Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Så hellere bruge de penge på laporte. Kan ikke klare tanken om luiz i barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Tror faktisk Cesc er fortid efter denne sæson.. Tror at en returbillet til England er meget sandsynlig.. Arsenal, Man U, Liverpool og Chelsea måske - er parate til ham overtage ham.

Synes ganske enkelt ikke han passer ind hos os - synes ikke han sprudler uanset hvor han spiller..
Og han har en høj værdi i England - så kan godt blive et flot økonomisk salg.

Og hvor var det ærgerligt vi ikke fik overtalt Thiago til at blive i sin tid - han ville sgu have pyntet centralt i år.. :sørgelig:

Ved ikke, hvad der kommer til at ske til sommer, men hvis Sports rygter holder stik, så bliver truppen smallere af at sælge Cesc, da man kun har tænkt sig at hente en spiller til midten.
Barcelona plan to sign 6-7 players (4 starters) this summer: 2 goalkeepers, 2 centre backs, right back, midfielder, centre forward. [sport]
Mht. Cesc, så synes jeg at han er en fantastisk spiller, men som man har set, så har han ikke leveret kontinuerligt; altså gennem en hel sæson, ikke kun den første del af sæsonen. Grunden til, at jeg nævner, at man skal bygge spillet omkring ham på midten; at han skal tage dirigentstokken, er, at han i Arsenal var den spiller, som spillet gik igennem. Han var stjernen på midten og holdet, altså omdrejningspunktet på midten. Det har han ikke været i Barca, da jeg synes, at han har levet lidt i skyggen af Ini, Xavi og Busi. Måske man skal give ham det ansvar, før han begynder at levere kontinuerligt.

amirjanzel

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af amirjanzel »

Vi ved alle, hvad han kan, når han præsterer. Når han gør, er han som sagt den mest produktive midtbanespiller i Verden.

Jeg synes personligt, man burde vente med at dømme ham ude til, Xavi er pensioneret, eftersom det først er der, han for alvor får plads til at indtage en central position på holdet.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Interessant udmelding - jeg har helt andre øjne på ham, må jeg indrømme.

Synes faktisk at han "falder igennem" - det er jo vigtigt at understrege at det er på et enormt højt niveau at han gør det.
Min tese er at han var god i Arsenal - fordi han var balancespilleren - som kunne variere og beslutte hvilken form spillet skulle have.
Som jeg ser det - så passer Cesc slet ikke ind i vores mobile tiki-taka - han tænker og agerer ganske enkelt for langsomt..
Han har slet ikke den her mobilitet - og kan heller ikke finde plads til sine fremragende dybdeløb fra Arsenal tiden.

Mine holdninger kommer af at jeg synes at Cesc i småspillet udstilles lidt - hvilket betyder boldtab. Han stresses for let - og han ikke den naturlige bevægelse efter hans pasning - vel og mærke "på samme måde" som Ini, og Xavi, især og til dels Bus.

Derfor tror jeg at Cesc er fortid - han skal til et mere direkte spillende mandskab, hvor presset er mindre centralt, og tankegangen i småspillet er mindre hurtig.
Han er derudover for ambitiøs i sine afleveringer til at spille som taktstok - han er ikke til småspillet og vil langt hellere veksle mere imellem sin pasninger.
Hans styrke i Arsenal var typisk at agere balancemand centralt - så distribuerede han bolden til kant - og kom sent i feltet, oftest til et afrettet, eller sent indlæg - som han afsluttede på.
Og de scenarie sker virkelig sjældent hos os.. Og naturligt søger han samme rum som Messi vil ned i - og i mine øjne var Cesc en signalhandel (som jeg selv klappede stolt af - bevares) men han har aldrig rigtig helt passet ind.. :cry:
---------------------------------------
Barca is my religion!

amirjanzel

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af amirjanzel »

I disagree. Hans stats taler for sig selv.

At han ikke passer ind pt, er jeg dog enig i. Men er for mig at se også netop, fordi hele holdet og spillestilen i løbet af de sidste 8-10 år er blevet bygget op omkring Xavi, hvilket naturligvis skaber problemer for en konkurrent, der ligeledes er en kontrollerende spiller, men samtidig besidder nogle andre spidskompetencer end den nuværende dirigent.

Jeg tror ikke, han for alvor finder sin plads på holdet, før Xavi takker af.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg er faktisk enig i det, du skriver. Jeg tror også, at Cesc ville fungere super godt i en mere direkte stil, modsat Tiki-taka, men samtidig tror jeg, at ledelsen ikke vil af med ham endnu(desuden kunne Valverde som træner være godt for Cesc, da han er mere direkte i sin tilgang). Eller jeg tror det ikke, da man også skal ud og erstatte ham, hvilket ville betyde to nye midtbanespillere til sommer.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Ponte »

Til dem der mener Cesc skal væk:
Hvem skal han erstattes af?, begrund gerne jeres valg.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

amirjanzel

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af amirjanzel »

Mininum 3000 tegn. Evt. med hjemmelavede illustrationer.

Mellemrum tæller ikke.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Hvis man skulle erstatte Cesc, så kunne spillere som Pjanic og Kroos være interessante. Begge spillere minder om Xavi. Kroos minder virkelig meget om Xavi; høj passing completion rate, høj passing average pr. kamp osv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Måske denne sommer bliver sommeren hvor vi går all in... På David Luiz.
Barcelona, who expect the FIFA ban to soon be lifted, have decided to offer Chelsea €36.5M, for David Luiz. [Sport via Mirror]

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

36.5! Amen så hellere en ung god en hvis det er de penge vi skal af med.
Allez...

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg er heller ikke helt vild med ideen om Luis. Men vi har altså brug for en verdensklasse CB som kan gå ind på holdet med det samme. Det ville en ung ikke kunne.

På den ene sider tror jeg at Luis kan bliver rigtig god for os, især nå vi står højt med bagkæden, og mod standeren spiller en dyb bold bag om. Men på den anden side har han heller ikke en bedste placeringsevne lige som Masch, især når vi står lidt lavere og modstanderen spiller bolden rundt og presser os.

Vi skal også have en ung med kæmpe talent, men først en verdensklasse CB.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

A$AP skrev:Måske denne sommer bliver sommeren hvor vi går all in... På David Luiz.
Barcelona, who expect the FIFA ban to soon be lifted, have decided to offer Chelsea €36.5M, for David Luiz. [Sport via Mirror]
Come on, det er Mirror. Bestyrelsen er bestemmer først hvilke spillere der skal handles en, når en evt ny træner har gjort sine tanker.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Altså min tanke er enten at investere i en som er god og kan blive endnu bedre og er fremtidssikret, eller investere i en garvet stabil spiller som ikke koster det store og som skal være en slags gardering for Pique, og Bartra. Jeg vil ikke se Bartra skubbet længere tilbage.
Allez...

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Ponte »

Kubala skrev:Hvis man skulle erstatte Cesc, så kunne spillere som Pjanic og Kroos være interessante. Begge spillere minder om Xavi. Kroos minder virkelig meget om Xavi; høj passing completion rate, høj passing average pr. kamp osv.
Interessante bud Kubala.

Grunden til at jeg er så skeptisk over at lade Cesc gå, er at den her plads IMO er den vigtigste, motoren og omdrejningspunktet på vores hold.
Derfor har jeg ufattelig svært ved at se en spiller udefra udfylde den rolle med succes på kort sigt. IMO skal det være en spiller med vores DNA i blodet da jeg ser den plads som vital for vores måde at spille fodbold på.
Om Cesc kan udfylde den, skal jeg pt. være usagt, men er langt mere villig til at give ham chancen på pladsen end at hente en udefra, der skal bruge tid på at finde kemien med Ini, Messi og resten af angrebet. Her taler vi ikke kun om at slå de kliniske afleveringer, men også at kende deres løbemønstre der kan splitte et forsvar ad, i søvne. Ja i det hele taget spilforståelsen som de får ind fra barnsben af på La Masia.
Hvis nogen ser NFL betragter jeg hans plads som en quarterback med samme betydning for sit hold.
Der skal bruges en leder, både med og uden bolden.
Cesc kunne være den nye mand man opbygger "den nye" måde at spille tiki-taka på, det kommer til at kræve en del, men IMO nemmere at finde ny der skal tilpasses "forfra". På trods af Xavi har mistet noget magi de seneste sæsoner, så er han stadig en vandvittig dirigent med en unik fodboldhjerne og blik for spillet og kan ikke komme på nogen der nærmer sig ham som erstatning.
Pjanic og Kroos er bestemt ikke dårlige spillere, men at indsætte én af dem som omdrejningspunktet på vores hold, mener jeg vil være et endnu større sats end at beholde Cesc.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 86 gæster