Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Barça and Ajax have reached an agreement for the transfer of Jasper Cillessen for a fee of €13M. He'll sign a 5-year contract [md]
Man bruger ikke så mange penge på en anden målmand. Og vi ender desværre med et ret lille overskud efter salget af Bravo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Jeg forstår slet ikke, at vi står i den her situation ved sæsonstart. Klubben har haft to år til at finde en permanent løsning på vores målmand problem, men man er stadig ikke kommet i mål. Hvor svært kan det være at lave en shortlist på 8-10 keepere i løbet af sæsonen, hvor man så finder den rette i starten af transfervinduet. Rettidig omhu, tak.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Ja, det virker som, at man(Luis E. og teamet) har fået besked om at skille sig af med Bravo, da Stegen skal være fremtiden, men de har så krævet(fra ledelsen af), at der kommer en kvalificeret målmand til, da man ikke er helt trygge ved Stegen. Man har så at sige indgået en bargain, men det ville igen skabe uro, hvis den nytilkomne målmand slår til og gør det godt.
Senest rettet af Kubala lør aug 20, 2016 3:12 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det giver jo ingen mening. Skillet sig af med bravo da MAtS er fremtiden men så alligevel ikke helt hvorfor man bruger 13 mio på en kvalificeret målmand. Hvorfor så ikke bare beholde bravo? Hvorfor satse på MAtS når man ikke stoler på ham?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:Jeg forstår slet ikke, at vi står i den her situation ved sæsonstart. Klubben har haft to år til at finde en permanent løsning på vores målmand problem, men man er stadig ikke kommet i mål. Hvor svært kan det være at lave en shortlist på 8-10 keepere i løbet af sæsonen, hvor man så finder den rette i starten af transfervinduet. Rettidig omhu, tak.
Kan det tænkes at man ikke har haft det i planerne? At man er gået ind til sæsonen som de 2 tidligere men at man nu må reagere?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår det heller ikke, men det er da underligt, at der har været udmeldinger omkring, at nu skulle Stegen være førstevalg, som muligvis har resulteret i, at Bravo har villet skifte, men så går man efter en kvalificeret målmand. Og ja, man skulle have beholdt Bravo, hvis scenariet var det her, som vi ser nu.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

I øvrigt, når jeg skriver man, så mener jeg ledelsen har taget den beslutning, men Luis Enrique og teamet har deres krav, derfor denne udvikling.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Der er ikke noget der hedder permanent i fodbold. Ledelsen har et ansvar for at præsentere et konkurrencedygtigt hold ved hver sæsonstart. Og på målmandsposten må man sige, at det har de gjort de to seneste sæsoner.

Det er utroligt så meget folk ved om rigets tilstand herinde, når man tænker på at folk baserer deres viden på rygter. Det er som om, at hvis der står en løgn nok gange i et blad, så tror folk efterhånden på at det er sandt. Kom nu folkens.

Jeg tror (bemærk at jeg siger ikke hvordan virkeligheden er, for det ved jeg ikke) at Ter Stegen har fået nok af kun at stå i CdR og CL. Jeg tror, han har givet ledelsen et ultimatum, at enten bliver han ubetinget førstemålmand eller også vil han sælges. Ledelsen har nu en ung og en 33-årig at vælge imellem som har nogenlunde samme niveau. Hvad gør man? Satser på den unge målmand naturligvis. Så har man kommunikeret til Bravo, at han ikke længere vil stå i ligaen fra nu af. Dette vil han, forståeligt nok, ikke være med til, så han vil finde en ny klub. Da ledelsen ikke stoler på at holdet kan vinde CdR, CL og ligaen med Masip som målmand i tilfælde af at Ter Stegen skulle blive skadet, er man nu på udkig efter en ny målmand. Forståeligt. Så har man udset sig Cillesen som erstatning. Af hvad jeg har set med Cillesen, så er han klart et niveau under Ter Stegen, så der burde ikke være tvivl for nogen parter om hvem der er førstemålmand. Hvis Cillesen kan affinde sig med dette, så er det en udmærket løsning. Lige pånær at jeg synes Cillesen er en dårlig målmand.

Men igen, det er alt sammen blot rygter, og det kan vise sig at være en kæmpe (billede af and)
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Jeg har skrevet et væld af indlæg omkring transfers generelt da jeg altid finder det pisse spændende. Så drop dit fis omkring at jeg gerne vil af med Bravo. Det vil jeg ikke selvom jeg gerne så ham blive anden målmand (CL og CdR).

Problemet ved det du skriver er at du ikke forholder dig til at Bravo på trods af at han har stået flest kampe stadig ikke har været tilfreds med spilletiden. Han har flere gange luftet sin utilfredshed så hvorfor skulle det ikke være dette der var grunden til at han ville væk? De har uden tvivl vidst om interessen fra City så kunne det ikke lige så godt tænkes at det er for at spille "helt" fast at han tager væk? Det mener jeg sagtens. Og jeg køber den mere end at klubben har ladet sig diktere af MAtS til at presse Bravo ud. Det giver imo ingen mening og det ville Lucho ikke finde sig i.

Og det du skriver omkring City er desuden noget vrøvl. De behøver jo ikke at sige at han er til salg. Det kan alle regne ud når man foretrækker caballero fremfor ham. Det er derfor også underligt at Bravo fortsætter med at stå hvis nu man så gerne ville af med ham. Masip er ikke god men han burde kunne gøre arbejdet alligevel.
Det er skægt hvordan man kan kategorisere en målmand, der står fast i Champions League som andenmålmand. Jeg forstår ikke kategoriseringen og jeg er ikke enig i den.

Hold nu op. Bravo har aldrig 'luftet sin utilfredshed'. Han har flere gange sagt at han selvfølgelig gerne vil spille Champions League. Han har sagt: "It's not easy. You always dream of playing, but you also have to be aware when you're not playing that you must still contribute to the team." Det er altså ikke at 'lufte sin utilfredshed'. Det er en fuldstændig logisk udtalelse, som enhver målmand der ikke spiller Champions League ville komme med. Desuden siger jeg på intet tidspunkt at klubben 'lader sig diktere' af ter Stegen. Det jeg foreslår er at man fra klubbens sportslige ledelse - hvilket altså inkluderer Lucho - har truffet en beslutning om at ter Stegen også skal være fast mand i ligaen, hvilket formentlig kun ville efterlade Copa del Rey kampene til Bravo.

Det er overhovedet ikke noget vrøvl, det jeg skriver om Manchester City. Det er totalt logisk, det Pep og Co. har gang i. Det er jo tydeligt at Pep ikke tror på Joe Hart. Han vil have en ny målmand, der er markant bedre med fødderne end Hart er. Hart kommer aldrig op på det niveau, som keepere som ter Stegen, Bravo, Reina eller lignende har med fødderne. Men det ville være for dumt at sige den slags til pressen. Pep har vendt den her situation til sin egen fordel. For Hart kommer ikke til at være førstevalg så længe Pep er i klubben. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Men Pep vil helst undgå at være ham der solgte Joe Hart. Så i stedet siger han grundlæggende at Hart ved hvad der forventes af ham, at han skal være velkommen til at blive og kæmpe, men at Hart selvfølgelig ikke skal holdes i klubben mod sin egen vilje. Så ved man ligesom godt hvor skabet det står.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Mon ikke de udmeldinger har været forkerte så? Jeg tænker at begge målmænd har været til møde med klubben angående mere spilletid men har fået besked på at fortsætte med at træne hårdt, vi stoler på dig og bla bla bla. Du ved holde det som tidligere. Bravo har så set i mulighed for at stå fast for en topklub i England (og tjene boksen og arbejde med pep) og sagt ja. Nu står klubben så i en skidt situation da man godt kunne lide det setup (vores målmænd har præsteret flot) og skal derfor erstatte bravo med noget kvalitet.

For mig virker det klart mest logisk men jeg er så åbenbart også en bravo hater. Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor man skulle presse bravo ud med mindre spilletid og så hente en reserve til 13 mio som også har en fin alder og niveau. Det giver ingen mening imo. Så hellere give MAtS pladsen helt og vise at man stoler på ham 100 p og så hente en gammel backup der er ældre og mere rutineret end Masip (en ny Pinto).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:Jeg forstår slet ikke, at vi står i den her situation ved sæsonstart. Klubben har haft to år til at finde en permanent løsning på vores målmand problem, men man er stadig ikke kommet i mål. Hvor svært kan det være at lave en shortlist på 8-10 keepere i løbet af sæsonen, hvor man så finder den rette i starten af transfervinduet. Rettidig omhu, tak.
Kan det tænkes at man ikke har haft det i planerne? At man er gået ind til sæsonen som de 2 tidligere men at man nu må reagere?
Man skulle allerede i løbet af sæsonen have fundet den målmand man ville satse på. Det var jo ikke holdbart på længere sigt med to jævnbyrdige målmænd. Det ser man også nu, hvor Bravo lige pludselig vil væk.

Jeg synes egentlig, at vi slipper nådigt fra vores målmandssituation. Jeg har hele tiden haft en følelse af, at det kunne ende grimt. Vi kunne sagtens have mistet Ter Stegen, selvom det var ham vi ville satse på fremadrettet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror (bemærk at jeg siger ikke hvordan virkeligheden er, for det ved jeg ikke) at Ter Stegen har fået nok af kun at stå i CdR og CL. Jeg tror, han har givet ledelsen et ultimatum, at enten bliver han ubetinget førstemålmand eller også vil han sælges. Ledelsen har nu en ung og en 33-årig at vælge imellem som har nogenlunde samme niveau. Hvad gør man? Satser på den unge målmand naturligvis. Så har man kommunikeret til Bravo, at han ikke længere vil stå i ligaen fra nu af. Dette vil han, forståeligt nok, ikke være med til, så han vil finde en ny klub. Da ledelsen ikke stoler på at holdet kan vinde CdR, CL og ligaen med Masip som målmand i tilfælde af at Ter Stegen skulle blive skadet, er man nu på udkig efter en ny målmand. Forståeligt. Så har man udset sig Cillesen som erstatning. Af hvad jeg har set med Cillesen, så er han klart et niveau under Ter Stegen, så der burde ikke være tvivl for nogen parter om hvem der er førstemålmand. Hvis Cillesen kan affinde sig med dette, så er det en udmærket løsning. Lige pånær at jeg synes Cillesen er en dårlig målmand.
Så MAtS har taget ledelsen gidsel og tvunget dem til at sælge en verdensklasse målmand? Den tror jeg bare ikke på. Den ville Lucho i hvert fald ikke gå med til. Nægter at tro at han vil lade sig diktere på den måde af en spiller med mindre de hedder Messi, neymar eller suarez.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

@Blau

Bravos kone har skam også været på banen med bemærkninger omkring spilletiden. Og jo det har i længere tid stået fast at ingen af målmændene har været tilfredse med den spilletid de har fået. Og nu mener du så at Lucho har valgt at satse på MAtS (går det ikke imod dine tanker om ham så kortsigtet?) hvor jeg tror at han så en mulighed for at spille mere.

Og ja alle med 2 øjne ved at pep ikke stoler på hart. Derfor ved de også han bliver presset ud. Desuden er hart en klubmand og en spiller der ikke frivilligt ville forlade city. Sådan er det trods alt ikke med bravo og barca. Han skylder ikke klubben noget og det vil være helt forståeligt hvis han vil noget andet. Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan du kan sammenligne bravos situation i barca med det hart går igennem pt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Mon ikke de udmeldinger har været forkerte så? Jeg tænker at begge målmænd har været til møde med klubben angående mere spilletid men har fået besked på at fortsætte med at træne hårdt, vi stoler på dig og bla bla bla. Du ved holde det som tidligere. Bravo har så set i mulighed for at stå fast for en topklub i England (og tjene boksen og arbejde med pep) og sagt ja. Nu står klubben så i en skidt situation da man godt kunne lide det setup (vores målmænd har præsteret flot) og skal derfor erstatte bravo med noget kvalitet.

For mig virker det klart mest logisk men jeg er så åbenbart også en bravo hater. Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor man skulle presse bravo ud med mindre spilletid og så hente en reserve til 13 mio som også har en fin alder og niveau. Det giver ingen mening imo. Så hellere give MAtS pladsen helt og vise at man stoler på ham 100 p og så hente en gammel backup der er ældre og mere rutineret end Masip (en ny Pinto).
Har ingen idé. Det kan muligvis forholde sig sådan. Jeg ved så ikke, om det er pengene, men mere fast spilletid i næsten samtlige turneringer og samarbejdet med Pep, der har lokket. Man er ubestridt 1'er i stedet for den her tango dans med Stegen hver eneste sæson.

Jeg synes under alle omstændigheder, at det er dumt at hente Cillessen(han er altså ikke så dårlig, som Bager beskriver ham som; han er Hollands førstemålmand og er ung, der er potentiale i ham, ellers var han ikke rygtet til United sidste sæson, f.eks.) eller for den sags skyld D. Alves. Man burde hente en endnu ældre målmand eller gøre Masip til andet valg og satse helt på den løsning.
Senest rettet af Kubala lør aug 20, 2016 3:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig kubala!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster