Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Alchemist »

Jeg læste, at Arsenal vil være villige til at bytte Cesc for Pedro her til sommer. Wenger vil vist gerne have Pedro til at erstatte Arshavian. I den sport.es artikel skriver de, at det er ren science fiction, hvilket jeg også mener. Men jeg er efterhånden træt af 'Cesc rygter' og hans 'hjemkost'. Håber ikke at det sker på bekostning af Thiago og Pedro. Personligt kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor vi skal have ham tilbage.

http://sport.es/default.asp?idpublicaci ... cio_PK=803
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Alchemist skrev:Jeg læste, at Arsenal vil være villige til at bytte Cesc for Pedro her til sommer. Wenger vil vist gerne have Pedro til at erstatte Arshavian. I den sport.es artikel skriver de, at det er ren science fiction, hvilket jeg også mener. Men jeg er efterhånden træt af 'Cesc rygter' og hans 'hjemkost'. Håber ikke at det sker på bekostning af Thiago og Pedro. Personligt kan jeg overhovedet ikke se, hvorfor vi skal have ham tilbage.

http://sport.es/default.asp?idpublicaci ... cio_PK=803
Den største grund til at man vil have ham er, at Cesc er simpelthen den perfekte spiller for Barca og på sigt den perfekte afløser for Xavi, samtidig har han bevist sit værd på højeste niveau.

Man kan på totalbarca.com læse et interview med Xavi og Ini, ( interviewet har jeg i øvrigt postet i Xavi tråd her), og der kommer Xavi og Ini ind på Xavis rolle på holdet. Xavi er blandet andet inde på, at han som meget ung fik at vide, at han skulle udelukkende satse på short passin ( noget som Cesc også i den grad mestrer). Hans ungdomstrænere mente, at Xavis rolle på holdet var, at det er ham der er den ansvarlige, og passer på bolden, hvorimod manden ved siden af ham skal stå for de direkte pasning, der flytter spillet hurtigt op på modstanderens bane halvdel ( typer som Ini, Deco og Thiago). Ini er inde på, at Xavis rolle måske udefra ikke er så spektakulær, men det er alfa omega for vores spil.

Xavi siger selv, at han husker en kamp tydeligt ( CL. Semifinale mod Real) hvor han lavede den fejl at miste bolden til Zidane ( efter en risikabel aflevering), og det næste der skete var, at Raul scorede. Disse fejl vil han aldrig begå igen, og manden der spiller Xavis plads skal være en, der spiller sikkert og kan mestre shot passing. Sådan en type er hverken Ini, Thiago eller en anden vi har i truppen. Thiago og Ini er nogle spillere, der kan lave de spektakulære ting, men samtidig er der en vis risiko forbundet med deres spil, fordi de altid forsøger at lave den afgørende aflevering. Det vil være lidt at svært at lave om på deres mentalitet, hvorimod Cesc allerede har den mentalitet. Han kan selvfølgelig også lave spektakulære ting ( ligesom Xavi også kan det), men mest af alt går hans spil ud på, at det er short passing som der bliver lagt vægt på.

Jeg tror altså ikke, det er for ingenting, eller bare en principsag, at Pep nu i 2-3 år har forsøgt at hente Cesc tilbage til klubben, ligesom de sportslige ansvarlige ( sportsdirektøren) også har kunnet se det fornuftige i den handel, selvom prisen er lidt høj. Pep er jo om nogen manden, der helst vil satse på de talenter man har allerede har truppen, ligesom klubben også deler hans filosofi. Når man så alligevel går efter Cesc, så er det fordi man kan se, at lige præcis den type spiller til den type opgaver, har man ikke endnu i klubben.

Det er også mærkværdigt, at vores spils kvalitet bliver væsentlig forringet, når vi mangler Xavi eller han har en mindre god kamp, og det selvom afløseren tit er en rigtig god spiller i form af Keita, Bussi, Thiago m.fl.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Nu er Keita jo ikke så meget pasningsspiller som en arbejdshest; Busquets er god til korte afleveringer, men tager meget sjældent chancer, og lægger derfor ikke den afgørende aflevering; og man kan vel ikke forvente, at Thiago skal gå ind og overtage præcis som var han Xavi, der er 11 år ældre, især når han ikke får mere spilletid end han gør?

Cesc har mere erfaring og er pt. bedre end Thiago, men jeg vil hellere tage chancen med Thiago end at bruge 400 mio. på det sikre kort. Jeg vil i hvert fald ikke have, at vi går glip af en guldfugl, fordi vi partout skulle have den fortabte søn hjem.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Nu er Keita jo ikke så meget pasningsspiller som en arbejdshest; Busquets er god til korte afleveringer, men tager meget sjældent chancer, og lægger derfor ikke den afgørende aflevering; og man kan vel ikke forvente, at Thiago skal gå ind og overtage præcis som var han Xavi, der er 11 år ældre, især når han ikke får mere spilletid end han gør?

Cesc har mere erfaring og er pt. bedre end Thiago, men jeg vil hellere tage chancen med Thiago end at bruge 400 mio. på det sikre kort. Jeg vil i hvert fald ikke have, at vi går glip af en guldfugl, fordi vi partout skulle have den fortabte søn hjem.
Det er jo lige netop min pointe, Keita ( som ellers er en dygtig spiller) er ikke en der kan afløse Xavi og tilføre vores spil det Xavi kan. Thiago er en helt anderledes type, en Ini type, og han er som du selv siger, en ung mand, der intet har bevist på højt niveau, andet end at han er et storttalent. Knægten er altså kun 19, hvem siger at han allerede nu skal have en så bærende rolle på holdet? Busii kan finde ud af at aflevere, men han stadig ikke Xavis vision, og han er en Def. midt. Vi ved også at to ens typer ikke oftest ikke fungerer på et hold, ligegyldigt hvor stort et talent man ellers har, bare spørg Keane og Veron eller Gerrard og Lampard. Ergo har vi ikke en spiller, der kan tilføre vores spil de ting, som en Xavi kan, og der vil Cesc være en perfekt afløser.

Jeg køber især ikke argumentet med, at vi køber ham kun fordi, vi føler han er den fortabte søn, som bare SKAL tilbage til sine rødder? Hvem er det lige, der har sagt det? Som sagt, det er at gøre tykt grin med vores trænerteam, vores ledelse, folkene omkring Barcas evne til at styre en professionel fodboldklub, hvis man tror at man vil smide 400 millioner kroner efter en spiller, af rene sentimentale årsager. Man er klar til at give 40-45 millioner euro for Cesc fordi Pep og den øvrige ledelse kan se, at han kan tilføre holdet kvalitet og gøre det endnu bedre. At han har en fortid i klubben tæller som plus, men hvis man var ude på at hente de fortabte sønner tilbage, så havde man jo hentet alle dem tilbage, som har forladt Barca.

Jeg synes og at man er lidt for hurtigt ude, når man siger at et evt. køb af Cesc vil bremse Thiagos udvikling. Først og fremmest er det professionel fodbold vi snakker om her. Der er ingen kære mor, det er hårdt arbejde og en hård konkurrence, og det gælder om at slå den anden af. Kan Thiago vise at han er mere end et talent, så vil han også få sine kampe, om det er på bekostning af Ini, Xavi eller Cesc. Spillere før ham har gjort det samme i Barca, og slået store og etablerede stjerner af. Derudover kan jeg ikke se ankomst af Cesc har negativ indflydelse på Thiagos videreudvikling. De er ikke samme type spillere efter min mening, og derfor vil de ikke stå i vejen for hinanden.

Og så bare for at understrege, hvorfor det er vigtigt at have en type som Xavi ved siden af en type som Ini. Xavis siger det her om sin egen rolle på holdet, og Inis betydning for hans spil.
(Laughing out loud) What an ass! No, seriously. Football is just like chess: eat the pawns or you don’t have the upper hand. Or gobble up three in one move, just as Leo did. I make a little turn, control the ball, but you, you put in a direct pass and already we are in the area. Really, mine has no merit. You confront and go at them! I only choose and take advantage of you, but without you, there is no pass. You always find a way out for me.
Og til det svarer Ini
You do what you are meant to do. Except, [for you] it’s a matter of responsibility.
Som sagt, jeg anser Thiago som en der er mere villig til at tage risiko i sit spil, det er sådan han er bedst. Cesc er mere den "ansvarlige" type, en der kan styre vores spil i mange mange år fremover.

Det skal lige siges, at jeg ikke taler Cesc sag her. Jeg mener blot, at jeg sagtens kan forstå, hvorfor man I Barca vil have sådan en mand til holdet selvom han koster mange penge. Det har ikke så meget at gøre med, at man føler han er den fortabte søn. Havde han ikke de kvaliteter, som han jo har, så havde man været ret ligeglad med hans fortid og hans " Barca DNA".
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Nu er der jo ingen, der nogensinde har påstået, at Cesc vil blive købt af rene sentimentale årsager. Det er til gengæld ingen overdrivelse at sige, at Barca i høj grad er en politisk institution, hvor en populær handel går rent hjem hos tilhængerne - man skal absolut ikke undervurdere, hvor meget prestige der er i at hente Cesc hjem, netop fordi han er en god spiller, der forlod os tidligt.

Jeg mener ikke, at Thiago allerede nu skal være bærende. Det er der til gengæld heller ikke brug for. Xavi spiller stadig stort set alle kamp, og vil stadig spille stort set alle kampe, så der er mere brug for en, der lige så stille kan blive vænnet til at tage over. Jeg er uenig i, at han skulle være så risikofyldt, at han ikke kan udfylde Xavis rolle næsten lige så godt som Xavi, når han får erfaringen og er udviklet mere.

Nej, vi kører ikke en velgørenhed her, så der gives ikke ved dørerne, men derfor kan man jo godt være betænkelig ved at smide € 45-50 mio. efter en spiller, der måske ikke er samme type, men som spiller samme sted på banen. Vi kan altså kun have et begrænset antal på den centrale midtbane ad gangen, og det er næppe Iniesta, der må vige sin plads foreløbig - så skulle det være når Villa er ældre, og Iniesta så kunne ryge ud på venstrekanten. Man bliver nødt til at have tålmodighed med sine unge spillere, for de bliver nødt til at få kampe for at blive bedre, og det får man ikke, hvis positionen er spækfyldt med klassespillere. Busquets blev jo også kørt stille og roligt ind før han blev fast mand - Pedro fik et lyngennembrud, men også han blev trods alt kørt nogenlunde ind.

Jeg er vild med Cesc, og jeg anser ham også for den mest oplagte Xavi-afløser (dog lidt mere direkte og målfarlig i sit spil, og så lidt mindre boldsikker), men jeg værgrer mig ved at bruge 350-400 mio. kr., når vi har en spiller som Thiago i kulissen. Jeg tror simpelthen, at vi vil ærgre os i meget, meget lang tid, hvis han smutter. Hvis nu Iniesta var ældre end han var, eller hvis han blev rykket ud på venstrekanten (hvilket trods alt ikke sker de næste par sæsoner), eller hvis Xavi var tættere på pensionsalderen, så ville jeg være mere lun på tanken. Dermed ikke sagt, at jeg vil græde snot, hvis Cesc kommer; jeg tror bare ikke, at det puslespil kommer til at gå op her og nu.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Mander;

Jeg tror de fleste, som bare nogenlunde følger Barca, vil ærgre sig, hvis Thiago smutter. Jeg mener blot ikke, at Cescs ankomst vil få Thiago til at søge andetsteds. Det hele handler om, at træner-teamet kan overbevise Thiago, han har en fremtid på Barcas hold med eller uden Cescs ankomst.

Jeg er enig med dig i, at fans har noget at sige, og at vi er politisk institution, en handel af Cesc vil uden tvivl gå rent hjem hos tilhængerne. Men igen, jeg tror ikke man alene af den grund vil kaste så mange penge efter en spiller.

Jeg vil ikke græde snot, hvis han ikke kommer og handlen ikke bliver til noget. Jeg siger blot, at når træner-teamet så benhårdt går efter ham, så er det fordi de kan se, at de er i stand til at få puslespillet til at gå op. Men vi bliver meget klogere i løbet af de næste par måneder. Først er det vigtigst at man lige få Peps og Dani Alves' kontrakt forlænget f.eks., før man tænker på forstærkning af holdet til næste år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg prioriterer nu også en forlængelse af Thiagos kontrakt ret højt, eftersom den udløber til sommer... så er spørgsmålet jo, om de kan overbevise ham om, at han har en plads på det her hold.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Set i bagklogskabets lys så synes jeg vi sagtens ku bruge Cesc i 2009-2010 sæson grunden Iniestas skadeplagede sæson samt Zlatans svingende form og skader.

Efter at have set Xavi og Iniesta tæt på topformen i denne sæson, samtidigt, og en Thiago der viser mere end lovende takter så synes Cesc, for mig i hvert fald, ikke helt så nødvendig længere.

Ovenikøbet så begynder kometen Sergi Roberto at banke på førsteholdsdøren, og efter min mening virker han lige så lovende nu som 18 årig som Cesc gjorde det i samme alder.

Spørgsmålet er om der er gået for meget romantik i den, idet Cesc jo tilhørte drømmeårgangen med Pique og Messi på holdet. På den anden side vil hans ankomst booste moralen når han er så afholdt bl.a. alle de gamle La Masia drenge. Som I kan se kæmper jeg stadig med en for og imod holdning :wink:

...men igen, Forhåbentlig bliver Thiago en fast del af førsteholdet meget snart, dernæst spår jeg Sergi Roberto (en drøm af en offensiv midt) slå igennem og herefter i sep. el. jan. 2012 vil Deulofeu blive indsluset...SÅDAN! 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

LuisEnrique

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af LuisEnrique »

som jeg osse tidligere har skrevet hilser jeg osse en evt tilgang af fabregas til barca velkommen.. det bekymrer mig dog at han faktisk rimelig ofte er skadet..ved godt at thats part of the game, men der går altså ikke lang tid mellem hvor man læser at så er han skadet igen..tror ikke det er arsenals lægestab der er nogle amatører, der må være en grund.

Hotnuk

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hotnuk »

twitter/barcastuff

After the CL tie with Arsenal, Barcelona are expected to start the contacts on a transfer of Cesc in the summer.
The signing or not of Cesc, for whom the club don't want to pay the rumoured fee of 50-60M, will determine the rest of the transfers [sport]

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=14038

Jamen hvad er det de ikke forstår?. ...idioter.

AI8

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af AI8 »

De tror penge kan få alle til at ændre sig, de glemmer bare at der er visse spillere der ikke går sådan noget, af kærlighed til deres barndomsklub.
Tror vitterligt ikke han kunne finde på at skife

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af fidanho »


Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

[youtube]KAWzKeuiI08[/youtube]

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Forstod intet, på trods af 3 år med spansk A-niveau

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 83 gæster