Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1602
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DeanCassady »

Jeg ville byde ham velkommen. Faktisk tror jeg, at han ville være en fremragende tilføjelse, og et fint svar på den treogtyve-årige spanier, der - klædt i hvidt - render rundt i Madrid. Prisen er dog formentlig tættere på halvtreds end tredive millioner euro.
Robert Zimmerman

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Dahl skrev:
Barcelona are interested in Liverpool player Coutinho (23) for the January transfer window. The Brazilian would cost 30M. [sport]
Hvad siger folk til den?

Pænt nej tak. Jeg siger ikke at han er dårlig eller noget, men som jeg ser vores trup, er det ikke lige hvad vi mangler. I min optik er der to primære problemer til vores middelmådige start i denne sæson:

1) Vi gennemgår de samme problemer som sidste sæson; vores spil bliver bedre, så snart vi scorer et mål. Jeg kan ikke svare på hvorfor det er sådan, men det er tydeligt, at så snart vi scorer et mål, så bliver pasningspillet bedre, forsvaret får mere selvtillid og ikk' mindst kommer der mere ro på midtbanen. Når vi så samtidig har et angreb, som egentlig kommer frem til relativt mange chancer (set i forhold til andre topklubber), kan vi koge det ned til ét punkt, og det er ineffektivitet. I Barcelona er det oftest mangel på selvtillid som er årsagen, for vores spillere viste sidste sæson, at de var ret skarpe foran mål. Dermed kan man sige, at når vores angribere ikke har selvtillid, så er de ikke nær så effektive som sidste sæson, og dermed kommer der ikke ro på midtbanen og ligeledes bliver vores forsvar også usikkert.

2) For at kunne rette op på angrebets ineffektivitet, kigger man i Barcelona oftest efter midtbanen. Det er kardinalpunktet i vores filosofi, og når der er uro i løbet af kampen, er det primært fordi midtbanen ikke formår at kontrollere spillets tempo osv. I min optik vil det være en plasterløsning, at hente en ny offensivt orienteret spiller, især når problemerne på midtbanen stadig hærger. Der skal mere til end lappeløsninger til, og det mener jeg fordi vores midtbane ikke formår at kontrollere kampene. En spiller som Rakitic, som burde være vores kontrollerende mand på midtbanen, har vist sig at være næsten værdiløs i dette henseende. Især efter Xavi er smuttet, er det svært at sætte en mand ind, som kan kontrollere kampene, i modsætning til sidste sæson, hvor vi netop kunne holde nullet indtil vi fik scoret. Alene med Xavis tilstedeværelse i truppen blev der skabt ro og selvtillid, og ikke mindst fordi det skabte konkurrence på midtbanen, i modsætning til denne sæson, hvor Rakitic overhovedet ingen konkurrence har - det så vi eksempelvis også i forsvaret, hvpr Pique oppede sit spil helt vildt, da han blev bænket. Det tætteste som man kommer på en spiller, som kan kontrollere kampen, og som samtidig stadig er ung og attraktiv, er Verratti - tror ikke helt Pogba kan det samme som Verratti, hvad angår at dirigere spillets tempo.



Konklusion:
Med dette in mente, må det være åbenlyst for enhver, at roden til vores problemer (indtil videre i denne sæson), er angribernes ineffektivitet, og mangel på en ægte Barca'esque dirigent. Når vores angribere i sidste sæson viste sig at være ineffektive, havde vi Xavi, hvor vi denne sæson har skader - eller en sløset Rakitic, som er sikker på at få flere minuter, fordi der ikke er konkurrence.

Dernæst må man stille spørgsmålet; hvad er ærindet med at hente Coutinho, og hvorfor? Er det for at effektivisere angrebet? Er det for at skabe stabilitet på midtbanen? Ingen af disse kommer til at løse vores langsigtede problemer med midtbanen - Coutinho har ikke evnerne til at være vores midtbanegeneral. Der skal investeres i en ægte dirigent på midtbanen, som kan kontrollere kampene selv når vores angribere er ineffektive.

DeanCassady
Indlæg: 1602
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om, at Barça har brug for en spilstyrende dirigent på midten *host* Thiago *host*, men vi kunne umiddelbart også godt bruge en spiller til at aflaste Iniesta, der trods sin klasse, har set bedre dage. Coutinho er godt nok ikke Ronaldinho-magisk, men han er magisk nok til at kunne åbne et forsvar på egen hånd, og ville øjensynligt kunne fungere fremragende ved siden af en Gündogan, Verratti eller Thiago.

Men ja, en dirigent må være førsteprioritet.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Jeg tænker også at der er pladser og roller på holdet der er vigtigere, at få fyldt ud. En ting er sikkert, og det er at der skal ske noget drastisk med holdet, vi har så mange middelmådige spiller der ikke høre til, og så skal vi have nogle nye ind, nogle der er gode, ikke flere Mathieu, Douglas, Adriano, Turan og Vidal er som sådan fine handler, eller det er lidt for tidligt at bedømme endnu. Der må gerne steppes lidt op, vi er langt bagud i forhold til Real Madrid, selv Atletico har bygget et godt fundament op med unge spillere, Oliver Torres, Vietto, Correa.

Coutinho er dog dejlig, og jeg ville aldrig sige nej til ham.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Rygterne går i øjeblikket på, at klubben ønsker at forstærke truppen med to spillere til januar, og at disse to skulle være Gundogan og Mustafi.

Gundogan er kommet i form efter sin skade og kan spille CHL.

Mustafi går det i øjeblikket fortrinligt for Valencia, men hans pris er alt, alt for høj, da Valencia ikke sælger for under frikøbsklausul på 50 millioner euro.

Med Arda, Aleix, Gundogan og Mustafi ville vi have en ganske fin over-all trup. Vi skal dog af med vores overskud. Mathieu, Douglas og Adriano skal væk hurtigst muligt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Synes ikke rigtig de giver mening. De vil begge koste en formue og især gundo være åndssvag at gå efter nu hvor vi kunne have købt ham ok billigt i sommers.

Jeg tror at det bliver nogle mindre kendte spillere. MD skriver i dag om Bazoer fra ajax og han kunne være spændende. Ved dog ikke om han er tiltænkt en rolle på førsteholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona scouts have watched Anderlecht midfielder Youri Tielemans (18) three times in the past weeks. [het laatste nieuws]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Kun på tide at vi bliver linket med ham, skulle være et fantastisk midtbanetalent, og en som har skilt sig ud ved alle ungdoms-slutrunder.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Kun på tide at vi bliver linket med ham, skulle være et fantastisk midtbanetalent, og en som har skilt sig ud ved alle ungdoms-slutrunder.
Han gør det godt for mig i FIFA. :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Hvis der er hold i rygterne omkring ham (den belgiske kilde skulle være ret god) og Bazoer så ser det ud til at man kigger lidt på talenter til midten. Det ville være en ret god ide når man tænker på hvad de andre cm'er vi kigger på koster.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Jep. Hvis der er hold i rygterne omkring ham (den belgiske kilde skulle være ret god) og Bazoer så ser det ud til at man kigger lidt på talenter til midten. Det ville være en ret god ide når man tænker på hvad de andre cm'er vi kigger på koster.
Det ville være ret så lækkert. Sørge for fremtiden, i stedet for at brænde hundredevis af millioner af her og nu..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Har set både Bazoer og Tielemans spille et par gange, og jeg mener at førstnævnte måske ville passe bedre ind i vores spillestil..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Barcelona sports director Robert attended the Euro qualifier AND-BEL in Andorra yesterday. [md]
Fellaini?

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af PuyolErGud »

Eller Ildefons Lima. Han kan score på de straffespark han får tildelt.

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Dahl »

Barcelona's main transfer next summer will be a midfielder. Marco Verratti (22 PSG) and Paul Pogba (22 Juventus) are the options. [sport]
Barcelona are looking for a centre back. Main options: Laporte (Athletic), Marquinhos (PSG), Gimenez (Atletico), Stones (Everton). [md]
Lidt rygter. Personligt håber jeg på Verratti og Laporte, hvis det nu skulle gå hen og blive aktuelt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 84 gæster