Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Uha €25mio + Affelay lyder RIGTIG fristende. Ibi må da have en markedsværdi på omkring de €14mio så det er vel realistisk.

Så en Rossi/Sanchez/Aguero til angrebet...MUMS!

Dog vil jeg LANGT hellere holde på Affelay, og så lade Jeffren gå.

Generelt er det vigtigt med noget mere kvalitetsbredde i truppen. Xavi har udtalt at han ikke har noget imod at rotere lidt især i disse år hvor holdet konsekvent spiller om alle titler.

Cesc er kæmpefan af Pep som er en stor fordel, for desto større er chancen at han vil følge sin træner i døden og forstå nødvendigheden i rotation som et taktisk element.

Til hold som spiller destruktivt imod os, f.eks. Real Madrid og Espaniol, her er det en fordel at de ikke nødvendigvis ved hvem vi stiller op med. Vi har simpelthen manglet lidt bredde til det taktiske spil.

Så vil det være umenneskeligt hvis Messi kan score 40-50+ mål næste sæson, for med 2 år uden reel sommerferie (VM og Copa America i år) bliver Pep nød til at spare mere på ham til næste sæson. Her er det vigtigt at vi både har forstærket den offensive midtbane + angrebet for at mindske savnet af Messi.

Kort sagt, skal vi vinde 5-6 titler næste sæson, ja, så er 2-3 verdensklasse forstærkninger nødvendige IMO. Xavi og Messi skal skånes i højere grad og Thiago skal ikke pludselig have ansvaret for at være den nye Xavi.

Hotnuk

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hotnuk »

Fuldstændig enig i dit indlæg Rummenigge. Det var som taget ud af mit hovedet! :)

+1

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Reevenge »

Jeg tror tendensen hos mange cules er at man kørte død i Fabregas-sagaen sidste år, især eftermælet fra mange Gunners-fans som, forståeligt nok, var lede og kede af at læse om deres kaptajns mulige exit.

Dog er Fabregas det helt store nøglekøb denne sommer, i min optik. Alexis Sanchez har vist lovende takter i denne sæson men har egentlig kun præsteret i en enkelt sæson og italienske klubber kører åbenbart en politik i år om at kræve en halv milliard pr. moderat talentfuld spiller.

Fabregas har det højeste assist-gennemsnit i samtlige europæiske topligaer (!). 0,495 assists/kamp over de seneste 4 sæsoner, hvor Alves til sammenligning har 0,3 assists/kamp for de seneste 3 og Xavi's ligger på 0,39 assists/kamp (Messi's ligger på 0,35 for de sidste 4 sæsoner, for those who should be interested).

Dertil skal det siges at den engelske liga er mere fysisk krævende og Arsenals scoringssnit er væsentligt mindre end Barcelonas på trods af at de er et af de mest scorende hold i Premier League (72 mål denne sæson i modsætning til Barcelonas 95 mål), desuden er Fabregas en ganske habil målscorer med 65 mål i de seneste 149 kampe i Arsenal-trøjen (altså et scoringssnit på 0,44 mål/kamp over de seneste 4 sæsoner; i ALLE kampe, dvs. kampe hvor han blot har optrådt i 10-15 min også er talt med i statistikken som hele kampe, hvilket er vildt imponerende).

Desuden har Cesc et stort hjerte for Barcelona og hans tiltro og tillid til Pep kan spille en stor rolle i de kommende sæsoner. Hans lederegenskaber har sine mangler, men som ung anfører gør han det fornuftigt og er den klart mest rutinerede på den europæiske scene ift. andre købsemner som Rossi, Aguero og især Pastore og Sanchez (omend de spiller på forskellige positioner og derfor ikke er direkte sammenlignelige, dog holder pointen omkring nødvendig erfaring i store kampe).

Men hvad synes i ud fra ovenstående argumenter, vil Cesc være det vigtigste købsemne, eller er Thiago allerede nu klar til at påtage sig et større ansvar? Skal vi hellere gå all-in på Aguero og styrke offensiven til fordel for midtbanen?

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Jeg er også virkelig i tvivl. Man må formode at Fabregas gerne vil til Barca om 3 år, hvor han vil være gratis. Men... Det eneste argument mod at hente ham nu er at 40 mio. € eller deromkring er meget for en spiller der som udgangspunkt skal sidde på bænken.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Jeg har faktisk længe været fan af et Cesc køb, men ikke længere. Kan ganske enkelt ikke se hvad han skal kunne bidrage med som vi ikke har i forvejen.
Jeg syntes vi skal bruge de svære kampe vi har haft de sidste par sæsoner som målestok for vores indkøbspolitik. Her tænker jeg specielt på chelsea og Inter kampene, ellers på de kampe i la liga hvor modstanderne sætter en mur op og slå et par effiktive modangrib, hercules kampen kan nævnes. I disse kampe kan eg ikke se hvilken forskel det vil gøre hvis vi skifter Iniesta eller Xavi ud med Cesc.... Vi få trods talent osv. blot en lidt anden udgave af det samme. desuden har vi Thiago som virker klar til at være 3 mand som kreativ midtbane.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »

Cesc wants to join Barcelona this summer but contrary to last year, he won't talk with Arsenal before Barcelona makes a first move.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jønde skrev:Jeg har faktisk længe været fan af et Cesc køb, men ikke længere. Kan ganske enkelt ikke se hvad han skal kunne bidrage med som vi ikke har i forvejen.
Jeg syntes vi skal bruge de svære kampe vi har haft de sidste par sæsoner som målestok for vores indkøbspolitik. Her tænker jeg specielt på chelsea og Inter kampene, ellers på de kampe i la liga hvor modstanderne sætter en mur op og slå et par effiktive modangrib, hercules kampen kan nævnes. I disse kampe kan eg ikke se hvilken forskel det vil gøre hvis vi skifter Iniesta eller Xavi ud med Cesc.... Vi få trods talent osv. blot en lidt anden udgave af det samme. desuden har vi Thiago som virker klar til at være 3 mand som kreativ midtbane.
Når du mener at Cesc ikke vil gøre en forskel ifht Xavi og Iniesta så må det betyde at du mener han enten er dårligere end dem begge eller bare en klon af en af dem eller en kombination. Jeg forstår ikke helt.

I mine øjne er Cesc meget forskellig fra dem begge. Til at starte med skal nok ikke forvente at han vil indgå i det samme telepatiske samarbejde som Iniesta og Xavi gør med hinanden, så vil man som fan blive skuffet til at starte med. Det vi tilgengæld skal forvente er at Cesc vil score mange flere mål end Iniesta og Xavi.

Den store forskel på Cesc og Ini/Xavi er at han er langt mere direkte, qua hans opdragelse i Arsenal. Så er han markant mere målfarlig da han har et bedre dybdeløb og skud end Xavi/Ini.

Fordelen med Cesc er netop at han tilføjer noget nyt samtidig med at han har potentialet til at bibeholde den høje Barca standard på midtbanen. Cesc er nærmere en afløser for den legendariske Bakero, som ifht den tid var en utrolig målfarlig herre.

Bakero: 72 mål i 260 kampe for Barca
Iniesta: 33 mål i 361 kampe for Barca
Iniesta: 58 mål i 577 kampe for Barca
Cesc: 57 mål i 303 kampe for Arsenal (et hold som historisk scorer markant færre mål end Barca)

Som et lille eksempel så vi Cesc netop give Spanien mere dybde da han bleve skiftet ind i VM finalen og kronede sin superindsats med at assistere Ini med målet.

...og man kan blive ved.

Kort sagt, hvis Cesc kommer, så stoler jeg på Pep har hentet ham af alle de rigtige grunde.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Ronaldinho skrev:Cesc wants to join Barcelona this summer but contrary to last year, he won't talk with Arsenal before Barcelona makes a first move.
Ja så har jeg godt nok svært ved at se ham komme til klubben. For vi skal bestemt ikke smide mere end 30 mill afsted.

Ja, jeg forstår stadig ikke interessen når vi har andre pladser som skal forstærkes

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Ja ja Cesc score flere mål, men han spiller jo også for et andet hold og har en anden rolle. Hans spids kompetencer ligger da meget tæt op af dem vi har i forvejen, det mener jeg må være tydeligt for enhver. Han er en pasningsstærk spiller, kan se huller de færreste kan se og har teknikken til at udføre de millimeter præcise afleveringer over kort afstand. Han er god i genpres spillet. Han spiller med tålmodighed. Lyder det bekendt?
Jeg syntes klart at han er mindre god end xavi og iniesta, han har da ikke på noget tidspunkt vist at han matcher ders niveau... men mindre kan da også gøre det, ellers kan vi slet ikke købe nogen spillere. Så hans niveau har ikke noget at gøre med at jeg ikke ønsker ham. Syntes ganske enkelt at han er for lig med dem vi har i forvejen.
Jeg vil hellere have en hard hitter midtbane mand, en med andre kompetencer, en som hvis vi sætter ham ind i en kamp som dem mod inter sidste sæson tvinger inter til at forholde sig til noget helt nyt, en der på den måde kan skabe plads til vores kombinations spil når pladsen ikke kan findes på anden vis.
Da jeg ikke mener vi skal bruge 25-35 mill euro på at forstærke os der hvor i forvejen er aller bedst, vil mit bud være Tim Cahill fra Everton. Han er beskidt, tiltvinger sig opmærksomhed, gode skud ude fra, mega stærk i luften og grundet alder og i denne sammenhæng begrænset talent en billig løsning.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

@Jønde - Hehe, hvis du virkelig mener at Tim Cahill vil pynte hos Barca, ja, så lad os bare blive enige om at være uenige med det samme :wink:

Jeg mener Pep har set rigtig rigtig i at holdet skal være forfine sit boldbesiddelses aspekt, hvorfor vi i Peps første år havde en gennemsnits boldbesiddelses % på under 65, andet år lidt over 65% og i denne sæson næsten 74% (!!!), det er hemmeligheden bag successen og hvorfor modstanderne på 3. år ikke indhenter os. For at følge denne strategi så er der pludselig ikke mange spillere som er interessante for Barca.

Freak kampe som imod Hercules og Inter sker, de skal ikke forstyrre strategien og fundamentet for klubben hvad angår spillermateriale.

I mine øjne er Cesc et perfekt supplement til Barca som på sigt vil kunne være en leder (dermed ikke sagt at han vil være anfører). Vi har Keitas fysik og tro det eller ej så er Busi heller ikke en man bare kan vifte væk og der findes ikke mange jeg ville bytte for hverken Keita og Busi, og da slet ikke Cahil (!!) :wink:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dein, the agent of Cesc, has informed Barcelona and Madrid that Arsenal are willing to sell the player to a non-English club for 40M. [ec]
Arsenal won't accept players in a deal on Cesc Fabregas. Barcelona had planned to make a first offer of 25M plus a player. [el confidencial]

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Rummenigge: Jeg ved ikke om jeg syntes at han (Tim Cahill) vil pynte på vores hold, men jeg mener at vi har vist ved flere lejligheder over de sidste par år at i vise kampe mangler vi noget andet end mere af det samme, for at give plads og rum til det som vi er gode til. Altså mener jeg ikke at et sådan indkøb vil være på nogen måde vil forstyrre strategien eller fundamentet for klubben...

"Jeg mener Pep har set rigtig rigtig i at holdet skal være forfine sit boldbesiddelses aspekt, hvorfor vi i Peps første år havde en gennemsnits boldbesiddelses % på under 65, andet år lidt over 65% og i denne sæson næsten 74% (!!!)"

Jeg er da helt enig, elsker vores spil koncept og har elsket det siden jeg var en lille dreng. Men derfor så vi stadig i Inter kampene at der er svagheder, vi tabte jo ikke fordi vi ikke havde bolden nok, vel?
Jeg kan ikke se at vi bryder med vores koncept ved at have muligheden for at skifte en spiller som Cahill ind med 30 min tilbage i sådanne kampe for at ryste vores modstandere, det er da mere et udtryk for en vidreudvikling af vores koncept. Igen for at bruge Inter kampene så tror jeg vi kunne have haft lige så mange Cesc,rossi og andre "typiske" barca spillere på bænken uden det ville have gjort en forskel. Hvorimod jeg tror at en hardhitter kunne have gjort en forskel til vores fordel.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Jønde skrev:Jeg er da helt enig, elsker vores spil koncept og har elsket det siden jeg var en lille dreng. Men derfor så vi stadig i Inter kampene at der er svagheder, vi tabte jo ikke fordi vi ikke havde bolden nok, vel?
Jeg kan ikke se at vi bryder med vores koncept ved at have muligheden for at skifte en spiller som Cahill ind med 30 min tilbage i sådanne kampe for at ryste vores modstandere, det er da mere et udtryk for en vidreudvikling af vores koncept. Igen for at bruge Inter kampene så tror jeg vi kunne have haft lige så mange Cesc,rossi og andre "typiske" barca spillere på bænken uden det ville have gjort en forskel. Hvorimod jeg tror at en hardhitter kunne have gjort en forskel til vores fordel.
Jeg synes faktisk, at kampen i Milano viste, at store spillere ikke har vist sig at virke i angrebsspillet. Zlatan var ellers vidunderet, der skulle sætte endnu en dimension på holdet, men bevægeligheden tog brodden af farligheden. Uden at vide det, så er jeg ret sikker på, at problemet i Inter-kampen lå i Zlatan og selvfølgelig Mourinhos glimrende taktisk sans.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til at ændre filosofien, som har været verdens mest vindende de seneste 20 år, hvor den for alvor har vist sig at slå til. (her snakker jeg om tiki-taka tilsat hollandsk totalfodbold, som vores system bygger på)

Cesc er en yderst vigtig brik og en garanti for, at den stil kan videreføres, hvis han hentes. Og han ville netop være i stand til at bidrage med nye aspekter til vores spil. Målfarlighed, gennembrud, en større variation i pasningspillet osv.

Han er et trættende emne, man der er en grundt til, at vi er meget interesserede.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Jbninc skrev:
Jønde skrev:Jeg er da helt enig, elsker vores spil koncept og har elsket det siden jeg var en lille dreng. Men derfor så vi stadig i Inter kampene at der er svagheder, vi tabte jo ikke fordi vi ikke havde bolden nok, vel?
Jeg kan ikke se at vi bryder med vores koncept ved at have muligheden for at skifte en spiller som Cahill ind med 30 min tilbage i sådanne kampe for at ryste vores modstandere, det er da mere et udtryk for en vidreudvikling af vores koncept. Igen for at bruge Inter kampene så tror jeg vi kunne have haft lige så mange Cesc,rossi og andre "typiske" barca spillere på bænken uden det ville have gjort en forskel. Hvorimod jeg tror at en hardhitter kunne have gjort en forskel til vores fordel.
Jeg synes faktisk, at kampen i Milano viste, at store spillere ikke har vist sig at virke i angrebsspillet. Zlatan var ellers vidunderet, der skulle sætte endnu en dimension på holdet, men bevægeligheden tog brodden af farligheden. Uden at vide det, så er jeg ret sikker på, at problemet i Inter-kampen lå i Zlatan og selvfølgelig Mourinhos glimrende taktisk sans.

Zlatan kan jo slet ikke sammenlignes med Tim Cahill. Zlatan er alt andet end en Hard hitter, han doven, lad og passiv. Cahill er aggressiv, vild og blodig, og langt mere bevægelig. Desuden er han offensiv midtbane spiller og ikke center forward.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 81 gæster