Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Andemads1

Re: Transfer rygter

Indlæg af Andemads1 »

Guardiola skrev:Henry har tidligere i sin karriere været ringe på fløjen, men har gjort det godt for os. Hvorfor skulle Zlatan ikke kunne det? Han dribler godt, sparker godt udefra, kan være en trussel i luften. Han kan vel tilføre noget af det, som Ronnie bidrog med, da han var bedst.
Jeg tror svaret på dit spørgsmål er indstilling. Henry er hvad jeg anser for en af sportens ægte gentlemen og han gør hvad træneren beder ham om, selvom det indebærer at spille en uvant position. Men selv en klog spiller som ham skulle bruge en hel sæson på at tillære sig at spille på kanten.

Ibrahimovic spiller meget mere for sig selv end for holdet (hvilket jeg påstår er det stik modsatte med Henry). Modsat Henry som i Arsenal havde bevist at han var en af verdens 3 bedste angribere når han var i form, har Zlatan endnu ikke bevist andet end at han er en rigtig god angriber. Af den grund tror jeg at Ibra simpelthen ikke mener at han har tid til at spille en mellem-til-dårlig sæson for at tilpasse sig Barca's system. Og hvis indstillingen og viljen til at lære ikke er til stede tror jeg simpelthen ikke at han vil kunne overbevise på den position. Istedet tror jeg han ville blive en kæmpe byrde for ledelsen og de andre spillere fordi han ville være utilfreds i tide og utide.

Jeg mener helt klart at Zlatan ville være en god tilføjelse til truppen hvis han får lov at spille angriber, og kun angriber. Hvis Henry skal sælges må vi hellere købe Ribéry eller allerhelst David Silva.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Sportenkort skrev:Samuel Eto'o fra Barcelona til Man City
Kilde: Daily Mail
Sandsynlighed: Middel
Note: Barcelona regner med bud på Eto'o.
Det eneste positive ved det rygte er vel at City er garant for en kæmpe pose penge!
Eller det var i hvert fald hvad jeg troede til jeg læste den oprindelige artikel fra Daily Mail. 170 millioner kroner skulle de eftersigende have budt. Det er forhåbentlig noget der bliver afvist, for det er da slet ikke i nærheden af at være et seriøst bud. Alt, alt for lidt for en mand der lige har scoret 34 mål i én sæson.

Desuden mener de også at vi skulle være interesserede i Nemanja Vidic, fordi hans kone angiveligt ikke skulle være faldet til i Manchester, og meget gerne vil flytte. 215 mio. for Vidic - 170 mio. for Eto'o? Det er bare for lidt at få for Eto'o!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Sport skriver i dag, at Txiki har været til samtale med Deportivos præsident Augusto César Lendoiro vedr. den brasilianske venstraback Felipe. Deportivo skulle have sat en pris på 15 mill. euro.

De nævner også at John Arne Riise fra Roma skulle være en mulighed til venstrebacken.
El Señor de las Tartas

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Mander »

Diabolito skrev:Sport skriver i dag, at Txiki har været til samtale med Deportivos præsident Augusto César Lendoiro vedr. den brasilianske venstraback Felipe. Deportivo skulle have sat en pris på 15 mill. euro.

De nævner også at John Arne Riise fra Roma skulle være en mulighed til venstrebacken.
Åh nej! Ikke John Arne! :(
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: Transfer rygter

Indlæg af Toure »

Mander skrev:
Diabolito skrev:Sport skriver i dag, at Txiki har været til samtale med Deportivos præsident Augusto César Lendoiro vedr. den brasilianske venstraback Felipe. Deportivo skulle have sat en pris på 15 mill. euro.

De nævner også at John Arne Riise fra Roma skulle være en mulighed til venstrebacken.
Åh nej! Ikke John Arne! :(
Han er totalt afdanket...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Efter en skidt efterårssæson, har Riise været blandt Romas bedste spillere i slutsæsonen og eftersom det er en gardering for Abidal, vil det vil ikke være så skidt igen ?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af zqa »

Han har også spillet centerforsvar mere end venstreback, ikke sandt?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Diabolito »

Juan og Mexes er det primære par i deres centerforsvar. Hvorfor skulle Riise ligge derinde ? Han har scoret nogle ret flotte mål på det seneste fra sin backposition.
El Señor de las Tartas

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Mander »

Diabolito skrev:Efter en skidt efterårssæson, har Riise været blandt Romas bedste spillere i slutsæsonen og eftersom det er en gardering for Abidal, vil det vil ikke være så skidt igen ?
Jeg ved ikke hvor godt eller skidt han har spillet denne sæson - jeg kan bare ikke fordrage manden, så jeg ser ham helst ikke i klubben. Ikke nogen specielt rationelle argumenter, ville bare meget, meget hellere have en anden, fx Davide Santon.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af zqa »

Fordi Juan har været skadet.. Han spillede centralt imod Arsenal, hvor han gjorde det fremragende. Men det er ligegyldigt.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Filipe ville helt klart være at foretrække. Han er rigtig dygtig offensiv og har haft en rigtig, rigtig flot sæson. Riise har jeg som sådan ikke rigtigt noget i mod, og han er jo en helt klar trussel på frispark og langskud osv., men han har virkelig bare haft en utrolig uheldig tendens til at være manden der klokker i det på de vigtigste tidspunkter. Hvis han med et trylleslag kan frigøre sig fra den tendens skal han også være velkommen, men som sagt ville jeg foretrække Filipe - han kender trods alt også den spanske liga rimelig godt, efter at have været i Depor siden 06 og så er han kun 23! ;)

Andemads1

Re: Transfer rygter

Indlæg af Andemads1 »

Men er det helt forkert når jeg synes at der har været en tendens til at købe mere defensivt orienterede spillere på venstre backen? Selvom Sylvinho har gode evner offensivt synes jeg tit han har været mere tilbagetrukket. Det er selvfølgelig for at opretholde en balance når nu Alves stormer frem, og det får mig til at tvivle på om Felipe er den rette mand for os.

Men det bygger udelukkende på at jeg mest har lagt mærke til ham for hans offensive spil. Jeg skal ikke kunne sige om han er mand for at trække ind i feltet og heade bolde væk eller lukke en modstander ned i den grad som, jeg synes, Abidal har været god til.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Tolquhon »

Andemads1 skrev:Men er det helt forkert når jeg synes at der har været en tendens til at købe mere defensivt orienterede spillere på venstre backen? Selvom Sylvinho har gode evner offensivt synes jeg tit han har været mere tilbagetrukket. Det er selvfølgelig for at opretholde en balance når nu Alves stormer frem, og det får mig til at tvivle på om Felipe er den rette mand for os.

Men det bygger udelukkende på at jeg mest har lagt mærke til ham for hans offensive spil. Jeg skal ikke kunne sige om han er mand for at trække ind i feltet og heade bolde væk eller lukke en modstander ned i den grad som, jeg synes, Abidal har været god til.
Det er lidt svært at tale om en "tendens til at købe mere defensivt orienterede spillere på venstre backen" som kompensation for Alves' fremadstormen i og med at Alves kun har spillet hos os siden sidste sommer - men ja, jeg synes også det virker som om han har spillet for os i årevis :wink:

Hvor gode Abidal/Henry end måtte være på venstre side, er der vel ingen tvivl om, at kombinationen af Alves/Messi på højre side er langt overlegen? Ribery + en hurtigere og mere fremadrettet venstreback ville skabe en fantastisk modvægt, og med Henry på midten (Bojan/Keirrison som backup), kunne vi samtidig få en mand med den teknik, det overblik og det første-touch, som F.C. Barcelona fortjener på toppen. Eto'o har stadig et fantastisk målinstinkt, men han ligner mere og mere en mand, der vidste, at han var på vej ud, men ville bevise sit værd en sidste gang - mao. slutte sin karriere hos Barca på toppen. Det har han nu gjort, og jeg synes, vi skal være taknemmelige for hans indsats og så ellers se fremad. I stedet for at købe helt vildt ind over sommeren, synes jeg desuden, vi skal afprøve vores ungdomsspillere - der er jo masser af talent.

Andemads1

Re: Transfer rygter

Indlæg af Andemads1 »

Tolquhon skrev:
Andemads1 skrev:Men er det helt forkert når jeg synes at der har været en tendens til at købe mere defensivt orienterede spillere på venstre backen? Selvom Sylvinho har gode evner offensivt synes jeg tit han har været mere tilbagetrukket. Det er selvfølgelig for at opretholde en balance når nu Alves stormer frem, og det får mig til at tvivle på om Felipe er den rette mand for os.

Men det bygger udelukkende på at jeg mest har lagt mærke til ham for hans offensive spil. Jeg skal ikke kunne sige om han er mand for at trække ind i feltet og heade bolde væk eller lukke en modstander ned i den grad som, jeg synes, Abidal har været god til.
Det er lidt svært at tale om en "tendens til at købe mere defensivt orienterede spillere på venstre backen" som kompensation for Alves' fremadstormen i og med at Alves kun har spillet hos os siden sidste sommer - men ja, jeg synes også det virker som om han har spillet for os i årevis :wink:
Ja det er selvfølgelig sandt, der tog jeg nok munden for fuld. Det jeg burde have sagt var at jeg føler at venstrebacken bør være mere defensiv end højrekanten for at modvirke en skævvridning af forsvaret.

Men jo mere jeg tænker over det, og hvis rygterne om et køb af Bruno er sande, virker sandsynligheden for at man køber en offensiv venstreback højere.. Det ville give Pep muligheden for at spille med 2 offensive backs mod dårlige hold på hjemmebane, eller give modstanderens træner en hovedpine da han ikke ved hvilken kant der vil være den offensive på dagen. (Jeg er klar over at Alves nok vil spille 90% af de kampe han kan, men i store kampe, hvor taktik betyder mere, vil det være et godt kort at modstanderen ikke er sikker på hvilken opstilling Barca stiller i).

En offensiv og en defensiv spiller på hver back er nok ikke en dårlig idé overhovedet!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter

Indlæg af Guardiola »

Andemads1 skrev: Jeg tror svaret på dit spørgsmål er indstilling.
Jeg tror du har ret.

Som skrevet, var mit forslag hypotetisk og ugennemtænkt. Men jeg har stadig min frygt i, at Zlatan og Henry (samt Messi) er for dovne i tilbageerobringsfasen, og at Zlatan derfor vil tage noget af brodden fra Barca - hvis han skal udsikfte Eto'o, hvis arbejdsindsats har været prangende, og eksemplarisk. Derfor jeg argumenterer for, at beholde Eto'o før Henry. Henrys tid på toppen (også i overført betydning) må nok være ved at lakke mod enden.

Men jeg er enig Andemads... og vi køber slet ikke Zlatan til den position, så et eller andet sted, er det omsonst at diskutere det :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster