Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Dytrax skrev:
fre jun 03, 2022 3:23 pm
Vedrørende økonomi og gode venner...
Florentino Pérez is keen on helping Barça to recover their economic situation. [El Confidencial]
Ja, han har sikkert nogle gode tips oppe i ærmet; som at overbevise kommunen om at opkøbe La Masia til 10 milliarder.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Min pointe er, at der altid vil være et talent at holde på. Økonomisk rentabilitet er trods alt vigtige end den enkelte spiller - og ja Gavi præsterer overordnet fornemt, men han er endnu ikke en spiller, som man bør/kan satse på som en fast del af start-11 endnu, hvorfor hans aflønning også bør afspejle det.
Grundlæggende er jeg enig, men nogle gange er man heldig og få en unik ung spiller igennem. Og når det sker så mener jeg man skal være villig til at strække sig. Der skal selvfølgelig ikke gå "Messi" i den hvor man smadre hele lønstrukturen, men det tror jeg egentlig heller ikke det handler om i forbindelse med gavi. Han vil aflønnes efter det han har fortjent og set på denne sæson fortjener han det samme som mere etablerede spillere. For han har jo faktisk vist sig som en starter.
At veksle De Jong for Gavi ville pt. være et skridt tilbage sportsligt, men formentligt en gevinst på sigt. Det er bare usundt, hvis det skaber præcedens... spillere som Busq, Pique, Roberto og Alba (Dembele, Coutinho, Griezman, De Jong) skulle jo aldrig have haft lønninger af den karat, som de render rundt med nu. Og det skyldes jo i høj grad den lønspiral, som Messi og Bartmou i forening startede.
Enig omkring lønnen men ikke i forhold til de jong/gavi. Den vigtigste cm på holdet er Pedri og om det er de jong eller gavi der spiller ved siden af gør ingen forskel. Som 17 årig har gavi altså på mange punkter spillet op med en spiller der får en enorm løn og muligvis er omkring 85 Mio værd på transfermarkedet.
Hvis man sidestiller Gavi med etablerede spillere med 5-6 års erfaring fra de største ligaer, så er man allerede sprunget ind i løn kapløbet igen. Det handler for mig også om at forsøge at holde noget realitetssans og jordbundenhed i en 17-årig, som formentligt allerede får alt for meget opmærksomhed på diverse webmedier...
Men hvorfor ikke? Det han har præsteret i denne sæson for Barca er imo mere værd end hvad Kessie og AC har præsteret for hhv Milan og Chelsea. Hvorfor? Jeg har ingen anelse om hvorvidt de kan levere det samme for Barca. Det er noget helt andet at skulle præstere for barca og gavi har vist at han kan. Bevares jeg er fint klar over at de også skal lokkes til men de er stadig komplet ubekendte i vores setup. Imo er det dem man henter ind der skal starte på en lav kontrakt.

Som en sidste bemærkning - jeg er helt enig i at vores lønbudget er komplet ude af kontrol. Jeg mener heller ikke man skal give enorme kontrakter til unge spillere (det tror jeg heller ikke gavi som sådan ønsker). Men for mig har det største problem været de kontrakter vi har givet til nye spillere. Jeg er meget mere til at man giver spillere der leverer i trøjen en lønforhøjelse fremfor at man henter dyre spillere og giver dem kæmpe kontrakter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Imo er det dem man henter ind der skal starte på en lav kontrakt.
Jeg er som sådan enig i, man skal strække sig langt for at holde på Gavi, men du kan jo lige prøve at fortælle Lewa, han skal starte med en lavere løn end ham, hvis han vil spille for Barca. Det er klart, når man henter nye spillere, så vil deres løn og pris afspejle deres meritter. Det er selvfølgelig også gældende med AC og Kessie og de begge kunne med garanti også have tjent mere andetsteds.

Problemet med lønstrukturen pt starter med Piqué, Alba og Busi. De tjener op til 50% for meget i forhold til hvor den normale markeds værdi ligger og det er man nødt til at rette op på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det var selvfølgelig sat på spidsen i forhold til en spiller som lewan. Men altså han skal også gå ned i løn.

Omkring spillere som Kessie og AC så synes jeg de skal starte lavt. Hvis det så betyder de vil søge andre steder hen så må de gøre det.

Min pointe er at i forhold til meritter så mener jeg, sat på spidsen, at det er markant mere værd at have en spiller som gavi der har præsteret i systemet og under det pres der er i klubben fremfor feks Kessie der kommer fra en helt anden slags fodbold. Hvis det giver mening?

Og på trods af ovenstående så skal bussi, pique og Alba selvfølgelig ned i løn.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Det må jo så betyde, man hverken kan hente Raphinha, Alonso, Azpi, Koulibaly osv og det passer mig egentlig fint. Eller nogen som helst anden udefra for den sags skyld. Ingen af dem kommer til klubben for en lavere løn end en 17 årige tjener.

Hvis alt går vel, så kan Gavi jo forhandle igen om et par år og det er selvfølgelig også planen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Egentlig ikke. Det betyder at de skal komme til en lav løn. Som jeg har sagt fra starten - der skal ikke være en økonomisk risiko ved at hente dem.

Omvendt så synes jeg ikke at gavi skal have en lav løn. Han skal have en markant lønforhøjelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre jun 03, 2022 5:36 pm
Egentlig ikke. Det betyder at de skal komme til en lav løn. Som jeg har sagt fra starten - der skal ikke være en økonomisk risiko ved at hente dem.

Omvendt så synes jeg ikke at gavi skal have en lav løn. Han skal have en markant lønforhøjelse.
Så er det da tilbage til Bartomeu, haha. Giv en 17-årig nøglen til klubben for en enkelt god sæson, i den værste sæson i klubben i mere end 20 år. :crazy:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Folk får det også til at lyde som at vi giver 40 mio euro for Kessie og AC hver. Én af grundene til at de får lidt mere i løn er fordi vi ikke skal betale en transfersum. Vi kan altid sælge dem om et år til omkring 70 mio samlet. Det er bare god forretning og samtidig logik for burhøns.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det er ikke det jeg siger. Som i overhovedet. På intet tidspunkt har jeg sagt at gavi skal have “nøglen til klubben”.

Og ja vi er virkelig dygtige til at sælge spillere. Det har slet ikke været et problem at vi har givet høje kontrakter til spillere som vi så netop ikke kan komme af med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🗣 Dermot Corrigan (The Athletic): "Barca currently can't even register Kessie or Christensen under La Liga's salary cap.

"More about their short, medium and long term plans should be known after EGM on June 16.

"At the moment, their RW next season could be Raphinha, Dembele, Adama or Abde..."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Apropos absurd løn;
🚨🚨 The club hopes that Piqué will retire this season. Barça has to PAY him €80M for the next 2 SEASONS.

[OnzeTv3🥇]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗'Cleaning' (terminating) the locker room would cost Barça €120M, so they will try to negotiate a reduction in salary.

[OnzeTv3]

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Dytrax skrev:
fre jun 03, 2022 6:42 pm
Apropos absurd løn;
🚨🚨 The club hopes that Piqué will retire this season. Barça has to PAY him €80M for the next 2 SEASONS.

[OnzeTv3🥇]
Og hvorfor skulle han gide det, når han kan være skadet resten af sin karriere og hive 80 mio euro hjem. Han blev da godt nok gjort lige lovlig til helt sidste år, på trods af at han bare udskød sin betaling. Fucking Hell😂
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7277
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1900 gange
Blevet takket: 1137 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Pablo Gavi’s agent Iván de la Peña has finally received new contract official proposal from Barcelona, after long stand by.

Talks will enter into key stages in the coming days after optimistic feelings in the last meeting.

- Fabrizio Romano

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 82 gæster