Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis han gør det bedre end de andre så kommer han til at starte. Det vigtigste er at vi nu har 4 cb'er og at der igen er konkurrence i forsvaret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Skriv lige noget mere. Nu brugte jeg tid på at samle shit sammen, til sådan en fin statistik, og lavede den fancy med farver og alt muligt. Så skal man svare med minimum 250 ord. Det er en rule of thumb. Spørg selv emo, det er ham der har lavet reglen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Haha! Det er sgu en god omgang stats blau! Så det skal du have ros for. Og må også indrømme at jeg er imponeret over bartras stats. Det han imo mangler i forhold til mathieu og vermaelen er en fysiske tilstedeværelse. Man skal kunne slå sig på ham. Det kan man ikke endnu men hvis han får det på plads så tror jeg han kan blive virkelig god for hans blik for spillet osv er fremragende.

Desuden skal han have sat sin stat ned for hvor mange gange han er blevet "driblet". Det er for højt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved ikke om jeg er enig i din betragtning. På den ene side er det godt at indgyde respekt hos modspillerne, hvis det vel at mærke er respekt og ikke frygt. Hvis man slår sig på samme måde som man slår sig på Pepe, er det noget skidt jeg ikke vil være med til at se i Barcelona. Det siger næsten sig selv. Men det er klart at hvis man spiller hårdt, men rent, à la Puyol, så giver det en eller anden form for respekt hos modstanderne. Jeg vil dog sige at det ikke er en nødvendighed. Man slog sig sjældent på Abidal, men det var heller ikke nødvendigt for ham. Hans evne til at læse spillet, kombineret med hans dynamiske fysik og konstant forbedrede teknik, gjorde at han sjældent havde behov for at gå ind i fysiske nærkampe. Så langt nåede modspillerne som regel ikke.

Jeg kunne godt se Bartra have potentiale til at spille på samme måde. Der er ingen tvivl om at han teknisk set tager afsæt fra et niveau, der er markant højere end det Abidal var på da han 23 år. Derudover minder han ret meget om Abidal i bygning og statur, og ligesom Abidal er han ganske hurtig og adræt. Det der mangler er erfaringen, kynismen og evnen til at læse spillet på samme niveau som Abidal kunne. Det er klart at det er en process der tager tid, men det er alt andet lige en process der kun kan forkortes på én måde. Ved at give ham spilletid i rigelige mængder.
Senest rettet af Blaugrana92 lør aug 09, 2014 1:21 am, rettet i alt 1 gang.

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af kklaus »

Bartra er dejlig
Han skal starte hver kamp, ja.
For det siger Blau.


Haiku, bitches.
Deal with it.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal han ikke være et svin som pepe. Det er hverken mathieu eller vermaelen. Men jeg tror ikke at bartra er en mand som de store (stærke) angribere er specielt bange for (endnu). Og det vil kunne ses når han løber ind i nogle af de bedste. Spillere som pique feks har en god tendens til at pille ud af kampe når han møder dem.

Men lidt sjovt at du nævner abidal da jeg gerne ville have bartra ud på højreback så kan udvikle sig der. Han har imo mange ting som kunne gøre ham til en fremragende back og så kunne han rykkes ind centralt når han havde udviklet sig lidt mere. Det er dog bare en "drøm" fra min side.

Jeg har ingen anelse om hvem der kommer til at starte men ud fra hvad jeg har læst så er træningen ekstremt vigtig for LE. Så hvis bartra viser sig i træningerne så kommer han også til at spille. Tror dog at det starter med at være pique og mathieu/vermaelen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Er jeg den eneste, der virkelig synes at Bartra bør være i startopstillingen i denne sæson? Hvis vi havde hentet Benatia, Hummels eller Marquinhos, kunne jeg se en grund til at smide ham på bænken, men med fremtiden in mente, og faktisk også bare alternativernes præstationer i sidste sæson, samt deres respektive niveauer, så synes jeg faktisk at Bartra er den bedste løsning for os.

