Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Jeg kan godt forstå, at spillerne bliver lidt trodsige, når manøvren blandt andet skyldes, at man endnu engang vil forgylde Messi (godt nok til 50 % af den forudgående kontrakt, men stadig den klart bedst betalte i truppen), mens man samtidig henter spillere ind i truppen, som man reelt ikke har råd til.

Jeg ville formentligt også rynke på panden, hvis min arbejdsplads gerne ville have mig ned i løn, så de kunne ansætte flere/andre medarbejdere.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Altså, hvis min arbejdsplads aktivt søgte min afsked, så var jeg også smuttet. Det er sådan set uagtet lønnen.
Såfremt virksomhedens mest indbringende medarbejder gik 50 pct ned i løn, og det ikke var mig, så ville jeg især overveje positionen.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Så du ville uden betænkning tage et job til en mindre løn og en anden jobbeskrivelse andetsteds?

Jeg arbejder personligt for indholdet/motivation og i mindre grad for pengene, så for mig vil det afhænge meget af de optioner, som jeg havde på hånden. Alternativt kunne sagtens være så kummerligt, at jeg ville insistere på, at kontrakten blev efterlevet - jeg tænker, at du formentligt har det på samme måde.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Jeg gik ned i løn under finanskrisen i en periode, hvor min daværende arbejdsplads blødte kapital.
Ved ikke om jeg ville skifte til en en ny jobbeskrivelse, men hvis min arbejdsgiver ikke mente, at jeg tilførte virksomheden værdi. Så har jeg svært ved at se mig selv arbejde der.

I det her tilfælde, er det jo heller ikke en ny jobbeskrivelse, men fuldstændig det samme i en ny klub.
Hvis ingen vil betale dem den samme løn, så er der nok også en grund eller to til det.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
søn jul 25, 2021 3:35 pm
Er det ikke lidt db. moral - de må gerne blive og få deres løn, hvis de præsterer, men de skal helst skifte klub eller ned i løn, hvis de ikke gør. Eller misforstår jeg?

Du misforstår. Der har vi jo været før….

Jeg taler ikke om umtiti, Cou etc. Men helt generelt. Dem alle sammen. Alle kender situationen. Det med at sammenligne med alm folk og deres lønninger er bare for fjollet. Det kan ikke sammenlignes.

De der ønskes væk, at de hellere vil sidde på tribunen pga af deres løn og være ugleset og ødelægge resten af deres karriere, det begriber jeg ikke. Det er jo ikke engang nødvendigvis en ulempe at gå ned i løn og få gang i karrieren igen fremfor at gå komplet i stå på tribunen. Hverken økonomisk eller mentalt. Fatter ikke de vil tilsidesætte karrieren for nogle ekstra millioner.

De der ikke skal videre, de der er værdsat. Har de ingen holdning, ønske, håb eller forståelse for at klubben er i eksistentielle problemer..!!!??? Altså folk som pique, Roberto mfl hvor de har skabt deres navn og hvor de ligger deres energi og kærlighed. Er det virkelig vigtigere for dem at have en konto med 130m€ end 115, hvis forskellen er at klubben og dem selv har gode fremtidsudsigter og måske endda med deres økonomiske hjælp vil kunne nå toppen igen mens de er der!!! Plus deres eftermæle i byen for Bussi, pique, Alba ja også Messi..!!?

Det er grådigt. Kontrakt eller ej.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
søn jul 25, 2021 5:16 pm
Jeg kan godt forstå, at spillerne bliver lidt trodsige, når manøvren blandt andet skyldes, at man endnu engang vil forgylde Messi (godt nok til 50 % af den forudgående kontrakt, men stadig den klart bedst betalte i truppen), mens man samtidig henter spillere ind i truppen, som man reelt ikke har råd til.

Jeg ville formentligt også rynke på panden, hvis min arbejdsplads gerne ville have mig ned i løn, så de kunne ansætte flere/andre medarbejdere.
Lad nu være med at sammenligne med dig selv!! Skal man blot sætte alt i stå, altså afstå for al handel og bare satse på masia..?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det er helt absurd, at Messi sådan implicit bliver gjort til skurk. Da der var tale om omkring 20% lønnedgang, så var det ikke godt nok. Der ville man have, at han gik ned med 50%. Nu er han gået med til det, men det er heller ikke godt nok. Så er det også svært at gøre visse folk tilfredse herinde. Han skal bare spille helt gratis. :lol: :lol:

De andre klovne vil ikke gå nok ned i lønnen og har virkelig ingen ambitioner samt ikke engang bringer det halve af, hvad Messi gør. Men ja, lad os vende den mod Messi eller noget. :lol: :lol: :lol:
Senest rettet af Kubala søn jul 25, 2021 10:04 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og indhold og motivation? Hvor er indholdet og motivationen hos de spillere, man vil af med? Hvilket indhold er der for dem i Barca? De er uønskede. Kan man overhovedet være motiveret et sted, hvor man er uønsket? Kom nu lige. Det handler jo om penge. Hellere sige, at de kun ønsker at blive her, fordi de ønsker den løn, de får. Og det kan Barca så selvfølgelig ikke gøre det store ved, da disse spillere har underskrevet en kontrakt, som forpligter nu. At Barca ikke får valuta for pengene, er, hvad det er.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og en sidste ting. Ny jobbeskrivelse? Skal de skrælle kartofler i det nye sted eller hvad?

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Kubala skrev:
søn jul 25, 2021 9:44 pm
Det er helt absurd, at Messi sådan implicit bliver gjort til skurk. Da der var tale om omkring 20% lønnedgang, så var det ikke godt nok. Der ville man have, at han gik ned med 50%. Nu er han gået med til det, men det er heller ikke godt nok. Så er det også svært at gøre visse folk tilfredse herinde. Han skal bare spille helt gratis. :lol: :lol:

De andre klovne vil ikke gå nok ned i lønnen og har virkelig ingen ambitioner samt ikke engang bringer det halve af, hvad Messi gør. Men ja, lad os vende den mod Messi eller noget. :lol: :lol: :lol:
Vil du være sød at trække vejret dybt er par gange, og så læse hvad jeg skriver igen?

Derfra kan du så forklare mig, hvor jeg skriver, at Messi ikke er indstillet på, at gå nok ned i løn. Eller det er Messis skyld.
Kubala skrev:
søn jul 25, 2021 9:49 pm
Og indhold og motivation? Hvor er indholdet og motivationen hos de spillere, man vil af med? Hvilket indhold er der for dem i Barca? De er uønskede. Kan man overhovedet være motiveret et sted, hvor man er uønsket? Kom nu lige. Det handler jo om penge. Hellere sige, at de kun ønsker at blive her, fordi de ønsker den løn, de får. Og det kan Barca så selvfølgelig ikke gøre det store ved, da disse spillere har underskrevet en kontrakt, som forpligter nu. At Barca ikke får valuta for pengene, er, hvad det er.
Her kræver det også lige ilt til hovedet, og så du læser og forstå indlægget.
ladislau skrev:
søn jul 25, 2021 5:44 pm
I det her tilfælde, er det jo heller ikke en ny jobbeskrivelse, men fuldstændig det samme i en ny klub.
Hvis ingen vil betale dem den samme løn, så er der nok også en grund eller to til det.
Og en sidste ting. Ny jobbeskrivelse? Skal de skrælle kartofler i det nye sted eller hvad?
For at skære det ud i pap, så vil Lenglets rolle i AGF formentligt være en lidt anden end i Barcelona (ja, han skal formentligt stadig spille fodbold, men der følger lidt mere med en kontrakt i en fodboldklub skulle jeg mene).
Antimadridista skrev:
søn jul 25, 2021 5:46 pm
Jeg taler ikke om umtiti, Cou etc. Men helt generelt. Dem alle sammen. Alle kender situationen. Det med at sammenligne med alm folk og deres lønninger er bare for fjollet. Det kan ikke sammenlignes.

De der ønskes væk, at de hellere vil sidde på tribunen pga af deres løn og være ugleset og ødelægge resten af deres karriere, det begriber jeg ikke. Det er jo ikke engang nødvendigvis en ulempe at gå ned i løn og få gang i karrieren igen fremfor at gå komplet i stå på tribunen. Hverken økonomisk eller mentalt. Fatter ikke de vil tilsidesætte karrieren for nogle ekstra millioner.

De der ikke skal videre, de der er værdsat. Har de ingen holdning, ønske, håb eller forståelse for at klubben er i eksistentielle problemer..!!!??? Altså folk som pique, Roberto mfl hvor de har skabt deres navn og hvor de ligger deres energi og kærlighed. Er det virkelig vigtigere for dem at have en konto med 130m€ end 115, hvis forskellen er at klubben og dem selv har gode fremtidsudsigter og måske endda med deres økonomiske hjælp vil kunne nå toppen igen mens de er der!!! Plus deres eftermæle i byen for Bussi, pique, Alba ja også Messi..!!?

Det er grådigt. Kontrakt eller ej.
Personligt har jeg ligesom dig et håb om, at de indvilligerer i en lønnedgang, men jeg syntes altså ikke, at man kan kalde dem ud som grådige, fordi de gerne vil opretholde en kontrakt, som klubben har indgået med dem.

Du skal lige indregne i ligningen, at det tidligere er rapporteret, at alle spillere i klubben er gået en del ned i løb, og de har løn tilgode - så der er som udgangspunkt ingen, der ikke har været samarbejdsvillige og blot meler deres egen kage. Nu vil man så have, at udvalgte spillere går yderligere ned i løn - samtidig med, at man køber nye spilleer og skriver nye (dyre) kontrakter på trods af en overophedet økonomi .

Man kan som bekendt ikke have mel og puste samtidig. Med andre ord, så mener jeg, at klubben nu ligger, som den har redt... Og jeg kan ikke blive direkte fortørnet over, at spillerne fastholder deres favorable situation (en situation, som klubben selv har 100 % ejerskab i).

Så kan man mene, at de bør være mere idealistisk og loyale overfor projektet/klubben, men i sidste ende er det for mange blot et arbejde. Og hvis de skal gå meget ned i løn, status, ambitioner osv. efter et eventuelt klubskifte, så kan jeg godt forstå, at de eventuelt vælger at leve drømmen lidt endnu.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor bliver der ikke sendt spillere væk? Ok Pjanic, umtiti, Cou osv er svære men hvad med Martin? Neto? Lenglet?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tvivler på, at man har reelle aftager på hånden og/eller aftagerne er interessante nok for de pågældende spillere!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilket så betyder at vi ikke kan registrere de nye og Messi. Vi er vitterligt på vej mod en katastrofe og det har stået fuldstændig stille i over en uge nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ifølge rygterne, skulle klubben være i dialog med op til flere andre klubber, der ønsker at købe Lenglet. Derudover, kunne jeg godt tænke mig, at Braith & Cou også blev afklaret. Der skal snart til at ske noget.

Med hensyn til Lenglet, bliver det svært, når han nægter at lytte til tilbud fra andre klubber. Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår den mentalitet, når klubben tydeligvis ikke ønsker at have ham på holdkortet. En ting er, at klubben er nødt til at honorere kontrakten, men noget helt andet er, at Lenglet kan stille sig tilfreds med det. Hvis man udelukkende ser på det økonomiske, giver det god mening, at han kan loppe den af på tribunen, mens millionerne ruller ind på kontoen, men sportsligt og menneskeligt, kan det umuligt være tilfredsstillende.

Måske det bare er forhandling, jeg aner det ikke, men det ville være rart, om der snart skete bare ét eller andet. Seneste rygte jeg har læst er:
Barça prepares to sign Messi's new contract when his vacation ends The club believes that the Leo's example of lowering his salary will be key for others to follow the same path. [Diario Sport]
Jeg tvivler på, at diverse agenter vil lade sig inspirere af Messis lønnedgang. De vil have det, som de har krav på ift. kontrakt. Gætter jeg på.

Men jeg håber Lenglet snart er fortid, han er simpelthen ikke god nok.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Madameskrald skrev:
man jul 26, 2021 10:25 am
Kubala skrev:
søn jul 25, 2021 9:44 pm
Det er helt absurd, at Messi sådan implicit bliver gjort til skurk. Da der var tale om omkring 20% lønnedgang, så var det ikke godt nok. Der ville man have, at han gik ned med 50%. Nu er han gået med til det, men det er heller ikke godt nok. Så er det også svært at gøre visse folk tilfredse herinde. Han skal bare spille helt gratis. :lol: :lol:

De andre klovne vil ikke gå nok ned i lønnen og har virkelig ingen ambitioner samt ikke engang bringer det halve af, hvad Messi gør. Men ja, lad os vende den mod Messi eller noget. :lol: :lol: :lol:
Vil du være sød at trække vejret dybt er par gange, og så læse hvad jeg skriver igen?

Derfra kan du så forklare mig, hvor jeg skriver, at Messi ikke er indstillet på, at gå nok ned i løn. Eller det er Messis skyld.
Kubala skrev:
søn jul 25, 2021 9:49 pm
Og indhold og motivation? Hvor er indholdet og motivationen hos de spillere, man vil af med? Hvilket indhold er der for dem i Barca? De er uønskede. Kan man overhovedet være motiveret et sted, hvor man er uønsket? Kom nu lige. Det handler jo om penge. Hellere sige, at de kun ønsker at blive her, fordi de ønsker den løn, de får. Og det kan Barca så selvfølgelig ikke gøre det store ved, da disse spillere har underskrevet en kontrakt, som forpligter nu. At Barca ikke får valuta for pengene, er, hvad det er.
Her kræver det også lige ilt til hovedet, og så du læser og forstå indlægget.
ladislau skrev:
søn jul 25, 2021 5:44 pm
I det her tilfælde, er det jo heller ikke en ny jobbeskrivelse, men fuldstændig det samme i en ny klub.
Hvis ingen vil betale dem den samme løn, så er der nok også en grund eller to til det.
Og en sidste ting. Ny jobbeskrivelse? Skal de skrælle kartofler i det nye sted eller hvad?
For at skære det ud i pap, så vil Lenglets rolle i AGF formentligt være en lidt anden end i Barcelona (ja, han skal formentligt stadig spille fodbold, men der følger lidt mere med en kontrakt i en fodboldklub skulle jeg mene).
Antimadridista skrev:
søn jul 25, 2021 5:46 pm
Jeg taler ikke om umtiti, Cou etc. Men helt generelt. Dem alle sammen. Alle kender situationen. Det med at sammenligne med alm folk og deres lønninger er bare for fjollet. Det kan ikke sammenlignes.

De der ønskes væk, at de hellere vil sidde på tribunen pga af deres løn og være ugleset og ødelægge resten af deres karriere, det begriber jeg ikke. Det er jo ikke engang nødvendigvis en ulempe at gå ned i løn og få gang i karrieren igen fremfor at gå komplet i stå på tribunen. Hverken økonomisk eller mentalt. Fatter ikke de vil tilsidesætte karrieren for nogle ekstra millioner.

De der ikke skal videre, de der er værdsat. Har de ingen holdning, ønske, håb eller forståelse for at klubben er i eksistentielle problemer..!!!??? Altså folk som pique, Roberto mfl hvor de har skabt deres navn og hvor de ligger deres energi og kærlighed. Er det virkelig vigtigere for dem at have en konto med 130m€ end 115, hvis forskellen er at klubben og dem selv har gode fremtidsudsigter og måske endda med deres økonomiske hjælp vil kunne nå toppen igen mens de er der!!! Plus deres eftermæle i byen for Bussi, pique, Alba ja også Messi..!!?

Det er grådigt. Kontrakt eller ej.
Personligt har jeg ligesom dig et håb om, at de indvilligerer i en lønnedgang, men jeg syntes altså ikke, at man kan kalde dem ud som grådige, fordi de gerne vil opretholde en kontrakt, som klubben har indgået med dem.

Du skal lige indregne i ligningen, at det tidligere er rapporteret, at alle spillere i klubben er gået en del ned i løb, og de har løn tilgode - så der er som udgangspunkt ingen, der ikke har været samarbejdsvillige og blot meler deres egen kage. Nu vil man så have, at udvalgte spillere går yderligere ned i løn - samtidig med, at man køber nye spilleer og skriver nye (dyre) kontrakter på trods af en overophedet økonomi .

Man kan som bekendt ikke have mel og puste samtidig. Med andre ord, så mener jeg, at klubben nu ligger, som den har redt... Og jeg kan ikke blive direkte fortørnet over, at spillerne fastholder deres favorable situation (en situation, som klubben selv har 100 % ejerskab i).

Så kan man mene, at de bør være mere idealistisk og loyale overfor projektet/klubben, men i sidste ende er det for mange blot et arbejde. Og hvis de skal gå meget ned i løn, status, ambitioner osv. efter et eventuelt klubskifte, så kan jeg godt forstå, at de eventuelt vælger at leve drømmen lidt endnu.
Jeg trækker vejret fint, min ven. Og jeg læser og forstår helt fint dine indlæg. Din agenda har jo været at være efter Messi. Ved hver lejlighed. Når det gjaldt Messi og hans enorme kontrakt, så blev der insinueret alt muligt omkring grådighed og pengegriskhed, men nu har piben så fået en anden lyd, hvor der forsvares mht. de spillere, der ikke vil væk.

Og jeg kan ærlig talt ikke se, hvordan det skulle være anderledes at spille fodbold i en anden klub end Barca. Forskellen er vel lønnen. De må sige ja til en mindre løn. I øvrigt er det jo ikke sådan, at de skifter til AGF, vel? Det er jo ikke det, de bliver præsenteret for?

De spillere har det for godt i Barca. De leverer ikke og får en fed løn. Ingen ambitioner. Det lugter af pengegriskhed, ikke andet. I det mindste leverer Messi jo i den grad, så han er sin løn berettiget. Det kan man ikke sige om de andre spillere, der ikke vil væk.

Men ja, der er ikke noget at gøre. De har skrevet under på en kontrakt og det forpligter. Klubben må så arbejde sig ud fra det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 81 gæster