Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Drake skrev:Enig med Piquénbauer.

Jeg har aldrig set det helt store talent i Bartra. Synes det er arveligt at vi ikke købte et andet talent, som vi kan satse på.
Tror ikke du er enig med mig. Jeg vil meget gerne have bartra i truppen. Desværre tror jeg bare ikke at han kan blive god nok til andet end at være reserve. Hvis han kan leve med den rolle så er der ikke en anden reserve som jeg hellere ville have.
Jo jeg er enig med dig, han ville være god som 4 valg. Jeg så bare gerne vi købte et kæmpe talent, når nu vi ikke kunne få en verdensklasse spiller.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Bartra er et kæmpe talent.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Bartra er snart 24. Og han har endnu ikke slået igennem for os selvom vi nu i flere sæsoner har været skidt spillede i forsvaret. Hvis han var et kæmpe talent så burde pep, tito, tata eller LE have set det. Især pep og LE som kender ham fra b-holdet må kende ham godt og når man tænker på hvor frygtløst de ellers har kastet andre talenter i kamp så ser de åbenbart ikke det samme i bartra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Bartra er et kæmpe talent.

Vel at mærke et kæmpe talent, der har spillet fortrinligt, næsten hver gang der har været brug for ham. Så sent som i den første liga kamp, var han rigtig god, i en situation hvor en ung spiller godt kunne føle sig presset.

Der er vel ingen herinde som mener, at Bartra skal være en stamspiller, men det er for mig mærkværdigt at en mand som Masch står foran ham i køen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Bartra er snart 24. Og han har endnu ikke slået igennem for os selvom vi nu i flere sæsoner har været skidt spillede i forsvaret. Hvis han var et kæmpe talent så burde pep, tito, tata eller LE have set det. Især pep og LE som kender ham fra b-holdet må kende ham godt og når man tænker på hvor frygtløst de ellers har kastet andre talenter i kamp så ser de åbenbart ikke det samme i bartra.
Men det er jo her, at der er nogle som er uenige. I sidste sæson viste han takter som burde være nok til, at han kom i betragtning til meget mere spilletid, end tilfældet har været. Han har aldrig spillet sig af holdet, faktisk har han været rigtig rigtig god, hver gang der har været brug for ham. Hvad mere skal han gøre?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er nok lidt uenige om hvor godt han har gjort det. Han har været fin men på intet tidspunkt har han imo været dominerende eller fået vores forsvar til at virke mere sikkert. Det siger en del for mig når 4 trænere efterhånden har sagt nej og deriblandt 2 som meget gerne spiller talenter. De må se noget som andre ikke ser. Hvem ved måske er han et problembarn? Måske er han elendig til træning?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Bartra er snart 24. Og han har endnu ikke slået igennem for os selvom vi nu i flere sæsoner har været skidt spillede i forsvaret. Hvis han var et kæmpe talent så burde pep, tito, tata eller LE have set det. Især pep og LE som kender ham fra b-holdet må kende ham godt og når man tænker på hvor frygtløst de ellers har kastet andre talenter i kamp så ser de åbenbart ikke det samme i bartra.
Han spillede 20 La Liga kampe i sidste sæson. Så mange ligakampe har "verdens største forsvarstalent" Raphaël Varane, ikke prøvet at spille i en enkelt sæson. Desuden tror jeg absolut at soul_pitcher er inde på noget af det rigtige. Det har været så vigtigt for Lucho at komme ordentligt fra land, og så er det alt andet lige lidt mere oplagt, at bruge Mathieu på 30 og Mascherano på 30, når vi ser på modstanderne i de første tre runder (husk på hvor stærke Elche var i sidste sæson). Det har været langt lettere for Lucho at smide Munir og Sandro ind, for alles øjne har været rettet mod forsvaret, med spørgsmålet om hvorvidt det kunne stabiliseres eller ej. Når man har Messi på banen, er det lettere at smide Munir og Sandro ind, ligesom det ville være lettere at smide Bartra på banen, hvis han spillede ved siden af Thiago Silva. I offensiven har vi en spiller der løfter de omkringliggende spilleres niveau. Det har vi ikke haft i defensiven siden Puyol røg ind i sit skadeshelvede.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Ok så du mener at LE kun har spillet med dette forsvar i starten af sæsonen for at komme godt fra land? Det er ikke fordi det vitterligt er det bedste forsvar?

For mig siger det en del når masche starter foran bartra i første kamp, pique i anden og bartra helt er ude af truppen i tredje. Jeg tror ikke at han kommer til at spille i nærheden af de 20 kampe som i sidste sæson og hvor vores forsvar virkelig var fucked til tider. Men nu må vi se. Kan godt lide ham selvom jeg ikke ser helt det samme lys i ham som jer andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ok så du mener at LE kun har spillet med dette forsvar i starten af sæsonen for at komme godt fra land? Det er ikke fordi det vitterligt er det bedste forsvar?
Jeg mindes ikke at have sagt at det ikke er det bedste forsvar? Mathieu og Mascherano, og for den sags skyld også Piqué, er hundrede gange mere erfarne end Bartra, og helt sikkert også bedre. Jeg mindes til gengæld at have sagt at Bartra er et kæmpe stort talent og det holder jeg sådan set fast i. Måske kommer han ikke til at spille 20 kampe. 18 ville også være fint. Men det handler sådan set bare om at få brugt ham, når chancen den byder sig, således at han kan fortsætte sin udvikling. Og chancen kommer alt andet lige til at byde sig, når vi møder modstandere der er markant svagere end Villarreal og Athletic Club, der blev henholdsvis nummer 4 og 6 sidste sæson. Husk nu på at han trods alt spillede anden halvleg mod Elche, og gjorde det rigtig godt i en situation, hvor vi spillede 10 mod 11 mand i en hel halvleg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvor vi overhovedet ikke var presset på noget tidspunkt.

Min pointe er at hvis han var et så stort talent så ville han være starter nu. Der er jo flere herinde som har svinet pique, masche og mathieu men alligevel har han ikke kunnet slå dem af hvilket burde være muligt selvom de er mere erfarne. Det skal lige siges at jeg har samme holdning om varane. Hvis han virkelig var så god så ville han starte.

Lige nu tror jeg at spillere som masche og vermaelen vil få de mindre kampe for at holde dem skarpe (hvis de altså er klar). Men vi må som sagt se hvad der sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Der er jo flere herinde som har svinet pique, masche og mathieu
Men jeg har ikke og jeg skal forhåbentlig ikke stå til ansvar for, hvad alle mulige andre mennesker skriver. Jeg har forholdt mig neutral i forhold til Mathieu, da jeg ærligt talt ikke vidste hvor meget han realistisk havde at byde på, og jeg har altid fastholdt at Piqué og Mascherano er kanon gode - også selvom Mascherano sejlede forfærdeligt i midterforsvaret i sidste sæson. For jeg har, modsat mange, ikke glemt hvor eminent Mascherano spillede i midterforsvaret tilbage i 2011-2012 sæsonen.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af emo »

Soso, Blau, jeg skriver ofte med tanke på at du swooper ind og smoother mine påstande ud.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Der er jo flere herinde som har svinet pique, masche og mathieu
Men jeg har ikke og jeg skal forhåbentlig ikke stå til ansvar for, hvad alle mulige andre mennesker skriver. Jeg har forholdt mig neutral i forhold til Mathieu, da jeg ærligt talt ikke vidste hvor meget han realistisk havde at byde på, og jeg har altid fastholdt at Piqué og Mascherano er kanon gode - også selvom Mascherano sejlede forfærdeligt i midterforsvaret i sidste sæson. For jeg har, modsat mange, ikke glemt hvor eminent Mascherano spillede i midterforsvaret tilbage i 2011-2012 sæsonen.
Cool beans! Så ser vi ens på alt andet end bartra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Bartra er snart 24. Og han har endnu ikke slået igennem for os selvom vi nu i flere sæsoner har været skidt spillede i forsvaret. Hvis han var et kæmpe talent så burde pep, tito, tata eller LE have set det. Især pep og LE som kender ham fra b-holdet må kende ham godt og når man tænker på hvor frygtløst de ellers har kastet andre talenter i kamp så ser de åbenbart ikke det samme i bartra.
Enig. Han er ved at være derhenne, hvor han ikke længere bør blive kaldt talent, men en spiller, der bare ikke er god nok. Bojan fik også en "lang snor" i mange sæsoner, selvom de fleste nok godt vidste, han han ikke havde formatet. Det samme lugter det af med Batra. Men det er jo ikke overraskende, at det naive håb holdes i live.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Bartra er snart 24. Og han har endnu ikke slået igennem for os selvom vi nu i flere sæsoner har været skidt spillede i forsvaret. Hvis han var et kæmpe talent så burde pep, tito, tata eller LE have set det. Især pep og LE som kender ham fra b-holdet må kende ham godt og når man tænker på hvor frygtløst de ellers har kastet andre talenter i kamp så ser de åbenbart ikke det samme i bartra.
Enig. Han er ved at være derhenne, hvor han ikke længere bør blive kaldt talent, men en spiller, der bare ikke er god nok. Bojan fik også en "lang snor" i mange sæsoner, selvom de fleste nok godt vidste, han han ikke havde formatet. Det samme lugter det af med Batra. Men det er jo ikke overraskende, at det naive håb holdes i live.
Jeg har uendeligt svært ved at se, hvordan Bojan og Bartras situationer er sammenlignelige. Bojan fik over 20 ligakampe per sæson, fire sæsoner i streg og fik ikke sit helt store gennembrud. Bartra har fået en enkelt sæson med over 20 ligakampe. Med andre ord har Bartra ikke fået bare i nærheden af ligeså meget snor som Bojan fik. Det er ikke engang tæt på. Bartra har stort set ikke fået chancen. Han fik det så endelig i sidste sæson, og vi er åbenlyst mange der er enige om at han greb den og gjorde det fortrinligt. Hvordan det kommer til at gå i denne sæson er selvsagt svært at spå om. Vi er tre kampe inde i sæsonen. Det er alt, alt, alt for tidligt at sige noget om, hvor det bærer hen ad, både for os og for Bartra. I sidste sæson vandt vi også sæsonens tre første La Liga kampe.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 89 gæster