Billede

I forhold til ovenstående, er det selvfølgelig vigtigt at huske at Vermaelen kun startede ind i 7 af de 14 kampe han spillede, hvilket selvfølgelig er en medvirkende faktor i forhold til hans lave tal ud for tacklings og interceptions. Ligeledes er det værd at huske på, i forhold til Bartra, at han ikke styrer forsvarskæden, hvorfor det som regel er en anden der står for at skulle tage skridtet frem og trække offsiden. Det har primært været Piqué der gjorde det i sidste sæson, og i det hele taget bare i de sidste 4-5 sæsoner. Dertil spillede Bartra for et hold, hvor man helst ikke losser bolden væk, hvilket gør at han som konsekvens har færrest clearances, men til gengæld også flest afleveringer.

Uanset hvad så jeg meget gerne at Bartra blev fast mand, hvis alternativerne hedder Mathieu og Vermaelen, hvilket det alt andet lige ser ud til at de gør. Bartra imponerede mig utroligt meget i sidste sæson, så jeg håber at han kan få en plads i startopstillingen og fortsætte sin udvikling. Jeg mener det helt alvorligt, når jeg siger at jeg ser ham have samme potentiale som en mand som Varane.
Kan Bartra holde sig nogenlunde fri for skader så får han en god sæson tror jeg. Han spiller med imponerende selvtillid, og den eneste gang han har vist svaghed var i Copa Del Rey kampen hvor han blev overløbet af Bale, men her var Bartra lige kommet tilbage fra en skade.

Hvis alle fire CB'er holder sig skadesfri, så er det nok mest sandsynligt med at se Pique og Vermaelen i de store kampe, hvor Mathieu kan spille venstre back i stedet for Alba i disse store kampe hvor der kræves ekstra pondus defensivt.

Tilgengæld tror jeg at Pique virkelig skal stramme sig an for ikke at blive overhalet af Bartra i denne sæson.

Realistisk set så vil der være skader i centerforsvaret i sæsonen, hvorfor vi får brug for all fire CB'er, og all fire ser solide ud og har flair for at spille bolden fornuftigt frem og kan også være trusler på dødbolde. Det bliver på så mange måde en vild spændende sæson at følge.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Michman »

Jeg mener han er god nok til meget førsteholds fodbold..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Reevenge »

Alle forsvarskonstellationer ser spændende ud. Vermaelen-Mathieu, Vermaelen-Bartra, Bartra-Mathieu, Mathieu-Piqué, Bartra-Piqué. Der er nok at vælge imellem. Konkurrencen, som mange herinde påpeger, er tilbage og der er en god artikel på totalbarca.com som opsummerer mange Barca-tilhængeres frygt for ovenstående spillermateriale som værende urealistisk og kynisk/negativ.

(http://www.totalbarca.com/2014/opinion- ... d-at-last/)

Jeg synes det (endelig) lysner, vi er under alle omstændigheder kommet styrket ud af vinduet på samtlige pladser, hvor især CB-positionen har trængt til en opgradering i en årrække efterhånden.

Off-topic: FIFA 15 bliver en fryd at spille med det hold.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

15 - Marc Bartra

Indlæg af Bager »

Overvej en defensiv opstilling med Bartra-Piqué-Vermalen-Mathieu i bagerste kæde og så evt med Busquets OG Mascherano på den defensive. Så bliver det altså svært at score.
Visca el Barca

BarçaDK

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af BarçaDK »

Bager skrev:Overvej en defensiv opstilling med Bartra-Piqué-Vermalen-Mathieu i bagerste kæde og så evt med Busquets OG Mascherano på den defensive. Så bliver det altså svært at score.
Hvert fald svært for Barça :mrgreen: :mrgreen:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Daluigi »

Nu er Pique vel langt om længe mulig at sætte af holdet. Fantastisk !
Forumlegende

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Mkj 77 »

Daluigi skrev:Nu er Pique vel langt om længe mulig at sætte af holdet. Fantastisk !
Jeg tror ikke han er til at flå væk fra den start formation uanset hvor elendig han er, ledelsen bilder sig jo stadigvæk ind at han er en af verdens bedste.
End ikke LE ville kunne få dem til at fatte at han er et scooterhoved af den anden verden i mange kampe

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Underligt at smide vores klart bedste cb i sidste sæson på bænken. Konkurrencen er dog god for ham ligesom den er god for de andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af kklaus »

Marc Bartra makes his debut for ESP tonight. Played last year against Equatorial Guinea, but FIFA didn't recognize that game. #fcblive
Første af mange!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster