Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Quaresma skrev:Ham der Pepe er da også meget god?
Jep, Pepe er faktisk en pisse god forsvarspiller, det må enhver fodboldentusiast indrømme. Men jeg vil mene at Kompany, Chiellini, Vidic og Thiago Silva er bedre ham! Derudover vil jeg altid vælge de 4, plus andre, før Pepe :)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona was last summer close to signing Lanus goalkeeper Andrada. Other options looked at: Szczensy, Mihailov, Leali, and Guaita. [md]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Der gik ellers rygter om, at Barca var efter Ter Stegen

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Hvis Tito ikke har tænkt sig at benytte Bartra, så skal vi for alvor på udkig efter en CB. Enhver der ser meget fodbold, er i stand til at se, at Song (og Masch) i forsvaret ikke er løsningen. Når man scorer 5 mål i en kamp, og stadig er millimetre fra at tabe point, så er der noget galt, TITO!
Så kan man diskutere om det bare var en dårlig dag, men det er efterhånden en kendsgerning, at vi ud af top10 hold i verdenen er det dårligste rent defensivt - især i forhold til offensivt! Om dette vil ændre sig, er sikkert hvad Tito går og spekulerer på, men jeg er overbevist om, at det er den forkerte løsning. Folk vil måske mene, at det er fordi vi er amputeret rent defensivt, men dette understøtter bare min pointe, nemlig at et køb af en CB til januar er løsningen. Især fordi Tito ikke vil benytte Bartra.

Sådan som jeg ser på det har vi tre naturlige CB's, hvoraf en af dem principielt ikke må bruges, hvilket efterlader os to naturlige CB's:
Pique
Puyol
Bartra

Fidusen har så været, at benytte vores DM's som CB's i tilfælde af karantæner og skader, hvilket i Mascheranos tilfælde har fungeret optimalt.
Her har vi tre DM som også kan bruges som CB's, men de seneste par kampe har vist os, at det simpelthen ikke fungerer - især når hverken Puyol eller Pique kan spille.
Mascherano
Song
Busquets


Mascherano fungerer fint, når han spiller ved siden af Puyol eller Pique, altså naturlige CB's. Song og Busquets skal holde sig fra forsvaret; Busquets viste os sidste sæson at han ikke kan spille der, og Song har nu bevist det i både Arsenal og Barca. Enhver med sund fornuft vil kunne ræsonnere sig frem til, at kun to CB's ikke er optimalt, især med så høj en skadesrate, som der er i Barca.

Jeg vil derfor klart argumentere for et køb af en CB eller brug af Bartra! Men man skal gøre sig nogle overvejelser for, hvad man vil bruge et køb til;
Skal det være en CB, som kan sætte Puyol eller Pique af, og som i fremtiden benyttes som en permanent løsning?
eller
Skal det være en CB, som er god nok til at lave indhop, og som generelt skal bruges som reserve?

I tilfælde af det første synes jeg vi skal kigge udenlands og bruge en stor sum penge. Det kunne f.eks. være:
Vidic, Kompany, T. Silva, Agger, Vermaelen, Chiellini, Hummels. De fleste af dem, hvis ikke dem alle, virker ret urealistiske, derfor ville jeg foretrække den anden løsning! Ikke desto mindre vil vi få en fantastisk CB, som ville kunne holde Masch koncentreret i en hel kamp.

I det andet tilfælde, synes jeg at vi skal gå efter spillere, som er gode nok til at lave gode indhop, men som også kan tåle at være på bænken. En bonus ville være, hvis de var unge og havde potentiale til at overtage en stamplads på holdet. Her kunne man evt kigge i egen liga men også andre spillere i udlandet ville kunne gøre det:
Coloccini, Dante og Pedro Geromel er i min optik gode realistiske bud, men jeg ville foretrække Botia.

Konklusion:
Hvis man endelig er besluttet på, ikke at benytte en spiller som Bartra (hvilket folk efterhånden nok ved, at jeg er imod) så er et køb af Botia det bedste bud i min optik. Han bliver nok dyr, men det er langt fra prisen som de 'store' spillere koster. Derudover kender han ligaen, spillerne, klubben, spillestilen og filosofien.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

Ret enig i alt du skriver. Botia kan stadig fås til en ok pris ikke? Der var noget med en klausul, som vist nok er blevet en smule dyrere da vi ikke slog til sidste sommer.

vamosbarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af vamosbarca »

sorry hvis jeg spørger dumt,hvem er ham botia?

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Billede
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Elbarca skrev:Ret enig i alt du skriver. Botia kan stadig fås til en ok pris ikke? Der var noget med en klausul, som vist nok er blevet en smule dyrere da vi ikke slog til sidste sommer.
Jo du har vist ret. Vi har 1 år tilbage af tilbagekøbsklausulen, så den er naturligvis blevet dyrere end ved sidste transfervindue. Prisen i sommers var 2,5 mio € og nu er den 5,5 mio €.

Hvis klubben hverken gider Botia eller Bartra, så er Iñigo Martínez også en mulighed - 21-årige fra Real Sociedad. Mange klubber skulle eftersigende være efter ham.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Logisk set skal man slet ikke afskrive Botia. Han er 23 år, opdraget på la masia, har været udlejet til diverse spanske klubber og fået en del erfaring. Nu spiller han for Sevilla, en af Spaniens bedste klubber. Han spiller fast vel at mærke. Sevilla har i syv ligakampe lukket blot syv mål ind - en del bedre rate en os selv. Faktum er at han udvikler sig helt vildt i øjeblikket og kunne meget vel tænkes en rolle på vores hold i fremtiden.
Visca el Barca

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Elbarca »

Det virker helt oplagt med Botia, men jeg frygter lidt at Tito satser på at Pique og Puyol snart er tilbage og ikke ser det sandsynligt at de begge bliver skadet igen. Hvis vi havde tabt point nogle af de sidste kampe ud over el classico, så havde forsvarsproblemerne været lidt mere aktuelle for Tito.

Vi kan nemt få problemer igen i foråret, når det hele skal afgøres.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Det kan opsummeres lynhurtigt; enten skal Vilanova begynde at bruge Bartra, eller også skal en forstærkning hentes til januar - muligvis Botía.

Skrækscenariet må være at vi af nød spiller Song i forsvaret i f.eks. en Champions League-knockout-kamp, hvilket sandsynligheden for stærkt nedsættes såfremt, vi enten køber eller benytter Bartra.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Quaresma skrev:Det kan opsummeres lynhurtigt; enten skal Vilanova begynde at bruge Bartra, eller også skal en forstærkning hentes til januar - muligvis Botía.

Skrækscenariet må være at vi af nød spiller Song i forsvaret i f.eks. en Champions League-knockout-kamp, hvilket sandsynligheden for stærkt nedsættes såfremt, vi enten køber eller benytter Bartra.
Jeg tænkte at der var behov efter et længere indlæg, nu hvor Visca el Barca ikke har været her i lang tid :P

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af JonasV »

Ja, hvor er Visca blevet af? Viscaaaaaaa?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Dante tror jeg i øvrigt ikke på som et realistisk bud. Han har erobret en plads i Bayern's startopstilling og gør det fremragende. Tvivler på at Bayern vil lade ham gå, og jeg kan ikke forestille mig at han ville stille sig tilfreds med at skifte en tilstedeværelse som sikker starter i Bayern ud med en tilstedeværelse som rotationsspiller i Barcelona.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Du har sikkert ret, jeg tænkte bare at han nok var mere realistisk end 'mastodonterne'.. Men han er ikke umulig :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 70 gæster