Bojan Krkic Pérez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana97

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Blaugrana97 »

Er det 100% officielt, at Bojan forlader os? :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Jeg tror at han kan sige hej på serbisk da hans far er serber men fock det.
Jeg har allerede glemt ham og håber han aldrig kommer tilbage.
Mors dreng har aldrig slået igennem fordi han har ikke talentet.
Det ved vi og det ved Pep.
Da jeg mødte ham i Herning så jeg det samme fortabte fjæs som i alle de kampe han har skuffet for Barca.

Endelig kan jeg sige farvel og tak!
Klap nu lige hesten, fyr.

Talentet har han vist at han har - det begriber jeg ikke at du overhovedet ønsker at stille spørgsmålstegn ved. Potentialet er der uden tvivl. Det han har manglet er jo ganske enkelt den mentale styrke og troen på egne evner. Hvis vi ser på en mand som Messi, så bør der jo slet ikke herske nogen tvivl om at han er en gudsbenådet fodboldspiller - men for fanden, hvor har han da også en mental styrke så det batter. Han er blevet lagt ned gang på gang og måtte tage det ene fald efter det andet, da han endnu tog sine spæde skridt indenfor professionel fodbold - men han rejste sig jo op gang på gang og tog kampen op. Grundlæggende har Bojan ikke haft samme stærke karakter, den samme viljestyrke. Det har været for halvhjertet - måske af frygt for at fejl og gøre livet surt for sin hjerteklub. Måske fordi han aldrig selv har troet på at han kunne det han jo rent faktisk kan. For han kan jo godt. Han er jo dygtig som bare pokker. Han har jo vist os at han kan ramme bolden fantastisk. Han har jo vist os at han kan sætte modstandere af uden de store problemer. Han har jo vist os at han kan stå på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. Men det er gået ned ad bakke rent mentalt sidenhen og nu må starte på en frisk. Han er stadig voldsomt ung, taget hans erfaring i betragtning, så han kan stadig forme sin karriere til det bedre. Det er jo langt fra for sent at få gennembruddet - og det er lige netop derfor at jeg meget gerne ser en tilbagekøbsklausul indskrevet, for som sagt: Han har det jo i sig. Han skal bare have nogle anderledes omstændigheder end dem der har været tilbudt ham i Barcelona, for at få det frem. Og jeg håber inderligt at de omstændigheder kan findes i Rom.

Squix

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Squix »

Tottenham are willing to pay 22.1M for Barcelona forward Bojan Krkic (20), who is also linked with Liverpool, Arsenal and Roma
Hvis det er sandt - så skal han vel bare fyres afsted!

Bojan + Jeffren = 30 mio euro ialt. Det var vel et eller andet sted over alle forventninger?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Mander »

I call bullshit. Over 150 mio. kr. for Bojan? Arhhh. Det er ikke meget mindre, end hvad vi gav for Mascherano.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af zqa »

Det virker lige højt nok sat.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af # 23 »

Jeg forstår dybt seriøst ikke den store forundring for Bojan. Medmindre han finder Lance Armstrongs dopingskab, forventer jeg ikke at se ham blive en verdensklasse spiller, men en habil spiller, som blev hypet op, fordi han kom igennem La Masia i en meget ung alder, og det var stort dengang. Men han har tydeligvis ingen mentalitet til at håndtere modgang og pres i en så stor klub som Barca.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Diabolito »

# 23, han kom ikke "bare" op gennem La Masia. Han scorede over 900 mål i ungdomsrækkerne inden han blev rykket op på førsteholdet, hvilket er suveræn rekord.

Men jeg er helt enig, det er mentaliteten, der er problemet. Han virker utroligt usikker på sig selv.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af zqa »

Og så har han trods alt, scoret omkring 10 mål pr sæson siden debuten. Sgu ikke helt dårligt af en 20 årig knæk.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af # 23 »

Diabolito skrev:# 23, han kom ikke "bare" op gennem La Masia. Han scorede over 900 mål i ungdomsrækkerne inden han blev rykket op på førsteholdet, hvilket er suveræn rekord.

Men jeg er helt enig, det er mentaliteten, der er problemet. Han virker utroligt usikker på sig selv.
Selvfølgelig er det en stor bedrift med hans utallige mål i ungdomsrækkerne, men der hvor mange talenter falder igennem, er, når de skal tage springet fra ungdomsfodbold til professionelt fodbold, hvor de lige pludselig ikke skal spille sammen med deres jævnaldrende, men med fuldprofessionelle fodboldspillere, og det er her, at filmen knækker for 8 ud af 10 talenter. Så er de lige pludselig ikke så gode mere, og så ryger selvtillid, mentaliteten og det hele.

zqa skrev:Og så har han trods alt, scoret omkring 10 mål pr sæson siden debuten. Sgu ikke helt dårligt af en 20 årig knæk.
Jeg anser bare ikke Bojan som det unikum, som visse folk gør ham. I min verden er han ganske ordinær spiller, som bare har haft den rette held af, at han spiller på et hold, hvor nogle af verdens bedste fodboldspillere er på.

John O'Shea ville jo hellere ikke se alt for godt ud, hvis han spillede for Wigan, vel? :-)

DonIniesta

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af DonIniesta »

Nu er det jo næppe held, at man kommer på verdens bedste fodboldhold allerede som 16-årig og formår at være en del af det i en ufattelig succesfuld periode.

Bojan er ENDNU ikke blevet til det stortalent mange med rette regnede med, da han først slog igennem på førsteholdet i en alder af 17 år og scorede 12 mål (konkurrenterne hed Ronaldinho, Henry, Eto'o, Messi osv. på det tidspunkt).

Det sagt, så har han stadig haft sine momenter. Hvem husker ikke hans rolle i forrige sæsons mesterskab, da Ibra gik fuldstændig i stå?

Eller hvordan havde det set ud med selvtilliden og ikke mindst tilliden samt hans udvikling, hvis hans korrekte mål til 2-0 i returkampen mod Inter merda havde sendt holdet retteligt i endnu en CL-finale?

Jeg tror skam heller ikke, at han bliver den næste Villa eller Eto'o, hvert fald ikke i FC Barcelona på nuværende tidspunkt, men allerede nu at afskrive ham som 21-årig er tåbeligt. Ikke mange 21-årige har sådan et CV som Bojan.

Jbninc

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Jeg anser bare ikke Bojan som det unikum, som visse folk gør ham. I min verden er han ganske ordinær spiller, som bare har haft den rette held af, at han spiller på et hold, hvor nogle af verdens bedste fodboldspillere er på.
Du mener, at han er heldig, at han spiller for så kompetativt et hold? Jeg ser da tydeligvis det som et kæmpe minus for ham, hvilket jo har holdt hans udvikling tilbage. De flester hænger sig nok i hans potentiale, når de snakker i rosende vendinger om ham for som en udestående fan, tror jeg heller ikke, at man kan se de store kvaliteter endnu.

De skal nu nok komme, hvis han snart vælger Barcelona fra for noget kontinuerlig spilletid.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af # 23 »

Jbninc skrev:
# 23 skrev:Jeg anser bare ikke Bojan som det unikum, som visse folk gør ham. I min verden er han ganske ordinær spiller, som bare har haft den rette held af, at han spiller på et hold, hvor nogle af verdens bedste fodboldspillere er på.
Du mener, at han er heldig, at han spiller for så kompetativt et hold? Jeg ser da tydeligvis det som et kæmpe minus for ham, hvilket jo har holdt hans udvikling tilbage. De flester hænger sig nok i hans potentiale, når de snakker i rosende vendinger om ham for som en udestående fan, tror jeg heller ikke, at man kan se de store kvaliteter endnu.

De skal nu nok komme, hvis han snart vælger Barcelona fra for noget kontinuerlig spilletid.
Nej, men når folk siger, at Bojan klarer det meget godt, når han kan score omtrent 10 mål pr. sæson, så mener jeg ikke, at det skyldes hans evner, men mere, at han har så fantastiske fodboldspillere omkring sig til at servicere ham.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af zqa »

Alt taget i betragtning, så er det ret godt jo. Og ja, han har gode spillere omkring sig, men det er hverken tap-ins eller lette mål han laver.

Jbninc

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Nej, men når folk siger, at Bojan klarer det meget godt, når han kan score omtrent 10 mål pr. sæson, så mener jeg ikke, at det skyldes hans evner, men mere, at han har så fantastiske fodboldspillere omkring sig til at servicere ham.
Men det kræver så også en dygtig fodboldspiller at være en del af spillet med Xavi, Inieste, Messi etc. Derudover så spiller han ikke særlig mange minutter, hvilket er indlysende med det hold, så at kunne score 10 mål på en sæson, synes jeg er o.k. Ikke prangende. Men det er vel også det der karakteriserer Bojan i øjeblikket - ikke prangende.

Forhåbentlig ændrer det sig inden alt for længe.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Bojan Krkic Pérez

Indlæg af Bager »

Diabolito skrev:# 23, han kom ikke "bare" op gennem La Masia. Han scorede over 900 mål i ungdomsrækkerne inden han blev rykket op på førsteholdet, hvilket er suveræn rekord.
DonIniesta skrev:Ikke mange 21-årige har sådan et CV som Bojan.
Det er da fint, men personligt giver jeg ikke en skid for havde han lavet 1000 mål i ungdomsrækkerne. Det kan man bruge til absolut ingenting på seniorniveau. Personligt giver jeg heller intet for hvor stort hans CV er i en alder af kun 21 år.

Det hele kommer ned til hvad han leverer på banen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 83 gæster