi er til tider en head-less chicken, Kessi er en dark horse i Barcelonas system, Nico er meget grøn. Der er et stort potentiale i gruppen, men det skal formes relativt meget, før det bliver rigtig godt.

Xavi har en enorm opgave for sig, hvis han skal få den gruppe til at være CL contender indenfor relativt kort tid. Med andre ord er vi dybt afhængige af et rigtigt velfungerende system, hvis vi skal kunne dominere hold med den eksisterende midtbane - det er nok trods alt en kende for tidligt at kunne forvente det af Xavi og de seks banditter.

Ikke biased - hvordan kan det ikke være biased at tilskrive store nederlag en spiller? Sidst jeg tjekkede var det en holdsport.

Økonomisk ansvarlige - tjaa, det er vist en sandhed med modifikationer. Flere brugere har gjort en fin indsats for at forklare de formodede bevæggrunde for Laporta transfer Bonanza… og det reelt er økonomisk ansvarligt beror på gisninger, da mange er tiltagende er baseret på estimater af fremtidige indtægter. Det er med andre ord et rationelt gamble - men stadig et gamble, da det langt fra er sikkert, at tingene flasker sig, som man håber.
Senest rettet af Madameskrald fre jul 22, 2022 10:08 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Confirmed: Jules Koundé to FC Barcelona is almost ruled out. @AdriaAlbets
Hmm underligt. Han tog med på Sevillas træningstur da han ville give Barca tid men her nogle timer efter så bliver det ikke til noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nu melder alle de lokale journalister det efterhånden… Godt nok underligt. Enten er han for dyr i transfersum eller også kræver han for høj en løn. Men positivt at klubben ikke går med på det. Så må vi se hvad man ellers finder på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre jul 22, 2022 10:21 am
Nu melder alle de lokale journalister det efterhånden… Godt nok underligt. Enten er han for dyr i transfersum eller også kræver han for høj en løn. Men positivt at klubben ikke går med på det. Så må vi se hvad man ellers finder på.
Spild af tid for Kounde, wauw, hvorfor lege med når vi slet ikke engang prøvede.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Madameskrald skrev:
fre jul 22, 2022 9:58 am
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 10:57 pm
Hvordan er vores midtbane ikke stærk nok? Hvem ville forbedre vores midtbane markant i nuværende stund?

Det er ikke biased, Pique var vores “Anker” i samtlige af de europæiske ydmygelser. Han har haft gentagende skader nonstop de sidste to sæsoner, det er min definiton af færdig, lidt ala Ramos, det er tid til at sige farvel ligesom Real.

Jeg synes efterhånden at flere af brugerne herinde har gjort det klart hvordan ledelsen er økonomiske ansvarlige, og kun bruger en begrænset mængde midler til at forbedre truppen. Hvis pengene er der til Koundé, som ledelsen tydeligvis giver udtryk for, så skal de også bruges på ham. Han dækker to af de svageste positioner på holdet.
Midtbanen - hvor skal man starte. Manglende fysik, rutine og organisation er vel de tre væsentligste punkter.

Hvis vi møder en kombination af fysik, taktik, rutine og teknik, så bliver vi udfordret til op over sokkeholderne.

Den eneste på midtbanen, der virker upåklageligt, er Pedri - resten skal der kompenseres for. De Jong præsterer ikke optimalt i systemet, Busq manglende fysik skal der dækkes ind for, Gavi er til tider en head-less chicken, Kessi er en dark horse i Barcelonas system, Nico er meget grøn. Der er et stort potentiale i gruppen, men det skal formes relativt meget, før det bliver rigtig godt.

Xavi har en enorm opgave for sig, hvis han skal få den gruppe til at være CL contender indenfor relativt kort tid. Med andre ord er vi dybt afhængige af et rigtigt velfungerende system, hvis vi skal kunne dominere hold med den eksisterende midtbane - det er nok trods alt en kende for tidligt at kunne forvente det af Xavi og de seks banditter.

Ikke biased - hvordan kan det ikke være biased at tilskrive store nederlag en spiller? Sidst jeg tjekkede var det en holdsport.

Økonomisk ansvarlige - tjaa, det er vist en sandhed med modifikationer. Flere brugere har gjort en fin indsats for at forklare de formodede bevæggrunde for Laporta transfer Bonanza… og det reelt er økonomisk ansvarligt beror på gisninger, da mange er tiltagende er baseret på estimater af fremtidige indtægter. Det er med andre ord et rationelt gamble - men stadig et gamble, da det langt fra er sikkert, at tingene flasker sig, som man håber.

Ja vores midtbane er ikke lige så god som citys, men jo bedre end LANGT de fleste i verden!

Fysik mangler vi da ja, men vi har vel også lige fået en spiller ind der vel er hvad i top 5 % i verden på det punkt, som lige har vundet et italiensk mesterskab.

Ift. Rutine så ja Gavi mangler rutine og spiller en gang imellem hovedløst ( men jo meget mindre nu end for 10 mdr. Siden og har nu en preseason med Xavi)
Pedri spiller bestemt ikke som en 19årig og Busquets er vel hvis ikke verdens mest rutinerede midtbanespiller så ihvertfald top 3
og både Kessie og Frenkie har jo spillet MANGE kampe på topniveau.

Og ja organisationsmæssigt så har Xavi nu for første gang en længere periode at inkorporere sit system med en masse klasse spillere. Mon ikke vi kommer til at se det gør en forskel !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Isageren skrev:
fre jul 22, 2022 10:47 am
Piquénbauer skrev:
fre jul 22, 2022 10:21 am
Nu melder alle de lokale journalister det efterhånden… Godt nok underligt. Enten er han for dyr i transfersum eller også kræver han for høj en løn. Men positivt at klubben ikke går med på det. Så må vi se hvad man ellers finder på.
Spild af tid for Kounde, wauw, hvorfor lege med når vi slet ikke engang prøvede.
Det virker til at Sevilla kræver for meget… Chelseas bud er højt og vi kan/vil ikke matche det. Men altså det kan også være et forsøg fra barcas side til at få kounde til at presse prisen med Sevilla. Vi må se…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Magnus Frost skrev:
fre jul 22, 2022 10:49 am
Madameskrald skrev:
fre jul 22, 2022 9:58 am
Isageren skrev:
tors jul 21, 2022 10:57 pm
Hvordan er vores midtbane ikke stærk nok? Hvem ville forbedre vores midtbane markant i nuværende stund?

Det er ikke biased, Pique var vores “Anker” i samtlige af de europæiske ydmygelser. Han har haft gentagende skader nonstop de sidste to sæsoner, det er min definiton af færdig, lidt ala Ramos, det er tid til at sige farvel ligesom Real.

Jeg synes efterhånden at flere af brugerne herinde har gjort det klart hvordan ledelsen er økonomiske ansvarlige, og kun bruger en begrænset mængde midler til at forbedre truppen. Hvis pengene er der til Koundé, som ledelsen tydeligvis giver udtryk for, så skal de også bruges på ham. Han dækker to af de svageste positioner på holdet.
Midtbanen - hvor skal man starte. Manglende fysik, rutine og organisation er vel de tre væsentligste punkter.

Hvis vi møder en kombination af fysik, taktik, rutine og teknik, så bliver vi udfordret til op over sokkeholderne.

Den eneste på midtbanen, der virker upåklageligt, er Pedri - resten skal der kompenseres for. De Jong præsterer ikke optimalt i systemet, Busq manglende fysik skal der dækkes ind for, Gavi er til tider en head-less chicken, Kessi er en dark horse i Barcelonas system, Nico er meget grøn. Der er et stort potentiale i gruppen, men det skal formes relativt meget, før det bliver rigtig godt.

Xavi har en enorm opgave for sig, hvis han skal få den gruppe til at være CL contender indenfor relativt kort tid. Med andre ord er vi dybt afhængige af et rigtigt velfungerende system, hvis vi skal kunne dominere hold med den eksisterende midtbane - det er nok trods alt en kende for tidligt at kunne forvente det af Xavi og de seks banditter.

Ikke biased - hvordan kan det ikke være biased at tilskrive store nederlag en spiller? Sidst jeg tjekkede var det en holdsport.

Økonomisk ansvarlige - tjaa, det er vist en sandhed med modifikationer. Flere brugere har gjort en fin indsats for at forklare de formodede bevæggrunde for Laporta transfer Bonanza… og det reelt er økonomisk ansvarligt beror på gisninger, da mange er tiltagende er baseret på estimater af fremtidige indtægter. Det er med andre ord et rationelt gamble - men stadig et gamble, da det langt fra er sikkert, at tingene flasker sig, som man håber.

Ja vores midtbane er ikke lige så god som citys, men jo bedre end LANGT de fleste i verden!

Fysik mangler vi da ja, men vi har vel også lige fået en spiller ind der vel er hvad i top 5 % i verden på det punkt, som lige har vundet et italiensk mesterskab.

Ift. Rutine så ja Gavi mangler rutine og spiller en gang imellem hovedløst ( men jo meget mindre nu end for 10 mdr. Siden og har nu en preseason med Xavi)
Pedri spiller bestemt ikke som en 19årig og Busquets er vel hvis ikke verdens mest rutinerede midtbanespiller så ihvertfald top 3
og både Kessie og Frenkie har jo spillet MANGE kampe på topniveau.

Og ja organisationsmæssigt så har Xavi nu for første gang en længere periode at inkorporere sit system med en masse klasse spillere. Mon ikke vi kommer til at se det gør en forskel !
Præmissen er CL aspirant… Mener du, at den midtbane er stærk nok til det?

Hvis man skal vinde CL, så må der ikke være ret mange udfald, og slet ikke når man taler Barcelona, der gerne vil præge alle kampe. Se blot City de mange seneste sæsoner. Med verdens stærkeste midtbane har det været lige ved og næsten de seneste år… Barcelonas midtbane står trods alt en del svagere end Citys, som vel ikke har et egentligt svagt led. Barcelonas har pt. adskillige.

Og ja en joker er selvfølgelig, hvor i høj grad Xavi får installeret et stærkt system - men det kræver, at holdet flytter sig meget både offensivt og defensivt. Problemet er bare, at det samtidig skal kompensere for mange individuelle svagheder, og det tror jeg simpelthen ikke på. Det er for tidligt både for Xavi og spillerne.
Alt for meget vil afhænge af Pedri, de Jong og Busq igen. Og de vil blive overbelastede med +60 kampe i sæsonen.

Jeg spår, at vi igen i år får det meget svært mod godt organiserede fysisk stærke hold… ala Frankfurt i EL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Er I ikke lidt tidligt på den? Vi har ikke set en kamp med nuværende spillere… Vi ved ikke engang hvordan Xavi vil stille op (på midten).

CL er desuden så random at det er svært at snakke om hvorvidt enkelte kæder osv er gode nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Piquénbauer skrev:
fre jul 22, 2022 11:39 am
Er I ikke lidt tidligt på den? Vi har ikke set en kamp med nuværende spillere… Vi ved ikke engang hvordan Xavi vil stille op (på midten).

CL er desuden så random at det er svært at snakke om hvorvidt enkelte kæder osv er gode nok.
Jo, det er early days, men det er vel begrænset hvor mange kaniner Xavi kan hive op af hatten med de spillere.

CL er generelt random, men i mindre grad for en klub, der gerne vil spille som Barcelona. Her vil modstanderne hurtigt spiller på vores svagheder, og derfor bliver kontrol af bolden og evnen til at dække store rum vanvittigt vigtigt, og det kan den midtbane ikke på CL aspirant niveau, medmindre Xavi flytter kollektivet vanvittigt, og genopfinder de Jong til noget nær stærkeste niveau. Alternativt skal Nico og/eller Kessie overraske gevaldigt..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Spiller for spiller har vi en rigtig god midt med flere forskellige typer. Så må vi se hvilket niveau de kan komme op på. Om det kræver et vanvittigt hop i niveau ved jeg dog ikke…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes nemlig også at spiller for spiller så har vi generelt et top 5 i verden, synes F.eks vores hold er bedre end Reals og de vandt jo alligevel sidste år!

Med så mange nyankomne, med så mange unge forholdsvis urutinerede bærende kræfter og en træner med så lidt erfaring så er det bestemt ikke sikkert vi kommer i cl semi. Men vi har i mine øjne helt sikkert muligheden for at vinde det hele nu!

Udover PSG, Liverpool og City synes jeg ingen hold i verden har et bedre mandskab ( der er så nok også nogle der er på nogenlunde samme niveau) men ja vi er da CL aspiranter!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Magnus Frost skrev:
fre jul 22, 2022 12:54 pm
Jeg synes nemlig også at spiller for spiller så har vi generelt et top 5 i verden, synes F.eks vores hold er bedre end Reals og de vandt jo alligevel sidste år!

Med så mange nyankomne, med så mange unge forholdsvis urutinerede bærende kræfter og en træner med så lidt erfaring så er det bestemt ikke sikkert vi kommer i cl semi. Men vi har i mine øjne helt sikkert muligheden for at vinde det hele nu!

Udover PSG, Liverpool og City synes jeg ingen hold i verden har et bedre mandskab ( der er så nok også nogle der er på nogenlunde samme niveau) men ja vi er da CL aspiranter!
Min pointe er jo netop, at Barcelonas stil sætter helt specielle krav. Vi kan ikke lave en RM og vinde CL på en defensiv taktik og individuelle præstationer. PSG og Liverpool kan også om nødvendigt muscle-up og spille resultatfodbold..
City og Barcelona står overfor en helt anden problemstilling, som kræver noget helt andet.

Og der er bestemt stort potentiale i midtbanen, men det er kun Pedri, der har vist noget på kontinuerlig basis i den seneste tid, der holder CL aspirant niveau i Barcelona.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af sorens »

En der nogen der kan forklare, hvorfor man har været så interesseret i Kounde? Han er solid forsvarsspiller. Ikke top. I hvert fald ikke en jeg er blevet imponeret særligt af i de 10+ Sevilla kampe jeg så i den forrige sæson. Men har ikke fulgt med indgående.

Men er Barca ikke rimeligt godt dækket ind på den position nu?
Araujo, AC, Pique og Eric. Også selvom Pique må formodes at skulle have noget pause.

Er det fordi Xavi vil have muligheden for at veksle mellem 4-4-3 og 3-4-3? Er bare bange for at der kommer CB'ere i overskud + ingen plads til at give unge spilletid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Confirmed: FC Barcelona have reactivated the signing of Iñigo Martínez. @Alfremartinezz

Barcelona and Mateu Alemany have an agreement for Iñigo Martínez to arrive as a free agent in 2023. [@gerardromero]
Ok iñigo er en fin cb. Men medmindre pique er helt færdig så synes jeg ikke det giver mening at hente ham. Jeg kunne forstå et stort talent som kounde eller en top cb men en ældre backup… Argh.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster