Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Såfremt man ikke kan bruge stats fra Ajax tiden, fordi de bruger dobbelt pivot. Så er stats fra os da helt ubrugelige til at fortælle noget mht Mandens evner som DM.
Hos os, har han som andre er inde på, løbet fra baglinie til baglinie. Det har været alt og ingenting.

Uanset hvad er manden jo en kæmpe kapacitet at have til rådighed.
De næste måneder skal Xavi se på hvordan kabalen skal gå op på midtbanen. Både på den korte bane, men man skal også se på hvordan fremtidens hold skal bygges op. I den forbindelse er det jo det rene vanvid at afskibe DeJong inden man har afprøvet konstellationerne, og fundet ud af hvad der virker, og hvad der ikke virker. Derfra skal der laves en plan. Den skal skal man jo ikke ødelægge på forhånd

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Nu er double pivot i Ajax ikke så sigende - han spillede den med Schøne, som jo ikke ligefrem er en ørn ud i det defensive arbejde. Men jeg er helt enig i, at de Jong ikke skal spille DM med en stor del af det defensive ansvar selv... således får vi ikke udnyttet hans forcer i offensiven (eks. i form af at bryde linierne) tilstrækkeligt.

I øvrigt vil jeg gerne se statistikken på DM positionen og uden indflydelse af Koemans og Xavis skøre positionering af ham, men ja umiddelbart ligner det, at den defensive del halter noget.

Hvis han ikke kan bruges på DM, så er det da en overvejelse værd at få nogle pesetas ind på ham, og finder en anden spiller, der er stærkere i den del af spillet til at tage over. Jeg mener ikke, at vi har den spiller i truppen nu... med Nico som det mest oplagte bud.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hans defensive stats er skandaløst ringe. De defensive stats han har leveret for os er pinlige. Så kan vi snakke position og så meget men målt mid sine medspillere (og andre i Europa) er han mildest talt under middel.

Selvfølgelig kan han afprøves som dm. Det har jeg intet imod. Men den der med at han bare overtager efter bussi og så kører det. Den holder ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De eneste stats jeg kan finde fra tiden i ajax er fra whoscored i ligaen (18/19). De siger følgende:

- Tacklinger: 1,8 tacklinger pr kamp i 18/19 sæsonen. I Barca har han 1,2 pr kamp over 3 sæsoner.
- Driblet forbi: 1 pr kamp 18/19 vs 0,56 over tre sæsoner
- Forsøgte tackling: 2,8 pr kamp 18/19 vs 1.8 over tre sæsoner
- Interceptions: 1,4 pr kamp 18/19 vs 0,86 over tre sæsoner
- Clearances: 1,2 pr kamp 18/19 vs 0,6 over tre sæsoner
- Blokerede skud: ca det samme (under 0,5 i hver kategori for begge hold)

Ingen tvivl om at han var mere involveret hos ajax.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg tænker at der var en go grund til at man købte ham i Ajax dengang … hvor han netop spillede dm.

Og købte ham som den der skulle spille dm hos os.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også købte man ham fordi han var en ung stjerne på årets overraskelse i cl? Det var trods alt barto.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 10:07 pm
Eller også købte man ham fordi han var en ung stjerne på årets overraskelse i cl? Det var trods alt barto.
Du har godt nok hurtigt ændret holdning til De Jong. Var lige så tarvelig at tage hurtigt kig i arkivet, og fandt hurtig de her to kommentarer, henholdsvis fra lige inden købet, og lige inden denne sæson; "Vi ved han er fremragende på bolden men for pokker hvor er han også dygtig defensivt. Det er helt vildt så meget vi har brug for det. Jeg tror han bliver en del vigtigere end de ligt og det er virkelig godt at vi allerede har fået lukket den vigtigste transfer for os."
"Skræmmende spiller. Top 3 over bedste cm’er i verden og kan spille så mange forskellige roller.".

Med mindre vi får et kæmpe bud på ham, så vil det være tosset sælge ham inden vi ser hvordan han udvikler sig under Xavi. Fortætter hans niveau fra denne sæson, så giver det mening at sælge ham til sommer. Og når han det niveau vi ved han har, så har vi en af verdens bedste midtbanespillere, eller et væsentligt bedre salgsemne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg vil da gerne indrømme at jeg tog helt vildt fejl. Og det er hverken første eller sidste gang jeg gør det.

Det spil han leverede i cl for Ajax har han ikke taget med til Barca. Desværre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Personligt synes jeg ikke, man har fået spillet de Jong god i Barca på noget tidspunkt. Man har brugt ham på stort set alle andre måder, end den måde, man brugte ham i Ajax, hvor han havde langt mere afgrænset arbejdsområde med færre opgaver og et et ansvar for spillet, der havde lå mere dybt i banen. Han var sjældent langt over midten og hans tid på bolden var meget kort.

Nu ser man ham have alt for mange boldberøringer og han ligger og flakker rundt over hele midtbanen fra felt til felt. Det klæder absolut ikke hans spil, fordi hans kvaliteter ligger andre steder. Han skal ligge foran forsvaret og samle bolde op og skille sig af med den hurtigt. Det var det, der gjorde ham god i Ajax og det skal han tilbage til. Specielt hans afleveringer i gennem kæderne og altså op igennem modstanderens midtbane var uovertrufne. Problemet er bare, at den rolle har Buquets spillet og derfor har man brugt ham andre steder, også af tvang i perioder. Hans evner ligger bare ikke i det offensive. Hans touch på bolden og hans drible evner er ikke gode nok, til at ligge helt oppe i de små rum. Han farer vild på banen som oftest og mister det overblik, han har, når han ligger dybt. Dermed ikke sagt, han ikke kan tage et ryk i ny og næ, det skal han såmænd, hvis pladsen er der. Men hans primære udgangspunkt skal ligge dybere, ellers mister man de evner han har og altså det, der gør ham god.

Nu har man meget travlt med at fokusere på hans defensive output, kan jeg se, men man er nødt til at have præmissen rigtig. Barca har haft individuelle mangler over hele banen i det defensive og det smitter af på medspillerne. Organisationen har også været elendig i store perioder, mens FdJ har været i klubben, hvilket heller ikke gør noget godt for spillerne og deres chancer for at præstere. Enten, så finder man den rigtige rolle til FdJ nu, ellers kan man lige så godt sælge ham. Jeg er dog stadig af den mening, det vil være en fejl og endda en stor en af slagsen. Barca har i årevis haft utroligt svært ved at få spillerne til at præstere, fordi man ikke kan spille dem rigtigt. Det skal til at slutte, for det nytter ikke noget at tænke på den måde. Man har set Grizmann, Coutinho, Vidal, Depay, Dembélé osv videre, have svært ved at finde en rolle, der passer dem og hvor man udnytter deres kvaliteter, men nu går den ikke længere. Det vil være en falliterklæring af rang, hvis man ikke kan få FdJ til at fungere, for han er skræddersyet til måden at spille på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Men præmissen er vel den samme for de andre på midten? Hvorfor er de Jongs defensive output så skidt? Manden går stort set aldrig i pres!! Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Xavi har snakket meget om spillere der ikke forstår måden vi spiller/skal spille på. Kan det tænkes at de jong har svært ved at forstå det? Han kommer fra et andet system i Ajax og i Barca har han dækket mange roller.

Jeg kan sagtens se de jongs kvaliteter (hehe det viser mine tidligere indlæg også) men han har meget sjældent været dominerede for os. Og det mener jeg ærlig talt han burde være på trods af position og rolle. Han er for klog og god til at spille som han gør. Jeg begynder mere og mere at tro at han præcis som nævnte spillere ikke passer ind. Vi har ikke en rolle til ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

[ @fansjavimiguel] | The coaches have already sent a clear ultimatum to the Frenkie: either you take a step forward in the coming months or we will have to reconsider your situation within the club.

The main problem with Frenkie is that nobody knows what's wrong with him: not the player, not the coaches, not his teammates. This lack of information prevents the protagonists from taking the bull by the horns to reverse the situation, putting him closer to the abyss every day.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Jeg er vild med FDJ, og var jo virkelig god i starten da han kom til, men så er det gået op og ned for ham.
Jen synes han er svær at finde ud af.
Jeg kan huske han har haft fremragende kampe for os som både DM og under Koeman som boks til boks spiller, hvor han vist scoret en håndfuld mål, dem det har vi af en eller anden grund, ikke rigtigt set siden.

Som DM kan han drive bolden frem med evne til at komme forbi 1-2 man med let hed, og der med tage presset af og skabe overtal, plus han har enorm arbejdsradius og er utrolig sikker på bolden med han suveræne afleveringer og tenik.
Men som B til B, der synes jeg faktisk man får lidt flere procenter ud af ham, med hans adræthed, relativ hurtighed og igen enorm arbejdsradius til at kunne. Det gør, sammen med hans høje spilintelligens, at han kan komme ind i boksen igen og igen i løbet af en kamp, som er ret værdifuldt, især nu hvor vi ikke har spillere som Messi og Neymar til at score så mange mål, og unikke spillere som Iniesta, Xavi og Bussi da de var bedst, til at være alt overlegen med bolden og deres kreativitet.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor han ikke kan få sit spil til at fungere som B til B spiller, når han har vist i nogle kampe under Koeman at han er skræddersyet til det med ovennævnte pointer. Det virker til at han har tabt alt sin selvtilld, og slet ikke ved hvor han skal gøre af sig selv, og der ikke er en plan for ham :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør jan 15, 2022 11:38 pm
Men præmissen er vel den samme for de andre på midten? Hvorfor er de Jongs defensive output så skidt? Manden går stort set aldrig i pres!! Jeg kan simpelthen ikke forstå det.

Xavi har snakket meget om spillere der ikke forstår måden vi spiller/skal spille på. Kan det tænkes at de jong har svært ved at forstå det? Han kommer fra et andet system i Ajax og i Barca har han dækket mange roller.

Jeg kan sagtens se de jongs kvaliteter (hehe det viser mine tidligere indlæg også) men han har meget sjældent været dominerede for os. Og det mener jeg ærlig talt han burde være på trods af position og rolle. Han er for klog og god til at spille som han gør. Jeg begynder mere og mere at tro at han præcis som nævnte spillere ikke passer ind. Vi har ikke en rolle til ham.
Præmissen er forkert, fordi, man ikke spiller ham i en position og i et taktisk oplæg, der passer til ham. Man er meget fokuseret på at han skal tilpasse sig og sådan er det for alle de udlændinge, der kommer til klubben. Men FdJ passer ind i spillestillen, så det gælder om at spille ham rigtigt. Det er præmissen.

Jeg synes tendenssen med ikke at få udlændinge til at "passe" er bekymrende. Hvis ikke Xavi kan rette op på det forhold, så har vi et problem, for Barca kan ikke stille et hold kun fra La masia, og, hvis man gjorde, så vil det være for nemt at trevle op for modstanderen, fordi det er taktisk nemt at dæmme op for. Jeg ser ofte B-holdets kampe og det er samme problem der. Systemet bliver nemt til en hæmsko, fremfor en force og på førsteholdet vil det være en katastrofe, hvis man ikke kan inkorporere verdensklasse spillere på holdet, for man kan ikke fremavle dem alle selv.

Mht til det defensive output, så skal det altså ses i forhold til rollen, men det skal selvfølgelig også ses i forhold til den manglende organisation, der har været på holdet. Selvom den del er under bedring med Xavi, så mangler Xavi stadig at få fundet rollen til FdJ. Dernæst er den tvivlsomme kvalitet i spillermaterialet, som har været nedadgående, stort set lige siden han kom til klubben. Det påvirker selvfølgelig alles præstationer, men man må ikke glemme, han i en lang periode også har været en af holdets bedste performere.

Hvis ikke Xavi får FdJ til at fungere, så er fiaskoen lige så meget på hans hænder, som den er på FdJ´s. Måske endda mere, ligesom den ligger på klubkulturen, som man får set bagsiden af og som man har set så mange gange før. Der SKAL være plads til udlændinge i klubben, ellers så udvikler spillet sig ikke og man får ikke tilført de kompetencer, man selv er dårlige til at udvikle, eller som kun viser sig i meget særlige og få tilfælde. Klubben blev grundlagt af udenlandske gæstearbejdere, skal man huske, netop fordi de havde svært ved finde ind i fællesskabet. Derfor finder jeg også til tider den indspisthed, der hersker, ret kvalmende og det vil da være noget paradoksalt, hvis man lige pludselig ikke kan finde plads til den diversitet, klubben er bygget på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal Barca kunne integrere spille “udefra” men jeg synes der bliver talt udenom. At fdj er udlænding og ikke er blevet spillet optimalt er ikke en forklaring på hvorfor han har præsteret så elendigt defensivt. Når en spiller som ham stort set ikke indgår i presset så er der noget helt galt. Defensivt arbejde handler i høj grad om at have det rigtige mindset - at være interesseret i at løbe de sure meter og tage de hårde kampe. Når en cm ikke gør det selvom spillerne omkring vedkommende gør så mener jeg der er et problem der er større end forkert position og integration.

Jeg ved oprigtigt ikke om fdj passer så godt ind som vi alle troede. Jeg kan i hvert fald ikke se ham præstere som dm for os. Hans kompetencer matcher ikke det jeg mener vi søger hvor vi har mere brug for en hurtigt tænkende og defensivt orienteret spiller end fdj. Men jeg håber i den grad jeg tager fejl for jeg er kæmpe fan af fdj og vi må se hvad det bliver til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er forresten enig i at vi skal op og have en rigtig høj pris for fdj før et evt salg kunne komme på tale. Imo skulle vi kunne “bytte” ham med haaland så det er vel omkring de 80 mio.

Fdj er ikke bare en spiller man skal af med som feks demb (ud!!!). Og i den perfekte verden hvor økonomien var god så skulle han slet ikke sælges. Men qua min tvivl omkring position/forståelse for spillet og fordi jeg er overbevist om at haaland ville løfte holdet så er jeg åben for et salg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster