Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Lionel Messi

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Lionel Messi »

Keirrison, Caceres, Milito, Hleb og Henrique skal jo sælges, hvilket godt kan tage tid.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

True true, der skal selvfølgelig afsættes stunder til det også, og en Jeffren(eller evt. Bojan hvis han ikke slutter godt af) skal måske også sælges eller lejes ud til sommer.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Goal.com bud på hvorledes Cesc ku passe ind på vores hold. Ikke synderligt meget nyt under solen, men ok artikel anyway:
http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... elona-here

Hvis Cesc kommer til og Abidal og Puyol kommer tilbage gode som nye, så er truppen efter min mening fuldendt.

Fontas og Thiago er sublime tilføjelser til bredden synes jeg, og sidstnævnte skal nok holde Iniesta og cesc på dupperne. Selv Montoya ligner allerede en som kan aflaste Alves hvis Maxwell fortsætter sin lille formnedgang og Adriano må spille venstreback.

Blaugrana97

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana97 »

Arsenal skulle have sat prisen på Cesc. Omkring 50 mio. euro (400 mio. DKR), skulle være prisskiltet.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af klogfyr »

Hvis Cesc kommer til, så er midtbanen fuldendt. Synes at vi mangler en midterforsvarer også og en wing. Sælg Milito og alle de spillere, vi har lånt ud. Køb Sakho, Cesc og A.Sanchez og vi har kvalitet, bredde og ungdom. Hvis vi købte dem og de selvfølgelig slår til, så kan jeg kun se, at vi skulle ud og hente en reservemålmand og en venstreback i de næste 3-4-5 år. Personligt synes jeg, Cesc koster for meget, så vil være villig til at se efter andre alternativer, men er ikke i tvivl om, at han ville passe perfekt ind på vores hold.

Squix

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Squix »

klogfyr skrev:Hvis Cesc kommer til, så er midtbanen fuldendt. Synes at vi mangler en midterforsvarer også og en wing. Sælg Milito og alle de spillere, vi har lånt ud. Køb Sakho, Cesc og A.Sanchez og vi har kvalitet, bredde og ungdom. Hvis vi købte dem og de selvfølgelig slår til, så kan jeg kun se, at vi skulle ud og hente en reservemålmand og en venstreback i de næste 3-4-5 år. Personligt synes jeg, Cesc koster for meget, så vil være villig til at se efter andre alternativer, men er ikke i tvivl om, at han ville passe perfekt ind på vores hold.
Fuldstændig enig med Klogfyr.

Cecs faldt fulstændig ud i kampene mod os - hvilket vil være meget skidt, hvis det var noget han gjorde i alle større kampe. Dog tror jeg, det var fordi vi havde overtaget på midtbanen, at man slet ikke så ham.

Dog er 400 millioner ret mange penge, for en der faktisk ikke engang ville starte inde, hvis han kom til. Chancen for han slår Xavi eller Iniesta af, er nok ikke fandens stor - Tror også det vil skubbe Bojan og Jeffren endnu længere væk fra spilletid, og ligeledes Ibi. Fordi mange gange når en angriber bliver skiftet ud, tror jeg Pep vil smide Iniesta op i angrebet, og så Cecs ind på Ini's plads.
Han vil være en god arvetager til Xavi - men jeg tror bare på Xavi har 3-4år i sig endnu - forhåbelig mere - og så er Cecs en dyr spiller at have siddende på bænken, og spørgsmålet er også, om han ikke selv bliver lidt træt af at gå fra sikker starter, til sikker bænkplads.

Derudover syntes jeg vores situation nede i forsvaret er katastrofal - så snart Puyol er ude, så sejler det rundt - dog har vi haft Abidal til at holde styr på det - Pique kan ikke styre forsvaret uden en af de 2, hvilket er ærgeligt, fordi Pique er fremtiden. Hvis Alves ikke bliver forlænget skal vi desuden have en ny højreback - Puyol's år løber desuden også op. Hvis vi er så uheldig vi kan blive - så får vi ikke forlænget Alves, og Abidal kommer ikke tilbage. Milito forlanger at blive solgt til sommer - så står vi tilbage med; Puyol (2-3 år?) Pique, Maxwell, Adriano fra den oprigtige trup, og så Fontas fra B holdet.

Mener bestemt vores forsvar mangler en løft, en del mere end vi har brug for Fabregas her til sommer.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

klogfyr skrev:Hvis Cesc kommer til, så er midtbanen fuldendt. Synes at vi mangler en midterforsvarer også og en wing. Sælg Milito og alle de spillere, vi har lånt ud. Køb Sakho, Cesc og A.Sanchez og vi har kvalitet, bredde og ungdom. Hvis vi købte dem og de selvfølgelig slår til, så kan jeg kun se, at vi skulle ud og hente en reservemålmand og en venstreback i de næste 3-4-5 år. Personligt synes jeg, Cesc koster for meget, så vil være villig til at se efter andre alternativer, men er ikke i tvivl om, at han ville passe perfekt ind på vores hold.
er enig i indstillingen. Lad os få sorteret lidt ud, istedet for at have alle de udlejede folk liggende. Dog synes jeg ikke Sanchez skal hentes. Og Cesc skal kun hentes hvis prisen er rigtig. Han er uden tvivl den perfekte overtager til Xavi, og han skal hentes snart så han kan blive kørt ordenligt i stilling. Men det er fandme mange penge - Og så er han knap og nap i startopstilling indtil videre!

Sakho er jeg dog helt enig i - afhængig af hvor langt i processen vores egne talenter er nået - hvilket jeg ikke ved så meget om.

Afellay99

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

er også enig med klogfyr, håber da bare ikke de henter alle 3 til sommer, da det vil koste tæt på 1 milliard.
Men Sakho, så jeg rigtig gerne i klubben allerede til sommer. Fabregas må de gerne vente med, eller finde en anden.
Sanchez er uden tvivl perfekt, men det syntes jeg også en rossi eller en nilmar er, og de kan altså hentes for en del mindre penge.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Afellay99 skrev:er også enig med klogfyr, håber da bare ikke de henter alle 3 til sommer, da det vil koste tæt på 1 milliard.
Men Sakho, så jeg rigtig gerne i klubben allerede til sommer. Fabregas må de gerne vente med, eller finde en anden.
Sanchez er uden tvivl perfekt, men det syntes jeg også en rossi eller en nilmar er, og de kan altså hentes for en del mindre penge.
Jeg er også enig i, at Rossi umiddelbart ville passe bedre - dækker begge kanter, central angriber og så spiller han offensiv midt. Sanchez har fornyligt begyndt at spille bag angriberen - altså en falsk nier, en plads, som Messi spiller i øjeblikket. Når han kommer ud på kanterne, er han ikke så farlig, og det har vi også set førhen. Det er første nu, hvor han spiller bag Di Natala, at han er begyndt at score.

Hvis man skal tro rygterne, så koster Cesc 45 mill. euro, Sakho vurderes til 11 mill. euro. og Rossi omkring de 20 mill euro.

Rossell har sagt, at man til hver sommer har 50 mill. euro, plus de penge, man får ind fra spiller salg. Sport.es skriver, at der var 16 millioner euro fra budget sidste år, som ikke blev brugt. De bliver lagt oven i de 50. Dvs. man har 64 mill. euro at gøre godt med. Derudover, så får man 8 mio ind fra Zlatan, 5 for Caceres, 15 for Keirrison/Hleb/Henrique. Man skal nok også regne med, at spillere som Maxwell, Milito, Jeffren, Keita, Dos Santos mfl. sælges.

Så råd har man, og jeg håber, at man bruger pengene godt. I de seneste par år, har vi brugt langt mere end de 75 mill. euro, som Cesc, Sakho og Rossi koster. På spillere, der har floppet. Håber bare, at det her bliver et vindue, hvor man køber fornuftigt ind - og gerne kvalitet, der kan bruges.

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bløddyret »

klogfyr skrev:Hvis Cesc kommer til, så er midtbanen fuldendt. Synes at vi mangler en midterforsvarer også og en wing. Sælg Milito og alle de spillere, vi har lånt ud. Køb Sakho, Cesc og A.Sanchez og vi har kvalitet, bredde og ungdom. Hvis vi købte dem og de selvfølgelig slår til, så kan jeg kun se, at vi skulle ud og hente en reservemålmand og en venstreback i de næste 3-4-5 år. Personligt synes jeg, Cesc koster for meget, så vil være villig til at se efter andre alternativer, men er ikke i tvivl om, at han ville passe perfekt ind på vores hold.
Som så mange andre, er jeg helt enig! Desværre (for Barca og godt for mig som PSG fan) forlængede Sakho sin kontrakt med Paris til 2014 - http://www.psg.fr/en/article/003001/art ... ct-to-2014 .

@Raman93
Selv hvis han ikke havde forlænget, nægter jeg at tro på, at Sakho kunne erhverves for 11 mio euro.

Afellay99

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

tror sku også rossis pris er steget til lidt mere end 20 euro :) men stadig billigere end sanchez det er 100%.

Afellay99

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

og får vi ikke 150-200 millioner for zlatan?

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Afellay99 skrev:tror sku også rossis pris er steget til lidt mere end 20 euro :) men stadig billigere end sanchez det er 100%.
Ja, det er rigtigt. Jeg læste for et stykke tid siden, at det var omkring 27 millioner euro.

Med hensyn til Zlatan, så får vi, som du skriver 150 millioner kroner, men det er over tre år.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Op i røven med Cesc!

Vil folk virkelig have at vores midtbanespillere begynder at lave hasarderede hæl-afleveringer lige uden for eget felt? Vi har Xavi, Iniesta, Thiago og Keita til de to offensive midtbanepladser. Xavi og Iniesta kan ingen sætte spørgsmålstegn ved er startere såfremt de er fitte. Thiago - et af verdens største midtbanetalenter i støben - bliver rykket op permanent fra den kommende sæson. Han skal have spiltid hist og her, en spiller man bør og skal satse på. Keita - den ideelle midtbanereserve - er en fremragende spiller som aldrig klager over at sidde på bænken og som ikke har vist tegn på at skulle være over the hill. Samtidig har vi Busquets og Mascherano - to klassespillere - som osse kan spille denne plads. Hvordan I får plads til Cesc i denne ligning går ud over min forstand. Det giver simpelthen ingen mening at man skulle have solgt reklamepladsen på spillertrøjen for at kunne få råd til Cesc. Når Xavi engang mærker alderen trykke, så kan vi kigge på Cesc, hvis altså ikke vi har fundet en anden løsning i mellemtiden. Til den offensive midtbane-plads er der nærmest talenter på samlebånd i ungdomsafdelingen.

Men jeg er enig i at der skal ske et-eller-andet med forsvaret. Går ud fra at Abidal kommer tilbage. Satser på at Alvés forlænger, og Adriano bliver. Milito ryger sikkert, det samme gør Maxwell muligvis også, men så kommer Fontas op på permanent basis mens der er folk som Montoya og Bartra i kulissen. Man kunne dog godt hente en etableret centerback.

I angrebet har vi Messi, Villa og Pedro som er ubestridte startere. Reserverne hedder Afellay, Jeffren og Bojan. Hvad er der så galt i det?

BarçaDK

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af BarçaDK »

Sidste sommer ønskede jeg virkelig Cesc til klubben, det gør jeg ikke mere. Jeg vil slutte mig til koret der siger "THIAGO GO GO GO", han er gratis og har potentiale til at blive større end både Xavi, Ini og Cesc!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 93 gæster