Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Drake »

Skydefinten skrev:@barcastuff
barcastuff
Both Barcelona and Alves agree that if no deal is found, the player will continue at the club until his contract expires in 2012. [sport]


Forstår det heller ikke, Squix...

Hvis det er rigtigt, så er det nok den mest uintelligente ledelse i verden :shock: Det gælder jo om at få så mange penge for ham som muligt!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Vi må antage, at 250 mill. er udmærket for det han nu har tilbage af sin kontrakt. Det med at lade kontrakten løbe ud, syntes jeg, er fuldstændigt latterligt! Jeg kan personligt godt lide Rafael da Silva fra United..

AI8

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af AI8 »

Hvad er det for en inkompetent ledelse vi har, hvis de vælger at lave en aftale om at opfylde kontrakten og derefter forlade klubben free.. Lad os nu bare få de 193mil (Hvis det passer i kassen) Da det må betragtes som en go handel for os, såfrem han ikke ønsker at forlænge, men hellere vil flytte til "Olieland" - Jeg er rystet over både ledelsen & Alves´s griskhed - han burde da være glad for det talent han har og muligheden for at brødføde hans familie de næste mange generationer.

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Squix skrev:Af hvad for noget?
Vil de lade kontrakten løbe ud - så vi slet ingen penge får for ham, hvis vi nu ikke skulle blive enige med ham?
Lyder mindre hjernedødt for mig.
Det er vel et udtryk for, at manden har en stor betydning for Barcelonas spil. Selvom at Cruyff har været ude og lege omvendt pædagogik her forleden.

De danske medier fattede heller ikke, at FCK valgte at beholde Hutchinson og f.eks. Oscar Wendt. Men lad os nu se. Dog vil jeg gerne se City smide 250 millioner for en spiller, der har kontraktudløb i 2012. Jeg tvivler lidt.

AI8 skrev:Jeg er rystet over både ledelsen & Alves´s griskhed - han burde da være glad for det talent han har og muligheden for at brødføde hans familie de næste mange generationer.
Mere vil have mere. Jeg forstår ham godt, hvis han vil tjene alt det han overhovedet kan. City er jo en guldåre, hvis man er dygtig nok. I en situation hvor klubberne ikke kan smide med pengene, er City jo som sendt fra himlen.

BarçaDK skrev:Hvis Alves flytter pga. penge så forstår jeg ham virkelig ikke.
Ja, jeg forstår det som sådan godt. Men måske det hele ikke handler om penge? Han har været i Barcelona i et par år, vundet alt, spillet med de bedste spillere og i en stærk liga. Måske han vil prøve Premier League? Men pengene vægter selvfølgelig.
Senest rettet af Jbninc tirs jan 25, 2011 2:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Det er jo et taktisk smart trick at lave fra Barcas side. At udtale at man ikke sælger selvom spilleren ikke skriver under, hæver bare prisen på spilleren.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev: Ja, jeg forstår det som sådan godt. Men måske det hele ikke handler om penge? Han har været i Barcelona i et par år, vundet alt, spillet med de bedste spillere og i en stærk liga. Måske han vil prøve Premier League? Men pengene vægter selvfølgelig.
Hvis dette er tilfældet, at han vil skifte fordi han har vundet alt i La Liga og søger udfordringen et andet sted, så skifter man ikke til City. Skifter man til City er det fordi man er et pengegrisk svin, ligesom kæmpe idioten Touré. "Han ville bare gerne spille med sin bror" Når ja og blive den bedst lønnede spillede i verdenen.

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:
Jbninc skrev: Ja, jeg forstår det som sådan godt. Men måske det hele ikke handler om penge? Han har været i Barcelona i et par år, vundet alt, spillet med de bedste spillere og i en stærk liga. Måske han vil prøve Premier League? Men pengene vægter selvfølgelig.
Hvis dette er tilfældet, at han vil skifte fordi han har vundet alt i La Liga og søger udfordringen et andet sted, så skifter man ikke til City. Skifter man til City er det fordi man er et pengegrisk svin, ligesom kæmpe idioten Touré. "Han ville bare gerne spille med sin bror" Når ja og blive den bedst lønnede spillede i verdenen.
Pengene vægter selvfølgelig. Men vil han gerne prøve en ny liga, så er Manchester City jo et glimrende bud. Uendelige penge, som garanterer en god stab af spillere, trænere etc.

Hvorfor skal spillere altid svines til, når de skifter til en mere profitabel klub? Jeg forstår det simpelthen ikke. Det var det samme med Tevez, og åbenbart også med Toure. Derudover, er jeg rimelig sikker på, at Toure ikke er verdens bedst betalte spiller, selvom han skiftede til City.

Og hvorfor kan man ikke pga. udfordringen skifte til City? Det er da netop et spændende projekt. At man ikke har den store idé til grundlaget for det, er så en anden ting.
Brombi skrev:Det er jo et taktisk smart trick at lave fra Barcas side. At udtale at man ikke sælger selvom spilleren ikke skriver under, hæver bare prisen på spilleren.
Eller også fjerner det fuldstændigt interessen for at hente ham nu, da man kan hente ham "gratis" inden for relativ kort tid.

Squix

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Squix »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:Det er jo et taktisk smart trick at lave fra Barcas side. At udtale at man ikke sælger selvom spilleren ikke skriver under, hæver bare prisen på spilleren.
Eller også fjerner det fuldstændigt interessen for at hente ham nu, da man kan hente ham "gratis" inden for relativ kort tid.
Må indrømme det også er det jeg tror der vil ske.
Men omvendt, så giver det Barcelona yderligere 1 år til at forlænge med ham.

Men bryder mig nu ikke om det, må jeg indrømme - tænk at skulle lade en mand som Alves gå gratis .. puha ..

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Squix skrev:
Jbninc skrev:
Brombi skrev:Det er jo et taktisk smart trick at lave fra Barcas side. At udtale at man ikke sælger selvom spilleren ikke skriver under, hæver bare prisen på spilleren.
Eller også fjerner det fuldstændigt interessen for at hente ham nu, da man kan hente ham "gratis" inden for relativ kort tid.
Må indrømme det også er det jeg tror der vil ske.
Men omvendt, så giver det Barcelona yderligere 1 år til at forlænge med ham.

Men bryder mig nu ikke om det, må jeg indrømme - tænk at skulle lade en mand som Alves gå gratis .. puha ..
Jeg tror stadig at han forlænger. Spillet mellem agent vs klub er så modbydeligt. Bare se hvor langt Rooney trak den, for at få en klækkelig lønforhøjelse. Kærlighed til klubben, rækker vidst ikke længere end til ens bankkonto.

Squix

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Squix »

Jbninc skrev: Jeg tror stadig at han forlænger. Spillet mellem agent vs klub er så modbydeligt. Bare se hvor langt Rooney trak den, for at få en klækkelig lønforhøjelse. Kærlighed til klubben, rækker vidst ikke længere end til ens bankkonto.
Håber jeg skam også.

Har bare ikke meget til overs for den attitude .. er sgu' kun fordi det er Alves .. havde det været Adriano eller Maxwell, så måtte de sgu' godt smutte. Selvom jeg nu rigtig godt kan lide Maxwell.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jamial »

Brombi skrev:
Jbninc skrev: Ja, jeg forstår det som sådan godt. Men måske det hele ikke handler om penge? Han har været i Barcelona i et par år, vundet alt, spillet med de bedste spillere og i en stærk liga. Måske han vil prøve Premier League? Men pengene vægter selvfølgelig.
Hvis dette er tilfældet, at han vil skifte fordi han har vundet alt i La Liga og søger udfordringen et andet sted, så skifter man ikke til City. Skifter man til City er det fordi man er et pengegrisk svin, ligesom kæmpe idioten Touré. "Han ville bare gerne spille med sin bror" Når ja og blive den bedst lønnede spillede i verdenen.
Hvad mener du med kæmpe idioten? Det var Barca der smed Touré væk, ikke ham der forlod Barca. Er du ikke lidt for bitter over det?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

@Jamial

Nej det var yaya touré og hans agent som ville have flere penge og mere spilletid. Guardiola & co. prøvede ihærdigt men forgæves at holde på ham.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Jbninc
Ja, jeg forstår det som sådan godt. Men måske det hele ikke handler om penge? Han har været i Barcelona i et par år, vundet alt, spillet med de bedste spillere og i en stærk liga. Måske han vil prøve Premier League? Men pengene vægter selvfølgelig.
Det kan sagtens ske, at det er de nye udfordringer, mulighed for at spille i en anden liga og opleve en anden kultur, der kan være årsagen, når en spiller vælger at skifte. Det er ikke altid at man er pengegrisk, når en spiller vælger til en klub hvor han får lidt mere i løn. Situationen i Alves' tilfælde er dog sådan, at det netop handler om penge. Han har gentagende gange sagt, at han helst vil blive i Barca og han er mere end glad for at være her og vil også helst spille her resten af sin karriere. Han mener så, at han burde få den løn, som han har gjort sig fortjent. Klubben og Alves/ hans agent er bare uenige om, hvilken løn han har gjort sig fortjent til.

Man kan derfor godt sige, at det i Alves' tilfælde kun handler om penge og ikke andet. Det har han og hans agent selv udtalt, flere gange endda.

Jeg kan også se, at Yaya bliver viklet ind i det her igen. Jeg forstår ikke, at man vælger at se så sort/hvidt på det. Enten er det spilleren der er skurken ( fordi han går efter pengene, ergo er han bare pengegrisk og ikke andet) eller også klandrer man klubben. Det er hvad man har gang i her også. Vi ved dog hvad der skete, og hvad der første til at Yaya i sidste ende valgte at skifte. Yaya blev slået af holdet, så han ikke var det klare førstevalg, som han havde været de to foregående sæsoner. Klubben og træneren havde dog ingen intentioner om at sælge ham ( man prøvede blandt andet til det sidste at overbevise ham at blive). Det er derfor forkert at sige, klubben smed ham væk. Han var bare ikke garanteret den mængde spilletid, som han selv ønskede.

På den anden side havde vi Yaya. Han kunne selvfølgelig vælge at blive og kæmpe for sin plads. Men på den anden side, kom en klub fra en af verdens bedste ligaer og bankede på. De gav ham muligheden for at spille sammen med sin bror, de havde gang i et spændende projekt, og de gav udtryk for, at de anså ham som en vigtig brik i deres projekt ( det ser man nu, hvor han er fast mand og gør det rigtig godt). Ydermere kunne de give ham rigtig mange penge, mere end fordobling af hans løn faktisk. Hvorfor er det så forbudt, at en spiller vælger det? De har jo ikke så mange år som fodboldspiller, der er bare om at tjene så penge man kan. Yaya havde altså mulighed for fast spilletid, mulighed for at opleve nyt land, ny kultur, mulighed for at spille sammen med sin bror, mulighed for at skrive historie med "det nye City" og så havde han mulighed for at tjene styrtende mange penge. Det er helt ok, at han vælger at skifter synes jeg.

Summa Summarum, jeg synes det er noget underlig noget, at man bliver kastet ud at skulle forsvare enten klubben eller en spiller, når en spiller skifter. Man er enten pro spilleren eller anti, og begge parter gør så alt for at give den anden part hele skylden. Sådan forholder det sig tit ikke. I Yayas tilfælde ville Barca ikke af med ham, han kunne bare ikke få så meget spilletid som han ønskede. Ikke til at starte med i hvert fald. Og det var heller ikke kun pengene, der gjorde at han skiftede til gengæld. Den manglende spilletid spillede også ind, ligesom alle de udfordringer også har spillet ind, som jeg nævner.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

Hvorfor er det så odiøst, hvis en spiller rent faktisk skifter for pengenes skyld? Det er vel hans liv, hans karriere og hans valg, hvad der er vigtigst for ham.

Dermed ikke sagt, at jeg ville vælge at skifte, hvis jeg var Alves - jeg ville foretrække at spille på et hold, der passer perfekt til min spillestil, med bedre muligheder for at vinde trofæer end hos nogen som helst anden arbejdsgiver, end jeg ville ønske at gå højere op i løn end det, der allerede er blevet tilbudt ham. Nu må vi se tiden an - det kan jo være, at Alves får banket lidt fornuft ind i sin agent i sidste ende.

Lionel Messi

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lionel Messi »

Jeg håber han skrider. Jeg ved godt at han en vigtig brik i vores spillesystem - men hader ham bare! Den måde han brokker sig på og altid er utilfreds med dommerens valg er til at brakke sig over. Håber vi får solgt ham til City og henter Darijo Srna istedet for ham, som er mindst lige så god som Alves - i følge mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 84 gæster