Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jesni skrev:
Raman93 skrev:
Bravo
Danilo - Pique - Mascherano - Alba
Busquest
Veratti-Rakitic
Messi-Suarez-Neymar

Hvilket hold!!!
Ja, ville være et fantastisk hold - måske med en smule ubalance på midtbanen efter min mening. Og så mangler vi noget brede. Men vild gallaopstilling, skulle det ske.
Hvorfor synes du der er en smule ubalance på midtbanen?

Jeg synes netop der er balance på midtbanen. Busquest som DM, Veratti som den spilstyrende og kreative rolle, og som arbejder meget for holdet. Og så Rakitic som en boks til boks spiller.

Jeg så enligt hellere Iniesta i stedet for Rakitic, men han har måske set sine bedre dage efter hånden :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Raman93 skrev:I øjeblikket har vi to svagepunkter på holdet. Det ene er Alves og hans formnedgang. Det andet svagepunkt kan jeg ikke rigtigt bestemme mig for, om hvorvidt er Rakitic/Iniesta eller Luchos taktik, der ikke tilgodeser de her to. Vi mangler altså en mere kontrollerende midtbanespiller. I Madrid har de Modric/Kroos, I Bayern har de Alonso/Schweinsteiger. Selvom der er visse spillere, der spiller op til deres ypperste(Pique, Mascherano, Messi, Suarez, Alba og Bravo), sidder jeg ikke med en følelse af, at vi er uovervindelige som i 08/09 og 10/11. Det falder tilbage på midtbanen, og jeg kan ikke gøre op med mig selv, om det er Raktic eller Iniesta eller Lucho, der er syndebukken. Rakitic gør det i hvertfald bedre end Iniesta, defensivt såvel som offensivt.
Denne sommer skal vi simpelthen gå helhjertet efter Danilo og Veratti - ikke Pogba eller Gundogan; de er ikke de typer, vi skal bruge. Er Veratti helt umulig, ville jeg kigge efter Koke.

Bravo
Danilo - Pique - Mascherano - Alba
Busquest
Veratti-Rakitic
Messi-Suarez-Neymar

Hvilket hold!!!
Jeg synes faktisk at han leverer ganske glimrende i øjeblikket, og det er ikke kun et øjebliksbillede påvirket af kampen igår

På midten virker vi dog svage, der giver jeg dig helt ret. Og jeg er også helt enig at det virker som om at det er Ini der har det sværest i øjeblikket. Det virker som om at han ikke rigtig kan omstille sig til den måde Lucho gerne vil spille på

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Igår blev vi også kørt rundt på midtbanen, især i første halvleg blev vi fuldstændigt løbet over ende. Hvordan Lucho fik vendt resultatet, er mig en gåde. Reals trekløver på midten er simpelthen bare stærkere end vores. Iniesta lever på sit navn, Rakitic blev efterladt af Messi og Mascherano havde for travlt med sine defensive pligter. Modric er verdens bedste midtbanespiller, hvis du spørger mig! Er du vimmer en forskel den mand gør. Vi må have en som ham!!!!!

Nogle gange undrer jeg mig over Iniesta markante formdyk, men det er stille og roligt ved at gå op for mig, at den mand fylder 31 om nogen måneder! Alderen trykker.

Hvis Alves leverer som han gjorde i går, skal han ikke erstattes af nogen som helst.

Men kampen i går bekræfter mig blot i, hvad jeg har beskyldt holdet for i lang tid. Vi taber på midtbanen, i går gik det, men på et tidspunkt rammer det os. Lucho skal til at bruge midtbanen på en måde, der tilgodeser Iniesta som i Pep-dagene, eller skal han erstattes. For lige nu lever han på sit navn!

Og nok for Rakitic en masse kritik for dine passninger og boldtab, men hvor gør han bare et godt stykke arbejde uden bolden. Alves havde tydeligvis fået besked på at blive tilbage, og Messi løb ikke med tilbage. Det efterlod ham med et kæmpe område at dække af, en mand som Fabregas havde faldet fuldstændigt igennem i går. En mand ved siden af ham med samme arbejdsraseri og med blik for det kreative(Verrati) vil virkeligt styrke vores midtbane

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Raman93;

Du har sådan set ret. Vores helt store problem er midtbanen, det skyldes dog mest af alt Luchos taktiske evner eller manglen på samme, synes jeg.I går begik han så mange taktiske brølere, den største var at starte med Busi ude, når nu han var klarmeldt. Den næste var så, at når Busi ikke var med, valgte han at sprede midtbanen endnu mere. Enten skulle han have spillet med en midtbane der arbejdede meget tættere sammen, eller også skulle han have givet vores backs besked omat holde lidt tilbage. Han gjorde ingen af delen, og så er det svært, også selvom man hedder Inieste, Rakitic og Mascherano.

Du har så også ret i, at Lucho enten skal spille på en anden måde, eller købe spillere der passer til hans måde at spille fodbold på midtbanen. Det bliver spændende at se, hvad der sker til sommer. Jo mere tid der går, desto mere sikker jeg bliver på at Lucho ikke er den rette træner for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Meget enig. Jeg har fra dag 1 været imod Lucho, og det ændrer vores nuværende form ikke på. Som jeg ser det, er vores succes i øjeblikket ikke et resultat af Luchos evner som træner, men at nogle centrale spillere spiller op til deres topniveau(Bravo, Alves, Pique, Mascherano, Busquest, Messi). Vi har så gode fodboldspillere, at de vil vinde, selv uden en ordentlig taktik fra trænerens side. Det er så åbenlyst, at den brede og frie midtbane Lucho bruger ikke fungerer. Hvorfor bliver han ved? Jeg forstår det ikke. Det er da klart, at vi bliver ofre for Real høje pres, når vores spillere er SÅ spredte. Som Cruyff sagde: Jeg nød resultatet, men ikke fodbolden.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

En ting som LE har ændret må være det mere direkte angreb fra tid til anden, og de har også givet os sejre. Et våben vi manglede.
Allez...

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

emo skrev:En ting som LE har ændret må være det mere direkte angreb fra tid til anden, og de har også givet os sejre. Et våben vi manglede.
Ja det er rigtigt, men det skulle helst være en blanding af det, og en styrende midtbane som vi plejer at have. Synes jeg i hvert fald.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

emo skrev:En ting som LE har ændret må være det mere direkte angreb fra tid til anden, og de har også givet os sejre. Et våben vi manglede.
Der er sådan set heller ikke noget galt i at vi spiller mere direkte. Det virker bare til at en spiller som Ini ikke rigtig kan omstille sig til den måde at spille på. Jeg siger ikke man skal smide ham på gaden, men hvis han ikke kan omstille sig ville det være en god ide at have bredere og bedre backup til Ini og Rakitic end Rafinha (jeg regner med at Xavi er fortid til sommer, absolut senest til næste vinter når vores transferban er ovre)

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Råd til Luis Enrique ville være, at han skal finde sig nogle midtbanespillere, som passer bedre i det nye system. At man har tilføjet det direkte element til Tiki-taka, er vist en underdrivelse, da det er omvendt; man har tilføjet Tiki-taka til den direkte stil, altså er det primære koncept omstillingsspil og den direkte tilgang, hvor der suppleres med Tiki-taka.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Der er mange gode analyser her, og det er et reelt problem at fremtidige modstandere bør studere de sidste 20 minutter af 1. halveg grundigt, hvis de vil vide hvordan man skal få os helt på hælene. Isco-Modric-Kroos strammede grebet og dikterede spillet, fordi Luis Enriques - ham den anden - midtbanekonstellation er håbløs/ikke-eksisterende. Det skyldes både taktikken og de spillere, man har til rådighed.

Det er i bund og grund Xavi der mangler, og p.t. står man vel med det håb, at enten/primært Rakitić eller/sekundært Rafinha kan træde i karakter. Men tør man håbe på det?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Salah skal erstatte Iniesta
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev:Salah skal erstatte Iniesta
Han har gjort det godt indtil videre i Fiorentina, men skal vi ikke lige afvente hans udvikling. Derudover er det ikke sikkert, at Chelsea vil sælge ham. Han spiller ligeledes kant.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Salah skal erstatte Iniesta
Han har gjort det godt indtil videre i Fiorentina, men skal vi ikke lige afvente hans udvikling. Derudover er det ikke sikkert, at Chelsea vil sælge ham. Han spiller ligeledes kant.
Ja det er ikke samme position.. men omvendt spiller Iniesta også kant en gang imellem (uden success dog) - men Salah sikke en fart han har med bolden på fødderne, og så teknik dygtig og driblestærk en spiller!

Men ja.. han er 22..

Og jeg ved godt at YouTube er taknemmelig når man skal "sælge" en spiller kvaliteter, men her er alligevel en lille smagsprøve på hans bedste aktioner:

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Salah skal erstatte Iniesta
Han har gjort det godt indtil videre i Fiorentina, men skal vi ikke lige afvente hans udvikling. Derudover er det ikke sikkert, at Chelsea vil sælge ham. Han spiller ligeledes kant.
Helt enig. Synes at det er alt for hurtigt at kaste sig over ham inden vi ved om han permanent holder niveauet fra Fiorentina. Og som SpillerSomMessi selv nævner, så spiller han ikke engang samme position som Ini, så der er bedre transfermål at gå efter imo

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

theKing1988 skrev:
Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Salah skal erstatte Iniesta
Han har gjort det godt indtil videre i Fiorentina, men skal vi ikke lige afvente hans udvikling. Derudover er det ikke sikkert, at Chelsea vil sælge ham. Han spiller ligeledes kant.
Helt enig. Synes at det er alt for hurtigt at kaste sig over ham inden vi ved om han permanent holder niveauet fra Fiorentina. Og som SpillerSomMessi selv nævner, så spiller han ikke engang samme position som Ini, så der er bedre transfermål at gå efter imo
Men hvem udover Isco, kan spile tiki taka som CM, og gøre det på Iniestas niveau?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster