Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvordan kan han få de samme penge? Han får da 50% mindre i løn i de næste fem sæsoner? Ellers har jeg da misforstået noget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han er gået fra at ville have 300 mio over 2 år til 150 mio over 5 år…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Du gør det sådan op på den måde og jeg gør det op på min måde. At han vælger at gå ned med 50%. Du aner ikke, om han holder niveau, skifter eller noget tredje. Men sjovt nok skal vi tro på, at han er en hæmsko og et problem for holdet som helhed? Yeah right.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han kan også brække benet og så har vi en skadet spiller på 34 år som skal have 150 mio i 5 år. Det er generelt rigtigt dumt at give ældre spillere lange kontrakter. At Messi ovenikøbet skal have 150 mio om året gør det til en meget, meget farlig kontrakt.

Hvad det sidste du skriver har med kontrakten at gøre ved jeg ikke men fred være med at du har dine holdninger. Jeg har argumenteret for mine ud fra et taktisk synspunkt og fået kastet en masse følelsesmæssige svar samt stats i nakken. De har ikke overbevist mig og så må vi se hvem der får tæsk i løbet af sæsonen når holdet spiller skidt men Messi leverer stats.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 5:23 pm
Han kan også brække benet og så har vi en skadet spiller på 34 år som skal have 150 mio i 5 år. Det er generelt rigtigt dumt at give ældre spillere lange kontrakter. At Messi ovenikøbet skal have 150 mio om året gør det til en meget, meget farlig kontrakt.

Hvad det sidste du skriver har med kontrakten at gøre ved jeg ikke men fred være med at du har dine holdninger. Jeg har argumenteret for mine ud fra et taktisk synspunkt og fået kastet en masse følelsesmæssige svar samt stats i nakken. De har ikke overbevist mig og så må vi se hvem der får tæsk i løbet af sæsonen når holdet spiller skidt men Messi leverer stats.
:lol: :lol:. Du har argumenteret ud fra et taktisk synspunkt og vi har bare argumenteret med bagenden. Det er godt du.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça are indeed interested in Cristian Romero, however there is no official bid from the club for the centre-back. [Fabrizio Romano]

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Er som udgangspunkt enig i betragtningen om helstøbte hold vinder titler istedet for stjerner pt. Messi/Suarez var et godt eksempel på, at x antal mål ikke godtgør de defensive katastrofer, som deres manglende løb og genpres forudagede.
Det er også åbenlyst, at Messi ikke skal spille kant mod andet end bundhold, eller hvis butikken skal satses.

Det er derimod fortænkt, at holdet vil blive bedre uden Messi som ni’er.
Udover den kontrafaktiske tilgang, så har Messi jo ikke været ene om at løbe for lidt. Taktisk set skal han heller ikke klandres for, at De Jong løber fra baglinie til baglinie. Det er trænerens ansvar.
Det er i det hele taget et spørgsmål om taktik, at sætte resten af holdet i scene. Ikke bare hovedkulse løb. Eller en midtbane bestående af to mand.

Kan iøvrigt ikke se, at der er en angriber derude, som er bedre end Messi. En mand som Mbappe laver iøvrigt også for lidt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

De jongs dybe løb er en direkte konsekvens af at Messi søger dybt for at sætte spillet. Selvfølgelig kommer det fra Koeman men man har brug for en spiller i boksen når Messi søger så dybt som han gør. Hvis ikke de Jong tog de løb så ville vi mangle spillere i og omkring feltet.

Men ja selvfølgelig kan Barca leverer resultater med Messi og en kompetent træner. Det er der ingen tvivl om overhovedet. Mit problem med dette er at fans som vi så med Valverdes 442 og koemans 532 vil brokke sig over spillet. Det er ikke sådan Barca skal spille osv. Uden der bliver set på især Messis indflydelse på spillet. Hvis Messi skal leverer så skal holdet omkring arbejde hårdt mens Messi står for det offensive. Det er ikke kønt og det er ikke nødvendigvis det vi forbinder med Barca.

I forlængelse af dette så kan vi risikere at unge spillere ikke får det ansvar, indflydelse, udvikling de skal have fordi de ender i låste roller. Igen og igen vender jeg tilbage til pedri som hos os løber langt mens han ved em satte spillet. Nogle ville kalde dette taktisk men for mig er det tydeligt at Barca har brug for en anden spiller end Spanien og derfor har han andre opgaver. Opgaver der ikke får det bedste frem i ham og som muligvis ikke løfter hans udvikling.

Hvis vi skal finde en mellemvej så er det, som jeg også har skrevet tidligere, Messi som 9’er. Han ville skulle løbe mere defensivt og droppe at søge ned i banen på samme måde men det kunne fungere - både i forhold til resultater og flot spil. Jeg tror bare ikke Messi vil affinde sig med sådan en rolle. Han vil have bolden og være med til at sætte spillet i højere grad end han vil som 9’er. Og så er vi tilbage hvor vi startede med et hold i ubalance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Kubala skrev:
tors jul 29, 2021 5:28 pm
Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 5:23 pm
Han kan også brække benet og så har vi en skadet spiller på 34 år som skal have 150 mio i 5 år. Det er generelt rigtigt dumt at give ældre spillere lange kontrakter. At Messi ovenikøbet skal have 150 mio om året gør det til en meget, meget farlig kontrakt.

Hvad det sidste du skriver har med kontrakten at gøre ved jeg ikke men fred være med at du har dine holdninger. Jeg har argumenteret for mine ud fra et taktisk synspunkt og fået kastet en masse følelsesmæssige svar samt stats i nakken. De har ikke overbevist mig og så må vi se hvem der får tæsk i løbet af sæsonen når holdet spiller skidt men Messi leverer stats.
:lol: :lol:. Du har argumenteret ud fra et taktisk synspunkt og vi har bare argumenteret med bagenden. Det er godt du.
Messi er sjældent skadet..
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
tors jul 29, 2021 6:35 pm
De jongs dybe løb er en direkte konsekvens af at Messi søger dybt for at sætte spillet. Selvfølgelig kommer det fra Koeman men man har brug for en spiller i boksen når Messi søger så dybt som han gør. Hvis ikke de Jong tog de løb så ville vi mangle spillere i og omkring feltet.

Men ja selvfølgelig kan Barca leverer resultater med Messi og en kompetent træner. Det er der ingen tvivl om overhovedet. Mit problem med dette er at fans som vi så med Valverdes 442 og koemans 532 vil brokke sig over spillet. Det er ikke sådan Barca skal spille osv. Uden der bliver set på især Messis indflydelse på spillet. Hvis Messi skal leverer så skal holdet omkring arbejde hårdt mens Messi står for det offensive. Det er ikke kønt og det er ikke nødvendigvis det vi forbinder med Barca.

I forlængelse af dette så kan vi risikere at unge spillere ikke får det ansvar, indflydelse, udvikling de skal have fordi de ender i låste roller. Igen og igen vender jeg tilbage til pedri som hos os løber langt mens han ved em satte spillet. Nogle ville kalde dette taktisk men for mig er det tydeligt at Barca har brug for en anden spiller end Spanien og derfor har han andre opgaver. Opgaver der ikke får det bedste frem i ham og som muligvis ikke løfter hans udvikling.

Hvis vi skal finde en mellemvej så er det, som jeg også har skrevet tidligere, Messi som 9’er. Han ville skulle løbe mere defensivt og droppe at søge ned i banen på samme måde men det kunne fungere - både i forhold til resultater og flot spil. Jeg tror bare ikke Messi vil affinde sig med sådan en rolle. Han vil have bolden og være med til at sætte spillet i højere grad end han vil som 9’er. Og så er vi tilbage hvor vi startede med et hold i ubalance.
Så City vil hente ham fordi?…

Så Argentina vandt Copaen med en solid defensiv hvordan?…

Du klandrer os for at tale ud fra gisninger om fremtiden, alt i mens du gør nøjagtig det samme, alt i mens du ikke holder dig til vores argumentation. Forhold dig eksempelvis gerne til mine 2 spørgsmål her tak.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi city i bund og grund er et prestige projekt og messi ville så blive kransekagefiguren. Det samme gælder desuden psg. Sportslige har jeg ingen ide om hvordan det ville/skulle fungere.

Hvis du læste hvad jeg skrev så kunne du også se at jeg har besvaret dit spørgsmål nummer 2. Men jeg gør det lige igen da det fint understreger min pointe. Argentina vandt ved at spille noget røv kedeligt fodbold hvor det var messi og 9 andre. De 9 andre stod for at få etableret en god defensiv mens messi håndterede det offensive.

Men det vil du da for pokker ikke have hos Barca? Det er jo en af mine hovedpointer. Hvis vi skal spille til Messis styrker og konkurrere med så skal vi tilbage til noget 442 ala Valverde. Hvis jeg ikke tager fejl så hadede du den slags fodbold?

Og så kan du fint besvare mine spørgsmål - hvor passer messi ind i 433 og hvordan får vi et genpres tilbage på benene med messi?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

De Jongs dybdeløb var nu nok mere en konsekvens af Koemans dessiner, og da han også havde brug for De Jong på midten og nogle gange i forsvaret, så var der et aber dabei det.
Der kunne jo evt være andre i feltet end Messi eller De Jong.

Synes faktisk Pedri og Messi spillede dejligt fodbold sammen på midten, indtil Pedri var brændt ud.
Nu var det ikke Messi, som stod for udskiftningerne.

Om det er som falsk eller ren ni’er, så ser jeg bestemt ikke Messi’s tilstedeværelse som uforeneligt med et komplet hold. Det virker imo sådan, fordi man lappeløser det og andre problemer.
At vores backs i begge sidder ikke forsvarer, løses eksempelvis med et langsomt tremandsforsvar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Der kunne jo evt være andre i feltet end Messi eller De Jong.
Hvem? Demb kan ikke og griez blev ofte spillet på kanten…
Synes faktisk Pedri og Messi spillede dejligt fodbold sammen på midten, indtil Pedri var brændt ud.
Nu var det ikke Messi, som stod for udskiftningerne.
Det gjorde de også men pedri foldede sig stadig slet ikke ud på samme måde som for Spanien. Det er tydeligt at vi har en anden der står for det offensive på midten.

Og nej Messi står ikke for udskiftningerne men holdet får i den grad lov til at arbejde for at opveje for Messi. Og det gælder især pedri.
Om det er som falsk eller ren ni’er, så ser jeg bestemt ikke Messi’s tilstedeværelse som uforeneligt med et komplet hold. Det virker imo sådan, fordi man lappeløser det og andre problemer.
Jeg kan stadig ikke se hvordan vi skal få et genpres på benene med Messi. Og det er så vanvittigt afgørende for vores defensiv.
At vores backs i begge sidder ikke forsvarer, løses eksempelvis med et langsomt tremandsforsvar.
Jeg ser i langt højere grad vores trebackkæde som et forsøg på at få noget defensiv balance ind på holdet. Blandt andet for at få en bedre defensivt samarbejde med midten.

Alt i alt kommer vi til “problemet” på forskellige måder. Du ser det som et problem træneren kan løse og jeg mener trænerne er meget begrænset i hvordan de kan gøre det med Messi. Især hvis vi skal spille noget god fodbold
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Messi hæfter jo igen ikke for Dembs og Griezs mangler.

Synes i den grad Pedri foldede sig ud af en 18 årig, og jeg tilskriver faktisk også hans læretid i Barca med Messi, som en del af succesen med landshold(udover hans vanvittige talent og indstilling self).
Koeman trak iøvrigt hårdere veksler på Pedri end Messi gjorde.

Er som sagt enig i Messi ikke tager de defensive løb, men han kan sagtens hjælpe til i det umiddelbare genpres som ni’er. Hvilket vi godt kan leve med.

Jeg ved ikke om træneren kan løse det(har især tvivl med ham vi har nu).
Men meget kan løses taktisk(som back problemet)Problemet er ydermere , at andre spillere og deres manglende løb/fart har medvirket til en ond spiral.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Messi hæfter jo igen ikke for Dembs og Griezs mangler.
Ikke direkte men Messi rolle har en betydning for demb og griez. Hvorfor blev demb feks brugt som en form for spidsangriber? Hvorfor har griez brugt så meget tid på venstrekanten?

For mig at se er vi tilbage til at det handler om få Messi sat i scene.
Synes i den grad Pedri foldede sig ud af en 18 årig, og jeg tilskriver faktisk også hans læretid i Barca med Messi, som en del af succesen med landshold(udover hans vanvittige talent og indstilling self).
Koeman trak iøvrigt hårdere veksler på Pedri end Messi gjorde.
Uenig. Koeman spillede sine bedste spillere hvilket førte til meget spilletid til pedri. Men det er qua Messis rolle at flere af vores spillere og løber mere end de nødvendigvis burde.
Er som sagt enig i Messi ikke tager de defensive løb, men han kan sagtens hjælpe til i det umiddelbare genpres som ni’er. Hvilket vi godt kan leve med.
Enig.
Jeg ved ikke om træneren kan løse det(har især tvivl med ham vi har nu).
Men meget kan løses taktisk(som back problemet)Problemet er ydermere , at andre spillere og deres manglende løb/fart har medvirket til en ond spiral.
Enig. Der er blevet købt forkert ind og det har påvirket holdet. Jeg ville ønske vi havde en træner der fokuserede mere på at få det bedste ud af holdet fremfor ud af Messi men jeg kan samtidig godt forstå det. Hvis Messi spiller godt så er der ikke langt til succes og det er en “nemmere” vej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: !Option og 72 gæster