Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Fremragende? Han blev udstillet i CL, hvor modstanderne var bedre. Han kom ikke på årets hold i Frankrig. Og han var jo med hele vejen under PSG's nedsmeltning efter deres CL-exit. Han har jo stadig haft masser af udfald i PSG, og niveauforskellene i den liga er heller ikke til at tage fejl af. Og han udnyttede selv en klausul i hans kontrakt hos os, så han kunne smutte gratis. Og hvad med de ting han sagde om ledelsen, som stadig sidder ved bordet i dag? Hvad skal man så gøre med Roberto? Han kan ikke spille på midtbanen, det går aldrig godt, og den er allerede overbefolket. Semedo er stadigvæk ikke solgt, og det vides ikke om det kommer til at ske. Waque må nok også snart gerne have en større rolle.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

A$AP skrev:Fremragende? Han blev udstillet i CL, hvor modstanderne var bedre. Han kom ikke på årets hold i Frankrig. Og han var jo med hele vejen under PSG's nedsmeltning efter deres CL-exit. Han har jo stadig haft masser af udfald i PSG, og niveauforskellene i den liga er heller ikke til at tage fejl af. Og han udnyttede selv en klausul i hans kontrakt hos os, så han kunne smutte gratis. Og hvad med de ting han sagde om ledelsen, som stadig sidder ved bordet i dag? Hvad skal man så gøre med Roberto? Han kan ikke spille på midtbanen, det går aldrig godt, og den er allerede overbefolket. Semedo er stadigvæk ikke solgt, og det vides ikke om det kommer til at ske. Waque må nok også snart gerne have en større rolle.
Jeg har set flere kampe med ham, hvor han har været fremragende. Er virkelig imponeret, når man tænker på alderen. Jeg har ikke set alle kampe dog, så skal ikke kunne afvise, at der har været svipsere. Han har 8 assists og et mål på 24 kampe, mener jeg. Det er stadig langt over vores HB tilsammen. Det er da et problem, at han smuttede, men vi er så ringe på HB (vores svageste led siden Alves smuttede, hvis du spørger mig), at jeg kan acceptere det. Han er vellidt i truppen, og har ikke problemer med Valverde. Det er det vigtigste for mig. Han har -mig bekendt- aldrig talt dårligt om Barca, men blot om ledelsen.
Vil langt hellere lade Alves lære wague op end Roberto.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Goaaal skrev:
A$AP skrev:Fremragende? Han blev udstillet i CL, hvor modstanderne var bedre. Han kom ikke på årets hold i Frankrig. Og han var jo med hele vejen under PSG's nedsmeltning efter deres CL-exit. Han har jo stadig haft masser af udfald i PSG, og niveauforskellene i den liga er heller ikke til at tage fejl af. Og han udnyttede selv en klausul i hans kontrakt hos os, så han kunne smutte gratis. Og hvad med de ting han sagde om ledelsen, som stadig sidder ved bordet i dag? Hvad skal man så gøre med Roberto? Han kan ikke spille på midtbanen, det går aldrig godt, og den er allerede overbefolket. Semedo er stadigvæk ikke solgt, og det vides ikke om det kommer til at ske. Waque må nok også snart gerne have en større rolle.
Jeg har set flere kampe med ham, hvor han har været fremragende. Er virkelig imponeret, når man tænker på alderen. Jeg har ikke set alle kampe dog, så skal ikke kunne afvise, at der har været svipsere. Han har 8 assists og et mål på 24 kampe, mener jeg. Det er stadig langt over vores HB tilsammen. Det er da et problem, at han smuttede, men vi er så ringe på HB (vores svageste led siden Alves smuttede, hvis du spørger mig), at jeg kan acceptere det. Han er vellidt i truppen, og har ikke problemer med Valverde. Det er det vigtigste for mig. Han har -mig bekendt- aldrig talt dårligt om Barca, men blot om ledelsen.
Vil langt hellere lade Alves lære wague op end Roberto.
Jeg tror oprigtigt, at det bedste ville være at sælge Roberto. Lad ham komme til en anden klub. Der er alligevel ikke tillid til ham på midtbanen og som HB er han ikke god nok, desværre. Det bedste ville være at sælge ham og få 60-70 mio. euro for ham. Hvis Semedo også skal væk for 50-60, har vi en tom plads på HB som kan gives til evt. Alves (eller en anden) indtil Wague/Emerson er klar om 1 sæson. Ser allerhelst at vi går efter en Kimmich men ved ikke hvordan han har præsteret denne sæson.

Jeg ser hellere at Roberto skifter til en anden klub og blomstrer, end at han bliver hos os og vi tilsviner ham kamp efter kamp.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

I kunne også lade være med at tilsvine ham og faktisk se på hvad han præsterer? Roberto har vitterligt været en af de bedste backs i Spanien men af en eller anden årsag skal man hele tiden høre på “semedo” og “han er ikke back - spil ham på midten”.

Nej Roberto er ikke verdens bedste back men når spillet fungerer så gør han det strålende. Alba bliver fremhævet for sit offensive spil men tjek robertos stats. Det er ikke langt fra og taget systemet i betragtning så er robertos udgangspunkt markant mere besværligt med en død side og uden støtte (hverken offensivt eller defensivt). Alligevel er der stort set kun fokus på det defensive og ikke det offensive. Når det er Alba er det så omvendt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Roberto er en forfærdelig back. Formentlig derfor så mange, er enige om dette, samtidig med at vores defensiv har sejlet i år. Han er elendig til positionering og til at følge sin mand. Han er okay i det opbyggende spil, men defensivt er han ikke i nærheden af de bedste i Spanien.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Den bedste ratede hb i la liga er forfærdelig. Semedo som derimod er fremragende er ikke i top 15.

Det er desuden pudsigt at en mand der går så meget op i underholdning fokuserer på det defensive og ikke i stedet på at Roberto slutprodukt er meget tæt på albas.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:I kunne også lade være med at tilsvine ham og faktisk se på hvad han præsterer? Roberto har vitterligt været en af de bedste backs i Spanien men af en eller anden årsag skal man hele tiden høre på “semedo” og “han er ikke back - spil ham på midten”.

Nej Roberto er ikke verdens bedste back men når spillet fungerer så gør han det strålende. Alba bliver fremhævet for sit offensive spil men tjek robertos stats. Det er ikke langt fra og taget systemet i betragtning så er robertos udgangspunkt markant mere besværligt med en død side og uden støtte (hverken offensivt eller defensivt). Alligevel er der stort set kun fokus på det defensive og ikke det offensive. Når det er Alba er det så omvendt.
Vi kunne have vundet den spanske liga med hvem som helst på den højre back. Faktum er, at han blev revet rundt af Mane i CHL. Det bekymre mig, at vi har så svagt et led i forsvaret. Jeg elsker Roberto fordi han er Barca dreng og fordi han giver sig alt, men nogle gange er det også bedre at sige farvel med god stil. Han har været med i de seneste sæsoners rædsomme udekampe i CHL. Vi snakker om 3-0 til Juve, 4-0 PSG, 3-0 Roma, 4-0 Liverpool. Man kan finde stats på samtlige spillere der viser dem gode - men jeg er træt af at han bliver udstillet sæson på sæson i de vigtigste kampe i CHL.
Han har også bidraget med positivt, ingen tvivl, men vi er Barca og vi bør have blandt de allerbedste på hver position og ikke 'nøjes'.

Alba har 8 assists i ligaen og 5 i CHL (ligger i toppen ved siden af Mbappe) til sammenligning har Roberto 7 i la liga og 0 i CHL, her er Roberto taberen. Ser vi på spillet på banen, er det også tydeligt at Roberto ikke bidrager med lige så meget som Alba. Alba har den fornødne fart til at komme bagom, som Roberto ikke har. Hvordan sammenligner du slutprodukt?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis der var nogen der blev revet rundt mod pool så var det da Alba? Manden var direkte årsag til at vi røg ud. Alba var ligeledes med i alle de kampe du nævner. Det samme var store dele af holdet.

Barca kan desuden ikke have de allerbedste på hver position. Sådan fungerer det ikke og vi har opnået rigeligt med spillere der fungerer i systemet. Og det er lige netop det Roberto gør. Han er god til at få bolden ud af forsvaret og indgår rigtig fint i spillet. Han kommer frem til en del og som jeg har skrevet så er han den bedst ratede hb i la liga.

Der er ikke nogen backs derude der er så meget bedre end Roberto at de er værd at bruge 50 mio på (jeg gider ikke bruge tid på 36 årig alves). Det er langt vigtigere at holdet fungerer og står korrekt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Alba lavede personlige fejl som kostede os sejren, men han blev da ikke kørt rundt i manegen. Alba har faktisk ikke været med i alle de opgør jeg nævnte. Hvis du vil sætte Roberto=Alba, så gider jeg ikke diskutere dette emne længere.

Hvis du mener, som du har ret til, at vi skal blive ved med Roberto på HB så står vi godt nok langt fra hinanden hvad angår Barca.

Under Valdes og Puyol tiden havde vi da blandt de bedste i verden på SAMTLIGE positioner, ved godt at system og træner også har en betydning men samtlige af de spillere fra dengang kunne komme på hvilket som helst hold i verden. Det har vi ikke længere og derfor er vi ikke hvor vi bør være. Vi har ca. 4 spillere der ikke er gode nok i øjeblikket 3 i form af Rakitic, Suarez, Roberto og 1/3 af hver i Coutinho/Demb/Arthur da de mangler det allersidste for at være der.

*Kimmich kunne være en idé.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg sætter dem ikke lige. Jeg siger de er irriterende at de bliver bedømt på forskellige grundlag. Alba er selv suspekt defensivt men det bliver negligeret pga det han opnår offensivt. Hvis man bedømte Roberto på samme måde så var han hverken forfærdelig eller en spiller man ville af med.

Jeg mener at det var systemet der gjorde at de spillere pludselig blev anerkendt som de bedste på deres positioner. Dog ikke alle hvorfor det er ret paradoksalt at du nævner valdes der aldrig blev set som en af de bedste. Den der med at vi desuden ikke er hvor vi skal være er jeg bare ikke enig i. Vi vandt ligaen, kom i cdr finalen og semi i cl. Det er en rigtig flot sæson som blev skæmmet af en elendig kamp mod pool. Vi mangler nogle brikker men det er på ingen måder nødvendigt med en revolution.

Og ja kimmich er en ide i fm. Ikke i virkeligheden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Jeg forstår ikke, at du mener, at Roberto er en god HB. Han er ikke HB, og selvom du synes det er latterligt at høre på, så ses det tydeligt, når han spiller dernede. Forstår heller ikke, at man ikke må kritisere ham herinde. Det er jo ikke, fordi vi sender ham hadebreve til ham personligt ;-)
Hvilken position i start 11’eren mener du, at vi er svagere på?

Edit: vi er dog enige i, at han er bedre end Semedo offensivt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er svagere centralt og systemmæssigt på højrekant.

Og du må kritisere alt det du vil. Men om du vil det eller ej så er Roberto den spiller i la liga der præsterer bedst som hb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Højrekant tror jeg ikke bliver bedre, så længe Messi spiller for os. Centralt burde vi være i mål? De Jong og Arthur + X alt efter hvem vi skal spille imod? Eller er det, fordi du ikke vil regne De Jong med, før han har bevist sig for Barca? (Hvilket er fair).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De Jong er god defensivt men både Arthur og bussi er langsomme så før jeg kan bedømme det skal jeg se “planen”. Vil vi dominere eller?

Og det vil også få betydning for Roberto. Imo er han til tider blevet udstillet da holdet ikke har fungeret. Men hvis der bliver spillet efter holdets styrker så er han imo fin og han vil kunne gøre det godt i et dominerede setup.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alexanderbt
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn sep 10, 2017 9:35 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Alexanderbt »

Hvem mener folk vi oprigtigt kan købe, som er bedre end Roberto? Carvajal, Kimmich, Alexander-Arnold kan jo f.eks. ikke købes. Synes oprigtigt ikke der er nogle spillere derude, som vil være en sikker opgradering - Så er det da bedre at give Wague chancen engang imellem og fokusere på at udvikle ham og Emerson i vores system.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster