Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

:roll: :eek: :twisted:
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af # 23 »

emo skrev::roll: :eek: :twisted:
Håber ikke dit italienske hjerte føler sig truffet, emo!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

No, slet ikke... var mere til "lidt af en diver". Men heldigvis hver sin mening... ;-)
Allez...

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af puyol83 »

Ikke fordi jeg egentlig synes der skal koges så meget suppe på den mere, men er der ikke også den mulighed at Alexis bliver skubbet i ryggen eller på skulderen? Ikke et voldsomt skub, men dog nok til at bringe ham ud af balance og så lader han sig falde selvom han måske godt kunne være blevet stående.
Man kan ikke rigtig se det i close-up og det er også ganske svært at få noget ud af billederne fra lang afstand, men det er da en tanke; synes nemlig heller ikke at han har været den store diver i sidste sæson og på den baggrund ville det være mærkeligt at gøre i en ubetydelig kamp...
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

Sanchez mangler stadig at overbevise IMO. Man fristes til at stille to spørgsmål op, når man ser på den rolle han har fået på holdet.

1) - Hvorfor købe en spiller som Sanchez i det hele taget? Hans styrker under tiden i Udinese var først og fremmest hans speed, dribleevner og løb med bolden i en-mod-en situationer, men han virker begrænset og tung i vores opspil, han søger sjældent at vende retvendt med front mod sin modstander og komme forbi ham/dem; snarere synes jeg han vælger den "lette" løsning, ved at spille den tilbage/til siden til en medspiller. Er Barcelonas spil op ad banen virkelig blevet FOR kalkulerende og risikofrit, at man hellere vil holde besiddelsen end at gå ind og udfordre sin direkte modstander? For udover Messi, til tider Alves og Ini er der få der for alvor bryder igennem rækkerne. Hvilket er forståeligt når bolden er hos en spiller som Masche eller Busquets, men Sanchez må da NETOP være hentet grundet hans dribleevner og speed med bolden.

2) - Hvis driblestærke spillere som Sanchez ikke kan udnytte disse facetter af deres spil grundet vores boldbesiddende spilsystem, hvor meget mening er der i at hente en spiller som Neymar til klubben?

Personligt ser jeg meget gerne Neymar komme til Barca, men han er nu en spiller, der som Sanchez, er allerbedst når han får en mere fri rolle og får lov til at udfolde sin individuelle evner. Per Frimann kom også kort ind på denne problemstilling i aftenens venskabskamp mod Manchester United; vores spil blev ofte i sidste sæson FOR boldbesiddende og risikofrit og en spiller som Sanchez der normalt ville udfordre 8 ud af 10 gange spiller hellere den sikre aflevering 9 ud af 10 gange nu. Det virker bekymrende at vi har så få skyts at skyde med offensivt. Pedro er stadig ikke i topform, vi kan ikke regne med 10 ligascoringer fra Xavi igen i år og Messis 50 mål er vanvid at forvente fra ham år efter år. Villa er tilbage, ja, men jeg er alvorligt bekymret for at både Sanchez og Pedro falder i når det gælder.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Det samme har jeg også tænkt hele sidste sæson omkring Alexis, da han jo er rimelig driblestærk, og netop på dette område udfoldede han sig ikke helt. Men det var også hans første sæson og preseason er ikke det samme, som når vi for alvor kommer i gang med sæsonen. Jeg tror at vi kommer til at se en endnu tændt og kynisk Alexis i den kommende sæson, og det krydser jeg fingre for 7-9-13, håber ikke at jeg jinxer det.

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

Kubala skrev:Det samme har jeg også tænkt hele sidste sæson omkring Alexis, da han jo er rimelig driblestærk, og netop på dette område udfoldede han sig ikke helt. Men det var også hans første sæson og preseason er ikke det samme, som når vi for alvor kommer i gang med sæsonen. Jeg tror at vi kommer til at se en endnu tændt og kynisk Alexis i den kommende sæson, og det krydser jeg fingre for 7-9-13, håber ikke at jeg jinxer det.
Jeg håber du får ret. Min bekymring hviler bare lidt på at der i netop venskabskampene burde være plads for ham til at folde sig lidt mere ud og spille en mere fri og løs rolle. Hvis han ikke tager chancerne under pre-season tror jeg det bliver usandsynligt at han vil forsøge sig i løbet af sæsonen.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Lasse N »

Reevenge skrev:Sanchez mangler stadig at overbevise IMO. Man fristes til at stille to spørgsmål op, når man ser på den rolle han har fået på holdet.

1) - Hvorfor købe en spiller som Sanchez i det hele taget? Hans styrker under tiden i Udinese var først og fremmest hans speed, dribleevner og løb med bolden i en-mod-en situationer, men han virker begrænset og tung i vores opspil, han søger sjældent at vende retvendt med front mod sin modstander og komme forbi ham/dem; snarere synes jeg han vælger den "lette" løsning, ved at spille den tilbage/til siden til en medspiller. Er Barcelonas spil op ad banen virkelig blevet FOR kalkulerende og risikofrit, at man hellere vil holde besiddelsen end at gå ind og udfordre sin direkte modstander? For udover Messi, til tider Alves og Ini er der få der for alvor bryder igennem rækkerne. Hvilket er forståeligt når bolden er hos en spiller som Masche eller Busquets, men Sanchez må da NETOP være hentet grundet hans dribleevner og speed med bolden.

2) - Hvis driblestærke spillere som Sanchez ikke kan udnytte disse facetter af deres spil grundet vores boldbesiddende spilsystem, hvor meget mening er der i at hente en spiller som Neymar til klubben?

Personligt ser jeg meget gerne Neymar komme til Barca, men han er nu en spiller, der som Sanchez, er allerbedst når han får en mere fri rolle og får lov til at udfolde sin individuelle evner. Per Frimann kom også kort ind på denne problemstilling i aftenens venskabskamp mod Manchester United; vores spil blev ofte i sidste sæson FOR boldbesiddende og risikofrit og en spiller som Sanchez der normalt ville udfordre 8 ud af 10 gange spiller hellere den sikre aflevering 9 ud af 10 gange nu. Det virker bekymrende at vi har så få skyts at skyde med offensivt. Pedro er stadig ikke i topform, vi kan ikke regne med 10 ligascoringer fra Xavi igen i år og Messis 50 mål er vanvid at forvente fra ham år efter år. Villa er tilbage, ja, men jeg er alvorligt bekymret for at både Sanchez og Pedro falder i når det gælder.
Endnu engang må jeg bøje mig i støvet og erklære mig enig med dig. For mig ligner det ikke Alexis passer ind i Barca, han er en type som Ronaldo, som heller ikke vil passe ind. Ofte når Alexis ligger i midten lidt uden for feltet, og får en hård flad aflevering, lige mellem forsvaret og midten, er hans helt store problem at tæmme den og vende rundt, han mister den mange gange på den måde. Når han er på kanten, syntes jeg det er tydeligt at se han ofte går i stå. Igen noget at gøre med at han er vant til det mere direkte og udfordrerne spil, og ikke hvor modstanderen har tid til at parkere bussen. Noget som kan gøre mig en smule nervøs for den kommende sæson, at vi allerede fra sidste sæson er gået ned i tempo, med for meget spillen rundt oppe på midten/bag midten med det sikre, istedet for uden for modstanderens felt, hvor vi for alvor har mulighed for at søge de hurtige kombinationer og målchancer.

Nu må vi se med Alexis næste sæson.... Jeg kan skam sagtens tage fejl! Men jeg har holdt min kritik tilbage af ham i et stykke tid i frygt for at blive slagtet :D

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Lasse N »

Reevenge skrev:
Kubala skrev:Hvis han ikke tager chancerne under pre-season tror jeg det bliver usandsynligt at han vil forsøge sig i løbet af sæsonen.
!

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Reevenge skrev:Sanchez mangler stadig at overbevise IMO. Man fristes til at stille to spørgsmål op, når man ser på den rolle han har fået på holdet.

1) - Hvorfor købe en spiller som Sanchez i det hele taget? Hans styrker under tiden i Udinese var først og fremmest hans speed, dribleevner og løb med bolden i en-mod-en situationer, men han virker begrænset og tung i vores opspil, han søger sjældent at vende retvendt med front mod sin modstander og komme forbi ham/dem; snarere synes jeg han vælger den "lette" løsning, ved at spille den tilbage/til siden til en medspiller. Er Barcelonas spil op ad banen virkelig blevet FOR kalkulerende og risikofrit, at man hellere vil holde besiddelsen end at gå ind og udfordre sin direkte modstander? For udover Messi, til tider Alves og Ini er der få der for alvor bryder igennem rækkerne. Hvilket er forståeligt når bolden er hos en spiller som Masche eller Busquets, men Sanchez må da NETOP være hentet grundet hans dribleevner og speed med bolden.

2) - Hvis driblestærke spillere som Sanchez ikke kan udnytte disse facetter af deres spil grundet vores boldbesiddende spilsystem, hvor meget mening er der i at hente en spiller som Neymar til klubben?

Personligt ser jeg meget gerne Neymar komme til Barca, men han er nu en spiller, der som Sanchez, er allerbedst når han får en mere fri rolle og får lov til at udfolde sin individuelle evner. Per Frimann kom også kort ind på denne problemstilling i aftenens venskabskamp mod Manchester United; vores spil blev ofte i sidste sæson FOR boldbesiddende og risikofrit og en spiller som Sanchez der normalt ville udfordre 8 ud af 10 gange spiller hellere den sikre aflevering 9 ud af 10 gange nu. Det virker bekymrende at vi har så få skyts at skyde med offensivt. Pedro er stadig ikke i topform, vi kan ikke regne med 10 ligascoringer fra Xavi igen i år og Messis 50 mål er vanvid at forvente fra ham år efter år. Villa er tilbage, ja, men jeg er alvorligt bekymret for at både Sanchez og Pedro falder i når det gælder.
Er fuldstændig enig!

Så kunne vi lige så godt havde købt Rossi, når han slet ikke udfordre :mad:

Men det kan være at han skal bruge 2-3 sæsoner til at udvikle sig nok de steder hvor han halter, før man ser den gamle Alexis :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Reevenge;

Jeg synes du overdriver helt vildt! I en anden tråd skriver du f.eks. at Tello er virkelig ringe, hvilket selvfølgelig ikke er rigtigt, se Blaugrana92 svar f.eks.

Nu skriver du her at Alexis ikke har overbevist, og så spørger jeg mig selv, om ikke du forventer ALT for meget af ham?. Jeg har en fornemmelse af, at folk har set Alexis' kamp mod DK, hvor han driblede meget og drev gæk med vores DKs venstreside, og så har man bare fået en idé om, at han er en Cristiano type, der konstant udfordrer. Alexis er meget mere end det, først og fremmest. Hvis man ser Chiles kampe, og hvis man så deres kampe under VM, havde han næsten den samme rolle som den han har hos os. Han er ekstrem dygtig til at holde på bolden, holde forsvaret beskæftiget og genere samt skabe huller for sine holdkammerater. Alt dette har han bevist, mere end en gang hos os!.

Man skal lige huske på, at han faktisk har fået lov til at udfordre, når han har spillet på kanten. Han spiller dog tit som den midterste angriber, og så er der ikke rigtig behov for at drible rundt så meget (han dribler dog stadig), man må godt være klog og mere effektiv, og det er Alexis i den grad. Hvem husker ikke hans kamp mod Real på Bernabeu, hvor vi får den værst tænkelig start. Han var sammen med Ini og Leo den bedste den aften. Han drev gæk med deres midterforsvar, ene mand var han i stand til at tiltrække 2-3 forsvarsspillere til sig, og det skabte plads til andre.

Alexis ligner stadig den spiller, som jeg var vant til at se i Udinese og for Chile. Han er god til holde på bolden, han er i konstant bevægelse, hvilket betyder at forsvaret ikke får ro. Han er god til at opsøge bolden, kropstærk nok til at holde på bolden, og så er han, trods sin beskedne højde, ret god til at vinde de luftdueller der er. Manden er en fighter, og jeg mener helt bestemt han har overbevist indtil videre. Han har i den grad leveret varen, de gange han var med og i topform. Han var meget skadesplaget, det har hæmmet hans spil engang imellem, men jeg kan bestemt ikke forstå den bekymring folk har omkring Alexis.

Man behøver altså ikke at drible 100 gange i løbet af en kamp, lave 1000 stepover finter, for at levere varen. At påstå Alexis ikke passer ind i Barca system, er for mig uforståeligt. Jeg kan ikke forstå, at man efterlyser "den gamle Alexis", jeg mener vi har set den Alexis, som er bedst når han er på toppen.

Alexis spillede f.eks. 25 kampe i ligaen sidste år, 20 fra start og 5 som indskifter, det resulterede i 12 mål plus 5 assist og masser af ros fra folk som Cesc, Leo, Xavi og Ini.

I C.L blev det kun til 4 kampe (fordi han var skadesplaget) og det kastede 2 scroinger af sig, samt 2 assist, det betyder at han i snit var involveret i 1 mål pr. kamp, så har man altså også overbevist i min optik.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Alexis har leveret en mere end godkendt første sæson. Nu skal vi bare ha en skadesfri anden sæson så skal det nok blive vildt.

Hvorfor skal Alexis forresten spille sig selv ud i pre-season og gå all in i sine driblinger i en periode hvor der netop er større risiko for skader grundet den hårde fysiske træning op til den kommende sæson.

...og var det ikke Pep som gang på gang prøvede at banke ind i hans hovede at man ikke behøver at give sig 100% i 89.min når vi i forvejen er foran og så som konsekvens få en fiber?!

Igen, Alexis bliver grande i den kommende sæson så længe skader ikke ødelægger det for ham, han har vist at han kan levere i de store kampe så længe han er 100% fit.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Ja han har gjort det rimelig godt i forhold til hans skader, men det jeg efterlyser er bare, at han godt må drible mere en en gang i en kamp, og især hvis han kun bliver dækket op af en modstander.
For så kan han også trække flere spille til sig, og det kan give mere plads til andre. :roll: :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Drake skrev:Ja han har gjort det rimelig godt i forhold til hans skader, men det jeg efterlyser er bare, at han godt må drible mere en en gang i en kamp, og især hvis han kun bliver dækket op af en modstander.
For så kan han også trække flere spille til sig, og det kan give mere plads til andre. :roll: :sørgelig:
Han er som sagt ret god til at trække flere spillere, det har han vist i de store kampe. Han dribler også, når han synes det er nyttigt. Jeg forstår slet ikke, den bekymring der er hos nogle angående Alexis. Jeg kan bestemt ikke se, at han f.eks. skulle have fået en ordre om at drible, man må altså godt drible hos os, Leo, Ini, Tello og Cuenca er indlysende eksempler på det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

vamosbarca

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af vamosbarca »

i går var alexis ikke god,men men venner det er presæson de skal nok være klar mod madrid allesusammen
jeg tager ikke selv de her kampe så højtidligt,spillerne skal nok være der når det virkelig begynder at gælde :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster