Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Isco ville v;re genialt efter min mening. Og hvorfor kommer det ikke til at ske? Han er utilfreds i real, han er kendt barca og Messi fan, og det virker ikke som om vi magler penge. Jeg synes ikke vi skal smide 100 efter ham, men tro sagtens han fristes.

RM k'bte ham for 30, s[ tvivler p[ at han har en alt for h'j frik'bs klausul.
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Nói NPO skrev:Isco ville v;re genialt efter min mening. Og hvorfor kommer det ikke til at ske? Han er utilfreds i real, han er kendt barca og Messi fan, og det virker ikke som om vi magler penge. Jeg synes ikke vi skal smide 100 efter ham, men tro sagtens han fristes.

RM k'bte ham for 30, s[ tvivler p[ at han har en alt for h'j frik'bs klausul.
Det kommer ikke til at ske. Du kommer ikke til at se barca købe fra real eller omvendt i mange år.

Og vil du ikke svare på mit spørgsmål fra tidligere? Hvad er barcas generelle filosofi og hvorfor passer pogba ikke ind i den?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Visca El Barca »

Nu ved jeg ikke, hvor meget sandhed der er i det, men der var rapporter om, at Benitez har ringet til Isco og har forsikret ham om, at han kommer til at spille en vigtig rolle på hans hold.

Isco, der ganske vist var meget utilfreds og ville skifte, har derefter ændret mening og har angiveligt sagt til sin agent, at denne slet ikke skal arbejde på et skifte væk.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Og desuden er hans frikøbs eftersignende på 150 mio euro (http://www.sport-english.com/en/news/li ... ez-3975908).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1169 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Og desuden er hans frikøbs eftersignende på 150 mio euro (http://www.sport-english.com/en/news/li ... ez-3975908).
Kun? Lad os smide Messi oveni, han er ikke fem potter pis værd.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Isco må man jo glemme. Det er jo ikke realistisk. Den eneste måde, man kunne få ham, er ved at aktivere hans frikøbsklausul, og selv der, tror jeg, at det bliver svært.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Lad mig ændre mit udsagn. Pogba ville godt kunne passe ind, men jeg synes ikke han er det perfekte match, og slet ikke en der er 80-100 millioner værd.

Kan ikke se hvad den helt præcise plan med ham er. Han er langt fra den samme type som Iniesta, og Rakitic spiller simpelthen for godt til at der er nogen grund til at bruge 100 millioner på at erstatte ham. Pogba er for mig at se en fantastisk talentfuld spiller. Virkelig god boks til boks, god til at dribble, god fysik og et voldsomt skud. Men det er bare ikke det vi har brug for efter min mening. Hvis vi skulle bruge penge på nogen skulle det være en mere Xavi agtig type, selvom vi formentlig aldrig ser nogen der kommer i nærheden af det Xavi kunne.

Hvis vi skulle sprænge banken og gøre nogen til den måske dyreste nogensinde skulle det være fordi vi var i mangel af lige præcis den type, vi havde en klar plan for spilleren, der var et hul i startopstillingen. Sådan er det ikke med Pogba, han er talentfuld, men samtidig også sindssyg dyr. Ville feks. ikke kunne se ham passe ind i guardiolas barca.

Hvis vi kigger på de mest succesfulde signings de sidste par år er det tydeligt hvem der har lykkedes, Cesc er et perfekt eksempel. Han havde barca DNA og var en af verdens bedste på sin position, men der var bare ikke en plads til ham, og ingen klar plan over hvordan han helt præcist skulle bruges. Vi kender alle historien, Cesc, som lykkedes aldrig helt, endte med at blive en rotationsspiller der faktisk tog spilletid fra et af vores største talenter i lang tid, Thiago, der faktisk endte med at skifte.

Da vi fik transfer bannet, blev jeg faktisk lidt glad, I en tid hvor at klubber køber løs med astronomiske summer, var vi faktisk tvunget til at tag den med ro, og kigge indad, fokusere på hvad vi havde.

Pt. har vi faktisk Samper, Halilovic, Denis Suarez og Rafinha, der alle er unge og fantastisk talentfulde. De er gratis, de passer ind i barcas spillestil med garanti. Kig på iniesta, han var jo 24 eller mere før han sådan for alvor slog igennem, og satte sig tungt på en plads i startopstillingen. Han var så heldig at have Louis van Gaal, og Rikjaard der viste ham tillid, og gav ham den nøvendige vejledning.

Uanset hvad vil han ikke komme til os før sommeren 2016, så synes ikke vi bør haste med at gøre ham til den dyreste nogensinde nu. Stod det til mig, slappede man af indtil da, og fokuserede på at arbejde med vi har, for faktum er faktisk at vi har talent i kæmpe mængder. Prøv at gøre Samper lidt mere offensiv orienteret, hent evt. Denis hjem til januar, lad Rafinha få endnu flere minutter, lej måske Halilovic ud. Giv Batra mere spilletid, han er så dygtig, og spiller stort set flawless hver gang han får muligheden. Prøv Adama af hvis man ikke lejer ham ud, han er et bæst.

For mig at se har vi bare ikke nok brug for ham til at kunne retfærdiggøre 100 millioner.

Derudover er jeg personligt pissestolt af vores akademi. Er så sindssyg stolt af at vi selv har oplært, og givet spillere som Xavi, Iniesta, Busquets, Messi, og Puyol chancen for at vise ders talent ordentligt. Hvis vi sprænger banken hver gang vores trup har små mangler, eller ikke er helt perfekt, ender det jo med at man skal have et talent af Messis størelse for at slå igennem, foran en spiller man har brugt 100 millioner på, og få en ordentlig chance.

Hvis det hele ender i lort, og hverken Halilovic, Samper, Rafinha, eller Denis Suarez viser det mindste tegn på et talent der er barca værdigt, så synes jeg vi skal købe i sommeren 2016, men indtil da så synes jeg simpelthen bare ikke at vi kan retfærdiggøre et køb på 100 millioner på en stadig ung spiller.

Indtil da synes jeg vi skal gøre alt for at få mest ud af det vi har. Fordi det er så fantastisk fed en følelse at se en af vores "egne" slå igennem, men ikke mindst fordi vi har så ufattelig meget talent der bare mangler den rette vejledning.
Den lille ananas

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Nói NPO »

Så for satan, det blev et langt indlæg. Blamer jer ikke hvis i ikke orker at læse det :razz:

Deruover vil jeg gerne understrege at jeg ikke tvivler på Pogbas talent, for det er virkelig stort.
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Fint indlæg og jeg kan bedre forstå hvad du mener nu.

Jeg synes dog stadig du er for romantisk i dit syn på talenterne og derved for positiv omkring klubbens fremtid på midten. IMO har vi mistet en genial spiller i xavi og iniesta er ved at komme op i årene. Dem erstatter man ikke "bare" med nogle spillere som helt ærligt ikke har vist ret meget endnu.

Pogba passer derimod rigtig godt ind på holdet (han ville være fremragende i luchos system), er kun 22 år, er hamrende alsidig og har allerede spillet på højeste niveau i nogle sæsoner efterhånden. Dyr ja men han vil give ro på midtbanen de næste sæsoner og så kan de nævnte talenter få lov til at udvikle sig langsomt og så komme mere ind omkring holdet når iniesta stiller fodboldstøvlerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Sir Suiram »

@Noi

Godt indlæg - jeg er meget enig!

Jeg synes ligeledes, at Pogba er et kæmpe talent, men hvordan man end vender og drejer den - om man er fortaler for købet eller ej - så vil det betyde noget for de unge talenter, vi har i klubben, at hente ham! Det vil betyde mindre spilletid for talenterne, det vil naturligvis skabe nervøsitet for deres fremtid i klubben, det vil betyde mindre tid til at udvikle sig på banen...

Eksemplet med Thiago er rigtig godt. Og det faktum, at Ini og Xavi for alvor slog igennem så relativt sent, viser meget tydeligt, hvad tålmodighed kan blive belønnet med! Nu fulgte jeg ikke holdet helt lige så tæt for 10 - 12 år siden, men da Ini og Xavi var på de fleste af vores talenters alder, ville de færreste have set dem som mulige Ballon D'or-kandidater 5 år senere. Langt fra!

Derudover så synes jeg, den rygtede løn er meget problematisk (egentlig ikke rigtig hans købspris)! Såfremt rygterne taler sandt, så synes jeg, det er noget af det absolut dummeste, vi kan gøre! Det vil i den grad smadre det interne lønhierarki.

Når det er sagt, så tror jeg også, at det her langt hen ad vejen er et spørgsmål om, hvor meget 'egne' spillere på holdet betyder for en. Ligesom Noi synes jeg, det er fantastisk, at have 'egne' spillere på holdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Når det er sagt, så tror jeg også, at det her langt hen ad vejen er et spørgsmål om, hvor meget 'egne' spillere på holdet betyder for en. Ligesom Noi synes jeg, det er fantastisk, at have 'egne' spillere på holdet.
Jeg er ikke enig. De fleste herinde er ekstremt glade for la masia og de talenter der kommer derfra. Det er jeg også selv. Men nogle gange må man også være lidt realistisk. Xavi er lige stoppet og iniesta er ved at komme op i årene. Kan rafinha og co afløse dem nu? Nej på ingen måde. Så selvfølgelig må vi på markedet og købe erstatninger.

Samtidig må vi stoppe med at forvente at de nuværende talenter fra la masia kan erstatte spillere som bussi, xavi, ini og hvem der ellers kom op og slog igennem. Det var nogle fuldstændig vanvittige spillere. Spillere som man sjældent har set. Og hvis bare en af de spillere der kommer fra la masia kommer i nærheden af deres niveau så er vi heldige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:
Når det er sagt, så tror jeg også, at det her langt hen ad vejen er et spørgsmål om, hvor meget 'egne' spillere på holdet betyder for en. Ligesom Noi synes jeg, det er fantastisk, at have 'egne' spillere på holdet.
Jeg er ikke enig. De fleste herinde er ekstremt glade for la masia og de talenter der kommer derfra. Det er jeg også selv. Men nogle gange må man også være lidt realistisk. Xavi er lige stoppet og iniesta er ved at komme op i årene. Kan rafinha og co afløse dem nu? Nej på ingen måde. Så selvfølgelig må vi på markedet og købe erstatninger.

Samtidig må vi stoppe med at forvente at de nuværende talenter fra la masia kan erstatte spillere som bussi, xavi, ini og hvem der ellers kom op og slog igennem. Det var nogle fuldstændig vanvittige spillere. Spillere som man sjældent har set. Og hvis bare en af de spillere der kommer fra la masia kommer i nærheden af deres niveau så er vi heldige.
Først og fremmest ser jeg Rakitic som 'erstatningen' for Xavi - hvis man kan tale om en sådan. Dernæst har vi trods alt stadig Iniesta, så jeg ser det ikke som et spørgsmål om, hvorvidt Rafinha og co. kan 'erstatte' ham nu. Det mener jeg desuden ikke, at der er nogen spillere, der kan.

Jeg forventer egentlig ikke, at vi får nye Xavi/Iniesta/Bussi'er - bare sådan lige - men jeg tror oprigtigt, at der er flere af de talenter, vi har løbende rundt, der sagtens kan gøre sig gældende på holdet, hvis de får den tillid og spilletid, de skal bruge. Det synes jeg netop, vi har set før.

Ang. det du citerer mig for: Jeg kan godt se, det er lidt... unfair stillet op. Men jeg mener, at hvis det betyder meget for en, at klubbens egne talenter spiller på holdet, så kan man ikke altid forvente øjeblikkelige resultater. Det er en mere risikofyldt vej at gå, men for mig personligt er det risikoen værd. Ikke mindst fordi gevinsten - for mig - er kæmpestor: Udover glæden ved 'egne' spillere, så giver det også en rygrad på holdet, der holder i mange år - ofte hele talentets prof. karriere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Først og fremmest ser jeg Rakitic som 'erstatningen' for Xavi - hvis man kan tale om en sådan. Dernæst har vi trods alt stadig Iniesta, så jeg ser det ikke som et spørgsmål om, hvorvidt Rafinha og co. kan 'erstatte' ham nu. Det mener jeg desuden ikke, at der er nogen spillere, der kan.
Xavi er først smuttet nu så derfor har der ikke været en erstatning for ham. Rak blev købt som en erstatning for cesc. Og pt har vi rak, ini, rafinha og roberto til den centrale midt. Det er altså ikke godt nok. Altså med mindre at talenter springer fuldstændig i luften og udvikler sig vanvittigt.

Når det kommer til iniesta så ville han være 32 når pogba kom til. Og 33 efter pogba havde haft en sæson i klubben og lært systemet at kende. Når man ser på hvor mange skader iniesta har haft gennem sin karriere og samtidig tænker på at der kræves mere fra midtbanen under lucho så kan jeg sagtens forestille mig at det begynder at kunne ses på iniesta når han kommer op i den alder.
Jeg forventer egentlig ikke, at vi får nye Xavi/Iniesta/Bussi'er - bare sådan lige - men jeg tror oprigtigt, at der er flere af de talenter, vi har løbende rundt, der sagtens kan gøre sig gældende på holdet, hvis de får den tillid og spilletid, de skal bruge. Det synes jeg netop, vi har set før.
Hvis du mener at vi har set det før pga xavi, iniesta og bussi så kan jeg ligeså godt fortælle dig at det ikke er "normalt" fra la masia. Vi har været ekstremt heldige med en gylden generation men det er ikke normen. Derfor kan vi heller ikke forvente at de talenter vi har nu kommer i nærheden af et niveau som gør at de kan spille fast for barca. Man kunne også tænke over hvorfor b-holdet f.eks. er rykket ned nu hvor der åbenbart løber så meget talent rundt dernede. Måske er de bare ikke så gode som vi tror? Og måske har vi lidt for stor tiltro til la masia?

Og hvem er det forresten der sagtens kan gøre sig gældende på verdens bedste hold?
Ang. det du citerer mig for: Jeg kan godt se, det er lidt... unfair stillet op. Men jeg mener, at hvis det betyder meget for en, at klubbens egne talenter spiller på holdet, så kan man ikke altid forvente øjeblikkelige resultater. Det er en mere risikofyldt vej at gå, men for mig personligt er det risikoen værd. Ikke mindst fordi gevinsten - for mig - er kæmpestor: Udover glæden ved 'egne' spillere, så giver det også en rygrad på holdet, der holder i mange år - ofte hele talentets prof. karriere.
Jeg tvivler stærkt på at du ville have det på samme måde hvis vi f.eks. endte som arsenal.

Barca har altid købt stjerner og det skal man fortsætte med. Altså så længe det er for at forbedre holdet og ikke for at sælge trøjer. Det betyder nemlig ikke at la masia ikke bliver brugt for det gør det da spillere herfra giver bredden i truppen og hvis de så er gode nok så kommer de også på holdet.

Problemet opstår når man begynder at købe spillere til bænken. Det er dem som tager tiden fra talenterne. Cesc tog tiden fra thiago, mathieu har taget tid fra bartra osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:
Først og fremmest ser jeg Rakitic som 'erstatningen' for Xavi - hvis man kan tale om en sådan. Dernæst har vi trods alt stadig Iniesta, så jeg ser det ikke som et spørgsmål om, hvorvidt Rafinha og co. kan 'erstatte' ham nu. Det mener jeg desuden ikke, at der er nogen spillere, der kan.
Xavi er først smuttet nu så derfor har der ikke været en erstatning for ham. Rak blev købt som en erstatning for cesc. Og pt har vi rak, ini, rafinha og roberto til den centrale midt. Det er altså ikke godt nok. Altså med mindre at talenter springer fuldstændig i luften og udvikler sig vanvittigt.

Når det kommer til iniesta så ville han være 32 når pogba kom til. Og 33 efter pogba havde haft en sæson i klubben og lært systemet at kende. Når man ser på hvor mange skader iniesta har haft gennem sin karriere og samtidig tænker på at der kræves mere fra midtbanen under lucho så kan jeg sagtens forestille mig at det begynder at kunne ses på iniesta når han kommer op i den alder.
Jeg forventer egentlig ikke, at vi får nye Xavi/Iniesta/Bussi'er - bare sådan lige - men jeg tror oprigtigt, at der er flere af de talenter, vi har løbende rundt, der sagtens kan gøre sig gældende på holdet, hvis de får den tillid og spilletid, de skal bruge. Det synes jeg netop, vi har set før.
Hvis du mener at vi har set det før pga xavi, iniesta og bussi så kan jeg ligeså godt fortælle dig at det ikke er "normalt" fra la masia. Vi har været ekstremt heldige med en gylden generation men det er ikke normen. Derfor kan vi heller ikke forvente at de talenter vi har nu kommer i nærheden af et niveau som gør at de kan spille fast for barca. Man kunne også tænke over hvorfor b-holdet f.eks. er rykket ned nu hvor der åbenbart løber så meget talent rundt dernede. Måske er de bare ikke så gode som vi tror? Og måske har vi lidt for stor tiltro til la masia?

Og hvem er det forresten der sagtens kan gøre sig gældende på verdens bedste hold?
Ang. det du citerer mig for: Jeg kan godt se, det er lidt... unfair stillet op. Men jeg mener, at hvis det betyder meget for en, at klubbens egne talenter spiller på holdet, så kan man ikke altid forvente øjeblikkelige resultater. Det er en mere risikofyldt vej at gå, men for mig personligt er det risikoen værd. Ikke mindst fordi gevinsten - for mig - er kæmpestor: Udover glæden ved 'egne' spillere, så giver det også en rygrad på holdet, der holder i mange år - ofte hele talentets prof. karriere.
Jeg tvivler stærkt på at du ville have det på samme måde hvis vi f.eks. endte som arsenal.

Barca har altid købt stjerner og det skal man fortsætte med. Altså så længe det er for at forbedre holdet og ikke for at sælge trøjer. Det betyder nemlig ikke at la masia ikke bliver brugt for det gør det da spillere herfra giver bredden i truppen og hvis de så er gode nok så kommer de også på holdet.

Problemet opstår når man begynder at købe spillere til bænken. Det er dem som tager tiden fra talenterne. Cesc tog tiden fra thiago, mathieu har taget tid fra bartra osv.
Det var egentlg ikke for at begynde den vilde diskussion, men jeg skrev blot, fordi jeg var enig med Noi - men lige kort; Første afsnit: Hvis Pogba delvist er en erstatning for en aldrende Iniesta, så kan det også siges, at Rakitic til dels var en erstatning for en aldrende Xavi.
Jeg mener personligt, at Rafinha godt kan agere fjerde mand til midtbanen - eller "førstereserve" om man vil.

Andet afsnit: Jeg ved udmærket godt, det ikke er normalt, og jeg skriver også eksplicit, at vi ikke kan forvente nye Xavi/Ini/Bussi'er bare sådan. Men jeg mener, at - særligt - Rafinha og Samper kan komme til at gøre sig gældende. Halilovic på sigt. Men jeg er af den overbevisning, at de ikke kommer til det, hvis Pogba bliver købt (meget firkantet stillet op).

Tredje afsnit: Kort og godt så er jeg uenig; Jo, det betyder La Masia vil blive mindre brugt, nej de vil ikke få så meget tid og tillid, at de vil kunne spille sig på holdet (havde Xavi og Ini nået holdet, hvis vi havde købt et par Zidane'r?), og nej reserver er et mindre problem, da de ganske enkelt lettere kan slås af holdet af egne talenter (men jeg er enig i, de kan være et problem).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Fuck it! Vi ser forskelligt på det. Og jeg gider ikke køre rundt i det mere ;-) Det bliver alligevel bare gentagelser på gentagelser...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster