Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hotnuk

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hotnuk »

Er helt enig med, at Thiago skal ingen steder hen, men vi har altså brug for Cesc. Skulle Xavi eller Iniesta blive skadet (Gud forbyde det) så er det ikke nok at sætte Thiago, Keita eller Afellay i en kamp, hvor vi er langt inde i ChL, ligaen eller CdR. Lige netop i de situationer kan vi have brug for en supersub som kan fylde det rum. Vi har jo set når Xavi eller Iniesta ikke er på banen, så mister vi altså en del i vores pasningsspil og boldomgang.

Ingen tvivl om at Thiago nok skal blive kæmpe stor om 2-3 år og er personlig også selv stor fan af ham, men knægten har stadig brug for erfaring. Det har Cesc + man kan ni ud af ti gange altid regne med at han præstere. Og vi kan ligeså godt få ham hurtigst muligt, så han kan køres ind på holdet, for før eller siden kommer han jo ;)

Xavi har også selv udtalt han vil ikke have noget imod at sidde lidt mere på bænken. Og ang. hierarki og stamplads, så kan det vel heller ikke skade med nogen konkurrence? Det kan jo kun styrke det, i at man vil præsterer mere for at få en plads i start 11'eren.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Hvorfor er det lige at David Villa skal evalueres fra sæson til sæson lige præcis, når han fylder 31 år? I en storklub som FC Barcelona vurderes spillerne fra sæson til sæson, uanset alder. Jeg ved ikke om det er tilfældet hos Man U.

Desuden må han være nok så gammel, så længe han er med til at sænke Man U i endnu en CL-finale.

Og der er absolut intet galt i, at FC Barcelonas indledningsvise bud er på 25 mio euro. Man skal starte lavt. I øvrigt kan man kun håbe på, at Rosells købmanskab er noget bedre end det man så under Laporta.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

DonIniesta skrev:Hvorfor er det lige at David Villa skal evalueres fra sæson til sæson lige præcis, når han fylder 31 år? I en storklub som FC Barcelona vurderes spillerne fra sæson til sæson, uanset alder. Jeg ved ikke om det er tilfældet hos Man U.

Desuden må han være nok så gammel, så længe han er med til at sænke Man U i endnu en CL-finale.

Og der er absolut intet galt i, at FC Barcelonas indledningsvise bud er på 25 mio euro. Man skal starte lavt. I øvrigt kan man kun håbe på, at Rosells købmanskab er noget bedre end det man så under Laporta.
Fordi normalt så begynder fodboldspiller er dale i niveau, når de begynder at ramme 31-32 år. Jeg siger ikke, at Villa gør det, men risikoen er der.

Ej, nu må du seriøst stoppe. Du kan sgu da ikke gå til forhandlingsbordet og indlede forhandlingen med at byde 25 mio. euro for Fabregas. Det er jo fuldstændig respektløst. Manden er en af de allerbedste i verden på sin plads, han er kun 24 år, og han har masser af år endnu tilbage. Hans marketingsværdi er tilmed også høj. Det vil jo være det samme som, hvis City bød 30 mio. euro på Messi her om en uge? Det ville du ikke finde respektløst?

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Har du en statistisk på det? Ja, det kommer nemlig an på ufattelig mange faktorer og Villa ligner bestemt ikke en, som er færdig om 1,5 år. Apropos useriøsitet....

Det kan man da sagtens og det er netop det gode forhandlere gør. Det tåbeligste ville være at byde 45 mio. euro fra start af.

Barcelona har ikke brug for Fabregas for at få succes, Fabregas vil tydeligvis gerne hjem og Wenger kan næppe holde på ham endnu engang efter den 6 titelløse sæson i træk osv.

Det er meget muligt, at Arsenal ejer ham og at hans kontrakt først udløber om 3-4 år, men kortene sidder Barcelona med, derfor ville det være tåbeligt, at gentage samme strategi, når det kommer til forhandlingen, som man gjorde sidste sommer.

Desuden har han spillet dårligere i år, end sidste år, han er blevet 1 år ældre og han har døjet med ekstremt mange skader, hvilket også gør, at han falder i værdi.

Respektløst? Nej, hvorfor skulle det være det. At Messi så aldrig nogensinde kunne finde på at skifte verdens bedste klub ud med City i den nuværende situation er vist noget helt andet.

Det er lidt noget andet med Fabregas vil jeg hævde.
Senest rettet af DonIniesta tors jun 02, 2011 12:40 am, rettet i alt 1 gang.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »

# 23 skrev:
DonIniesta skrev:Hvorfor er det lige at David Villa skal evalueres fra sæson til sæson lige præcis, når han fylder 31 år? I en storklub som FC Barcelona vurderes spillerne fra sæson til sæson, uanset alder. Jeg ved ikke om det er tilfældet hos Man U.

Desuden må han være nok så gammel, så længe han er med til at sænke Man U i endnu en CL-finale.

Og der er absolut intet galt i, at FC Barcelonas indledningsvise bud er på 25 mio euro. Man skal starte lavt. I øvrigt kan man kun håbe på, at Rosells købmanskab er noget bedre end det man så under Laporta.
Fordi normalt så begynder fodboldspiller er dale i niveau, når de begynder at ramme 31-32 år. Jeg siger ikke, at Villa gør det, men risikoen er der.

Ej, nu må du seriøst stoppe. Du kan sgu da ikke gå til forhandlingsbordet og indlede forhandlingen med at byde 25 mio. euro for Fabregas. Det er jo fuldstændig respektløst. Manden er en af de allerbedste i verden på sin plads, han er kun 24 år, og han har masser af år endnu tilbage. Hans marketingsværdi er tilmed også høj. Det vil jo være det samme som, hvis City bød 30 mio. euro på Messi her om en uge? Det ville du ikke finde respektløst?
Tag blot et kig på rivalen's bomber, Drogba, 33 år, og bomber løs. Ja, jeg ved han ikke har haft en god sæson, men han har slået til når det virkelig gjaldt.

Nu er 25 mio. euro osse start-buddet, har læst flere steder, at Barcelona er villige til at gå op til omegnen af 35 mio euro, hvilket vil være et helt fint bud, tager man hans ønske om at vende hjem og sin dårlige sæson i betragtning.

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

# 23 skrev:Ej, nu må du seriøst stoppe. Du kan sgu da ikke gå til forhandlingsbordet og indlede forhandlingen med at byde 25 mio. euro for Fabregas. Det er jo fuldstændig respektløst. Manden er en af de allerbedste i verden på sin plads, han er kun 24 år, og han har masser af år endnu tilbage. Hans marketingsværdi er tilmed også høj. Det vil jo være det samme som, hvis City bød 30 mio. euro på Messi her om en uge? Det ville du ikke finde respektløst?
Jeg vil ikke kalde det respektløst.

Det er selvfølgelig OK, du har din mening, men det er ikke et holdbart eksempel du kommer med. For det første er Messi en del bedre end Fabregas. Messi er dén bedste, Fabregas er måske i top 20, der er alligevel forskel. For det andet, så vil Fabregas gerne til Barca, Messi vil ikke til City.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Well. Man kan lige så godt droppe den idé man har med at Fabregas koster under 30 mio euro. En af verdens bedste spillere, 24 år, uerstattelig i Arsenal, har kontrakt i lang tid endnu koster realistisk set nærmere 50 end 30 eller 40 mio euro.

Det er fuldstændig vanvittigt at give noget der ligner så mange penge for ham når vores økonomi ser ud som den gør. Det giver ingen mening at vi skulle have opgivet vores 111-årig reklamefri-trøje-tradition for det. Vi har fucking Xavi og Iniesta som Fabregas ikke er på højde med i mine øjne. Så er der et kæmpe talent i Thiago og altmuligmanden Keita.

En spiller som Xavi har man simpelthen ikke siddende på bænken. Det skulle kun være hvis han har fysiske problemer, men det har da ihvertfald ikke kommet til udtryk på fodboldbanen i denne sæson. Vi har en gylden midtbane i øjeblikket som fungerer. Den stopper med at fungere når Xavis fysik siger fra. Så skal man overveje en ny midtbanespiller, heriblandt Fabregas.

Drake
Indlæg: 4337
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2606 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Jeg kunne godt tænke mig at vide om i mener at Thiago er helt klar til at tage over for Xavi eller Iniesta?
For det jeg synes ikke helt at han er i nu måske om 1 til 3 år. Jeg synes vi har set i denne her sæson at lige så snart at Xavi eller Iniesta ikke er på banen, så flyder vores kombinationsspil ikke helt godt nok.

Keita kan man selvfølgelig bruge taktisk, hvis man fx skal bruge en mere fysisk stærk midbane, men så ødelækker det jo vores kreativitet og flydeende kombinationsspil, som er vores eneste våben, ud over Messi selvfølgelig :wink:
(Synes at skal sælge Keita, hvis vi køber central Mid)

Så der for synes jeg at vi skal købe en der er hel klar til at tage over, fx Cecs eller Javier Pastore.
Xavi har også udtalt at han gerne vil have flere pauser, og vi skal spille rigtig mange kampe, så der rigelige med kampe til Cecs og Thiago :wink: Men Cecs skal selvfølgelig acceptere at sidde på meget på bænken i hvert fald i de to første sæsoner..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Arsenal ask 40M for Cesc, while Barcelona offer 30. Arsenal only want to accept proven players like Mascherano and Afellay in the deal [ser]

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

DonIniesta skrev:Barcelona har ikke brug for Fabregas for at få succes, Fabregas vil tydeligvis gerne hjem og Wenger kan næppe holde på ham endnu engang efter den 6 titelløse sæson i træk osv.
Hvorfor så købe ham, hvis vi ikke har brug for ham for at få succes? Det er højest sandsynligt en exeptionel dyr herre vi skal anskaffe os. Derudover, så kommer han til at skubbe talenter ned i hierakiet.
DonIniesta skrev:Desuden har han spillet dårligere i år, end sidste år, han er blevet 1 år ældre og han har døjet med ekstremt mange skader, hvilket også gør, at han falder i værdi.
Han havde da også mange skader i sidste sæson, så ud fra det, så har han da ikke tabt særlig meget værdi. Spillet dårligt? Muligt, men jeg tvivler på, at det har en kæmpe betydning på hans pris.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Drake skrev:Jeg kunne godt tænke mig at vide om i mener at Thiago er helt klar til at tage over for Xavi eller Iniesta?
For det jeg synes ikke helt at han er i nu måske om 1 til 3 år. Jeg synes vi har set i denne her sæson at lige så snart at Xavi eller Iniesta ikke er på banen, så flyder vores kombinationsspil ikke helt godt nok.
Det har ikke været Thiagos skyld. Han har efter min mening gjort det godt og det der forventedes af ham de gange han har fået chancen. Han er ikke dominerende som Xavi er eller Cesc for den sags skyld. Men med bearbejdelse fra Guardiolas side og regelmæssig spilletid kan han vokse på dette område. Han har jo personligheden, spilforståelsen, teknikken og fysikken.

Ved nærmere eftertanke, så synes jeg mere og mere vi skal gå udenom Fabregas. Vi har fire spillere i Xavi, Iniesta, Keita og Thiago til to offensive midtbanepladser. Behold dette setup.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Hvem siger vi skal købe ham?

Om man er for eller imod et køb af Cesc er næsten ligegyldigt, da det naturligvis er op til klubben og Pep. Og det ser ikkel ligefrem ud til, at interessen er dalet på det punkt, så vi må nok indstille os på/forvente, at klubben vil prøve at købe ham i denne sæson, indtil det modsatte er bevist. Jeg har ikke taget stilling endnu, bare rolig.

Jo, han havde også mange skader sidste år, men når han endnu engang rammes af mange skader sæsonen efter, så må man indstille sig på, at sælgerens (Arsenal) produkt falder i pris. Også er han jo også blevet 1 år ældre.

Arsenal står da stadig med de bedste kort, nuvel, men Barca står dog i mine øjne bedre end sidste sæson.

Men det er Cesc selv, som skal spille den afgørende rolle. Han skal melde klart ud om hans intentioner, så begge parterne kan tage stilling til situationen. En gentagelse fra sidste sommer ville være katastrofal for Cesc, hvis han ønsker at komme hjem. Så tror jeg, at klubben dropper ham og vælger en anden løsning.

Kunne vi købe ham for 35-38 mio. euro, plus eksempelvis Afellay, så ville jeg være ganske tilfreds. Med købet, prisen og at jeg ikke mere skal læse om vores interesse i Cesc og Arsenals modvilje.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

DonIniesta skrev:Jo, han havde også mange skader sidste år, men når han endnu engang rammes af mange skader sæsonen efter, så må man indstille sig på, at sælgerens (Arsenal) produkt falder i pris. Også er han jo også blevet 1 år ældre.
Men Arsenal har ikke vist nogen form for interesse for at sælge ham, så i deres øjne har deres spiller jo ikke faldet i værdi. Havde de været interesseret i at sælge ham, så kunne det være et argument fra Barcelonas side.
DonIniesta skrev:Arsenal står da stadig med de bedste kort, nuvel, men Barca står dog i mine øjne bedre end sidste sæson.
Enig. Sidste år var også en skandale, hvis du spørger mig.
DonIniesta skrev:Men det er Cesc selv, som skal spille den afgørende rolle. Han skal melde klart ud om hans intentioner, så begge parterne kan tage stilling til situationen. En gentagelse fra sidste sommer ville være katastrofal for Cesc, hvis han ønsker at komme hjem. Så tror jeg, at klubben dropper ham og vælger en anden løsning.
Helt enig. Men jeg forstår godt, hvis Wenger stædigt hænger fast i ham. Spilleren har skrevet en kontrakt, og det er lidt en skandale, at spillerne, i de fleste tilfælde, kan komme udenom det.
DonIniesta skrev:Kunne vi købe ham for 35-38 mio. euro, plus eksempelvis Afellay, så ville jeg være ganske tilfreds. Med købet, prisen og at jeg ikke mere skal læse om vores interesse i Cesc og Arsenals modvilje.
Prisen ville sikkert være ganske fair taget spilleren i betragtning. Jeg sidder dog bare og tænker, at man til dels sælger Thiagos fremtid, ved at købe Cecs. Det er min helt klare bekymring ved et evt. køb.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Bager skrev:Ved nærmere eftertanke, så synes jeg mere og mere vi skal gå udenom Fabregas. Vi har fire spillere i Xavi, Iniesta, Keita og Thiago til to offensive midtbanepladser. Behold dette setup.
Enig. Hvis Xavis skadesfrekvens begynder at stige, så kan man snakke om at hente Cecs til den plads. Iniesta har i perioder været skadet meget, men holdet har kunnet spiller og vinde titler alligevel.

DonIniesta

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af DonIniesta »

Så er vi faktisk ikke så uenige, når det kommer til stykekt Jbninc.

Det med at Arsenal ingen intersse har vist i at sælge ham, ved jeg nu ikke om passer, dog. For ifølge de Arsenal fans jeg kender, så har Wenger eftersigende ikke været så klar i mælet, som han ellers plejer at være, når snakken falder på Fabregas. Det har jeg også selv kunne læse mig lidt frem til, selvom jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke har gidet at følge de daglige rygter og Arsenals samt Wengers reaktion på dem. Men det kan være du har ret, for nu læser jeg, at Wengers største ønske til den kommende sæson er at holde på Cesc. Men det kan også bare være en taktisk kommentar for at sætte prisen i vejret. Han er måske godt klar over, at løbet er kørt og at Cesc gerne vil tilbage, inden det bliver for sent, eller Barca falder i niveau. Men som sagt, hvem ved?

Ja, det med Thiago er også min største "frygt". Og ikke at forglemme Thiagos yngre bror Rafinha, som ser endnu bedre ud end Thiago selv. Men jeg trøster mig dog ved, at Pep har lovet Thiago, at han bliver en fast del af førsteholdstruppen til næste sæson og at han vil spille en rolle i fremtiden. Det ville hellere ikke give nogen mening at sælge ham pt.

Og hvis det sker, så har klubben med Rosell i spidsen jo bestemt sig for, at de fra nu af vil sælge vores talenter med en dertilhørende tilbagekøbsklausul, fremfor bare at leje dem ud. Det finder jeg yderst fornuftigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster