Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

kklaus skrev:Donnarumma forlænger ikke med Milan. Kontraktudløb i 2018.
Kæmpe bet for Milan!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Champione skrev:
Jesni skrev: Håbløs ensidig fremstilling...

Der er også blevet lavet rigtig gode handler:

Jordi Alba: 12 Millioner pund
Ter Stegen: 10 Millioner pund
Pique: 5 millioner Millioner pund (bør justeres for inflation, og ses i lyset af et andet marked - men stadig ekstremt billigt)
Umtiti: 21 Millioner pund

Dog enig i Thiago-transferen - det er en skandale, at han blev sluppet så billigt. Men vi kender langt fra alle facts i den transfer, til bare at kaste mudder på "ledelsen" som er populært i nedgangstider.

At folk allerede kalder Paco og Andre Gomes flops er latterligt. De har været der i én dårlig sæson, og viste begge i slutningen tendenser på at de er ved at være indspillet i systemet. Jeg skal nok banke jer i hovede, når Andre Gomes om et par år er en vigtig spiller i truppen.
Haha, hvorfor er det en ensidig fremstilling?
Den viser da tydeligt, at Bayern er langt bedre på transfermarkedet, og har tendens til at slå til og forhandle på et andet niveau.
De har en langt bedre feeling på strategien, og ender sjældent i sådan en mediesaga som Verratti ser ud til at blive og Neymar var.

Og de er langt bedre til at sælge spillere også, og de køber meget sjældent dyrt og står med dårlige kort ift en investering.
Hvorfor er de bedre på transfermarkedet? Bayern har haft sin del af flops over de sidste sæsoner. I det store hele har vores ledelse købt ligeså gode spillere som bayern - MAtS, Umtiti, Alba, Rak, Ney og Suarez. De spillere er stort set alle på niveau eller bedre end det bayern har købt. Og i blandt dem er der flere vi fik til en rigtig fin pris.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Champione skrev:Haha, hvorfor er det en ensidig fremstilling?
Den viser da tydeligt, at Bayern er langt bedre på transfermarkedet, og har tendens til at slå til og forhandle på et andet niveau.
De har en langt bedre feeling på strategien, og ender sjældent i sådan en mediesaga som Verratti ser ud til at blive og Neymar var.

Og de er langt bedre til at sælge spillere også, og de køber meget sjældent dyrt og står med dårlige kort ift en investering.
Fordi du jo netop har præmissen at Bayern kun laver gode handler, versus Barcelona kun laver dårlige handler, som du jo sammenligner nogle af spillerhandlerne med. Og det er langt fra rigtigt.
Senest rettet af Jesni tors jun 15, 2017 9:54 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8372
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Er faktisk ligeglad hvad vi skal give for Marco Verratti. Han er i min optik den perfekte spiller til Barca. Der er ingen andre spillere jeg hellere vil have.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

kklaus skrev:Donnarumma forlænger ikke med Milan. Kontraktudløb i 2018.
Det har Juve nok lovet ham mange penge for :)
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Ok nu tager verratti simpelthen billeder (tjek det i en ny fane) med MD i hånden og ham på forsiden. Måske er der virkelig noget om det her. Han må vel vide at dette forstærker rygterne eller?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

Piquénbauer skrev:Billede

Ok nu tager verratti simpelthen billeder (tjek det i en ny fane) med MD i hånden og ham på forsiden. Måske er der virkelig noget om det her. Han må vel vide at dette forstærker rygterne eller?
Man kniber sig selv lidt i armen. Men lad os nu se. Det kan sagtens være redigeret. Ligesom vi så det med Messis billede med Pastore.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af De La Barça »

Champione skrev:
kklaus skrev:Donnarumma forlænger ikke med Milan. Kontraktudløb i 2018.
Kæmpe bet for Milan!
Når man ser på hvem, der er hans agent, så er det ikke så underligt. Mino Raiola (og Jorge Mendes) står for alt det der er i vejen med agenter.

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Starnils »

Socio. no. 54.257

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

Starnils skrev:Skifter Ronaldo fra Madrid?

http://www.mundodeportivo.com/futbol/re ... -pais.html
Kunne ikke se hvorfor han skulle skifte. Er det ikke bare pressen der prøver at skabe ekstra omtale ovenpå hans skattesag?
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Lige for at comebacke Jeres udfordringer på mit Bayern indlæg - så var det ikke SÅ farvet, at jeg pointerer at vi ikke kan lave gode handler - samt at vi ikke har gode spillere.
Alba, Rakitic, Pique, og Umtiti er nemlig eksempler på transfer i "Bayern"-ånden.

Men jeg mener afgjort, at de er mere skarpe på markedet - og har en tendens til at være "der" på det rette tidspunkt.
De samler sig hele tiden stærkere og stærkere, og vel og mærke uden at betale overpris.

Min sammenligning fra sidst - var ikke for at kalde Gomes/Paco for flops - men, for at indikere, at vi altså betaler godt for vores spillere.
Og kan ikke se at Bayern skulle mødes med mildere forhandlingsteknikker end os?

De har samlet et virkelig slagkraftigt hold sammen - med en væsentlig mindre økonomi!
Og det må man virkelig anerkende!
De snupper spillere tit ret tæt på udløb af kontrakterne - både Hummels, Thiago havde et år tilbage og Lewandowski var på fri. Det er altså tre verdensklassespillere, som de tilsammen har sluppet 66 mio. euro for.
Det kan de få for både Thiago og Lewan selvstændigt!

Og - så har de ligeledes en evne til at have fingeren på pulsen, på ellers velrenommeret spillere - det undrer mig stadig at de kunne tage Vidal på sit højeste niveau for 40 mio. euro. og Costa og Coman er også hentet "billigt" i det her marked.
Med det forventet salg af Costa, der laver de også overskud.

Vi henter desværre for mange spillere, som ikke generer overskud - både pga indkøb, og måske pga en for kortsigtet horisont.
I min verden har man givet overpris for Mathieu & Turan (40 mio. euro!), spillere som begge har en kortsigtet karriere hos os - og som ikke skal spille en rolle på særlig lang sigt.
Turan og Mathieu er 4 mio. euro for at være samme pris, som det Bayern gav for Hummels, Lewan OG Thiago!
Og her er alderen på spillerne også lige en detalje - Thiago er "ung", samme er Hummels - deres værdi vil KUN stige efter ankomst til Bayern - her står vi med en fritstillelse af Mathieu og tab på 10-15 mio. euro på Turan - efter 1. sæson vel og mærke.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

SÅ vidt jeg husker så var det noget med at Thiagos frikøbsklausul var afhængig af hvor mange kampe han fik. Derfor var han så billig fordi hans klausul faldt fordi den daværende træner ikke gav ham nok spilletid.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af De La Barça »

Blaugrana al vent skrev:SÅ vidt jeg husker så var det noget med at Thiagos frikøbsklausul var afhængig af hvor mange kampe han fik. Derfor var han så billig fordi hans klausul faldt fordi den daværende træner ikke gav ham nok spilletid.
Det understreger vel blot pointen om dårlig ledelse? Altså at han får sådan en klausul.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

De La Barça skrev:
Blaugrana al vent skrev:SÅ vidt jeg husker så var det noget med at Thiagos frikøbsklausul var afhængig af hvor mange kampe han fik. Derfor var han så billig fordi hans klausul faldt fordi den daværende træner ikke gav ham nok spilletid.
Det understreger vel blot pointen om dårlig ledelse? Altså at han får sådan en klausul.
Så simpelt kan det ikke siges. Jeg undrede mig i den sæson over, hvorfor Thiago ikke spillede mere. Målet var formentlig ikke så svært at opnå. Det er jo ikke kun klubben, der bestemmer vilkårene i en kontrakt, der er to sider, som forhandler. Ledelsen kunne evt. have gjort det klart over for træneren, at Thiago skulle spille tilstrækkeligt til aktiveringen af klausulen. Så ledelsen må nok tage en del af skylden. Min pointe er bare, at det er en forholdsvis kompleks situation, der ikke bare kan gøres simpel.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det er helt normalt at unge spillere får sådan en klausul.

Hvis der var noget der var skidt så var det at thiago ikke fik denne spilletid der ville have rykket prisen. Han var dog smuttet alligevel da han ville have fast spilletid. Og det er svært når man står bag xavi, ini og cesc.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster