Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9282
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 11:35 pm
Antimadridista skrev:
tors apr 13, 2023 9:42 pm
Selvfølgelig bliver det ikke sådan. Den trup er ca 22 år i snit. Det vil aldrig gå.
Nu er truppen jo heller ikke sat sammen efter, man skal vinde CL næste sæson. Det er mere et ønske fra min side om at satse massivt på La Masia og få alle de dyre spillere ud, som alligevel ikke får os tættere på netop CL. Den vil dog kunne kæmpe med om andre titler og burde også kunne spille sig i knockout kampene.

Men nej, det kommer desværre aldrig til at ske og det ser man jo tydeligt i det, man allerede har lukket med Inigo Martinez i stedet for N´Dicka. Jeg synes, man svigter på det sportslige område stadigvæk og det er jeg sgu efterhånden ved at være træt af. Martinez er en ting, men samtidig hører man også rygter om, man vil hente Carrasco og sælge Fati. Auba vil man hente tilbage osv.

Det er ikke spillere, der får os tættere på noget, man ikke er i forvejen. Jeg savner visioner og jeg savner intelligens på transfermarkedet. Eller rettere, jeg savner Ramon Planes, der, som den eneste, havde fingeren på pulsen og som kunne spotte talenterne og en god handel.

Jeg kan desværre ikke sige, jeg har været særlig imponeret over handlerne under Laporta og jeg synes specielt, Jordi Cruyff har været en skuffelse. Jeg ser ingen sammenhængskraft mellem de fire ansvarlige for det sportslige område. Xavi's profil identificering er yderst mangelfuld og ind i mellem virkelig mærkelig. Laporta tænker på store navne og trøjesalg, mens han er i lommen på enkelte superagenter. Alemany er såmænd ok. Hans spidskompetence er forhandling og det gør han rigtig godt. Det var vidst også ham, der insisterede på AC, så han er en god mand at have. Jordi er jeg i tvivl om, hvad han overhovedet bidrager med, men når man ser på de handler, hvor han burde være en af bagmændene, så er der godt en del tvivlsom kvalitet, fejlcastinger og mangelfuld profilering i blandt. Rygerne går da også på, der er en del uenighed med identificeringen af transferemner på ledelsesgangen og det tror da fanden. Planes smuttede desværre, da han slet ikke følte, man lyttede til ham, på trods af tideligere succeser som Pedri og Araujo.

Hvis man alene kigger på det vintervindue, hvor man hentede Ferran Torres for 55 mio euro, så var det samme vindue, hvor Barca fik tilbudt Julian Alvarez og Enzo Fernandéz for henholdsvis 20 og 15 mio euro. To spillere, Planes ville hente sommeren før og som helt og aldeles ville have det ændret ståsted Barca har i dag. Både økonomisk og sportsligt fordi, man ville have adresseret to vigtige positioner langt ud i fremtiden. Jeg kunne nævne langt flere eksempler og jeg ved godt, det er nemt at være bagklog, men jeg nævnte Alvarez mange gange og flere, der i dag kunne have komplementeret truppen for få penge. Jeg er sgu skuffet, må jeg sige og selvom det selvfølgelig er let at sidde i sofaen og sige, hvad sagde jeg, så er der bare den forskel, at jeg, og mange andre, ikke sidder inde med den information om spillere rundt om i verdenen og ikke har den fodboldmæssige viden og erfaring med den slags ting, som de folk der sidder i klubben og som burde have alle forudsætninger for at tage nogle kvalificerede beslutninger på området. Det er sgu skuffende, man bliver ved med at tage de dyre valg i stedet for at handle smart og klogt.

Jeg ser ingen positive tendenser i fremtiden, for man er stadig på jagt efter middelmådige spillere. Der er en enkelt og det er Vitor Roqué, men ham er man vidst også ved at miste og det vil bare være endnu et slag i ansigtet, hvis det sker, for jeg er helt sikker på, han bliver et fantastisk køb, for dem, der henter ham. Så det ser sgu ærligt taget noget trøstesløst ud, det må jeg bare sige.

Der er dog én mand, der ville kunne ændre det hele og det er Pep Guardiola. Jeg læste for nylig et rygte, der sendte Pep til Barca som sportsdirektør og det vil i den grad ændre det hele meget hurtigt. Den profil identificering han besidder er helt unik og hans evne til at få spillerne til at præstere i de enkelte roller, endnu mere. Han ville have den indflydelse på Xavi og spillerne, som der mangler lige nu og han ville kunne sige fra over for Laporta og hans skøre indfald. Han ville have den magt viden og handlekraft, som ingen af de nuværende rigtig har.

Nu var det ikke et særligt solidt rygte, men jeg håber godt nok, der var noget i det, for det vil i den grad være en game changer af guds nåde for Barca, hvis Pep kom tilbage som sportsdirektør.
Du kan helt sikkert have en pointe vedr ledelsens mangel på overblik og transfer kompetencer. Lidt Haas racer over det…man føler lidt de ofte er et skridt bagud.

Dit bud på en trup er fyldt med talent og drømme, men gennemsnittet er 22, under 21 hvis du fjerner Messi og Gundogan! Det er der ingen top 20 hold i Europa der er i nærheden af. Det handler ikke om at man ikke vinder CL i 24 (selvfølgelig), det handler om at der nærmest ingen rutine og erfaring er. Det bliver som børn mod mænd.

Fjern mindst 5 af de unge og erstat med tilsvarende på 25/27+, så vil det være mere realistisk og stadig med en fremtid. Selvfølgelig er ældre spillere, der har bevist sig, dyrere, hvorved opgaven bliver sværere eller umulig, men unge talenter aner man heller ikke hvordan udvikler sig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7305
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1916 gange
Blevet takket: 1144 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

✍🏻 Xavi has asked Barça for a special effort to sign Juan Foyth. However, Villarreal say they are not willing to negotiate on his €60m release clause. [Diario Sport]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dit bud på en trup er fyldt med talent og drømme, men gennemsnittet er 22, under 21 hvis du fjerner Messi og Gundogan! Det er der ingen top 20 hold i Europa der er i nærheden af. Det handler ikke om at man ikke vinder CL i 24 (selvfølgelig), det handler om at der nærmest ingen rutine og erfaring er. Det bliver som børn mod mænd.
Hvis de unge er dygtige nok, så er det klart at foretrække over- dyre gamle spillere, som man har alt for mange af nu. Det er jo f.eks. ikke Lewa, Busi, Alba eller Roberto, der højner niveauet i truppen, som det er nu. Det er tværimod de helt unge som Gavi og Balde. Så ved jeg godt, man kommer til at savne noget i mellemlaget, men der mener jeg nu, man har en del også.

Hvis man f.eks. ser på en starter fra den trup, så kunne den meget vel se således ud:

Peña (24)

Koundé (24) Araujo (24) AC (27) Balde (20)

Ugarte (22)

Pedri (20) Gündogan (32)

Messi (36)

Roqué (18) Fati (20)

Det vil give en gennemsnitsalder på ca. 24,3 og altså rigeligt med rutine

Men selvfølgelig ville det da pynte på navnesiden, hvis der var et par stykker mere i alderen 24-28 år. Jeg ville da f.eks gerne se Frenkie derinde stadig og også gerne have plads til Bernardo Silva, men det vil jo i den grad ødelægge hele missionen med truppen, som vil være at få økonomien på fode igen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9282
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 14, 2023 4:27 pm
Dit bud på en trup er fyldt med talent og drømme, men gennemsnittet er 22, under 21 hvis du fjerner Messi og Gundogan! Det er der ingen top 20 hold i Europa der er i nærheden af. Det handler ikke om at man ikke vinder CL i 24 (selvfølgelig), det handler om at der nærmest ingen rutine og erfaring er. Det bliver som børn mod mænd.
Hvis de unge er dygtige nok, så er det klart at foretrække over- dyre gamle spillere, som man har alt for mange af nu. Det er jo f.eks. ikke Lewa, Busi, Alba eller Roberto, der højner niveauet i truppen, som det er nu. Det er tværimod de helt unge som Gavi og Balde. Så ved jeg godt, man kommer til at savne noget i mellemlaget, men der mener jeg nu, man har en del også.

Hvis man f.eks. ser på en starter fra den trup, så kunne den meget vel se således ud:

Peña (24)

Koundé (24) Araujo (24) AC (27) Balde (20)

Ugarte (22)

Pedri (20) Gündogan (32)

Messi (36)

Roqué (18) Fati (20)

Det vil give en gennemsnitsalder på ca. 24,3 og altså rigeligt med rutine

Men selvfølgelig ville det da pynte på navnesiden, hvis der var et par stykker mere i alderen 24-28 år. Jeg ville da f.eks gerne se Frenkie derinde stadig og også gerne have plads til Bernardo Silva, men det vil jo i den grad ødelægge hele missionen med truppen, som vil være at få økonomien på fode igen.
På det hold der, er der stadig ikke meget erfaring (24 er stadig til den lave side) og fjerner du Messi eller Gundogan (som relativt ofte er småskadet) er det et meget ungt hold.

Men ved godt din opgave var at stille et talentfuldt hold, samtidig med at “løse” økonomi problematikken. Konklusionen er nok bare at det ikke kan lade sig gøre, henover et transfervindue, hvis holdet samtidig skal være konkurrencedygtigt og i balance.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7305
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1916 gange
Blevet takket: 1144 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

▪️Transfer News | Via: Ferran Correas 🥇

❗️Bayern Munich are ready to offer Gavi a lot of money to sign him this summer. The idea is to get him interested by offering him financial incentives.

Antimadridista
Indlæg: 9282
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre apr 14, 2023 6:17 pm
▪️Transfer News | Via: Ferran Correas 🥇

❗️Bayern Munich are ready to offer Gavi a lot of money to sign him this summer. The idea is to get him interested by offering him financial incentives.
Det sker ALDRIG. Gavi kan kun indånde Camp Nou ilt.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Det er da et spændende tanke eksperiment, men det kan vel ikke engang lade sig gøre i et fodboldmanager spil...

Og er der tålmodighed i fanbasen til det udviklingsprojekt!?

Mon ikke også, at der foregår ting bag dørene, som ikke kommer ud til offentligheden. Eks. kunne man jo forestille sig, at Martinez er billigere og/eller mere medgørlig end N´Dicka... osv. - og så er det formentlig en relativ stor prioritet, at man er kompetitiv i alle turneringer i næste sæson, hvorfor alle/størstedelen af transfers formentlig ikke blive taget med det lange perspektiv for øje.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre apr 14, 2023 6:48 pm
EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Det er da et spændende tanke eksperiment, men det kan vel ikke engang lade sig gøre i et fodboldmanager spil...

Og er der tålmodighed i fanbasen til det udviklingsprojekt!?

Mon ikke også, at der foregår ting bag dørene, som ikke kommer ud til offentligheden. Eks. kunne man jo forestille sig, at Martinez er billigere og/eller mere medgørlig end N´Dicka... osv. - og så er det formentlig en relativ stor prioritet, at man er kompetitiv i alle turneringer i næste sæson, hvorfor alle/størstedelen af transfers formentlig ikke blive taget med det lange perspektiv for øje.
Jo ,men incitamentet er jo netop, man ikke bliver mere kompetitiv med de transfers, som man forbereder til sommer. Min helt klare holdning er, man er mindst lige så kompetitiv med det hold, jeg har skitseret, som hvis man ender op med at hente de spillere ind, som er nævnt på rygtebørsen. Man kommer ikke tættere på at vinde CL på den måde, men det gør man på sigt ved at satse på ungdommen. Samtidig vil have markant færre udgifter i de kommende to år, hvor økonomien kommer yderligere under pres pga stadionrenoveringen. Man risikerer at sælge for meget af de fremtidige ekstra indtægter, men får fra opbygningen i den proces, der er lagt op til. På min måde vil man stå langt stærkere om to år, når renoveringen er færdig og man vil med det samme kunne hente et par solide transfers ind til at supplere truppen, der på det tidspunkt vil være tæt på at toppe.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9282
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Jeg tror vi alle forstår din plan Easy. Den er bare FOR ekstrem. Dertil vil jeg mene den ikke er tæt på at toppe om 2 år.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7305
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1916 gange
Blevet takket: 1144 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
fre apr 14, 2023 6:41 pm
Dytrax skrev:
fre apr 14, 2023 6:17 pm
▪️Transfer News | Via: Ferran Correas 🥇

❗️Bayern Munich are ready to offer Gavi a lot of money to sign him this summer. The idea is to get him interested by offering him financial incentives.
Det sker ALDRIG. Gavi kan kun indånde Camp Nou ilt.
Der går også rygter om Chelsea gerne vil tyre en pæn pose penge efter Gavi, mest pga. Lucho, der er i førerposition ift. at tage tjansen som træner dér.

Antimadridista
Indlæg: 9282
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 950 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre apr 14, 2023 8:39 pm
Antimadridista skrev:
fre apr 14, 2023 6:41 pm
Dytrax skrev:
fre apr 14, 2023 6:17 pm
▪️Transfer News | Via: Ferran Correas 🥇

❗️Bayern Munich are ready to offer Gavi a lot of money to sign him this summer. The idea is to get him interested by offering him financial incentives.
Det sker ALDRIG. Gavi kan kun indånde Camp Nou ilt.
Der går også rygter om Chelsea gerne vil tyre en pæn pose penge efter Gavi, mest pga. Lucho, der er i førerposition ift. at tage tjansen som træner dér.
Hvis de er flinke og sende James og Enzo den anden vej, så ok da… ;-)

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 14, 2023 8:07 pm
Madameskrald skrev:
fre apr 14, 2023 6:48 pm
EasyBuddhist skrev:
tors apr 13, 2023 6:30 pm
Næste sæsons Barcatrup

Peña, Tenas
Koundé, Martinez
Araujo, AC, N’Dicka, Riad
Grimaldo, Balde
Ugarte, Diaz, Casado
Gavi, Pedri, Gündogan, Garrido
Messi, Fati, Abde, Prestianni, Alarcòn, Yamal
Roqué, Barbéra

Salg: Dembélé, Raphinha, Ferran, De Jong, Ter Stegen, Kessie, Lewa, Grizmann, Nico, Eric, Lenglet, Dest, Umtiti, Roberto, Alba, Alonso, Trincao, Collado

Køb: Roqué, Messi, Gündogan, Ugarte, Grimaldo, N´Dicka, Diaz, Martinez, Prestianni

3-400 mio euro ind, 100 ud. Spillerbudget på ca. 300-350 mio euro kontra de 650 mio i det nuværende. Brug differencen plus dette års overskud på at finansiere det første år af stadionrenoveringen selv og stå langt stærkere økonomisk om et år, når man igen kan spille på Camp Nou.
Det er da et spændende tanke eksperiment, men det kan vel ikke engang lade sig gøre i et fodboldmanager spil...

Og er der tålmodighed i fanbasen til det udviklingsprojekt!?

Mon ikke også, at der foregår ting bag dørene, som ikke kommer ud til offentligheden. Eks. kunne man jo forestille sig, at Martinez er billigere og/eller mere medgørlig end N´Dicka... osv. - og så er det formentlig en relativ stor prioritet, at man er kompetitiv i alle turneringer i næste sæson, hvorfor alle/størstedelen af transfers formentlig ikke blive taget med det lange perspektiv for øje.
Jo ,men incitamentet er jo netop, man ikke bliver mere kompetitiv med de transfers, som man forbereder til sommer. Min helt klare holdning er, man er mindst lige så kompetitiv med det hold, jeg har skitseret, som hvis man ender op med at hente de spillere ind, som er nævnt på rygtebørsen. Man kommer ikke tættere på at vinde CL på den måde, men det gør man på sigt ved at satse på ungdommen. Samtidig vil have markant færre udgifter i de kommende to år, hvor økonomien kommer yderligere under pres pga stadionrenoveringen. Man risikerer at sælge for meget af de fremtidige ekstra indtægter, men får fra opbygningen i den proces, der er lagt op til. På min måde vil man stå langt stærkere om to år, når renoveringen er færdig og man vil med det samme kunne hente et par solide transfers ind til at supplere truppen, der på det tidspunkt vil være tæt på at toppe.
Men du undlader nogle ret væsentlige aspekter... eks. kulturen og rollefordelingen på et hold, som sandsynligvis vil blive fuldstændigt slået tilbage, hvis du laver den justering, som du har skitseret.
Gavi og Pedri er unikke unge spillere, der har holdt højt niveau fra dag et, men vi har jo også set, at med ungdom kommer ustabilitet og underpræstationer, specielt når de ikke får fast spilletid (Torres, Ansu, Dest, Todibo, Kounde osv) - mister troen på sig selv. Der er vel ikke nogen, der reelt mener, at Torres og Ansu er så dårligere spillere, som deres præstationer aktuelt indikere.

Pep integrerer unge og nye spillere uproblematisk, fordi stammen så stærk og bred + konceptet er 100 % indarbejdet.. Se en Ake, der har underpræsteret de første 1-2 sæsoner og nu blomstre. Det er der vi skal hen...

Der er så mange andre aspekter i fodbold, end de individuelle potentiale hos den enkelte spiller - det er et mega sats at skifte stort set hele rygraden på et hold på engang. Xavi har lavet et stort og modigt ryk på denne konto i indeværende sæson, men det er absolut ikke givet, at det vil kunne blive ved.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Mitoma og så ville alle vores venstre wing problemer være løst i meget lang tid :clap:. Han er fandme god.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Apropos :ned: :lol:



og



Lidt sjovt, når man rammer hovedet på sømmet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 78 gæster