Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Der er så mange fans der er forudindtaget omkring spillere af diverse årsager. Og så har fans en tendens til at hoppe med på andres ideer. Jeg synes sgu ikke man kan bruge dem til det store.
Man skal ikke vurdere den enkelte fan, man skal se på helheden. Hvis du har 50 fans, der følger deres hold tæt, så vil deres gennemsnitlige mening om en spillers niveau være overraskende nøjagtig. Det kaldes wisdom of the crowd, og man skal ikke undervurdere det.
Du kan ikke bruge folk, der er meget biased, til at lave en objektiv vurdering af noget som helst, og der findes næsten ikke mere subjektive mennesker end fodboldfans. Det kaldes common sense forresten.

At kommunikere at man kigger på fodboldfans' meninger om spillere, der så reelt indgår i en seriøs analyse, virker mere som en kommunikationstaktik, end egentlig praksis. Det ville da være væsentligt mere givende at snakke med fagfolk, trænere, managers, sportslige ledelse, etc, for at få den information, der så ville være baseret på kompetente menneskers analyse end - no offense, men indse det nu - fans.

Fans kender ikke spilleren, udover aktionerne på banen - folk omkring ham vil jo være langt mere i stand til at vurdere hvem han er, end nogle bag en skærm. At tage 50 almindelige menneskers mening er jo et datagrundlag, der er idiotisk. Og gennemsnittet af idioti, er stadig idioti.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Man skal prøve at se den her video, hvis man vil forstå, hvordan Wisdom of the Crowd egentlig fungerer:
phpBB [video]


Man skal kort sagt ikke undervurdere den gennemsnitlige mening fra en masse folk. I det her tilfælde var det slik i en krukke, men det gælder for næsten alt, hvor folk ikke gætter i blinde.

Og i tilfælde med fanforums har du rigtig mange mennesker, der faktisk har en del baggrundsviden om et givent hold og dets spillere. Der vil være en masse holdninger, der er helt væk fra vinduet, men styrken ligger i gennemsnittet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Problemet er bare, at svag data, kørt igennem selv de bedste regnemetoder, kun kan blive svage resultater. Men altså, det er jo sindssygt at forklare en sindssyg, at han er sindssyg.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »


Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:/r/IAmVerySmart
Du gør i hvert fald dit for at bevise, at fanforums er ubrugeligt ;-)

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Før i tiden anså jeg Sky Sports, som et forholdsvist meget seriøst newsmedie, når det angik transfers. Det er dog her de seneste 2 års tid blevet noget mere useriøst, men jeg læser dem stadig.

Men de er også hoppet på Paulinho-vognen.

Jeg fatter seriøst hat. Jeg nægter at tro, at Paulinho under sin tid i Kina er blevet en bedre fodboldspiller.

Hvis Paulinho er nødplanen for, at vi ikke kan hente Verratti, så har bestyrelsen tabt deres småkager. Vi mangler i den grad en playmaker. Iniesta er gammel og synger på sidste vers, og Busquets er en fantastisk spiller, men nogen decideret playmaker er han ikke. Vi har manglet, siden Xavi smuttede.

Jeg kan ikke overskue flere Douglas, Vermaelen, Gomes, Paco-handler. Vi har brug for at hente kvalitet. Ikke lappeløsninger.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Du sammenligner simpelthen Gomes og Paco handlerne med verm og Douglas?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Du sammenligner simpelthen Gomes og Paco handlerne med verm og Douglas?
Studsede jeg også over. :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Gomes og Paco handlerne var imo beviset på at vi gik i den rigtige retning i forhold til lige netop de lappeløsninger Douglas og verm var.

Det var henholdsvis en ung spiller der var på markedet og som flere ville have men som vi nappede (noget vi tidligere var dårlige til) og et talent til en plads hvor vi manglede en spiller. Hvis det er niveauet der henvises til så kan man forresten ikke bedømme det endnu. Sådan er det når man køber talenter - de tager tid og er ikke et færdigt produkt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Lige præcis.
Andre Gomes især, var jagtet af Man U, Juventus og Real Madrid viste også interesse.

Jeg har før været efter ledelsen omkring indkøbspolitik (Mathieu, Turan især) som var spillere som havde en kortsigtet rolle og med garanti ville ende med at være en dårlig økonomisk investering.

Paco og Gomes er både spillere med stort udviklingspotentiale, samt er landet på vilkår, hvor vi med stor sandsynlighed kan sælge videre med fortjeneste, når sign on, løn og transfersum er medregnet.
Så det er bestemt handler i den rigtige retning.

De kan enten blive et stort aktiv for os, eller til en fin forretning.
---------------------------------------
Barca is my religion!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Gomes og Paco handlerne var imo beviset på at vi gik i den rigtige retning i forhold til lige netop de lappeløsninger Douglas og verm var.

Det var henholdsvis en ung spiller der var på markedet og som flere ville have men som vi nappede (noget vi tidligere var dårlige til) og et talent til en plads hvor vi manglede en spiller. Hvis det er niveauet der henvises til så kan man forresten ikke bedømme det endnu. Sådan er det når man køber talenter - de tager tid og er ikke et færdigt produkt.
Gomes og Paco er for mig beviset på, at vores scoutingsarbejde er elendigt. Hvad var det, Gomes skulle gøre i Barca? Han var på ingen måder en dikterende, hårdtarbejdende eller mere defensivt orienteret midtbanemand. Hans forcer lå i Valencia på den sidste tredjedel. Han er ikke nogen elegantier indne for pasningsspillet.

Det samme med Paco. Vi mangler en opspilstation, som kan være med i det opbyggende spil. Ikke bare en, der for det meste er blind passager i det opbyggende spil.

Det er også derofr, jeg ryster på hovedet over, at vi flere omgange sættes i forbindelse med en som COutinho og vil køre ham ind i en 4-3-3, da han på ingen måder er god nok som CM.

Når vi så endelig sættes i forbindelse med en CM, så er det gudhjælpepmig Paulinho. Der er så mange dygtige CM'ere derude, men vi skal da hente en, der har brugt to år i det kinesiske.

Koke, Saul, Ander Herrera, Thiago, Verratti osv ...

Ovenstående er for mig ikke urealistiske at hente. Det er snarere prisen, der er problemet, men jeg nægter at tro, at ovenstående ville takke nej til os.

Jeg forstår ikke vores indkøbspolitik.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Champione skrev:Lige præcis.
Andre Gomes især, var jagtet af Man U, Juventus og Real Madrid viste også interesse.

Jeg har før været efter ledelsen omkring indkøbspolitik (Mathieu, Turan især) som var spillere som havde en kortsigtet rolle og med garanti ville ende med at være en dårlig økonomisk investering.

Paco og Gomes er både spillere med stort udviklingspotentiale, samt er landet på vilkår, hvor vi med stor sandsynlighed kan sælge videre med fortjeneste, når sign on, løn og transfersum er medregnet.
Så det er bestemt handler i den rigtige retning.

De kan enten blive et stort aktiv for os, eller til en fin forretning.
Jeg kritiserer som så ikke Gomes. Han er en fin spiller, men han er en offensiv spiller. Han er ikke god nok som en mere tilbagetrukket CM, og det var det, vi så meget med ham i denne sæson. Han er på herrens mark, fordi han skal være med til at diktere spillet dybt fra banen, og den opgave kan han ikke klare på nuværende stund, og jeg tvivler, at han får international format inden for playmaker-genren. Det er ikke hans spil, og det er svært at forudsige ham blive en fantastisk tovejsspiller en dag.

Han er bare en spiller, der aldrig har passet i den måde, vi skal spille på. Især ikke, når vores tre forreste hedder Messi, Neymar og Suarez. De tre står for alt det offensive. Det, vi derimod manglede, var en playmaker, som kunne svinge dirigentstokken for os, for det er på den midterste del på banen, der er vores kolossale problem.

Gomes er for mig hverken en playmaker, og i så fald, at han skulle komplementære de tre forreste, ej hellere en arbejdshest, som kunne gøre bod på de manglende tilbageløb fra de tre forreste (selvom Neymar har ydt en flot defensiv indsats i denne sæson faktisk)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Gomes og Paco er for mig beviset på, at vores scoutingsarbejde er elendigt. Hvad var det, Gomes skulle gøre i Barca? Han var på ingen måder en dikterende, hårdtarbejdende eller mere defensivt orienteret midtbanemand. Hans forcer lå i Valencia på den sidste tredjedel. Han er ikke nogen elegantier indne for pasningsspillet.
Nej han er et talent og ikke færdigudviklet. Så man kan faktisk forme ham til det man vil have. Du ved desuden ikke hvordan man havde tænkt at spille ham. Det virker som alle kender de taktiske overvejelser men faktum er at vi ikke spiller med en dominerede midt ala xavi. Og det er ikke sikkert at vi kommer til det.

Man har set nogle kvaliteter (som mange andre klubber også så) og derfor hentede man ham da han var på markedet. Men det vigtigste er ikke Gomes. Det vigtigste er at vi hentede et talent da han var på markedet. Og det endda en man ikke regnede med at signe. Det har været en af vores helt store svagheder da vi tidligere har været elendige til at handle når muligheden for talenter var der.
Det samme med Paco. Vi mangler en opspilstation, som kan være med i det opbyggende spil. Ikke bare en, der for det meste er blind passager i det opbyggende spil.
Har du nogensinde set paco spille før han kom til barca? Han var lige netop god i valencia i det opbyggende spil. At han ikke har været det hos os er fordi vores striker-rolle er bygget op om Suarez der alene kan udføre et kæmpe arbejde. Det kan Paco ikke (ligesom stort set alle andre angribere) og han har brug for hjælp til at fjerne cb'er osv så han kan få plads.

Men igen - det handler ikke så meget om paco. Det handlede om at vi skulle have en angriber. Og i stedet for at hente en på 30 så hentede vi en ung angriber.
Jeg forstår ikke vores indkøbspolitik.
Hvis du tror vores indkøbspolitik er de rygter der kommer frem for tiden så kan jeg godt forstå dig da vi på nuværende tidspunkt bliver sat i forbindelse med alle spillere på jorden (se det billede jeg postede tidligere i tråden). Nu er det så bare sådan at det ikke nødvendigvis er de spillere vi henter.

Og hvis vi i stedet ser på vores indkøbspolitik for sidste sæson så er det virkelig lovende. Man hentede spillere man havde brug for og det endda unge spillere. Ingen lappeløsninger. Og ydermere slog man endelig til da et talent kom på markedet fremfor at sove i timen som vi tidligere har set.

Du kan så brokke dig over niveauet hos de spillere vi hentede men man kan ikke få det hele og når man henter talenter så skal de have tid mens chancen er der for at de ikke bliver gode nok. Det er dog stadig for tidligt til at snakke om dem som "færdige" spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Nej han er et talent og ikke færdigudviklet. Så man kan faktisk forme ham til det man vil have.
André Gomes fylder snart 24 år. Bevares, man er da slet ikke færdigudviklet som fodboldspiller, når man er i den alder, men du kan altså ikke bare "forme ham" frit efter fantasien, når han er i den alder. Min frygt er især at mange af hans kedelige tendenser - især dem der handler om at kunne tage et ordentligt tilbageløb - er så indgroede at han får ufatteligt svært at ryste dem af sig. Gomes har jo ikke skullet ændre spillestil fra han kom op i Benficas førsteholdstrup til han forlod Valencia. Det er altså mange års rutiner, tendenser og tankemønstre man skal rive itu, hvis man vil forme ham frit efter fantasien.

Der er i øvrigt kun lidt over et halvt års aldersforskel på André Gomes og Marco Verratti. Saúl er over et år yngre end Gomes. Gomes er slet ikke så ung, som man lige skulle tro han var. Han burde faktisk være meget, meget længere i sin udvikling end han er, hvis han reelt var så talentfuld, som prisen vi betalte skulle indikere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Du er i din fulde ret til at spekulere over hvad Gomes kan blive til. Jeg har personligt brændt nallerne lidt for mange gange til at jeg vil fortælle hvad fremtiden bringer. Jeg håber (og tror et eller andet sted) at han bliver god. Det samme gør klubben tydeligvis eftersom man holder på ham hvorfor der må være en ide med ham.

Men min pointe var egentlig også bare at man kan forme en spiller på 22. Mere var der ikke i det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster