Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Yamal skal ikke sælges uanset hvad. Han har potentialet til at blive sin generations bedste, lidt ala Messi og Ronaldo.

Raphinha ville jeg sælge for 1/3 af det som er blevet budt. Altså ja tak til 33 mio. euro.

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Det ville jeg ikke.

Jeg kan godt lide, at vi har en god defensiv wingback type som ham og selv om det ikke altid kører for ham, så er han også altid top motiveret.

Jeg forventer også, at Xavi vil bruge ham i PSG opgøret, måske ikke hele kampen, til at forsøge at lukke ned for MBappe.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🚨 | JUST IN: PSG are interested in signing Jules Koundé & Hector Fort.

There was a meeting some days ago. Barcelona will NOT sell Hector Fort, but in the case of Jules Koundé, the situation is open.

[Via: Catalunya Radio🥉]

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Special price for PSG: 200 millioner euro for Koundé.
Robert Zimmerman

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Hvis holdets optur fortsætter, så kunne det jo godt være, at man skulle tænke sig om en extra, inden man begynder at sælge spillere.

Men vi må se til slut maj.🫰😃

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Hvis Kounde kan indfinde sig med at være en virkeligt stærk defensiv højreback, så så jeg ham gerne på holdet fremadrettet. Med Cubarsis overbevisende indtræden i seniorhold samt Araujo, AC, Iniago og Faye i geledderne, så ser jeg ikke den store nødvendighed af Kounde på CB.

Men hvis man kan veksle ham til Cancelo + en god portion olie dollars, som man kan geninvestere i en DM, 9’er eller venstrekant, så ville jeg bestemt være lydhør.. og fortsat være stærkt besat på begge backs med Balde og Cancelo.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
ons apr 03, 2024 6:21 pm
Hvis Kounde kan indfinde sig med at være en virkeligt stærk defensiv højreback, så så jeg ham gerne på holdet fremadrettet. Med Cubarsis overbevisende indtræden i seniorhold samt Araujo, AC, Iniago og Faye i geledderne, så ser jeg ikke den store nødvendighed af Kounde på CB.

Men hvis man kan veksle ham til Cancelo + en god portion olie dollars, som man kan geninvestere i en DM, 9’er eller venstrekant, så ville jeg bestemt være lydhør.. og fortsat være stærkt besat på begge backs med Balde og Cancelo.
Selvom Cancelo er god, så gør han os objektivt ringere ved hans “karlsmart” spil, som gør ondt på vores forsvar. Hellere bruge pengene på Onana, som vi absolut har brug for. Der er brug for PnP og lange ben på den midtbane for at stå imod det som Real er ved at bygge op. Faye er i øvrigt også en VB før han er en CB, han er simpelthen alt for god teknisk og offensivt til at spille CB, selvom han også er god der. Kounde er en verdensklassespiller, som jeg udemærket godt ved har sine problemer, men som afgjort bør være en del af vores fremtid. Spillere som FDJ og Cancelo hører ikke til her, for de formår ikke at forstå at bolden skal gøre arbejdet. Det er hovedregel nr 1 i Barca. Iñigo bør i øvrigt også sælges, eventuelt en byttehandel med Atlético, hvor vi får Felix et år mere, indtil vi sunder os igen. Så har man Araújo, Cubarsi, AC, Kounde og Faye til CB, hvor 3 af dem sagtens kan spille to andre positioner, og derudover så have Julian Araújo, Fort og Balde til backerne. Hvis man endelig skulle have en anden VW end Felix, så skal det enten være Leao eller Nico Williams. Derudover så jeg også gerne Ferran Torres solgt, eller så må man prøve at få et astronomisk bud fra Saudi på Raphinha.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Isageren skrev:
ons apr 03, 2024 9:02 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 03, 2024 6:21 pm
Hvis Kounde kan indfinde sig med at være en virkeligt stærk defensiv højreback, så så jeg ham gerne på holdet fremadrettet. Med Cubarsis overbevisende indtræden i seniorhold samt Araujo, AC, Iniago og Faye i geledderne, så ser jeg ikke den store nødvendighed af Kounde på CB.

Men hvis man kan veksle ham til Cancelo + en god portion olie dollars, som man kan geninvestere i en DM, 9’er eller venstrekant, så ville jeg bestemt være lydhør.. og fortsat være stærkt besat på begge backs med Balde og Cancelo.
Selvom Cancelo er god, så gør han os objektivt ringere ved hans “karlsmart” spil, som gør ondt på vores forsvar.
Han har bestemt sine defensive begrænsninger, men også stor potentiel betydning offensivt. Det er svært at få fuld valuta på begge parametre på en gang. Men med den rigtige instruktion, så kan jeg godt se ham fungere - og han har spillet mere eller mindre fast under vores seneste resultatmæssige opblomstring.
Men det er åbenlyst et sats med Balde og Cancelo på hver sin back position.

Jeg ville dog stadigvæk overveje nødvendigheden af Kounde - også selvom løsningen på HB ikke er Cancelo, hvis der kommer store bud på bordet. Frasælger man både de Jong og Kounde, så har man lige pludseligt en del gryn at arbejde med - og større frasalg er simpelthen en nødvendighed med fortsat en del huller i truppen, der skal lukkes.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
ons apr 03, 2024 10:11 pm
Isageren skrev:
ons apr 03, 2024 9:02 pm
Madameskrald skrev:
ons apr 03, 2024 6:21 pm
Hvis Kounde kan indfinde sig med at være en virkeligt stærk defensiv højreback, så så jeg ham gerne på holdet fremadrettet. Med Cubarsis overbevisende indtræden i seniorhold samt Araujo, AC, Iniago og Faye i geledderne, så ser jeg ikke den store nødvendighed af Kounde på CB.

Men hvis man kan veksle ham til Cancelo + en god portion olie dollars, som man kan geninvestere i en DM, 9’er eller venstrekant, så ville jeg bestemt være lydhør.. og fortsat være stærkt besat på begge backs med Balde og Cancelo.
Selvom Cancelo er god, så gør han os objektivt ringere ved hans “karlsmart” spil, som gør ondt på vores forsvar.
Han har bestemt sine defensive begrænsninger, men også stor potentiel betydning offensivt. Det er svært at få fuld valuta på begge parametre på en gang. Men med den rigtige instruktion, så kan jeg godt se ham fungere - og han har spillet mere eller mindre fast under vores seneste resultatmæssige opblomstring.
Men det er åbenlyst et sats med Balde og Cancelo på hver sin back position.

Jeg ville dog stadigvæk overveje nødvendigheden af Kounde - også selvom løsningen på HB ikke er Cancelo, hvis der kommer store bud på bordet. Frasælger man både de Jong og Kounde, så har man lige pludseligt en del gryn at arbejde med - og større frasalg er simpelthen en nødvendighed med fortsat en del huller i truppen, der skal lukkes.
Så ville jeg hellere overveje at sælge FDJ, Raphinha og Ferran. Eller lave den frække og sælge Pedri sammen med FDJ.

Hvis man sælger de to kantspillere, så skal man hente Nico Williams og Felix på lån plus Onana. Hvis man sælger Pedri, så kan vi begynde at kigge på en Wirtz eller Xavi Simons som erstatning
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

Jeg synes, at Cancelo er for god på vores hold til at blive solgt. Nej, han er ikke god defensivt, men som Xavi har spillet i det meste af sin periode, så spiller han altid med en defensiv og en offensiv back - og det er også, hvad vi har gjort de sidste ca. 20 år, hvor jeg har fulgt holdet intensivt.

I dette setup er den bedste løsning naturligvis at have 2 backs, som er rigtigt gode offensivt og defensivt - til opstillingen i hver kamp, således at modstanderen har sværere ved at dæmme op for vores angreb, når både højre og venstre side kan angribe MED backs.

I vores nuværende opstilling gør Cancelos offensive styrker, at Kounde bliver låst, når man gerne vil have 3 mand tilbage og løsningen på længere sigt er selvfølgelig at finde back typer, som er lige gode i hver ende af banen.
Så man skiftevis kan angribe i højre og venstre side med backs.

Men Cancelo er simpelthen for godt spillende til at det giver mening at sælge ham, derimod ville jeg hellere sælge Frenkie, men det bliver formentlig meget svært at komme af med ham.

Jeg mener at man til næste sæson først og fremmest skal komme i mål med at signe en god permanent løsning (eller i al fald en løsning, som kan være effektiv gennem hele næste sæson) på DM og her kunne det måske være oplagt at sælge Torres og Kounde. Kounde har ikke rigtigt vist sig som en pålidelig løsning på CB og på HB er hans evner begrænsede. Han er uden tvivl en dygtig spiller, men jeg synes måske, det stadig ville give mening at sælge ham.

Der er selvfølgelig også en vis ræson i at prøve Cubarsi af på DM positionen til næste år, men vi taler stadig om en ungdomsspiller, som endnu ikke er fuldt udviklet og som ikke kan spille alle kampe.

Så er der Pedri, som måske kunne sælges, hvis vi kunne få en sum for ham, som kunne gøre os i stand til at købe en god og varig løsning på DM. Det er lidt af et gamble med ham, da vi jo ikke ved, hvad han kan udvikle sig til, hvis og såfremt. Men faktum er bare at, han har været næsten permanent skadet de sidste 2 år og jeg frygter lidt for hans fremtid hos os på den konto. Men måske kan vi heller ikke få så meget for ham til sommer pga. hans historik.

Under alle omstændigheder, så er det oplagt at forstærke sig på DM, for hverken Gundogan, Gavi, Pedri eller de Jong har det defensive som spidskompetence og AC. er først og fremmest CB og. ikke lige så god på bolden som han skulle være for at spille positionen permanent. Om det så skal være dobbelt eller enkelt pivot, det må vi se hen ad vejen, men meget taler for, at vi skal have forskellige løsninger - alt efter modstanderens sværhedsgrad og spilsystem. Og så vil jeg afgjort mene, at man sagtens kan spille flot og seværdig fodbold, selv om man til en vis grad tilpasser opstilling og spil til modstanderen og kampens vigtighed.
Senest rettet af nosslo15 tors apr 04, 2024 4:55 pm, rettet i alt 1 gang.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »



Selvfølgelig ikke, vi har jo givet ham en helt tosset løn.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Hvad siger i til Pierre Emile Højberg som ny DM, hvis det kan lade sig gøre?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Mt91
Indlæg: 125
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 45 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Mt91 »

Paulinho15 skrev:
fre apr 05, 2024 5:10 pm
Hvad siger i til Pierre Emile Højberg som ny DM, hvis det kan lade sig gøre?
Jeg synes virkelig at han er god og dynamisk - men tror ikke han vil shine i Barca ☺️

Magnus Frost
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Magnus Frost »

Paulinho15 skrev:
fre apr 05, 2024 5:10 pm
Hvad siger i til Pierre Emile Højberg som ny DM, hvis det kan lade sig gøre?
Han har rutine og en god alder ift. At mange på holdet er så unge, han har god energi, et godt langskud og et okay teknisk niveau.

Han er bestemt ikke verdensklasse. Men under 15 mill euro og en løn på under 7 kunne være fint indtil Bernal eller Prim tager over eller vi har råd til en verdensklasse og så kan han være rotationsspiller bagefter .
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Tror altså ikke det vil gå ham meget bedre end Romeu…..teknikken….

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 64 gæster