Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Jeg forstår faktisk heller ikke at Alvés ikke er placeret i lønniveau 2 ligesom Xavi, Villa og Iniesta.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:Jeg forstår faktisk heller ikke at Alvés ikke er placeret i lønniveau 2 ligesom Xavi, Villa og Iniesta.
Det er han ikke, han er placeret i lønniveau 3, sammen med Pique, Puyol og Valdes. Det er vel fint nok? Altså, han er ikke mere vigtig for holdet end Puyol f.eks, som er vores leder i forsvaret og er anføreren. Jeg læste noget interessant med, at det er Pep der har sagt nej til at placere Alves i niveau 2, fordi han mener det kan skabe splid i omklædningsrummet, plus det er uretfærdigt for folk som Puyol, Pique, Valdes, eller dem der ligger i niveau 4.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jønde »

Så er jeg uenig med pep i den vurdering. Jeg syntes som sagt at han er uerstattelig. Puyol, Pique og Valdes er super gode spillere, ingen tvivl om det. Men ingen af dem er lige så unikke som Alves, der findes andre spillere der kan de ting som de kan. Derfor mener jeg at Alves ligesom Xavi og iniesta bør ligge i løn gruppe 2.
Om det skaber splid i truppen kan vi jo ikke rigtig vide noget om, så hvis pep har sagt det er det selvfølgelig en faktor der skal tages med i betragtning. Dog vil jeg gerne vide/se/høre hvor pep har sagt sådan noge. Det virker umiddelbart som en statetisk rigtig rigtig ubegavet ting at sige, i øvrigt er det jo hans opgave som leder at undgå den slags pjat.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Nu kan jeg desværre ikke finde den artikel, men jeg mener det var på totalbarca.com, at jeg læste om det.

Jeg ved ikke om jeg er enig eller uenig med ham. Jeg ved, at jeg helst så Alves blive. Men jeg mener så heller ikke han er mere unik og mere vigtig for Barca hold end Pique eller Puyol f.eks. Vi har især set, at vi har har det utrolig svært i forsvaret, når Puyi ikke spiller. Han er lederen i forsvaret og lederen på holdet. Man hør hans holdkammerater sige, hvor god han er at have på banen, fordi han altid dirigerer med en og altid råber, så man er oppe på mærkerne. Han er, sammen med Xavi, indbegrebet af Barca, og jeg kan ikke se mange forsvarsspillere, der vil kunne tilføje alle de kvaliteter, fra dag et af. I mine øjne er Puyi ligeså unik, som Dani er det.

Jeg forstår skam godt Pep og ledelsen. Det er også noget værre rod med den forlængelse, ingen ved sådan med 100%, hvad det er der problemet, en dag er det længden af kontrakten, den anden dag er det bonusordning, den tredje er det så lønniveauer man snakker om.

Pep har dog sagt, at han er rimelig fortrøstningsfuld med mht til forlængelsen og han tror Dani i sidste ende underskriver en kontrakt. Lad os se, hvad der sker. Det er bedst for holdet at han bliver, vi vil helt sikkert miste noget af vores styrke ( i hvert fald i den første periode, hvor den nye højreback skal lære spillestilen og sin rolle at kende 100%), men det vil ikke være helt katastrofalt, synes jeg.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Visca El Barca skrev:
Bager skrev:Jeg forstår faktisk heller ikke at Alvés ikke er placeret i lønniveau 2 ligesom Xavi, Villa og Iniesta.
Det er han ikke, han er placeret i lønniveau 3, sammen med Pique, Puyol og Valdes.
Det er jo osse det jeg skriver jeg ikke kan forstå?

Som jeg skrev før, så betyder han rigtig meget for os, måske verdens bedste på sin plads, han er 27 år og en af dem der spiller mest. Meget af vores spil starter igennem ham.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:
Visca El Barca skrev:
Bager skrev:Jeg forstår faktisk heller ikke at Alvés ikke er placeret i lønniveau 2 ligesom Xavi, Villa og Iniesta.
Det er han ikke, han er placeret i lønniveau 3, sammen med Pique, Puyol og Valdes.
Det er jo osse det jeg skriver jeg ikke kan forstå?

Som jeg skrev før, så betyder han rigtig meget for os, måske verdens bedste på sin plads, han er 27 år og en af dem der spiller mest. Meget af vores spil starter igennem ham.
My bad. :D

Men alle kan hurtigt blive vigtige og alle kan sige, at de fortjener at ryge op på niveau 2, hvis man skal gå efter disse kriterier. F.eks er det også tit Pique, som starter vores opbyggende spil, og uden ham er den del hæmmet gevaldigt. Han er ydermere meget populær, ung og allerede blandt verdens bedste forsvarsspillere. Klubben har åbenbart nogle kriterier, som de bestemmer ud fra og det vil man åbenbart ikke ændre på. Jeg fortsår skam godt klubben og ledelsen, men omvendt er det også fair nok, hvis Dani vil have så mange penge som muligt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Gökhan Gönül fra Fenerbahce spiller for vanvittigt for tiden, han spiller samme plads som Daniel Alves, samme type, gudsbenådet teknik, ekstrem hurtig, både god offensiv og defensiv og han er en fighter ! Kunne være spændende at se på ham som en erstatning, også taget prisen i betragtning.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Gökhan Gönül fra Fenerbahce spiller for vanvittigt for tiden, han spiller samme plads som Daniel Alves, samme type, gudsbenådet teknik, ekstrem hurtig, både god offensiv og defensiv og han er en fighter ! Kunne være spændende at se på ham som en erstatning, også taget prisen i betragtning.
Hvor gammel er han? Hvor rutineret er han? Har han den rette mentalitet? Hvad koster han? Vil Fener sælge?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Gökhan Gönül fra Fenerbahce spiller for vanvittigt for tiden, han spiller samme plads som Daniel Alves, samme type, gudsbenådet teknik, ekstrem hurtig, både god offensiv og defensiv og han er en fighter ! Kunne være spændende at se på ham som en erstatning, også taget prisen i betragtning.
Hvor gammel er han? Hvor rutineret er han? Har han den rette mentalitet? Hvad koster han? Vil Fener sælge?
1. Han er næsten lige fyldt 26, perf alder.
2. Han har, ifølge wiki, spillet 20 landskampe og 100 kampe for Fener, hvilket vil sige han også har spillet europæiske kampe.

Om Fener vil sælge ham og hvor meget han koster kan jeg jo self ikke svare på. Jeg vil umiddelbart ikke udelukke at fener ikke vil sælge ham, men tror heller ikke hans pris er speciel høj sammenlignet priserne på spillere som vi tidligere har købt.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af # 23 »

Jønde skrev:Blander mig i lige, okay....
Jeg syntes at Alves er klart bedre end Srna på alle punkter, men især i det defensive spil, så jeg forstå slet ikke den holdning Lionel Messi giver udtryk for her...
Alves er klart bedre i en mod en situationer, hans placeringsevne er unik og står nærmest ikke til samligning, et koncentrations niveau der ikke kan findes højere og en enorm speed både i fødder og ikke mindst i tanke.
Må jeg lige få den igen? Du synes simpelthen, at Dani Alves er fantastisk til at placere sig?

Jeg er godt nok uenig. De kampe, hvor Barca reelt set er blevet presset, og hvor modstanderen har vist godt offensiv spil imod jer, så placerer Alves sig ofte fuldstændig forkert. Han er overhovedet ikke unik til at placere sig. Faktisk bliver han tit overmandet, når modstanderen kører på hans side.

Han har dog nogle gode evner i de defensive i hans løbevillighed og høje genpres.

Man ser dog ikke så tit dette, da Barca alligevel har 70 procent af bolden i kampene og sjældent bliver presset sådan for alvor. Men jeg synes godt nok, at man strammer den, når man kalder Dani Alves' placeringsevne unikt.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Drake »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Gökhan Gönül fra Fenerbahce spiller for vanvittigt for tiden, han spiller samme plads som Daniel Alves, samme type, gudsbenådet teknik, ekstrem hurtig, både god offensiv og defensiv og han er en fighter ! Kunne være spændende at se på ham som en erstatning, også taget prisen i betragtning.
Hvor gammel er han? Hvor rutineret er han? Har han den rette mentalitet? Hvad koster han? Vil Fener sælge?
1. Han er næsten lige fyldt 26, perf alder.
2. Han har, ifølge wiki, spillet 20 landskampe og 100 kampe for Fener, hvilket vil sige han også har spillet europæiske kampe.

Om Fener vil sælge ham og hvor meget han koster kan jeg jo self ikke svare på. Jeg vil umiddelbart ikke udelukke at fener ikke vil sælge ham, men tror heller ikke hans pris er speciel høj sammenlignet priserne på spillere som vi tidligere har købt.
Her er en video med ham:


Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

# 23 skrev:Må jeg lige få den igen? Du synes simpelthen, at Dani Alves er fantastisk til at placere sig?

Jeg er godt nok uenig. De kampe, hvor Barca reelt set er blevet presset, og hvor modstanderen har vist godt offensiv spil imod jer, så placerer Alves sig ofte fuldstændig forkert. Han er overhovedet ikke unik til at placere sig. Faktisk bliver han tit overmandet, når modstanderen kører på hans side.

Han har dog nogle gode evner i de defensive i hans løbevillighed og høje genpres.

Man ser dog ikke så tit dette, da Barca alligevel har 70 procent af bolden i kampene og sjældent bliver presset sådan for alvor. Men jeg synes godt nok, at man strammer den, når man kalder Dani Alves' placeringsevne unikt.
Om hans placeringsevne i sig selv er unik ved jeg ikke rigtigt, men hvis du mener, at hans primære evner i det defensive kun er genpresset og løbevillighed, så er det at stramme den - Alves er god til at tackle, og han er god til at læse, hvor han skal løbe hen (hvilket jo må tale for hans placeringsevne), især med tanke på, at hans udgangspunkt ofte er modstanderens hjørneflag, hvor han så skal løbe hele vejen hjem.

Jeg er ikke enig i, at han bliver overmandet, når de kører på hans side (ud over måske rent talmæssigt, hvis de er to mod en - men det er vist ikke hans skyld, at der kun er én af ham). Det er rigtigt nok, at der er et hul bag ham, fordi han er så offensiv, men til gengæld tvinger han jo ret konsekvent modstanderens venstrefløj og -back tilbage, fordi han er så aggressiv, f.eks. mod Sevilla, hvor Diego Capel lå som venstreback, og ikke kunne udnytte pladsen bag Alves. Der er også en grund til, at Guardiola af og til lader ham dække hele højre side på egen hånd, sådan som det nævnes i artiklen på ZM.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Drake skrev:
Her er en video med ham:

Ved godt det bare er en youtube video med ham, men de kampe jeg har set med ham har han holdt det samme høje niveau

Squix

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Squix »

Brombi skrev:
Drake skrev:
Her er en video med ham:

Ved godt det bare er en youtube video med ham, men de kampe jeg har set med ham har han holdt det samme høje niveau
Okay - han er sgu imponerende! Som du selv siger, det er bare en youtube video, men han glider nærmest af på modstanderen ligesom Messi gør det.
Han ser sgu' spændene ud!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Alves om kampen igår:

"Dette er resultatet af vores indstilling og vores store ydmyghed. Vi tager altid en dag ad gangen og holder fødderne på jorden. Samtidig har vi en fantastisk træner i total kontrol. I øjeblikket koncentrerer vi os ikke om hvad vi har opnået, vi tænker udelukkende på den næste kamp. Når sæsonen er slut, kan vi se på resultaterne og forhåbentlig glæde os over dem. Til sidst vil jeg gerne slå fast, at jeg i øjeblikket gennemgår en enestående tid i klubben. Jeg vil derfor kæmpe alt hvad jeg kan, for at blive i Barca".

Gad vide hvad det så indebærer?

Håber inderligt at han forlænger. Man kan ikke benægte at alt andet vil være en svækkelse for os.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 92 gæster