Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Guaje skrev:Jeg synes vi skal skyde ham af, hvis ikke han accepterer det tilbud på niveau med Pique osv. Ærgerligt at miste verdens bedste højreback, men hvis det er pengene der skal styre det hele, så farvel. Så må han sidde og tælle penge i regnfulde Manchester, mens vi fortsat vinder mesterskaber og CHL titler.
Meget enig. "Ingen er større end klubben" skal håndhæves, hvis det eneste han kræver konstant er en højere løn. Held og lykke med at finde en klub, hvor han kan slå sig så offensivt løs, og med en så stor chance for at vinde titler.

Accepter betingelserne, eller bye bye. Der kommer altid en sporvogn og en klasse back til.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »

Jeg elsker at vi har Alves på holdet, og han har betydet satans meget for vores spil. Jeg synes så bestemt han fortjener at være på samme lønniveau som Pique & Co. ...men hvis han ikke selv synes dét er godt nok, så har han simpelthen ikke den rette Barca-ånd. Håber virkelig han accepterer dette udspil (hvis der ellers er hold i rygterne)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

Accepter eller forsvind

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Pieyanthikos »

ZM har en god artikel om Alves: http://www.zonalmarking.net/2011/01/21/dani-alves/

Han er pokkers vigtig for vores spil, og jeg har svært ved at se, hvem der kan erstatte ham. Lige nu vil jeg også pege på Van der Wiel.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:ZM har en god artikel om Alves: http://www.zonalmarking.net/2011/01/21/dani-alves/

Han er pokkers vigtig for vores spil, og jeg har svært ved at se, hvem der kan erstatte ham. Lige nu vil jeg også pege på Van der Wiel.
Ja jeg har det på samme måde, altså at han er vanvittig vigtig for vores måde, og lige p.t kan jeg heller ikke komme på nogen der kan erstatte ham på samme måde. V. Wiel er et godt bud, Rafael Da Silva er et andet. Men Dani Alves' energi er fuldstændig vanvittig, og det faktum at han næsten aldrig er skadet ( 7-9-13), er han næsten uunværdelig/uerstattelig.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:Jeg elsker at vi har Alves på holdet, og han har betydet satans meget for vores spil. Jeg synes så bestemt han fortjener at være på samme lønniveau som Pique & Co. ...men hvis han ikke selv synes dét er godt nok, så har han simpelthen ikke den rette Barca-ånd. Håber virkelig han accepterer dette udspil (hvis der ellers er hold i rygterne)
Jeg håber også virkelig han accepterer dette udspil, bliver lidt nervøs når jeg læser rygter om, at de har afvist tilbuddet :( .

Hvis han i den grad skal gå efter pengene, så er det desværre ikke noget at gøre, andet end at sælge ham til sommeren og tjene lidt penge på ham. Jeg læste ellers en artikel om at Barca var ved at strikke et tilbud sammen, bl.a skulle man tegne kontrakt med klubbens egne sponsorer såsom Nike og et andet firma, så han kunne være klubbens ansigt i Brasilien. Rosell selv skulle stå for forhandlinger. Hvis klubben har gjort så meget, at præsidenten for klubben f.eks. selv rejser til Brasilien, alene af den ene grund, at forhandle på vegne af Alves, så kan man heller ikke gøre mere. Man har bevist, at man har gjort nok. Nu er det op til Alves at underskrive.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Elbarca »

Hvis lønnen der er tilbudt er på niveau med Xavi, Puyol og Pique så må han acceptere eller forsvinde.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Elbarca skrev:Hvis lønnen der er tilbudt er på niveau med Xavi, Puyol og Pique så må han acceptere eller forsvinde.
Den er lige under Xavi, men på samme højder med Pique, Puyol, Valdes og Villa. Der skal han også placeres, kan godt forstille mig, at de ville skabe problemer, hvis han kom op på siden af verdens tre bedste. Hvad vil Villa og Pique så ikke prøve på?

Synes, at dette tilbud skal være det sidste. City skulle eftersigende være klar til at smide 42 millioner euro - det burde være nok til at finde en ny back.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

Jeg tror desværre ikke på, at € 42 mio. er nok til at finde en ny højreback af samme kvalitet - for der findes ingen. Men hvis manden ikke vil acceptere, at han ligger på samme niveau som Puyol, David Villa, osv., så må han ud; ellers kan alle presse os til hvad som helst. Det vil dog betyde, at vi mister ret meget kvalitet på holdet, men det må man tage med.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Pieyanthikos »

Maicon kunne muligvis godt være med på vores niveau, men mon ikke han er for dyr, specielt ift. hans alder (29 år). Davide Santon er også en spændende ung spiller, som er meget offensivt indstillet. Lahm har vi før været ude efter da han var tæt på kontraktudløb, men jeg tror han er meget tæt knyttet til Bayern.

Som ZM skriver, så er det nærmest umuligt for Alves at finde et nyt sted, hvor han vil betyde lige så meget som i Barca. Derfor må han jo vægte pengene højere end det sportslige hvis han smutter, og det er fuldstændig hans eget problem. Klubben skal ikke gøre alt for at beholde ham, ikke med vores økonomi in mente.

BarçaDK

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Hvis Alves flytter pga. penge så forstår jeg ham virkelig ikke. Det kan være man ændrer sig med hensyn til penge når man når op på det niveau, men jeg ville da være ovenud tilfreds og lykkelig, hvis jeg var fast starter for Barcelona og tjente ca. 3 mio. kr. om måneden (det er vist det Valdés får)....

Og desuden vil jeg være utrolig ked af at miste Alves, han er som så mange gange tidligere nævnt verdens bedste back, så længe han spiller hos os!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Maicon kunne muligvis godt være med på vores niveau, men mon ikke han er for dyr, specielt ift. hans alder (29 år). Davide Santon er også en spændende ung spiller, som er meget offensivt indstillet. Lahm har vi før været ude efter da han var tæt på kontraktudløb, men jeg tror han er meget tæt knyttet til Bayern.

Som ZM skriver, så er det nærmest umuligt for Alves at finde et nyt sted, hvor han vil betyde lige så meget som i Barca. Derfor må han jo vægte pengene højere end det sportslige hvis han smutter, og det er fuldstændig hans eget problem. Klubben skal ikke gøre alt for at beholde ham, ikke med vores økonomi in mente.
Maicon synes jeg ikke passer til vores spil. Dels er han oppe i alderen ( 29 år), og dels har han ikke samme energi eller speed som Alves har. Derfor er han udelukket synes jeg. Santon kunne være et frækt bud, men det er efterhånden noget tid siden, man har hørt til ham. Normalt, når et talent som der er meget hype omkring, bliver glemt, er det ikke et godt tegn. Han har selvfølgelig haft sit at kæmpe med på skadesfronten, men efter sin skade eller før kom han heller ikke til så meget spilletid.

Der er dog ingen tvivl om, at Alves heller ikke vil finde et bedre sted, til at levere det spil, der gør ham så god. Man City er vel de eneste der kan give ham den løn, han åbenbart føler han er berettiget til, samtidig med at de kan sende en masse penge til os. Men deres træner er meget defensiv indstillet træner, og jeg har svært ved at se Alves kan få samme frihed til at går så meget med op i angrebet, som det er tilfældet hos os. Vi mister meget af vores spil, ved et evt. skifte, men Alves har absolut også meget at miste, måske kan man ligefrem sige, at han har mest at miste af de to parter, ved et skifte?

Skal man tro totalbarca.com som citerer EMD, så har Alves' agent afvist Barcas absolut sidste udspil. Dog kan jeg se, at det er nogle mindre detaljer der skiller parterne ad. F.eks. passer det ikke helt, når nogle medier skriver a han kræver en kontrakt, som vil gøre ham til klubbens anden bedst betalt spiller.

http://www.totalbarca.com/2011/news/alv ... more-65032

Lad os se, hvad der sker. Vi har vi før set, at en spiller har været tæt på skifte, men i sidste ende har han bestemt sig for at blive, fordi det er gået op for ham, at han trods alt har det bedst i den klub han er i, selvom han kunne tjene lidt flere millioner et andet sted. Det håber jeg, Alves indser. Jeg vil nødig se ham forlade vores klub.

F.eks. er det her interessant:
According to ‘El Mundo Deportivo’ the reason for Dani’s and his agent’s hesitation about the ‘imaginative’ offer is the two-year duration of the deal and not for five years – a time frame, including this season, that would cover the whole of his new tenure with the club. The proposal of the club, according to the paper, will see the player receiving all that is agreed back-dated to June 30 of 2010 – meaning that, if accepted, his five year extension started last summer, ending on 2015
Det er fra samme artikel som jeg linker til i dette indlæg. Det er jo "bare en mindre detalje", de to parter skal have ordnet. Spørgsmålet er så bare, om ledelsen siger, nok er nok, vi skal ikke strække os længere en det vi allerede har gjort, for ellers kan en anden spiller komme og kræve vanvittige beløb i løn, næste gang der skal forhandles kontrakt.

Squix

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Squix »

Har netop set denne Tweet, på Twitter.

Barcelona didn't make Alves a new renewal offer yesterday but asked him to reconsider the offer that was already on the table.

Stemmer ikke helt overens med hvad de andre medier siger - men hvis dette er korrekt - så er der jo en chance endnu.

Guaje

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Guaje »

Et spændende alternativ til alle de mulige afløsere der er nævnt, kunne i mine øjne være Mauricio Isla fra Udinese. Han imponerede mig under VM, hvor han som Alves suste frem og tilbage i højre side for Chile. Han er blot 22 år, og kan udover backen spille et hav af andre positioner, fx DM.

Jeg kender ikke super meget til ham, men vil hellere investere i noget ungt og sultent, end en Maicon på 29.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Diabolito »

Smutter Alves, hvilket jeg absolut ikke håber, så mener jeg van der Wiel vil være det bedste alternativ. Han skulle efter sigende være endnu hurtigere end Alves, men mangler nok lidt på det taktiske niveau. Det kan dog komme.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster