Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Mht. Koke, så er billedet det modsatte: At han har spillet rigtig godt. Det er i hvert fald det indtryk, jeg har af ham. Whoscored.com har ham som den bedst spillende spiller for Atleti, hvis jeg ikke tager fejl. Dog bliver han ikke billig at erhverve(billigere end Pogba, ikke sikkert om de 60 mio. euro). Verratti ryger til RM, hvis de får Pogba. Det skal nok blive spændende til sommer mht. transfers.
Whoscored har ham som nummer 4 i la liga og nummer i cl (http://www.whoscored.com/Teams/63/). Synes dog ikke han har leveret som sæsonen inden men det er der vel ingen der har fra ATM eftersom det var en fantastisk sæson for dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Heldigvis er det træneren som efterspørger spilleren, og ikke ledelsen. Det andet findes visse steder og er idiotisk.

Men er der ikke valg i slut Juni, dvs. en ny ledelse er med fra 1. juli, så i løbet af juli og august ved man om LE er manden og hvad/hvem man vil satse på.
Præcis. Jeg er dog sikker på at braida er kommet til klubben for at hente pogba. Det er virker i hvert fald imo som grunden til at han kom til pga sine tilknytninger til serie a og marotta.

Barto kan nok også godt nå at hente ham inden valget men tror nærmere det bliver brugt til at lokke stemmer til. Ligesom da laporta lovede beckham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Heldigvis er det træneren som efterspørger spilleren, og ikke ledelsen. Det andet findes visse steder og er idiotisk.

Men er der ikke valg i slut Juni, dvs. en ny ledelse er med fra 1. juli, så i løbet af juli og august ved man om LE er manden og hvad/hvem man vil satse på.

Valget er i juli, men jeg går da ud fra, at handlen er sådan set afsluttet, når valget går i gang. Ellers ville det ikke rigtig give nogen mening, at begynde og forhandle allerede nu. En handel kan sagtens blive aftalt og forhandlet på plads, før transfervinduet åbner. Bartomeu kan jo sagtens lave en bindende aftale med Juve angående Pogba, et halvt år før, han skal til klubben. Det ville heller ikke give mening, at Juve skulle sige nej til alle andre, for at overholde en mundtlig aftale med Barca og så vente 6 måneder til et år, når ting kan ændre sig.

Hvad angår træneren og bestemmelse. Ja sådan var det under Laporta og Txiki. Men denne ledelse har netop vist, at hvis de mener en spiller skal hentes eller en spiller skal ud, så er de ret ligeglade med hvem træneren er og hvad hans ønske måtte være.

På det punkt minder de rimelig meget om den klassiske spansk ledelse end Laporta og Txiki. Jeg er derfor bange for, at de lukker handlen, før de kender deres skæbne.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Det har de. Men ikke mens Lucho har været træner. Det var ham og zubi som stod for alle indkøbene i sommers. Derfor kan lucho sagtens have ønsket pogba og så er braida blevet sat til at få handlen på plads.

Det hele virker dog mærkeligt og jeg har ingen anelse om om vi henter spillere. Det virker imo lidt vildt hvis en så stor spiller som dem der nævnes vil blive i deres klub i 6 måneder eller kommer til klubben og så sidde ude indtil januar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

emo skrev:Heldigvis er det træneren som efterspørger spilleren, og ikke ledelsen. Det andet findes visse steder og er idiotisk.

Men er der ikke valg i slut Juni, dvs. en ny ledelse er med fra 1. juli, så i løbet af juli og august ved man om LE er manden og hvad/hvem man vil satse på.
Trænerne burde ikke have nogen magt over spillerindkøb i mine øjne. De tænker kun kortsigtet, da deres job konstant hænger i en tynd tråd. Dette vil også give sig til udtryk i deres indkøb, da de vil købe spillere efter deres egen filosofi i stedet for klubbens. Det handler om succes på den korte bane, hvilket vil betyde flere ældre spillere, hvor udviklingspotentialet er minimalt.

Trænere må selvfølgelig gerne komme med anmodninger og input til spillerindkøb, men det skal være sportsdirektøren, der træffer beslutningerne og står med ansvaret. Han ansætter træneren og køber spillerne efter klubbens filosofi. Det skaber en rød tråd, hvilket er grundlaget for succes på lang sigt.

Ledelsen burde derimod blande sig helt uden om. Det går galt når Florentino Perez, Abramovich etc gør sig kloge på fodbold. De skal kun stå for klubbens overordnede filosofi, hvortil de ansætter en sportsdirektør til at føre det ud i livet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
emo skrev:Heldigvis er det træneren som efterspørger spilleren, og ikke ledelsen. Det andet findes visse steder og er idiotisk.

Men er der ikke valg i slut Juni, dvs. en ny ledelse er med fra 1. juli, så i løbet af juli og august ved man om LE er manden og hvad/hvem man vil satse på.
Trænerne burde ikke have nogen magt over spillerindkøb i mine øjne. De tænker kun kortsigtet, da deres job konstant hænger i en tynd tråd. Dette vil også give sig til udtryk i deres indkøb, da de vil købe spillere efter deres egen filosofi i stedet for klubbens. Det handler om succes på den korte bane, hvilket vil betyde flere ældre spillere, hvor udviklingspotentialet er minimalt.

Trænere må selvfølgelig gerne komme med anmodninger og input til spillerindkøb, men det skal være sportsdirektøren, der træffer beslutningerne og står med ansvaret. Han ansætter træneren og køber spillerne efter klubbens filosofi. Det skaber en rød tråd, hvilket er grundlaget for succes på lang sigt.

Ledelsen burde derimod blande sig helt uden om. Det går galt når Florentino Perez, Abramovich etc gør sig kloge på fodbold. De skal kun stå for klubbens overordnede filosofi, hvortil de ansætter en sportsdirektør til at føre det ud i livet.
Det var vel også sådan det gik i sidste transfervindue? Zubi og lucho snakkede angående køb og så tog zubi den sidste beslutning (mener han selv sagde at det var hans ansvar når det kom til køb).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af emo »

Storken, sportsdirektøren skal altid stå med ansvaret for en spiller, det er ham som forhandler. Men det er vel kun sundt at denne henter spiller som træneren har brug for, og ikke køber spillere som han presser ned over hoved på en træner. Noget Real har gjort længe.

Direktøren har ansat en træner for at fører filosofien videre, ergo er denne træners ønske passende med den filosofi klubben har.

Desuden vi er vel en af de få klubber hvor der er en fast og klar filosofi, og hvor du ikke bare kan komme ind og ændre som du har lyst.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Det har de. Men ikke mens Lucho har været træner. Det var ham og zubi som stod for alle indkøbene i sommers. Derfor kan lucho sagtens have ønsket pogba og så er braida blevet sat til at få handlen på plads.

Det hele virker dog mærkeligt og jeg har ingen anelse om om vi henter spillere. Det virker imo lidt vildt hvis en så stor spiller som dem der nævnes vil blive i deres klub i 6 måneder eller kommer til klubben og så sidde ude indtil januar.
Ja, det er bare en lorte situation vi er, for at være ærlig. Hvordan tackler man sådan stuation?

Jeg synes dog at Bartomeu lige skal tage den med lidt ro. Han er slet ikke sikker på at blive valgt, og så risikerer han oven i købet at ryge bag tremmer.

Det er derfor lidt absurd, hvis man lukker så dyr og afgørende handel, før man har fået afklaring omkring sin fremtid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Det har de. Men ikke mens Lucho har været træner. Det var ham og zubi som stod for alle indkøbene i sommers. Derfor kan lucho sagtens have ønsket pogba og så er braida blevet sat til at få handlen på plads.

Det hele virker dog mærkeligt og jeg har ingen anelse om om vi henter spillere. Det virker imo lidt vildt hvis en så stor spiller som dem der nævnes vil blive i deres klub i 6 måneder eller kommer til klubben og så sidde ude indtil januar.
Ja, det er bare en lorte situation vi er, for at være ærlig. Hvordan tackler man sådan stuation?

Jeg synes dog at Bartomeu lige skal tage den med lidt ro. Han er slet ikke sikker på at blive valgt, og så risikerer han oven i købet at ryge bag tremmer.

Det er derfor lidt absurd, hvis man lukker så dyr og afgørende handel, før man har fået afklaring omkring sin fremtid.
Fuldstændig enig. Og jeg kan kun komme på en grund til at barto skulle være så hurtigt ude - der er andre af kandidaterne der vil hente pogba. Hvis det er tilfældet så giver det mening da han så kan sige at han også har en aftale på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

Det håber jeg er tilfælde, for så har jeg det helt fint med det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Michman »

Synes 80 mil Euro var dyrt nok.. Hvis det er afvist, hvad skal det næste bud være? Hvis det passer det her.. Så vil jeg hellere satse på Verratti..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Mht. Koke, så er billedet det modsatte: At han har spillet rigtig godt. Det er i hvert fald det indtryk, jeg har af ham. Whoscored.com har ham som den bedst spillende spiller for Atleti, hvis jeg ikke tager fejl. Dog bliver han ikke billig at erhverve(billigere end Pogba, ikke sikkert om de 60 mio. euro). Verratti ryger til RM, hvis de får Pogba. Det skal nok blive spændende til sommer mht. transfers.
Whoscored har ham som nummer 4 i la liga og nummer i cl (http://www.whoscored.com/Teams/63/). Synes dog ikke han har leveret som sæsonen inden men det er der vel ingen der har fra ATM eftersom det var en fantastisk sæson for dem.

Jeg havde set forkert, men han er virkelig alsidig, og man har prøvet ham af på flere positioner, derfor har det også svinget, men jeg synes i den grad, at han har leveret en solid sæson. Absolut en af de bedste. Kan stort set spille på alle positioner på midten og desuden er han skræddersyet til Luis Enriques system. I en af alder af 23 år, er han en af de bedste i verden og også en stjernespiller på Atleti. Problemet er hele karantæne fadæse, for den vanskeliggør alle handler. Hvis Atleti sælger, så bliver det ikke billigt, sikkert omkring de 60 mio. euro, men ikke i nærheden af de 80 eller over i Pogbas tilfælde. Man kan så sige, om det er bedre at give 60 mio. euro og erhverve Koke eller 80+ og erhverve Pogba. Jeg havde valgt Koke og sparede de 20+ mio. euro.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af emo »

Jeg havde brugt de penge på højere løn til Xavi...
Allez...

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

emo skrev:Jeg havde brugt de penge på højere løn til Xavi...

Ja, det kunne man også gøre. ;-)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af zqa »

Buyo? Who?
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster