Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af zqa »

Ingen. Vi mangler en ekstra spiller på midten (Thiago er trods alt ikke på et stadie, hvor han kan være starter eller være fuldgod erstatning på midten).

LuisEnrique

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af LuisEnrique »

zqa skrev:Ingen. Vi mangler en ekstra spiller på midten (Thiago er trods alt ikke på et stadie, hvor han kan være starter eller være fuldgod erstatning på midten).

Muligvis, men det vil jo immervæk give problemer, da vi så vil have xavi, fabregas og thiago som jo blir fast førsteholdsspiller fra næste sæson.. de fleste kampe vil vel blive fordelt mellem xavi og fabregas og ingen af dem fortjener en bænkeplads og vil nok heller ikke acceptere en sådan..hvordan vil pep stille hold?? :?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Hvis Fab kommer vil vores midtbane og offensiv se ud som følgende:


-----Villa/Bojan------ Messi/Affe -------Pedro/Jeff---

----Iniesta/Thiago/Keita-----------Xavi/Fab/(Affe)----

------------------------ Bussi/Masch ------------------------

Så læste jeg for første gang (var det sidste efterår) at Xavi ikke nødvendigvis var så besat over at spille hele tiden som tidligere og han godt ku mærke at pauser ku være en god ide (ovenpå akillesene overanstrengelsen). Keita kan næppe regne med mange flere kampe næste sæson end han har fået i år.

Helt hjernedødt er det nu ikke at hente Cesc synes jeg. Selvom det er hårdt så skal der ikke bare laves plads til Thiago, han skal bevise at han er god nok når han bliver en del af førsteholdet, det kræver selvfølgelig han også får chancen til det....Thiago skal bruge sine få chancer til at vise at han kan gøre en forskel, lidt som i denne sæson.

Afellay99

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

rummenigge skrev:Hvis Fab kommer vil vores midtbane og offensiv se ud som følgende:


-----Villa/Bojan------ Messi/Affe -------Pedro/Jeff---

----Iniesta/Thiago/Keita-----------Xavi/Fab/(Affe)----

------------------------ Bussi/Masch ------------------------

Så læste jeg for første gang (var det sidste efterår) at Xavi ikke nødvendigvis var så besat over at spille hele tiden som tidligere og han godt ku mærke at pauser ku være en god ide (ovenpå akillesene overanstrengelsen). Keita kan næppe regne med mange flere kampe næste sæson end han har fået i år.

Helt hjernedødt er det nu ikke at hente Cesc synes jeg. Selvom det er hårdt så skal der ikke bare laves plads til Thiago, han skal bevise at han er god nok når han bliver en del af førsteholdet, det kræver selvfølgelig han også får chancen til det....Thiago skal bruge sine få chancer til at vise at han kan gøre en forskel, lidt som i denne sæson.

Enig med dig. iniesta kan jo så også bruges på kanterne, og affellay tror jeg forlader os allerede til sommer. hvad der sker med keita, er jeg i tvivl om.

og jeg ved fra næste sæson at thiago vil få mange flere chancer, når han bliver officielt førstholdsspiller, og hvis han tager de chancer skal han nok få spilletid.

så ja, vi godt dækket ind, hvis vi får fabregas, men ikke nogen der bare kommer til at sidde og glo bold.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Well, jeg har meget svært ved at tro på at man skulle give 40-50 mio euro for en rotationsspiller. Jeg tror heller ikke at man permanent henter Thiago op for at han skal sidde på bænken. Hvis man vitterligt satser på ham, hvilket noget kunne tyde på, så skal han spilles ind. Så er man nødt til at vise ham tillid i form af noget spilletid. Ellers skal man ikke hente ham op på en permanent aftale. Keita er jo ikke nogen dårlig spiller, og bør ikke - såfremt man beholder ham - spille 5. violin. Samtidig er det nok de færreste som kan anfægte Iniesta og Xavi som de ubestridte startere så længe begge er i form. Ydermere kan Ibi og Busquets spille denne plads. Jeg kan - som jeg mange gange nu har pointeret - ikke se at der skulle være plads til Fabregas.

Mht. Ibi, så har jeg meget svært ved at tro at man skulle skille sig af med ham efter en halv sæson. FC Barcelona er ikke en klub der køber spillere for at sælge dem igen. Så mange penge har vi trods alt, at vi ikke behøver at gøre dette. Man henter spillere fordi man vil satse på et længere samarbejde med dem. Så er der selvf Zlatan, men manden viste sig jo at være mentalt afvigende, kunne man jo ikke vide.

Afellay99

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

jaa, men ifølge rygter er klubber interreseret i at give over 100 millioner for ibi, hvilket er en del mere end de 3 millioner euro vi gav. så jeg tror den bliver overvejet en ekstra gang ;) men selvfølgelig, det er bare rygter :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Bager skrev:Well, jeg har meget svært ved at tro på at man skulle give 40-50 mio euro for en rotationsspiller. Jeg tror heller ikke at man permanent henter Thiago op for at han skal sidde på bænken. Hvis man vitterligt satser på ham, hvilket noget kunne tyde på, så skal han spilles ind. Så er man nødt til at vise ham tillid i form af noget spilletid. Ellers skal man ikke hente ham op på en permanent aftale. Keita er jo ikke nogen dårlig spiller, og bør ikke - såfremt man beholder ham - spille 5. violin. Samtidig er det nok de færreste som kan anfægte Iniesta og Xavi som de ubestridte startere så længe begge er i form. Ydermere kan Ibi og Busquets spille denne plads. Jeg kan - som jeg mange gange nu har pointeret - ikke se at der skulle være plads til Fabregas.

Mht. Ibi, så har jeg meget svært ved at tro at man skulle skille sig af med ham efter en halv sæson. FC Barcelona er ikke en klub der køber spillere for at sælge dem igen. Så mange penge har vi trods alt, at vi ikke behøver at gøre dette. Man henter spillere fordi man vil satse på et længere samarbejde med dem. Så er der selvf Zlatan, men manden viste sig jo at være mentalt afvigende, kunne man jo ikke vide.
Jo, det var vi så nogen der vidste både før og efter han var kommet. Men jaja, nok om det :wink:

Iraqi-Culé

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Iraqi-Culé »

Jeg blev sku lidt overrasket igår. Havde egentlig forventet at publikummet vil klappe ham af banen.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Iraqi-Culé skrev:Jeg blev sku lidt overrasket igår. Havde egentlig forventet at publikummet vil klappe ham af banen.
Især efter hans hælaflevering til Iniesta. :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Mander skrev:
Iraqi-Culé skrev:Jeg blev sku lidt overrasket igår. Havde egentlig forventet at publikummet vil klappe ham af banen.
Især efter hans hælaflevering til Iniesta. :)
Lol ja, men jeg tror det vil være naivt af Cesc bare at tro at han er super populær i Katalonien. Jeg tror han splitter folk lidt, selvom jeg mener en undersøgelse viste at en 60-70 % gerne så ham tilbage.

Hvis han kommer så skal han kæmpe om at vinde de mange skeptikers tillid og vise sit værd. Det var også lidt det pifteriet i tirsdags var et udtryk for, selvom jeg som dansk synes det var lidt usympatisk. Jeg tror ikke han bare kan vade ind på holdet og blive en yngling, han skal svede og bløde for klubben men så vil han tilgengæld få folks hjerter til at koge over :wink:

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af klogfyr »

jeg er også splittet, om vi skal tage Cesc tilbage. På den ene side finder du ikke en spiller, der passer mere perfekt til denne klub, og Xavi kunne have godt af nogle pauser uden at holdets kvalitet ville droppe meget. På den anden side er det mange penge at smide efter en, i starten, rotationsspiller. En spiller ovenikøbet, som burde være gratis og have blevet og kæmpe for pladsen i stedet for at rejse.

Thiago skal lige have et år eller 2 inden han ville kunne tage over for en af starterne, mens Cesc stort set ville kunne gå ind fra dag 1. Der er for og imod, så vil være tilfreds ligemeget hvad klubben kommer frem til.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Nu ved jeg godt Cesc var skadet, men sådan som Xavi spillede i tirsdags der når Cesc ham end ikke engang til sokkeholderne.

Xavi var endda også skarp nok til at score. Jeg lagde også mærke til da jeg genså kampen hvor præcise Xavis afleveringer er, ikke engang Iniesta når op på ham her. Xavi må være den bedste passer i verden p.t., og har været det i 3-4 år nu.

Måske er det godt for Cesc at komme til Barca og tage den sidste udviklingsrejse, for i denne sæson for Arsenal har han ikke udviklet sig synderligt siden foregående sæsoner. Det er bare min fornemmelse, måske er den forkert.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... egas-dream

Naarh det ser ud til at Arsenal er klar til at saelge ham. De fleste havde vel ogsaa paa fornemmelsen at Cesc og Arsenal havde en eller anden form for mundtlig aftale om, at han kunne skifte denne sommer, naar nu han ikke fik lov sidste sommer. Prisen kan dog blive et problem, saavidt jeg ved, har vores ledelse vaeret ude og sige, at de maks vil betale 45 millioner euro, Arsenal mener han er 51 millioner vaerd, der er altsaa en forskel paa 6 milllioner euro. 6 millioner euro er selvfoelgelig ikke mannge penge i fodboldens verden, men mon ikke det igen bliver lange og besvaerlige forhandlinger?

Jeg synes absolut det er vigtigt, at man afslutter handlen hurtigst muligt med Cesc, hvis man stadig vil have ham. Sidste sommer gik vi all-in paa Cesc, og han tog det meste af vores transfervindue tid, derfor havde vi ikke tid til eller fokus paa at saelge andre spilllere eller koebe andre spillere indtil helt tilsidst, og det er aldrig optimalt. Det samme drama maa de meget gerne skaane sig selv og os fra i aar.

Lionel Messi

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Lionel Messi »

Onside skriver ellers at et medlem tæt på bestyrelsen har afsløret til goal.com, at Arsenal er parat til at sælge, hvis vi kommer med et på 45 millioner.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Uanset pris, så skal vi vel egentlig heller ikke handle så meget mere, såfremt Cesc kommer, og Abidal forhåbentlig kommer på dupperne igen. Problemet opstår vel såfremt handlen kuldsejler igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 74 gæster