Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 936
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af !Option »

Flere memes på forum tak! :grin:
Rey Abi!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Piquenbauer - jeg er helt med på, at træneren har impact - og specielt i vores tilfælde. Her skriger vores mandskab efter nye impulser og taktiske tilgange. Det er jeg fuldkommen enig i.

Men men men - jeg må sige, at du/man har stiret sig lidt blind på vores trup - hvis man påstår at vores trup er lige så stærk som Reals - uagtet trænerarbejde og taktiske dispositioner.

MM: Navas vs. MaTS - den synes jeg er lige. MaTS er en bedre keeper med fødderne - men Navas er en sindssyg reflekskeeper. Han har desuden været ret pointgivende i år. Forstår egentlig ikke de "jagter" De Gea.

HB: Carjaval + Danilo vs. Vidal/Roberto - kæmpe overtag i Reals favør. Carjaval er meget pålidelig og solid. Og Danilo er et fint alternativ. Ikke nær så stærk som Carjaval - men kan sagtens udfylde reserverollen.
Vidal og Roberto har slet ikke niveauet konstant - Vidal har gjort det fint i perioder (svær proces han har været igennem) og Roberto har lidt af, at han ikke er naturlig back.

CB: Ramos, Varane, Nacho, (Pepe) vs. Pique, Umtiti, Masch - egentlig en meget lige duel også. Pique og Ramos er lidt på samme niveau, men er hver sin type. Ramos har måske haft en anelse stærkere sæson end Pique - men Pique er driftsikker også. Ramos er mere kampafgørende med sine mange mål.
Varane og Umtiti - lige også - men Varane er mere erfaren og rutineret. Nacho har spillet fint, da bålet brændte midt i sæsonen, hvor hans løste svære opgaver i svære kamp fint - Masch er lidt "over the hill", men er fin i backuprollen.
Måske er Real et mulehår foran.
De har ligeledes Vallejo, som kommer hjem til truppen efter udlån - og det giver dem en fjerde streng at spille på, hvor vi skal sætte vores lid til en lidt uprøvet Marlon. Den fjerde streng i forsvaret er også lige.

VB: Marcelo/Contreao vs. Alba/Digne - overtag til Real - i mine øjne er Marcelo verdens bedste venstre back. Han er lige så vigtig for Real, som Dani var for os. Offensiv stærk og kreativ - og går rigtig godt med i de offensive kombinationer og har forstærket sig defensivt de seneste sæsoner.
Alba har ikke været god længe - men vi ved at han kan løfte sig. Det kan være et spørgsmål om taktiske dispositioner og indstilling - men her kan Valverde måske hjælpe til.
Real har ikke haft et naturligt alternativ til Marcelo, kun Contreao, men han er så langt under det niveau man må forvente i en topklub - det får de så i Theo, som har haft en fantastisk sæson.
Digne er lidt uden for bedømmelse - men jeg mener egentlig at han har haft en godkendt første sæson.

DM: Casemiro vs. Busquets- overtag til os.
Begge spiller er ulækre, som alle andre hold hader - men Bussi er bedre på bolden end Casemiro. Casemiro er måske en bedre bolderobrer - men Busquets er super dygtig på sine bedste dage. Jeg håber meget på at Valverde kan få det bedste frem i ham. Det har Enrique nemlig ikke fået.
Begge hold har ikke et naturligt alternativ til førstevalget på positionen.

CM: Kroos, Modric, Isco, Kovacic vs. Iniesta, Rakitic, Denis, Gomes. Overtag til Real!
Jeg synes at Inieta er lige så god som Kroos og Modric, men de to sammen er bedre end vores første starter. Begge mand ville desuden være fantastiske hos os. Men begge dygtige to-vejs spillere, som kan kontrollere og styre kampe.
Rakitic, som er vores "anden" starter, på papiret, har manglet noget i år. Og han er ikke den her naturlige possession spiller. Han er dog løbestærk og kommer med i feltet.
Jeg har taget Isco med til CM, selvom han dækker AMC og HM også. Men han er virkelig en lækker spiller. Jeg har drømt om ham så længe, og er SÅ ærgerlig over han ramte og fandt niveauet hos dem i anden halvdel af sæsonen (udelukker en free transfer). Men sikke et touch og teknik, som han besidder. Jeg ser utrolig meget en Iniesta light i ham - han kan blive tæt på lige så god som ham.
Gomes og Denis, svær første sæson, men med få momenter, som viser at der er udviklingspotentiale - det samme synes jeg kan siges om Kovacic, som har udfyldt den rolle hos Real. Men Real har tre etablerede spillere til positionen, og mener kun vi har to.

ANG: BBC + James vs. MSN: Den vil jeg sige er lige. Og inden jeg bliver haglet ned - så vil jeg gerne forsvare mig først. MSN er stærkere. De er mere kampafgørende og laver væsentlig flere assists og mål. Men jeg synes at Suarez er for afhængig af folkene omkring ham - og han i perioder af sæsonen falder ud - Neymar har manglet lidt slutprodukt i år (for tal-pleasers) men har spillet super stærkt. Messi er i en liga for sig selv.
BBC - ja, det blev jo til BBI - Isco på kant. Hvilket klædte Reals sæson. De er ikke lige så personafhængige som os - de folk som erstatter i Real, Lucas, Morata, James, Asenjio, de udfylder en større rolle end når Paco, Turan, Rafinha kommer ind. Spillestilen eller ej? Godt spørgsmål. Men Real har mere bredde, og er bedre til rotere og drage udnytte af det. Men MSN er bedre end alt hvad Real kan stille. Men vi dør på den manglende rotation.

Men faktum er, at Real har en bedre bredde og de har kæmpe store salgsobjekter i deres trup - og selv spillere som ikke var profiler i år. James, Bale og Morata er min. 1,5 milliard værd i nuværende marked - og bejlerne er der. Og behøver de at erstatte dem? Vel dårligt nok - selvom de selvfølgelig gør det, hvis de sælges.
Men med rygter om Caballos og Mbappé - ja, så laver de lige et generationsskifte og erstatter det med massivt talentmasse de kan sluse langsomt ind - vel og mærke på et mandskab der virkelig fungerer.

Jeg tror virkelig, at vi har set effekten af for tung et pres til spillere der ikke er klar i år - Gomes, Paco, Denis, Rafinha indeholder lidt ala Asenjio, Morata mv., men Real kan indsluse dem i et miljø, som der er ramt af et mindre pres og tryk, end hvad vi har kunne tilbyde vores unge rotationsfolk. Og det koster på performance. Andre Gomes ramte virkelig en ond spiral i starten. For stort et pres, og med for store forventninger hele vejen rundt, skabte for stort et centrum - og han kom igen i slutningen af sæsonen, da Rakitic også kunne levere og tage noget af presset.
Her har Real haft et sundere miljø i mine øjne.

De står desværre også langt bedre rustet til transfermarkedet. De har sikkert et lignende budget som os, som udgangspunkt - men de har spillere som langt bedre værdi, som de kan undvære end vi har - udover de allerede nævnte, så kan Danilo, Kovacic og Vasquez nævnes som folk der måske skal videre og som kan indkassere beløb ala dem vi kan få for vores potentielle salg, Denis, Arda, Rafinha.
Men Real er helt selv herre over mekanismerne i deres trup - de kan hente enorm kapital ind, ved James, Morata som nok er fortid efter dette transfervinduet - men så indkasserer de jo nok også en milliard - som giver ENORME muligheder. Vi lider af, at alt skal gå op i en højere enhed ift. salg, og benhårde forhandlinger med PSG (Verratti) og Arsenal (Bellerin). Og årsagen til at vi ser sløve ud på markedet, er netop fordi, at skal vi lande Verratti, så tømmer vi ganske enkelt kassen. Og det stiller os i sagens natur langt ringere end Real - som kan vrage og vælge, fordi de har økonomien og faktisk heller ikke går lige så panisk til forhandlinger - som vi gør med Verratti. PSG ved godt at det er MANDEN for os i det her vindue - Real har ikke en lige så åbenlys mangel i deres trup - så de kan bedre afvente og forhandle på en mere afslappet (knap så panisk) måde.

Jeg må sige, at jeg er lidt bekymret over trenden - jeg synes Real ser giftige ud - de indeholder en stor talentmasse og ser også i den retning. Caballos og Asenjio får store funktioner på landsholdet fremadrettet - det gør Vallejo nok også i forsvaret.
Jeg hader at måtte indrømme det - men de er foran. :roll:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

@Champione

MSN er langt bedre end BBC. Det er ikke engang tæt.

Messi er bedre end Ronaldo, Neymar er lysår foran Bale og Suarez er langt farligere end Benzema.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Storken skrev:@Champione

MSN er langt bedre end BBC. Det er ikke engang tæt.

Messi er bedre end Ronaldo, Neymar er lysår foran Bale og Suarez er langt farligere end Benzema.
Skriver jeg jo også - men Real har langt bedre bredde. De har rent faktisk alternativer til BBC, som kan levere og klare presset (måske qua bedre midtbane).
Men duellen bliver KUN lige pga bredden.

Ville 10 ud af 10 gange vælge MSN - håber jeg ikke man får indtrykket af, at jeg ikke ville ;-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ok der var der da noget at arbejde med ;-)

Omkring trupperne så er der ikke så meget at sige. Real har en bedre trup end os (lige nu) og det har de fordi de har købt unge spillere over tid. Det er den helt store forskel på os og dem. Vi er først begyndt at satse ungt efter robert kom til og så er der alle forholdene som gjorde at de ikke kunne præstere ordentligt. Det er dog imo ikke sikkert at det holder ved da vores unge nu har en sæson i klubben.

Omkring starterne så mener jeg at vi er bedst i målet, i det centrale forsvar, på den defensive midt og helt fremme med MSN. Men det er ikke noget man som sådan kan måle og rigtig meget afhænger af om man spiller et system som får det bedst frem i spillerne.

Men i det store hele mener jeg ikke at vi er så langt bagefter som det bliver fremlagt herinde. Real har et overtag fordi de har handlet klogt over de seneste år mens vi har lappet og så pludseligt købt ungt. De har ikke været optimalt for truppen. Starterne er stort set lige.

Og så er der resten - der bliver lavet alt for mange konklusioner på rygter fra aviser uden troværdighed. Vi ved INTET om vores økonomi. Vi ved INTET om hvem vi vil hente (og hvem Real vil hente). Det der bliver spekuleret over på nuværende tidspunkt er rygter og intet andet.

Vi begynder at hente/sælge når vi rammer juli. Så må vi se hvad det bliver til. Men det ville virkelig klæde dette forum hvis flere begyndte at tage rygterne for hvad de er og ikke et tegn på hvad klubben nødvendigvis vil. For ellers ender vi med at svine alt og alle og det på et ekstremt tyndt grundlag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2497
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1213 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBSOCI »

Storken skrev:Man skal prøve at se den her video, hvis man vil forstå, hvordan Wisdom of the Crowd egentlig fungerer:
phpBB [video]


Man skal kort sagt ikke undervurdere den gennemsnitlige mening fra en masse folk. I det her tilfælde var det slik i en krukke, men det gælder for næsten alt, hvor folk ikke gætter i blinde.

Og i tilfælde med fanforums har du rigtig mange mennesker, der faktisk har en del baggrundsviden om et givent hold og dets spillere. Der vil være en masse holdninger, der er helt væk fra vinduet, men styrken ligger i gennemsnittet.
Hej Storken
Du har allerede fået spændende tilbagemeldinger på dit 'Wisdom of the Crowd'. Som professor i (mikro)økonomi er jeg af og til tvunget til at beskæftige mig lidt med teori og statistik, selvom jeg prøver at lade være :cry: . Som du ved, findes der "Lies, damned lies, and statistics". Som du helt sikkert også er klar over, er "Wisdom of the Crowd" på mange måder problematisk, da der blandt andet er stor fare for bias. Bare tag et forenklet eksempel: Når der fx på euroinvestor eller i Børsen står, at en aktie er billig (fx Pandora), så gør den såkaldte lemmingeffekt/flokmentalitet (som er vel kendt), at alle køber op i aktien med arme og ben; selvom det sagtens kan vise sig at være en dårlig idé. Et andet eksempel. Hvordan udtrækker man viden fra "Wisdom of the Crowd" fra følgende data? For nogle få dage siden blev 36 aktieanalytikere - som følger H&M tæt - spurgt om deres holdning til aktien. 12 sagde køb, 12 sagde behold og 12 sagde sælg. Hvad er den gennemsnitlige betragtning af deres "wisdom", og hvad kan vi bruge den til?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

@FCBSoci

Der er helt klart en risiko for bias, da man tit vil se folk påvirker hinanden. Det fungerer bedst, hvis folk er uafhængige, hvorved man får en bred skare af forskellige holdninger.

Derudover skal man helst have rigtig mange folk, da de værste afstikkere herved har mindre betydning på det samlede gennemsnit. Alternativt skal man muligvis kigge på medianen.

Dit eksempel med H&M er da netop baggrunden for brugen af Wisdom of the Crowds. Hvis man bare lyttede til en enkelt ekspert, så kunne man både købe, beholde og sælge den pågældende aktie alt afhængig af hvem man fik fat i. Når man i stedet lytter til gennemsnittet, så vil man opdage, at aktien nok vil performe middelmådigt (i følge de her analytikere).

WotC er jo også årsagen til, at de forskellige finansielle medier indsamler forventninger fra rigtig mange forskellige analytikere inden offentliggørelsen af kvartalsrapporter. De lytter ikke kun til en enkelt, de tager gennemsnittet fra alle de analytikere, der følger aktien.

Det samme med meningsmålinger, hvor det er mest retvisende at benytte et gennemsnit af mange meningsmålinger i stedet for at lytte til den enkelte. Det skyldes jo, at de her måleinstitutter gør tingene på forskellige måder og spørger forskellige personer. Herved får man udlignet nogle af de bias, der skulle være ved den enkelte måling.


Jeg synes forresten det er sjovt, at lige præcis FCM benytter WotC i deres scouting. Det er typisk folk med en betting baggrund, der vil tænke i de baner. Man er i hvert fald meget bevidst om effekten af WotC, hvis man har nogensinde har beskæftiget sig en smule seriøst med betting.

Man vil nemlig man opdage, at de forskellige oddsmarkeder kan variere meget i præcision/effektivitet. Og den altafgørende faktor for et odds effektivitet/præcision er størrelsen på markedet. Det vil sige, at oddsene på en Premier League kamp i gennemsnit vil være mere præcise end oddsene på en kamp i Superligaen. Og det skyldes simpelthen, at oddsene på Premier League bliver fastsat på baggrund af langt flere holdninger.

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af maba »

Jeg er SÅ enig Champione! Få nu købt de største talenter ind: Ceballos & Mbappé!

Ini: 33år
Pique: 30år
Suarez: 30år
Messi: 30år

Vores største profiler har ikke mange år tilbage på toppen og hvem skal tage over? MTS, Umtiti, Neymar og Sergio, men ellers ser jeg ikke Bredden i truppen eller talenterne.

Skulle vi prøve at købe forstækninger inden det bliver for åbenlyst hvad vi søger. Inden Umtiti kom og vi manglede en CB skruede alle klubber jo helt vildt op for prisen når vi henvendte os. Kunne vi undgå dette ved at købe inden spillerne de kommer over sidste salgsdato? jeps

Spillermarkedet er jo som boligpriserne i CPH... KØB for 1 mil sælg om et år til 5mil. Så konkurrence og backups er ikke så dårligt - bare se Madrid der får vanvittige summer for: James, Morata og nok også Bale.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

De gav jo også vanvittige summer for dem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvornår er det lige at Ceballos er blevet en man snakke om? Ingen nævnte ham for en uge siden men nu skal vi bare have ham? Fint talent men så er han heller ikke vildere. Han ville ikke gøre nogen forskel for os. Og han har desuden diskvalificeret sig selv for længst med de hadske tweets om Catalonien.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7714
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Nu er RM interesseret i Sandro. De snupper så mange spanske talenter lige pt..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 936
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af !Option »

Tello skrev:Nu er RM interesseret i Sandro. De snupper så mange spanske talenter lige pt..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Ja de har mange talenter, men lad os nu også lige skrue lidt ned for blusset. Sandro blev altså trods alt vejet og fundet for let hos os. Endda i en sådan grad at han smuttede gratis uden klausuler så vidt jeg husker.

Jeg er med på at han har haft en fin sæson osv., men lad os nu ikke kaste alt ind på ren dommedag hver gang RM bliver sat i forbindelse med en spiller :smile:
Rey Abi!

FCBSOCI
Indlæg: 2497
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1213 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:Hvornår er det lige at Ceballos er blevet en man snakke om? Ingen nævnte ham for en uge siden men nu skal vi bare have ham? Fint talent men så er han heller ikke vildere. Han ville ikke gøre nogen forskel for os. Og han har desuden diskvalificeret sig selv for længst med de hadske tweets om Catalonien.
Wisdom of the Crowd :? .

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

FCBSOCI skrev:
Piquénbauer skrev:Hvornår er det lige at Ceballos er blevet en man snakke om? Ingen nævnte ham for en uge siden men nu skal vi bare have ham? Fint talent men så er han heller ikke vildere. Han ville ikke gøre nogen forskel for os. Og han har desuden diskvalificeret sig selv for længst med de hadske tweets om Catalonien.
Wisdom of the Crowd :? .
Smart i en fart, typisk CBS :razz:

Man ville jo aldrig anvende Wisdom of the Crowd i det her tilfælde. Der er reelt ingen herinde, der har fulgt Ceballos i mere end en håndfuld kampe. Vi har herved intet grundlag for at bedømme hans evner.

Det er noget helt andet, hvis brugerne herinde skulle bedømme en af vores egne spillere, som vi har kunne følge i adskillige sæsoner. Jeg tror nu nok, at forum kunne identificere de gode spillere på vores hold.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Lige præcis mine tanke!

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 70 gæster