Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Du skriver lidt i øst og vest. Gaya er ikke specielt god men han vil tage spilletid fra talenterne? Hvis han er skidt så vil balde vel kunne få masser af spilletid?

En anden ting - vil du virkelig have en ung spiller i klubber der kræver spilletid? Er det ikke lidt for meget at en spiller på 17-18 kræver spilletid? Jeg troede vi ville have vindere der ville Barca over alt andet og ikke spillere der smutter hvis de ikke får hvad de vil have inden de er slået igennem på b-holdet?
Gaya er lidt under en 32 årig Alba i niveau, men hvis man henter ham, så kræver det jo ikke den store regnestok. Så tager han Blade´s plads i førsteholdstruppen og så vil Balde have langt til spilletid. Jeg synes egentlig ikke, det er matematik på højt niveau.
Sikke dog en indsigt du har. Jeg ville dog passe på med at tage det for gospel. Det handler stadig om at vinde og det er svært hvis din reserve ikke kan levere på det niveau der kræves. Det lyder alt sammen flot og fint men hvis pengene var til det så er jeg overbevist om at balde ikke ville være "første-reserve" i den nærmeste fremtid. Heller ikke under Laporta.
Ikke desto mindre, så har Laporta gjort det før, sammen med Pep og det er den model, han fremhæver.
Og ifølge rygterne var/er den sportslige sektor også interesseret i gaya... Så hvad betyder det? Du må også meget gerne forklare mig hvorfor der er så meget snak om en rutineret målmand som backup hvis neto bliver solgt?
Gaya har været på tale, som et billigt alternativ, hvis man solgte Alba for at skabe luft i budgetterne. Et alternativ til Neto har været på tale, da man troede, Ter Stegen ville være ude, to måneder ind i sæsonen. Jeg ved ikke, hvad status er lige nu og her, men Neto vil gerne væk og hvis klubben henter en back up, så vil Peña også udlejes. Målmandspositionen er dog lidt anderledes, end en position i marken. Det er ikke så let at give spilletid der og som jeg også har skrevet tideligere, så kan det være en idé, at udeleje et af de to talenter i et par år, mens den anden agerer 3. valg og får spilletid på b-holdet og så fald, er den ældste at foretrække til udlejning.
Det er desuden på ingen måder en del af tidligere transferpolitik at ville have en god reserve. Det er fuldkommen normal praksis - især hvis dit førstevalg er 32 og dine reserver hhv en højreback og en gut på 17 fra 3. divisionen.
Du glemmer Dest i den fortælling der. Ligesom du glemmer Roberto og Saul, hvis den handel går igennem, ligesom man stadig råder over både Lenglet og Umtiti. Man har masser af alternativer.
Der er dog noget der siger mig at piben ville få en anden lyd hvis det faktisk blev faktuelt. Så skulle vi nok få forklaret at det er det helt rigtige move fra Laporta - vores ufejlbarlige frelser.
Nej, jeg vil hade den, ligesom jeg heller ikke er fan af en Grizmann/Saul handel. Jeg kan dog forstå den, hvis man beslutter at Alba skal videre, for at spare på lønkronerne, ligesom jeg kan forstå, at Grizmann skal videre af samme grund. Der er der dog en sportslig gevinst også, da Grizmann aldrig skulle have været hentet. Det vil der ikke være ved Gaya, andet end han er lidt yngre end Alba. Jeg ville dog foretrække helt andre spillere på begge positioner, hvis de virkelig skulle forstærkes.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jul 14, 2021 10:13 pm
Der skulle simpelthen ikke mere end 10 kampe med balde før du blev overbevist om at han er Europas største backtalent og en værdig førsteholdsspiller/reserve? Hold da fest.
Og der skulle ikke mere end 10 kampe til, før optimisme blev vendt til hovedrysten over Semedo, hvor vil du hen med det? Hvis man ved, hvad man skal kigge efter, så er 10 kampe nok. Jeg har dog set ham mere end det, jeg skrev mindst. Pointen er dog at talentet og potentialet er kæmpe stort og hvis du gerne vil satse på dine talenter, så giver du sådan en fyr her chancen. Det er meget simpelt, man lader bare være med at købe Gaya som back up.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
ons jul 14, 2021 10:24 pm
Vi får ikke en 17 årig til at blive i klubben med to landshold spillere foran sig. Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ligger ikke rigtig i mindsettet på spillerne/talenterne idag, og slet ikke hos deres agenter, og markedet for talenter er jo eksploderet for længst.

Økonomisk giver det mening, at gå all-in på de talenter, som vi i forvejen tror på. Vi har jo nærmest ikke råd til andet.
Sportsligt, kender jeg ikke Balde, men vi har altså sendt tre Venstre backs afsted, som kunne gøre arbejdet lige så godt, som de folk der er købt de senere år.

Vi har sidste år brugt en lille formue på en 19 årig højre back.
Ajax giver deres talenter chancen, og får ofte valuta for tilliden. Vi spiller givet generelt på et højere niveau en Ajax, men forskellen på de to klubber er reelt; i Ajax for de lov at spille i start 11’eren hos os kan de ikke komme i brutto truppen.
Vi har meget mere tillid til Ajax talentudvikling end vores egen. Det er et stort problem.
Jeg kunne ikke være mere enig i ovenstående. De unge er meget bevidste om deres muligheder på markedet i dag og Balde har Mendes som agent. Behøver man at sige mere?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi må se hvad der sker. Seneste rygter peger på at balde bliver førstereserve. Personligt synes jeg det er farligt men tager vores økonomiske situation in mente giver det mening hvis han er så stort et talent som nogle mener han er. Så må vi bare håbe at Alba ikke bliver skadet og balde spiller 2-3 dårlige kampe i træk for så får han vreden at føle.

Jeg synes dog stadig vi skal passe på med at blive for la masia fanatiske. Det handler om at vinde og det gør man bedst med en god trup. Vi er ikke Ajax der udvikler for at tjene penge - vi skal vinde. Kan vi gøre det med egne talenter så er det fedt men hvis ikke så er det på markedet.

Og så vil jeg personligt smide alle talenter der kræver spilletid eller er for utålmodige væk. Vores lille snak her er et fint eksempel: Hvis man som 17 årig ikke kan se man står i en gunstig position, og det på trods af at holdet lige har købt en reserve “foran” en, når man træner med førsteholdet og starteren er 32 så fatter man ikke noget. Klubben skal aldrig lade sig tage til gidsel af en knægt med en god agent.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Seneste rygter peger på at balde bliver førstereserve.
Det er nu ikke sådan, jeg forstår artiklen i MD, hvis det er den du hentyder til. I følge den, så bliver Dest og Roberto 1. reserve, hvis uheldet er ude og Balde skal fortsætte med at spille på B-holdet. Balde kan dog blive indkaldt i visse kampe, hvor han vurderes stærk nok til at få chancer og det bliver dermed ligesom, man har har set med Moriba sidste sæson.

Hvis Saul kommer ind, så bliver Nics rolle den samme i år, ligesom det vil være tilfældet med enten Tenas eller Peña. Det er en god måde at starte ud på, da man netop undgår for meget pres på fra starten. Det, man så selvfølgelig håber på, er at disse spillere så gør ligesom netop Moriba og spiller sig til en permanent plads på holdet i løbet af sæsonen.
Jeg synes dog stadig vi skal passe på med at blive for la masia fanatiske. Det handler om at vinde og det gør man bedst med en god trup. Vi er ikke Ajax der udvikler for at tjene penge - vi skal vinde. Kan vi gøre det med egne talenter så er det fedt men hvis ikke så er det på markedet.
Ajax ville have spillet med Balde fra start og der er en kæmpe forskel. Barca vil trods alt have et klart 1. valg, der ligger foran og dertil alternativer i førsteholdstruppen. Det der er pointen med ikke at have for mange reservespillere, er at man kan giver spilletid til talenterne, hvor det skønnes forsvarligt og dermed sikre en langsommere indkøring på 1. holdet.
Og så vil jeg personligt smide alle talenter der kræver spilletid eller er for utålmodige væk. Vores lille snak her er et fint eksempel: Hvis man som 17 årig ikke kan se man står i en gunstig position, og det på trods af at holdet lige har købt en reserve “foran” en, når man træner med førsteholdet og starteren er 32 så fatter man ikke noget. Klubben skal aldrig lade sig tage til gidsel af en knægt med en god agent.
Man kan selvfølgelig vinkle det, som man vil. Jeg er enig i at talenter ikke kan kræve en startposition i klub som Barca, medmindre man gør ligesom Fati og Pedri og lader fødderne tale, men det er heller ikke det, som er på tale her. Men derfra og så til at lave vejen til første holdet alt for lang, der er altså en stor forskel. Det er jo netop det, som har været problemet de sidste mange år og det har kostet på bundlinjen, ligesom det har kostet sportsligt på spillestilen og dermed også på kvaliteten, da man har spillet med spillere, der ikke passer ind eller som spiller ude af position.

Der vil altid være en lang række spillere, der søger videre og det er kun naturligt, for Barca kan ikke satse på dem alle. Men, man må og skal forvente at den sportslige ledelse er i stand til foretage kvalificerede vurderinger af de sportslige og økonomiske aspakter af trup sammensætningen. Man må forvente at de ser og skaber muligheder for at de største talenter får en ærlig chance på holdet og derigennem også sikrer en økonomi, der ikke kun baseres på indkøb, der hvor det ikke giver mening. Ellers kan man lige så godt droppe at have et akademi overhovedet. Mange talenter er smuttet mellem hænderne gennem tiden. Det er selvfølgelig ikke dem alle, der ville være en succes hos Barca, men der har været nogle ret klare eksempler på talenter, der kunne have udfyldt en rolle på holdet og som med tiden kunne have spillet sig til en stamplads på holdet. Listen er lang og der er ingen grund til at nævne dem, for du ved sikkert lige så vel som jeg, hvem de er.

Mht Balde, så lader det til at terningerne er kastet og så må vi se, hvor langt det bærer. Jeg glæder mig i hvert fald betydeligt mere til sæsonen, ved udsigten til at se nogle store talenter få chancen, i stedet for endnu et kønsløst indkøb, der bare suger penge og sjæl ud af klubben. Lad os se, hvor langt Collado, Moriba, Nico, Balde osv kommer i denne sæson, for vi kommer til at få nogle tydelige svar på de fleste af dem, da de vil få flere chancer, end de har villet de sidste mange år. JEg er ret fortrøstningsfuld omkring de fleste af dem og hvis nogen falder igennem og det vil der altid være, så prøver man igen næste år, med et nyt kuld, eller supplerer der, hvor man skønner det nødvendigt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

To ting:
Men derfra og så til at lave vejen til første holdet alt for lang, der er altså en stor forskel.
Vejen kan aldrig være for lang når et af bumpene på vejen ikke har mere end et par år tilbage på topniveau. Det er hele pointen. Vi skal ligemeget hvad ud og have en starter/backup snart.
Det er jo netop det, som har været problemet de sidste mange år og det har kostet på bundlinjen, ligesom det har kostet sportsligt på spillestilen og dermed også på kvaliteten, da man har spillet med spillere, der ikke passer ind eller som spiller ude af position.
Det der har kostet er at Barca er gået væk fra at spille det fodbold man skal og i stedet satse på individualister. Der har selvfølgelig været en masse dårlige køb men vores klart største problem er at vi siden MSN har gået mere op i enkelte spillere end holdet. At et så grundlæggende element i “vores” system som genpres har været smidt ud i flere sæsoner siger alt og det er det vi mest lider under.

Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse for at Alba ikke bliver skadet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Vejen kan aldrig være for lang når et af bumpene på vejen ikke har mere end et par år tilbage på topniveau. Det er hele pointen. Vi skal ligemeget hvad ud og have en starter/backup snart.
En backup er vel kun nødvendig, hvis ikke man finde en starter i truppen. Der jo også den mulighed, at Dest slår Alba af i løbet af sæsonen, eller at Balde tager røven på alt og alle, ligesom Fati, Pedri og til dels Moriba. Men det er egentlig underordnet, hvad man skal om et år. I år skal man lade være med at bruge unødige penge og dertil sørge for at de talenter, man stoler på, ikke har for lang vej til spilletid. Hvis man om et år tænker at talenterne ikke er helt klar, eller at man skal have en backup for en af dem, så har man en ny situation. Til den tid kan man vælge at man vil have et nyt alternativ til startpositionen fordi at Alba er helt færdig. Så sender man ham til staterne og henter f.eks Gaya, hvis man stadig tror på de unge, som de så kan konkurrere mod om positionen. Hvis man derimod tænker, der ikke er noget at bygge på ved talenterne, så køber man et nyt klart og tydeligt førstevalg og altså ikke Gaya. I forbindelse med VB glæder jeg mig også til at følge Mika Marmol på B-holdet næste sæson. Jeg synes også, han var lovende og måske har man både 1. og 2. valg rendende rundt dernede. Man kan jo i hvert fald sige at man har tre talenter rende rundt ude i europa, som kunne agere 1. eller 2. valg på forsvarlig vis og i forhold til dem, er Mika talentmæssigt på niveau, mens Balde ligger to niveauer over.
Det der har kostet er at Barca er gået væk fra at spille det fodbold man skal og i stedet satse på individualister. Der har selvfølgelig været en masse dårlige køb men vores klart største problem er at vi siden MSN har gået mere op i enkelte spillere end holdet. At et så grundlæggende element i “vores” system som genpres har været smidt ud i flere sæsoner siger alt og det er det vi mest lider under.
Jeg er ikke uenig, men det er et spørgsmål ord og hvordan man ser løsningerne. Lige nu er økonomi vigtig, det tror jeg alle er klar over. Vi skal væk fra Pjanic, Grizmann, Coutinho, Dembélé strategien og tilbage tilbage til de gamle dyder krydret med de "nye" tendenser med lidt mere fysik og en hurtigere afvikling af spillet i perioder af kampene, så man får sat modstanderne under et ordentligt pres. Men der tror jeg nu ikke, vi er uenige.
Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse for at Alba ikke bliver skadet.
Aftale :thumbup: tilgengæld vil jeg så krydse alt, hvad jeg har, for at Balde brænder fuldstændig igennem og sætter Alba godt og grundigt af :grin: Tak, for snakken
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

The negotiations with Atlético Madrid for an exchange between Griezmann and Saúl are stuck as of right now. [rac1]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg forstår ærlig talt ikke helt hvad der sker med saul handlen. Den så ud til snart at kunne blive lukket men nu er der pludselig snak om Felix? Jeg troede hele pointen var at komme af med Griez’ løn men Felix tjener jo også kassen…

Virkelig underligt og det hele kunne sgu godt falde til jorden…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Det var næsten også for godt til at være sandt. Atlético ønsker naturligvis ikke at overtage den syge løn!

Felix er der selvfølgelig mere fremtid i og har vel stadig noget uforløst potentiale. Men vi har bare ikke brug for ham.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7160
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1865 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

If Ilaix does not renew, he will play for Juvenil A. [Albert Rogé]
Tænker at Ilaix formentlig smutter videre og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår agenten, der presser sådan på. Måske der allerede er tilbud fra andre klubber og så må han jo videre.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Dytrax skrev:
lør jul 17, 2021 12:14 pm
If Ilaix does not renew, he will play for Juvenil A. [Albert Rogé]
Tænker at Ilaix formentlig smutter videre og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår agenten, der presser sådan på. Måske der allerede er tilbud fra andre klubber og så må han jo videre.
Det er virkelig ærgerligt at miste ham pga løn, men vi skal ikke have sådan en grådig spiller, så må vi satse på de andre midtbane talenter, og håbe på det har et lige så stor talen :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Drake skrev:
lør jul 17, 2021 12:30 pm
Dytrax skrev:
lør jul 17, 2021 12:14 pm
If Ilaix does not renew, he will play for Juvenil A. [Albert Rogé]
Tænker at Ilaix formentlig smutter videre og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår agenten, der presser sådan på. Måske der allerede er tilbud fra andre klubber og så må han jo videre.
Det er virkelig ærgerligt at miste ham pga løn, men vi skal ikke have sådan en grådig spiller, så må vi satse på de andre midtbane talenter, og håbe på det har et lige så stor talen :mad:
Jeg er næsten sikker på at Moriba i forvejen er den bedst betalte La Masia spiller. Barto gav ham vidst nok en høj løn så han ikke ville blive lokket af tilbud fra City.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Rekick skrev:
lør jul 17, 2021 12:52 pm
Drake skrev:
lør jul 17, 2021 12:30 pm
Dytrax skrev:
lør jul 17, 2021 12:14 pm
If Ilaix does not renew, he will play for Juvenil A. [Albert Rogé]
Tænker at Ilaix formentlig smutter videre og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår agenten, der presser sådan på. Måske der allerede er tilbud fra andre klubber og så må han jo videre.
Det er virkelig ærgerligt at miste ham pga løn, men vi skal ikke have sådan en grådig spiller, så må vi satse på de andre midtbane talenter, og håbe på det har et lige så stor talen :mad:
Jeg er næsten sikker på at Moriba i forvejen er den bedst betalte La Masia spiller. Barto gav ham vidst nok en høj løn så han ikke ville blive lokket af tilbud fra City.
Ja lige præcis, også vil han have endnu flere penge, det skal ikke være pengene der skal holde ham her, så må han desværre videre :eh:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Alex Truica @AlexTruica
At mid-table club Crystal Palace Meyer struggled to make the squad, never became a starter in 2 seasons. He terminated his contract by mutual consent in winter and went to 1. FC Köln - a relegation threatened club. Not even there the "world-class player" could make the squad.


:roll:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster