Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »


Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Isageren skrev:
tirs jan 31, 2023 11:57 pm
Norbit skrev:
tirs jan 31, 2023 11:47 pm
Isageren skrev:
tirs jan 31, 2023 7:00 pm
Rekick skrev:
tirs jan 31, 2023 5:29 pm
Norbit skrev:
tirs jan 31, 2023 4:47 pm
Nøj - hvor er jeg træt af at vores elskede klub har brugt så mange penge på så meget latterligt. Raphina var unødvendig, Kessie unødvendig, Alonso unødvendig, Torres unødvendig og jeg vil gå så vidt og sige at selv Lewandowski var unødvendig. Havde man beholdt Aubameyang så tror jeg ikke at vi nødvendigvis ville være stillet dårligere, men vi ville dog have sparet +200 mio. euro. Så ville jeg hellere have at vi havde givet Moriba en lønforhøjelse og langsomt spillet både ham og Balde ind i truppen. Vi har desuden en masse talenter på ungdomsholdet, som kunne kæmpe om Raphinas/Torres plads.

Jeg er så træt af alle de her brandslukninger som alligevel viser sig at bluse op igen - med mere power end tidligere. Nu skal klubben igen ud og finde kapital. Det kommer højst sandsynligt til at koste: Alba, Busquets, Roberto og nok også en af de offensive.
Vi kunne havet sparet alle de penge og muligvis være på samme stadie som vi er lige pt. Jeg ved, at det er nemt at være bagklog, men som ledelse i Barcelona, så burde man ikke sælge klubbens værdier på lang sigt for at få en kort fornøjelse. Det er bare udsigten om at vi kan miste Gavi, Araujo, Pedri eller en af de andre bærende kræfter.

Torres, Raphinha, Kessie, Alonso, osv. har på intet tidspunkt vist at de er forstærkninger. Lewandowski gør det godt, men jeg tror at Aubameyang havde gjort det mindst lige så godt. Jeg ved ikke om det kan fornemmes, men Raphinha irritere mig gevaldigt. Årtiets dummeste køb.
Du tror simpelthen vi ville være på 1. pladsen foran med 5 point hvis vi ville have beholdt de gamle spillere og ikke hentet forstærkninger? Det virker vist som ren fantasi.
There is always that One guy…. :crazy: :crazy: :lol: :lol:
Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være tilfældet? Rolig nu, bare fordi vi er 5 point på nuværende tidspunkt, betyder det ikke at vores sæson er en succes. Vi mangler fortsat at spille halvdelen af kampene, samtidigt er Dembele er ude de næste par uger - og lige meget hvor udskældt han har været, så har han decideret været forskellen de seneste par kampe. For hvad nu hvis vi ender på en 2.plads og ryger ud til Man Utd, hvad har vi så helt præcist fået ud af det? En supercup som i sidste ende giver omkring 3 mio. euro (woow).

Hvad har Kessie, Alonso, Raphinha og Torres bidraget med? Jeg er med på at Lewandowski er en forstærkning, men han er stadigvæk 34/35 og kostede 55 mio euro. Raphinha op mod de 75 mio., Torre 55/60 mio. Aubameyang havde altså en meget flot statistik. Jeg så hellere at vores klub lagde et fundament for fremtiden, fremfor at satse alt på en "midlertidig" succes, som ikke engang er sikret endnu. Vi har i flere år prædiket om at Real er en købeklub, mens vi har selv har været meget værre det seneste årti. Jeg forbinder Barca med succes fra ungdommen (Gavi, Balde, Fati, Moriba og der findes 100% andre talenter i egne rækker som kunne gøre det mindst lige så godt som dem vi har købt ind). Jeg ville hellere have en top 4 placering igen i år og stå meget stærkere de kommende år, end hvad vi har gjort for nuværende. Muligvis kunne vi nøjes med nogle lejeaftaler (indbygget med en ikke obligatorisk købsklausul).

Jeg kan vitterligt ikke se, at vi fra sommeren 23 igen kan spille med om det hele. Vi har ikke råd til at gå ud og investere +100 mio. igen.
Man er bare automatisk uinteresseret i din pointe når du finder på tal. Dig og Barca80 har for vane at kritisere alt ledelsen og Xavi har gjort, så efterhånden har det ingen klang i rummet. Jeg kan ikke se hvordan det overhovedet skulle have nogen relevans at svare seriøst tilbage, når I begge konstant kommer med samme sang, på trods af at flere giver jer gode modargumenter. Den type fans som I er skal der også være plads til, men det er ikke unormalt at blive kaldt ud, når man sidder og finder på tal for at kritisere sin yndlingsklub. Det virker bare besynderligt for mig.

Jeg mener også at man skal have en connection med La Masia, men omvendt så er det jo vanvittigt at sige at Auba bidrager med det samme som Lewa. Det er jo bare hate for at hate. Give credit where Its due.
Jeg er glad for ledelsen og har været stor fan af Laporta. Jeg er bare irriteret når vi står i en situation hvor vi ikke kan forlænge/registrere den kommende generation (Araujo, Gavi, Balde etc) på bekostning af Alonso, Kessie, Torres og Raphinha. De spillere irritere mig grænseløst, de hører ikke hjemme i verdens bedste klub. Vi vinder absolut intet med dem, hvilket også viser sig at Xavi har ret i. Han stoler ikke på dem i gallaopstillingen.

Havde man landet en aftale med Bayern om Lewandowski for maks 25 mio, så havde det været en god deal, da man så fik halvdelen retur i form af Aubameyang til Chelsea.

Kan du fortælle mig hvor din påstand om opdigtede tal kommer fra: her er priserne uden bonus, variable etc. Jeg slog ingen af tallene op før jeg skrev tidligere, derfor skrev jeg også "op mod" foran beløbene. Synes dog det er meget fint husket. Kan ikke se hvor de opdigtede tal skulle komme fra.

Lewandowski: https://www.transfermarkt.com/robert-le ... eler/38253

Raphinha: https://www.transfermarkt.com/raphinha/ ... ler/411295

Torres: https://www.transfermarkt.com/ferran-to ... ler/398184

Super cuppen præmie: https://www.goal.com/en-us/news/spanish ... 63ae41b318

Hvor er de gode modargumenter ifht. mit første skriv?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Det var da usædvanligt billigt… potentielt lidt af et Araujo køb, hvis han viser sig som en succes.

Bellerin skulle også være taget til Sporting.

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Madameskrald skrev:
ons feb 01, 2023 7:49 am
Det var da usædvanligt billigt… potentielt lidt af et Araujo køb, hvis han viser sig som en succes.

Bellerin skulle også være taget til Sporting.
Oh I see what you did there :lol:

emo
Indlæg: 17775
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Jeg fatter hat af de der FFP regler. Chelsea har brugt omkring 800 mio. euro for indeværende sæson (hvis de tal man læser passer). Hvordan kan det være, at de ikke bliver fanget i de samme regler som os?
Siden 2013 har de hentet for svimlende 1988 mio. euro. (de priser er uden bonusser) og solgt for 1102 mio. euro.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
ons feb 01, 2023 10:29 am
emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Jeg fatter hat af de der FFP regler. Chelsea har brugt omkring 800 mio. euro for indeværende sæson (hvis de tal man læser passer). Hvordan kan det være, at de ikke bliver fanget i de samme regler som os?
Siden 2013 har de hentet for svimlende 1988 mio. euro. (de priser er uden bonusser) og solgt for 1102 mio. euro.
La liga klubberne er underlagt nogle langt, langt strengere regler end alle andre. Det er de spanske FFP regler Barca har problemer med, ikke uefa eller fifa´s.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 379
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
UEFA har allerede stoppet denne her Chelsea finte fra næste år. Da kan kontrakt højest afskrives over 5 år

Det bliver virkelig svært for Chelsea hvis de her spiller ikke slå igennem. Det er 3-4 spillere med kontrakter på 7+ år bare i år :wtf:

UEFA har også stoppet en anden Chelsea finte, for nogle år siden havde de 20-30 spillere udlånt rundt omkring i Europa, f.eks AC

emo
Indlæg: 17775
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

hackmann skrev:
ons feb 01, 2023 11:06 am
emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
UEFA har allerede stoppet denne her Chelsea finte fra næste år. Da kan kontrakt højest afskrives over 5 år

Det bliver virkelig svært for Chelsea hvis de her spiller ikke slå igennem. Det er 3-4 spillere med kontrakter på 7+ år bare i år :wtf:

UEFA har også stoppet en anden Chelsea finte, for nogle år siden havde de 20-30 spillere udlånt rundt omkring i Europa, f.eks AC
Nemlig, det kan blive rigtigt dyrt for dem hvis de ikke leverer. Men gad vide om der er ting i så lang en kontrakt der gør at de måske kan skille sig nemmere af med en spiller der er utilfreds men ikke vil skifte fordi lønnen jo bare er klasse ved CFC.
Allez...

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2804
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
ons feb 01, 2023 10:55 am
Norbit skrev:
ons feb 01, 2023 10:29 am
emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Jeg fatter hat af de der FFP regler. Chelsea har brugt omkring 800 mio. euro for indeværende sæson (hvis de tal man læser passer). Hvordan kan det være, at de ikke bliver fanget i de samme regler som os?
Siden 2013 har de hentet for svimlende 1988 mio. euro. (de priser er uden bonusser) og solgt for 1102 mio. euro.
La liga klubberne er underlagt nogle langt, langt strengere regler end alle andre. Det er de spanske FFP regler Barca har problemer med, ikke uefa eller fifa´s.
Den er jeg med på, men er det vitterlig så meget forskel? Det er jo absurd mange penge der er tale om. Hvis markedet ikke allerede var fucked, så er det i hvertfald nu.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mésqueunclub »

emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Det er for at kunne strække lønnen over så mange år at FFP ikke kommer efter dem. Mudryk kostede ca. 88 mio pund, og fik også en 8,5 år kontrakt som så pengemæssigt vil blive fordelt ud på de 8,5 år.

Så 88 mio. dividereret med 8,5 år, så får du lidt over 10 mio pr. år. Så FFP registrer 10 mio. pr. år for Mudryk de næste 8,5 år i stedet for hele beløbet (88mio.) for 2022/2023 sæsonen.

Antimadridista
Indlæg: 9204
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 942 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Mésqueunclub skrev:
ons feb 01, 2023 12:48 pm
emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Det er for at kunne strække lønnen over så mange år at FFP ikke kommer efter dem. Mudryk kostede ca. 88 mio pund, og fik også en 8,5 år kontrakt som så pengemæssigt vil blive fordelt ud på de 8,5 år.

Så 88 mio. dividereret med 8,5 år, så får du lidt over 10 mio pr. år. Så FFP registrer 10 mio. pr. år for Mudryk de næste 8,5 år i stedet for hele beløbet (88mio.) for 2022/2023 sæsonen.
Det er fandme kreativt :| Minder lidt om Juves finter…de topper den dog vist med lidt yderligere opfindsomhed!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

emo skrev:
ons feb 01, 2023 11:12 am
Nemlig, det kan blive rigtigt dyrt for dem hvis de ikke leverer. Men gad vide om der er ting i så lang en kontrakt der gør at de måske kan skille sig nemmere af med en spiller der er utilfreds men ikke vil skifte fordi lønnen jo bare er klasse ved CFC.
Der er i hvert fald mange klubber gennem tiderne, der har brændt fingrene på lignende manøvre, både med spillere og trænere, og langt fra alle spillere tilpasser sig PL, så lige dele smart ("omgå" FFP) og risikabelt...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
ons feb 01, 2023 1:08 pm
Mésqueunclub skrev:
ons feb 01, 2023 12:48 pm
emo skrev:
ons feb 01, 2023 9:57 am
Enzo Fernández will sign for Chelsea on a 8.5 year contract until 2031, reports
@CLMerlo.
8,5 år ? Hvad sker der Chelsea?
Det er for at kunne strække lønnen over så mange år at FFP ikke kommer efter dem. Mudryk kostede ca. 88 mio pund, og fik også en 8,5 år kontrakt som så pengemæssigt vil blive fordelt ud på de 8,5 år.

Så 88 mio. dividereret med 8,5 år, så får du lidt over 10 mio pr. år. Så FFP registrer 10 mio. pr. år for Mudryk de næste 8,5 år i stedet for hele beløbet (88mio.) for 2022/2023 sæsonen.
Det er fandme kreativt :| Minder lidt om Juves finter…de topper den dog vist med lidt yderligere opfindsomhed!
Det handler om langt mere, end at strække investeringer over tid. Chelsea har lånt 800 mio pund af deres i sommers, hvilket er en ting, der absolut ikke kan indgå i FFP regnskaber i Spanien, hvor man nu ikke kan engang kan sælge egne aktiver. At finansiere spillerkøb for lånte penge kan i nogen grad lade sig gøre i England, da de kun er underlagt Uefa´s FFP regler. Dog ikke i den grad, man har gjort det og derfor forpligter de sig også til at udligne denne forskel i de fremtidige regnskaber. Chelsea har med disse handler i den grad brugt af fremtidige indtægter, mange år ud i fremtiden.

Men det er en strategi, de har brugt kontinuerligt siden, Abramovich kom til. Jeg kan ikke huske de præcise procenter, men jeg mener, det er noget i retning af 25% af en investering, man kan bruge på udgifter til spillertruppen. Resten skal bruges på infrastruktur. Stadion, træningsfaciliteter, akademi, talentudvikling osv. I dette tilfælde kan de så bruge 200 mio pund ud af 800 mio. Hvis de bruger mere, skal dette udlignes inden for en hvilken som helst treårig periode. Abramovich pumpede på denne måde 1.800 mio euro ind i klubben siden indførelsen af FFP og jeg tør ikke tænke på, hvor meget før det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster