Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Mes Que Un Club skrev:Hvis Cesc ikke kommer i år, så er vi nød til at købe en anden spiller, som afløser for Xavi og Iniesta. Keita er ikke nok (samt Adriano).. Dog har vi godt nok et par unge som muligvis kan få nogle kampe på førsteholdet.. Men det er for usikkert.

Jeg håber at Cesc kommer, men som i andre også siger, så er det ikke en nødvendighed.
Jeg syntes vi er fint garderet på de pladser. Som du siger har vi Keita samt adriano som, desuden har vi unge talent fulde folk som thiago, Dos Santos og jeffren, køber vi en spiller til den plads sætter det vores unge talenter 1000km bagud i forhold til spilletid og spilletid er altså helt eksistentielt for deres udvikling, så kunne leje et par af dem ud. Jeg syntes dog ikke på nogen måde at historien viser at vi får noget som helts ud af disse leje aftaler. Hvis vi kigger lidt på de sidste par og de spillere vi har lejet ud er der ikke en eneste af dem der har formået at komme tilbage og slå igennem eller sågar bare blive betragtet som en brugbar reserve. Det virker som om på mig at vi "ødelægger" vores talenter ved at leje dem ud, derfor syntes jeg kun vi leje spillere ud som vi reelt ikke tror på alligevel og så håbe at de slå i gennem så vi kan få en god mønt for dem...

Vi spiller med 2 centrale midtbanespillere, min filosofi er sådan at jeg mener at man skal bruge 4 spillere til at dække 2 pladser, af de 4 skal 2 af dem være super stjerner (xavi, ini) 1 af dem være en super reserve med rutine og som er en anden spiller type end de 2 stjerne så man får nogle taktiske muligheder (keita + vi har adriano) og så et super talent der har potentiale til at blive en superstjerne (thiago, dos santos og jeffren). Altså er vi efter min mening super godt garderet på den Centrale midt.

Hvor mange spillere mener i at man skal bruge til at dække 2 pladser? 5-6-7?
Skal vi så også have 3-4 spiller i truppen til at dække Defensiv midt (1 plads)?
Skal vi også have 5-6-7 backs før folk er tilfredse og trykke ved den situation?

I don`t get the point?

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Jønde:

Vi har pt. 4 spillere på midtbanen til 3 pladser. Xavi, Iniesta, Busquets, Keita. Det ikke medregnet Adriano (som kun har spillet centralt meget få gange og Marquez, der kan spille pladsen, men hvis fortid er tvivlsom).

Jeg håber godt nok, at vi henter Cesc og en reserve for Busquets. Det er vist også klubbens prioriteter. Angrebet og forsvaret er godt dækket ind, når det kommer til spillere.

Thiago og Dos Santos medregner jeg ikke, da de ikke er blevet prøvet på allerhøjeste niveau, selvom talenterne er åbenlyse. Vi skal altså spille ca. 60 kampe til næste sæson foruden landsholdskampene. 4 centrale spillere til 3 positioner!!!! er altså ikke godt nok OVERHOVEDET IMO. Det kan godt være vi har Thiago og Dos SAntos, men det er jo ikke engang sikkert at de får nogen nævneværdig rolle i næste sæson. Det var jo ikke fordi, at de fik massere af spilletid i sidste sæson... Lad Dos Santos afløse Keita 100 procent om 1-2 sæsoner og gør i mellemtiden Thiago klar til at aflaste Cesc (hvis han kommer) og Iniesta. Så ser det godt ud. Ellers er der jo en kæmpe udfordring for de to unge næste sæson sammen med luis enrique og b-holdet. De kommer trods alt til at spille i den anden bedste spanske række til næste sæson. Så der er rig mulighed for udvikling.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Bare lige et par nyheder fra den spanske presse om fodboldens svar på Paradise Hotel :wink:
Cesc skulle via brev nu have anmodet Arsenal om at blive solgt og Wenger skulle have accepteret at forhandle... men det er vel næppe slut endnu...
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Ponte skrev:Bare lige et par nyheder fra den spanske presse om fodboldens svar på Paradise Hotel :wink:
Cesc skulle via brev nu have anmodet Arsenal om at blive solgt og Wenger skulle have accepteret at forhandle... men det er vel næppe slut endnu...
Det er da gode nyheder at de gerne vil forhandle nu. Men det betyder jo ikke at de vil forhandle om en pris, vi er villige til at betale. Jeg har på fornemmelsen at Arsenal gerne vil have 60+ mil euro for Cesc. Det tror jeg ikke vi vil betale..

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

den her saga må være noget af det mest irriterende længe. Lad os nu for dælen hente Ozil eller Gourcuff i stedet for og forstærke os med en up-coming verdensklasse defensiv midt, der kan indgå i rotation.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Mes Que Un Club skrev:
Ponte skrev:Bare lige et par nyheder fra den spanske presse om fodboldens svar på Paradise Hotel :wink:
Cesc skulle via brev nu have anmodet Arsenal om at blive solgt og Wenger skulle have accepteret at forhandle... men det er vel næppe slut endnu...
Det er da gode nyheder at de gerne vil forhandle nu. Men det betyder jo ikke at de vil forhandle om en pris, vi er villige til at betale. Jeg har på fornemmelsen at Arsenal gerne vil have 60+ mil euro for Cesc. Det tror jeg ikke vi vil betale..
Præcis! De vil prøve at malke hver en € de kan få for ham, seneste rygter går på netop 60 mio €, en pris vi hverken skal eller vil betale IMO.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Rivaldo10 skrev:den her saga må være noget af det mest irriterende længe. Lad os nu for dælen hente Ozil eller Gourcuff i stedet for og forstærke os med en up-coming verdensklasse defensiv midt, der kan indgå i rotation.
Enig! Er også mere til et billigere alternativ, hvis vi skal hente en til den plads.
Cesc kommer uanset hvad, gør mig ikke noget hvis det ikke bliver i år, selv om man kan argumentere både for og imod.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Rivaldo jeg ser ikke på det på sammen måde som dig. Jeg ser sådan på det som jeg skriver i det andet indlæg. Altså ikke en hel midtbane, med en midtbane delt op i to pladser nemlig offensiv og defensiv. Altså at vi i alt skal have 6 midtbane spillere i truppen. 2 defensive og 4 offensiv. Som nu har vi kun 1 defensiv Sergio og 3 offensive med Keita,xavi og ini plus en del talenter dertil dos santos og thiago. Altså mener jeg er at vi rigtig godt dækket ind på den offensive del af midtbanen. Har dog hele tiden sagt at hvis chancen for at hente cesc dukker op så er det dumt ikke at slå til, grundet at han er den mest oplagte spiller til vores system overhovedet.
Det er klart at hvis vi køber cesc eller en anden offensiv så kommer de unge IKKE til at spille nogen rolle, men hvis vi lader være med at købe ind der så vil de om nødvendigt komme til at spille en rolle.
Hvis vi som du siger køber en up coming star sætter det jo vores talenter endnu længere tilbage i hirakiet og kampen om spilletid.

Jeg syntes at vi skal sætte alt ind på at få en defensiv midtbane mand og købe cesc hvis muligheden opstår dog højst for 35 mill euro ellers skal vi intet andet købe...

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvad gør vi, hvis Iniesta eller Xavi får en langvarig skade? Eller hvad med Busquets? Der skal i mine øjne helt klart hentes 2 spillere. Det tror jeg også klubben forhåbentlig gør -dvs. en afløser for Busquets der kan indgå i rotation og en Cesc, der kan aflaste Iniesta og Xavi og indgå i rotation. ´

Igen læs mit føste indlæg, hvor jeg forklare Dos Santos' og Thiago' rolle i næste sæson og i den næste igen.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Nå det ser ud til at Keita er enig med mig.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blach »

Rivaldo10 skrev:Nå det ser ud til at Keita er enig med mig.
Hvor ser du det?
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Han har lige udtalt, at han helst så at klubben forstærkede sig på den defensive midt (busquets position) og at han bød et evt. køb af Cesc velkommen med åbne arme..

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

jamen rivaldo for pokker det jo præcis det jeg hele tiden hat sagt. Læser du slet ikke mine indlæg?
Har jo hele tiden sagt at vi SKAL have en defensiv midtbane spiller, tydeligt nok denne gang rivaldo? og at jeg til hver en tid gerne vil ha Cesc, tydeligt nok?
Der hvor vi er uenige rivaldo det er at jeg siger hvis vi ikke for cesc så skal vi efter min mening ikke købe andre til den offensive midtabne, men selvfølgelig stadig købe den defensive midtbane spiller jeg hele tiden har snakket om, det har jo (som jeg ser det) intet at gøre med en potentiel cesc handel at gøre.

I øvrigt ser jeg ikke keita nogen steder snakke om Ozil eller Gourcuff, men fair nok hvis du har brug for venner så værsgo.

"Hvad gør vi, hvis Iniesta eller Xavi får en langvarig skade?"

øhhh har du set den sæson der lige er overstået? Iniesta siger det dig noget? mange skader, keita spillede hans position, hvorfor skulle det ikke lade sig gøre igen? Så med Dos Santos og Thiago som reserver.

"og en Cesc, der kan aflaste Iniesta og Xavi og indgå i rotation."
Du er ikke den store Keita fan eller hva? Hvornår eller hvor skal han så bruges og hvad med Adriano der jo kan bruges på alle pladser som i siger? ´


"Igen læs mit føste indlæg, hvor jeg forklare Dos Santos' og Thiago' rolle i næste sæson og i den næste igen."

Hvorfor søren skal jeg dog læse det igen?

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Jo, men det indlæg jeg reagerede på har du på absolut intet tidspunkt skrevet, at der skulle hentes en defensiv midt, men tværtimod at truppen var fin som den var nu.

Dernæst skrev jeg dette her indlæg, hvor jeg forklarede mere eller mindre det hele. Ser ingen grund til at gentage mig.

Jønde:

"Vi har pt. 4 spillere på midtbanen til 3 pladser. Xavi, Iniesta, Busquets, Keita. Det ikke medregnet Adriano (som kun har spillet centralt meget få gange og Marquez, der kan spille pladsen, men hvis fortid er tvivlsom).

Jeg håber godt nok, at vi henter Cesc og en reserve for Busquets. Det er vist også klubbens prioriteter. Angrebet og forsvaret er godt dækket ind, når det kommer til spillere.

Thiago og Dos Santos medregner jeg ikke, da de ikke er blevet prøvet på allerhøjeste niveau, selvom talenterne er åbenlyse. Vi skal altså spille ca. 60 kampe til næste sæson foruden landsholdskampene. 4 centrale spillere til 3 positioner!!!! er altså ikke godt nok OVERHOVEDET IMO. Det kan godt være vi har Thiago og Dos SAntos, men det er jo ikke engang sikkert at de får nogen nævneværdig rolle i næste sæson. Det var jo ikke fordi, at de fik massere af spilletid i sidste sæson... Lad Dos Santos afløse Keita 100 procent om 1-2 sæsoner og gør i mellemtiden Thiago klar til at aflaste Cesc (hvis han kommer) og Iniesta. Så ser det godt ud. Ellers er der jo en kæmpe udfordring for de to unge næste sæson sammen med luis enrique og b-holdet. De kommer trods alt til at spille i den anden bedste spanske række til næste sæson. Så der er rig mulighed for udvikling."

Og igen, så sendt som i dag udtalte Keita det samme, altså at midtbanen skulle styrkes.

Nej, selvfølgelig har jeg da set den netop afsluttende sæson. Men det har sku da heller ikke været optimalt. Faktum er at truppen ikke var bred nok sidste sæson på enkelte punkter og det var udslagsgivende for det samlede nederlag til Inter.

Hvorfor skulle jeg ikke være fan af Keita. Læs nu blot mit indledende indlæg, så får du svar på al din undren. Hvem siger Adriano kan spille samtlige pladser? Jeg har blot nævnt, at han SPORADISK er blevet brugt på midten hos Sevilla. Det betyder dog ikke, at han ville kunne udfylde den rolle i et helt andet spilsystem.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Altså rivaldo det nytter ikke noget at du poster dit eget indlæg engang til jeg forstod det udemærket godt første gang jeg læste det...
Ja keita (din ven) siger at vi skal bruge 1 mand mere til midtbanen altså en defensiv midtbane spilere at han så siger at han også vil bryde cesc velkommen med åbne arme er jeg jo endnu engang enig med ham og dig og aller andre i.

Uanset hvilke argumenter du ellers kan gentage igen og igen så mener jeg at vi skal bruge en defensiv midt og ikke andet. Med mindre at vi kan få cesc.
Får vi en defensiv midt og ikke cesc er vi som minimum dækket lige så godt ind som sidste åt altså ny DM i stedet for toure som eneste udskiftning på midten. Men faktum er at jeg syntes vi står bedre end sidste år i dette senarie da vi har fået Adriano der kan gå ind som reserve sådan en havde vi ikke sidste år altså et plus desuden er både Dos Santos og Thiago blevet et år ældre og fik en smule spilletid sidste år som trods alt må have modnet dem lidt så de derfor er lidt mere klare til at agere reserve end de var sidste år. Altså med en defensiv mand og intet andet er vi styrket samlet set i forhold til sidste år. Er du enig med mig so far? kan svares med ja eller nej.

Som sagt så er jeg PRO cesc handlen men går den i vasken skal vi IKKE købe andre, både fordi jeg ikke mener at vi har brug for andre, men så sandelig også fordi hvad skal vi så bruge cesc til til næste år?

Grunden til at jeg spurgte dig om du ikke var fan er Keita er at du spørger hvem der skal spille hvis xavi eller iniesta bliver skadet? Det er da simpelt det skal Keita, præcis som han har gjort i den sæson hvor vi blev mestre med flere point end vi nogensinde før har fået...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 92 gæster